doğru fakat diyelim ki ws lik olarak geliştirdim filesi sonra vazgeçtim emek yapmak istedim sistemleri kaldırmak veya altyapinin ilk haliyle başlamak saçma oluyo demek istediğim en azından wslik, orta, emek bu tarz fileslerde ortak olabilecek sistemler eklenirse böyle bir sorun olmaz diye düşünüyorumBu sizin tercihinize kalmış. Eski tarz yapacaksanız bu saydıklarınızın hiç biri olmaması gerekir, ama eski tarzın aksine modern(günümüz) tarzında bir şey düşünüyorsanız dediğim gibi sizin tercihinize kalmış. "Bir altyapı files da bunlar olmalı" ya da "olmamalı" diye kesin bir tanım kullanmak yanlış olur, karar ve zevk tamamen geliştiricinin kendisine aittir. Yani kısaca, offline shop eklenmiş çok sağlam bir files ortaya çıkarılabileceği gibi, offline shop eklenmeden de çok sağlam bir files ortaya çıkarılabilir.
Offline shop olmayan bir oyunun oynanacağını hiç sanmam. WS'lik oyun değilse tabi.O zaman şöyle düşünebilirsiniz, sistemleri kafanızda kategorilendirin ve ona göre karar verin.
Yani mesela;
İtem Yansıtma Sistemi: Temel bir ihtiyaç haline gelmiş, her oyuncunun ihtiyaç duyabileceği bir şey. Bu eklenebilir.
Offline shop: Olmazsa olmaz bir sistem değil. Olmasa da olur. İhtiyaca ve filesın türüne göre karar verilir.
Bir diğer şekilde;
Binek Sistemi(Gezdirmeli veya normal): Bu da artık temel sistemler arasında yer alıyor. Karaktere verdiği özellikler, sağladığı avantajlar vb. yönünden eklenmesi gerekebilir.
Uzaktan NPC Sistemi: Aynı şekilde bu da göz ardı edilebilir. Kimse derdine düşmez.
Bu yüzden "ihtiyaca ve filesın türüne göre karar verilir" ibaresini kullandım. Her ne kadar hak versem de, bu ön yargıyı kıran ve şu an 4-5 seneyi deviren serverler var ve bir hayli kalabalık.Offline shop olmayan bir oyunun oynanacağını hiç sanmam. WS'lik oyun değilse tabi.
güzel bunları not aldım kenara offline shop olarak sabit great kullanıcamO zaman şöyle düşünebilirsiniz, sistemleri kafanızda kategorilendirin ve ona göre karar verin.
Yani mesela;
İtem Yansıtma Sistemi: Temel bir ihtiyaç haline gelmiş, her oyuncunun ihtiyaç duyabileceği bir şey. Bu eklenebilir.
Offline shop: Olmazsa olmaz bir sistem değil. Olmasa da olur. İhtiyaca ve filesın türüne göre karar verilir.
Bir diğer şekilde;
Binek Sistemi(Gezdirmeli veya normal): Bu da artık temel sistemler arasında yer alıyor. Karaktere verdiği özellikler, sağladığı avantajlar vb. yönünden eklenmesi gerekebilir.
Uzaktan NPC Sistemi: Aynı şekilde bu da göz ardı edilebilir. Kimse derdine düşmez.
Bunu Casro2 projesinde de çok tartıştık.Offline shop olmayan bir oyunun oynanacağını hiç sanmam. WS'lik oyun değilse tabi.
O yıllık serverlerin oyuncuları eskiden oynadıklarından emekleri var sırf ondan bırakmıyorlar. 4 5 seneyi geç 1 yıl aynı serveri oynamış birisi offline shopa gerek duymaz. 1-99 1-120 55-120 tarzında offline shop olmadan bir serverin tutması zor.Bu yüzden "ihtiyaca ve filesın türüne göre karar verilir" ibaresini kullandım. Her ne kadar hak versem de, bu ön yargıyı kıran ve şu an 4-5 seneyi deviren serverler var ve bir hayli kalabalık.
saltanat offlineshop kullanmıyor aktif oynayan çardab çok pazar hesabı var oyunda bu tamamen kafa yapısıyla alakalı offlineshop oyunun direk kalbine etki ettiği için aa tamam ekleyelim diyip eklenebilecek bir sistem değil benceO yıllık serverlerin oyuncuları eskiden oynadıklarından emekleri var sırf ondan bırakmıyorlar. 4 5 seneyi geç 1 yıl aynı serveri oynamış birisi offline shopa gerek duymaz. 1-99 1-120 55-120 tarzında offline shop olmadan bir serverin tutması zor.