Speedtree ve Directx9 güncellemesi hakkında

Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Bende harici kart olarak nvidia var. Nvidia'nın programında hangi kartı kullanacağını belirtebiliyoruz. Harici kart kullan demeye rağmen directx8'de kullanmıyor muydu? Şu zamana kadar bende hiç dikkat etmedim merak ettim
Evet kullanmıyordu ve bu nedenle dahili grafiği kullanıyordu bilindiği gibi dahili grafikler (günümüz dahili grafiklerini hariç tutarak) güçsüz kaldığından metin2 gibi bir oyunda dahi bir süre sonra ısındığından gereksiz yere bilgisayarın ısınmasına neden oluyordu. Şu an nvidia denetim masasından clienti nvıdıa ile çalışmaya ayarladım ve görev yöneticisinde nvıdıa kart %20 30 falan kullanıma ulaşıyor dahili grafik %0.
 
senin için yazmamıştım okumana gerek yok.konu sahibi yorumlara müdahale hakkı olsaydı yorumları silebilme yetkisi olurdu :)
Neyin kafasını yaşıyorsun? Çalışıyordum ve bu kadar yorum olduğunu görünce böyle bi espri yapmak istedim ama anlaşılan anlayamamışsın.
 
Evet kullanmıyordu ve bu nedenle dahili grafiği kullanıyordu bilindiği gibi dahili grafikler (günümüz dahili grafiklerini hariç tutarak) güçsüz kaldığından metin2 gibi bir oyunda dahi bir süre sonra ısındığından gereksiz yere bilgisayarın ısınmasına neden oluyordu. Şu an nvidia denetim masasından clienti nvıdıa ile çalışmaya ayarladım ve görev yöneticisinde nvıdıa kart %20 30 falan kullanıma ulaşıyor dahili grafik %0.
Directix Sürümü 8 oldugundan dolayı Client başladıgı andan itibaren harici ekran kartlarını görmüyor

Ama Directix sürümünü 9 cektigin zaman clienti açtıgın an itibariyle pcde olan harici ekran kartını kullanmış olur Örnek nvdia vs vs

Ve göstermiş oldugun degerlerde metin2 optmizasyon sistemi gpu üzerine degilde cpu üzerine çalışıyor gpu nekadar artarsa artsın hiç bir sorun teşkil etmiyor cpu artışı oynun kasmasına neden oluyor
 
Directix Sürümü 8 oldugundan dolayı Client başladıgı andan itibaren harici ekran kartlarını görmüyor

Ama Directix sürümünü 9 cektigin zaman clienti açtıgın an itibariyle pcde olan harici ekran kartını kullanmış olur Örnek nvdia vs vs

Ve göstermiş oldugun degerlerde metin2 optmizasyon sistemi gpu üzerine degilde cpu üzerine çalışıyor gpu nekadar artarsa artsın hiç bir sorun teşkil etmiyor cpu artışı oynun kasmasına neden oluyor
gpu yu harici üzerinde çalışması çok iyi bir şey bu şekilde dahili grafik kullanımından kurtuluyor notebooklar için çok iyi bir şey çünkü işlemci kullanımı mesela %30 üstüne grafik bindiğinde %50 60 bile olabiliyor yoğun mobların olduğu bir bölgede yada görseldeki gibi 100 metin falan atınca
 
gpu yu harici üzerinde çalışması çok iyi bir şey bu şekilde dahili grafik kullanımından kurtuluyor notebooklar için çok iyi bir şey çünkü işlemci kullanımı mesela %30 üstüne grafik bindiğinde %50 60 bile olabiliyor yoğun mobların olduğu bir bölgede yada görseldeki gibi 100 metin falan atınca
Dogrudur daha önce kurdum test ettim ama directix sürümünü 9 degilde 11 cekmek için bayadır ugraşiyorum 9 pek fazla birşey yok ama 11 çok farklı bir dünya
 
Dogrudur daha önce kurdum test ettim ama directix sürümünü 9 degilde 11 cekmek için bayadır ugraşiyorum 9 pek fazla birşey yok ama 11 çok farklı bir dünya
dx9 üstünü tavsiye etmem, metin2 oynayan çoğu kişi hala dx11 destekli ekran kartı kullanmıyor.. bu arada oyunun kasmasının nedeni tek thread üzerinden çalışıyor olması ve bu thread içinde ki çoğu fonksiyonun senkronize çalışıyor olması. bunun 2 çözümü var;

ya asenkronize (multi thread) yapacaksın ya da paralel yapacaksın. paralel en hızlısı olsa da yapımı multi thread den daha zor. ben şahsen kısmen paralel kullanıyorum..
 
Son düzenleme:
Merhaba, @burakhangunduz

Öncelikle neden DX kullanmak istediğinizi anlamış değilim. Windows 7, Windows 8 , Windows 10 ve sonrası için de büyük bir platform desteğine sahip olan OpenGL'yi Metin2 kaynağında kullanmak bana kalırsa çok daha mantıklı görünüyor. OpenGL bütün platformlarda desteklenmiştir ve hala destekleniyor. Mac, Linux, Windows, Android, IOS, Konsollar (Xbox hariç), aklınıza gelecek her platformda desteklendiği gibi tamamen açık kaynak ve ücretsizdir. Elbette ki bunun yanı sıra Direct X sadece Windows ve Xbox için destekleniyor.

İnsanlar neden Direct X kullanıyor derseniz?
1- Sosyal medyalar ve forum toplulukları
2- Microsoft'un eski zamanlarında OpenGL'e karşı geliştiriciler de bir korku oluşturması. Bu sıralarda Microsoft OpenGL desteğini artık bırakacaklarını, OpenGL'e olan ilgilerini kaybettiklerini yayınlamışlardı. Bunun üzerine OpenGL topluluğunda bir panik baş gösterdi ve bir çok OpenGL kullanan taban geliştirici en yaygın platform olan Windows'u kaybetmemek için Direct X'e geçiş yapmak zorunda kaldı.

Neden OpenGL kullanmalıyız ?

1- OpenGL, DirectX'den daha güçlü
OpenGL'in DirectX'ten hızlı olması iki iki dört bilinen bir şeydir.

Peki Direct X 8-9-10-11 çok gelişti değil mi ? Peki şunu biliyor musunuz? Direct X 10 XP'yi desteklemiyor. Direct X12 ise Windows 10'dan başka bir versiyonu desteklemiyor ve kısadan hisse en son Direct X versiyonu için en son windows versiyonu satın almamız yada illegal kurmamız gerekiyor. Kaldı ki DX8-9 araların da kalsanız dahil bazı bilgisayarlar hala bunu desteklemiyor.

Peki şunu biliyor musunuz ? Hala oyuncuların %50 bir kısmı Windows 7 ya da Windows 8 kullanıyor. Bu demek ki en son çıkan Direct X'i ya da DX8 DX9 kullanmak için Windows 10 kurmamız gerekecek. (Kısmi bir Win7-8) topluluğu haricinde desteklenmediğine dair bazı kaynaklarda halen mevcut.

2- OpenGL : Bu bebek çoklu platform desteğine sahip
Çoğu geliştirici Linux ve Mac'i desteklemeyi zaman kaybı olarak görüyor. Ancak Blizzard örneğin oyunları için Mac'e doğrudan destek veriyor ve Blizzard'ın oyunları (Hearthstone,World of Warcraft gibi) GNU/Linux dağıtımlarında Playonlinux'ta en rahat oynanabilen, parmakla gösterilen oyunlar arasında. Blizzard'ın ne kadar büyük bir şirket olduğunu hatırlatmama gerek var mı ?

3- OpenGL oyunların geleceği açısından daha iyi

OpenGL kar amacı gütmeyen bir organizasyon tarafından oyunculara istedikleri platformda donanımlarından alabilecekleri yüksek kalitede grafikleri alabilmeleri için geliştirilmektedir. Direct3D Windows'ta kullanılabilen tek oyun grafik api'si haline geldiğinden ise Microsoft PC oyun pazarında baskın hale geliyor. Peki ne anlatmaya çalışıyorum? OpenGL açık kaynaklıdır ve Metin2 içerisinde de kullanılabilir. Özellikle oyuncuların bir çoğunun halen Windows 7 ve 8 kullandığını göz önüne alarak, performans adı altında bir şeye ihtiyacımız olduğunu öne sürerek bir topluluğun %50 kısmı için oyunumuzu neden etik olmayan ve oynanamayacak bir hale getirelim?

Open GL: Tüm Windows işletim sistemlerinde yüklü bulunan Open GL sürücüsünü kullanır.

Örnek olarak NVIDIA
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Şimdi eğer benimle aynı fikirde düşünüyorsanız,
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
bakın ve inceleyin tercihinizin değişeceğinden emin olabilirsiniz.

DX için göstereceğiniz uğraş ve çabayı GL için oyununuzda gösterirseniz, akıcı ve yüksek performanslı bir o kadarda oyuncularınızın severek oynayacağı bir oyun deneyimi sunarsınız.

Ancak eğer DX ile devam etmek isterseniz de bunun için biraz yabancı kaynaklarda araştırma yaparak çözümü bulabilirsiniz, çünkü mevcut (her ne kadar önerilmese de)

Keyifli forumlar.
 
Merhaba, @burakhangunduz

Öncelikle neden DX kullanmak istediğinizi anlamış değilim. Windows 7, Windows 8 , Windows 10 ve sonrası için de büyük bir platform desteğine sahip olan OpenGL'yi Metin2 kaynağında kullanmak bana kalırsa çok daha mantıklı görünüyor. OpenGL bütün platformlarda desteklenmiştir ve hala destekleniyor. Mac, Linux, Windows, Android, IOS, Konsollar (Xbox hariç), aklınıza gelecek her platformda desteklendiği gibi tamamen açık kaynak ve ücretsizdir. Elbette ki bunun yanı sıra Direct X sadece Windows ve Xbox için destekleniyor.

İnsanlar neden Direct X kullanıyor derseniz?
1- Sosyal medyalar ve forum toplulukları
2- Microsoft'un eski zamanlarında OpenGL'e karşı geliştiriciler de bir korku oluşturması. Bu sıralarda Microsoft OpenGL desteğini artık bırakacaklarını, OpenGL'e olan ilgilerini kaybettiklerini yayınlamışlardı. Bunun üzerine OpenGL topluluğunda bir panik baş gösterdi ve bir çok OpenGL kullanan taban geliştirici en yaygın platform olan Windows'u kaybetmemek için Direct X'e geçiş yapmak zorunda kaldı.

Neden OpenGL kullanmalıyız ?

1- OpenGL, DirectX'den daha güçlü
OpenGL'in DirectX'ten hızlı olması iki iki dört bilinen bir şeydir.

Peki Direct X 8-9-10-11 çok gelişti değil mi ? Peki şunu biliyor musunuz? Direct X 10 XP'yi desteklemiyor. Direct X12 ise Windows 10'dan başka bir versiyonu desteklemiyor ve kısadan hisse en son Direct X versiyonu için en son windows versiyonu satın almamız yada illegal kurmamız gerekiyor. Kaldı ki DX8-9 araların da kalsanız dahil bazı bilgisayarlar hala bunu desteklemiyor.

Peki şunu biliyor musunuz ? Hala oyuncuların %50 bir kısmı Windows 7 ya da Windows 8 kullanıyor. Bu demek ki en son çıkan Direct X'i ya da DX8 DX9 kullanmak için Windows 10 kurmamız gerekecek. (Kısmi bir Win7-8) topluluğu haricinde desteklenmediğine dair bazı kaynaklarda halen mevcut.

2- OpenGL : Bu bebek çoklu platform desteğine sahip
Çoğu geliştirici Linux ve Mac'i desteklemeyi zaman kaybı olarak görüyor. Ancak Blizzard örneğin oyunları için Mac'e doğrudan destek veriyor ve Blizzard'ın oyunları (Hearthstone,World of Warcraft gibi) GNU/Linux dağıtımlarında Playonlinux'ta en rahat oynanabilen, parmakla gösterilen oyunlar arasında. Blizzard'ın ne kadar büyük bir şirket olduğunu hatırlatmama gerek var mı ?

3- OpenGL oyunların geleceği açısından daha iyi

OpenGL kar amacı gütmeyen bir organizasyon tarafından oyunculara istedikleri platformda donanımlarından alabilecekleri yüksek kalitede grafikleri alabilmeleri için geliştirilmektedir. Direct3D Windows'ta kullanılabilen tek oyun grafik api'si haline geldiğinden ise Microsoft PC oyun pazarında baskın hale geliyor. Peki ne anlatmaya çalışıyorum? OpenGL açık kaynaklıdır ve Metin2 içerisinde de kullanılabilir. Özellikle oyuncuların bir çoğunun halen Windows 7 ve 8 kullandığını göz önüne alarak, performans adı altında bir şeye ihtiyacımız olduğunu öne sürerek bir topluluğun %50 kısmı için oyunumuzu neden etik olmayan ve oynanamayacak bir hale getirelim?

Open GL: Tüm Windows işletim sistemlerinde yüklü bulunan Open GL sürücüsünü kullanır.

Örnek olarak NVIDIA
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Şimdi eğer benimle aynı fikirde düşünüyorsanız,
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
bakın ve inceleyin tercihinizin değişeceğinden emin olabilirsiniz.

DX için göstereceğiniz uğraş ve çabayı GL için oyununuzda gösterirseniz, akıcı ve yüksek performanslı bir o kadarda oyuncularınızın severek oynayacağı bir oyun deneyimi sunarsınız.

Ancak eğer DX ile devam etmek isterseniz de bunun için biraz yabancı kaynaklarda araştırma yaparak çözümü bulabilirsiniz, çünkü mevcut (her ne kadar önerilmese de)

Keyifli forumlar.

opengl kullanılmamasının nedeni sanıldığı gibi directx fanboyluğu değil, opengl portlamayı bilmemekten. ayrıca opengl geçirmeyi bilen biri opengl değil vulkan'a geçirir..
 
opengl kullanılmamasının nedeni sanıldığı gibi directx fanboyluğu değil, opengl portlamayı bilmemekten. ayrıca opengl geçirmeyi bilen biri opengl değil vulkan'a geçirir..
Hayır tam olarak, D3D fanboyu oluyor bu, çünkü yanlış pazarlamalar nedeniyle GL kullanıcının gözünde D3D'den daha vasıfsız bir araç olarak hitap ettirildi. Bu sayede D3D ticari anlamda amacına ulaşıyor ve ulaşmaya devam ediyor. OpenGL çok yakında bu farkı kapatacağına dair çalışmalar yapıyor yine de. Nasıl ki Bitcoin madenciliği yakın zaman da fark edildi ve patladı, yakın bir zaman da OpenGL'de farkını gösterecektir.

Buna ek olarak, demişsiniz ki portlama konusunda bilgi eksikliği var.

Çağırdığınız nesneyi OpenGL'de iki farklı görünüm alanında göstermekten bahsediyorsunuz sanırım? O-Graphic ve perspektif MT olarak düşünelim. Ayrıca neden portlamak size bu kadar güç geldi? Bunu yapmak için, ardışık şekilde glViewport() çağrısından sonra nesneyi yeniden çizmek ya da yapılandırmak yeterli diye biliyorum.
Eğer konu hakkında bilgiye ihtiyacınız varsa
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
, ayrıca burada OpenGL aracını öne sürmekteki nedenimiz tüm platformlarda iyisi/kötüsü fark etmeksizin tüm işletim sistemlerinde oyuncuların en azından %80 kitlenin sağlıklı, opsiyonel ve akıcı bir oyun deneyimi alabilmesini sağlamak.
Vulkana geçen bir oyunu hangi oyuncuya oynatmayı düşünüyorsunuz? Sadece AMD sahip oyunculara yönelik bir oyun mu planlıyorsunuz? Keza bir çok oyuncu eski nesil NVIDIA ve AMD kartlarına sahip ve bir çoğu özellikle ülkemizde Windows 7 ve 8 kullanıcısı.

NVIDIA kullanıcılarının bir çoğunluğunun Vulkan taraflı yaşadığı problemleri sanırım bilmiyorsunuz?

Vulkanı kullanabilmek için oyunun ve GPU'nun %90 destek vermesi gerekiyor. Mesela AMD Vulkan'nı desteklerken NVIDIA eski kartlar bunu desteklemiyor. (Yeni nesil hariç) Elbette Vulkanı kullanan bir oyunda AMD ciddi bir perfomans ve deneyim farkı sağlayabiliyor..


1624627706419.png


Buna ek olarak, sandığınız kadar zor bir işlemde değil, keza her iki platform aracını da seçenekli şekilde sunabilirsiniz. İlgili görsel de (D3D11 Henüz test aşamasında) ancak GL ve D3D9 kullanılabilir.

Ayrıca, grafik araçlarını kullanmadan önce, sektörde bulunan Metin 2 istemcilerinin bir çoğunluğunun halen ve halen Windows da çalışırken tümleşik şekilde CPU kullandığını da hatırlatmak ve bunun GPU olarak senkronize edilmesi gerektiğini belirtmek isterim. Akabinde GL olsun D3D9 olsun grafik kartınızla ancak sağlıklı ve opsiyonel deneyim sunabilir. Keza henüz oyun sunucularının %5 bir kısmı hariç hiç birinde GPU desteğini tam olarak göremedim.

1624628183538.png


Bana göre öncelikle yapılması gereken VİZYONDUR, son kullanıcıya opsiyonel, sağlıklı oynanabilir ve yüksek kalitede oyun deneyimi sunabilmeyi amaçlamak ardından ise MİSYON adil, kaliteli ve rekabetçi bir oyun topluluğu sağlayabilmek. Bu iki faktörü başardıktan sonra grafik araçlarını düşünmeye gerekte kalmıyor.

Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.

Keyifli forumlar.
 
Hayır tam olarak, D3D fanboyu oluyor bu, çünkü yanlış pazarlamalar nedeniyle GL kullanıcının gözünde D3D'den daha vasıfsız bir araç olarak hitap ettirildi. Bu sayede D3D ticari anlamda amacına ulaşıyor ve ulaşmaya devam ediyor. OpenGL çok yakında bu farkı kapatacağına dair çalışmalar yapıyor yine de. Nasıl ki Bitcoin madenciliği yakın zaman da fark edildi ve patladı, yakın bir zaman da OpenGL'de farkını gösterecektir.

Buna ek olarak, demişsiniz ki portlama konusunda bilgi eksikliği var.

Çağırdığınız nesneyi OpenGL'de iki farklı görünüm alanında göstermekten bahsediyorsunuz sanırım? O-Graphic ve perspektif MT olarak düşünelim. Ayrıca neden portlamak size bu kadar güç geldi? Bunu yapmak için, ardışık şekilde glViewport() çağrısından sonra nesneyi yeniden çizmek ya da yapılandırmak yeterli diye biliyorum.
Eğer konu hakkında bilgiye ihtiyacınız varsa
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
, ayrıca burada OpenGL aracını öne sürmekteki nedenimiz tüm platformlarda iyisi/kötüsü fark etmeksizin tüm işletim sistemlerinde oyuncuların en azından %80 kitlenin sağlıklı, opsiyonel ve akıcı bir oyun deneyimi alabilmesini sağlamak.
Vulkana geçen bir oyunu hangi oyuncuya oynatmayı düşünüyorsunuz? Sadece AMD sahip oyunculara yönelik bir oyun mu planlıyorsunuz? Keza bir çok oyuncu eski nesil NVIDIA ve AMD kartlarına sahip ve bir çoğu özellikle ülkemizde Windows 7 ve 8 kullanıcısı.

NVIDIA kullanıcılarının bir çoğunluğunun Vulkan taraflı yaşadığı problemleri sanırım bilmiyorsunuz?

Vulkanı kullanabilmek için oyunun ve GPU'nun %90 destek vermesi gerekiyor. Mesela AMD Vulkan'nı desteklerken NVIDIA eski kartlar bunu desteklemiyor. (Yeni nesil hariç) Elbette Vulkanı kullanan bir oyunda AMD ciddi bir perfomans ve deneyim farkı sağlayabiliyor..


7381 eklentisini görüntüle

Buna ek olarak, sandığınız kadar zor bir işlemde değil, keza her iki platform aracını da seçenekli şekilde sunabilirsiniz. İlgili görsel de (D3D11 Henüz test aşamasında) ancak GL ve D3D9 kullanılabilir.

Ayrıca, grafik araçlarını kullanmadan önce, sektörde bulunan Metin 2 istemcilerinin bir çoğunluğunun halen ve halen Windows da çalışırken tümleşik şekilde CPU kullandığını da hatırlatmak ve bunun GPU olarak senkronize edilmesi gerektiğini belirtmek isterim. Akabinde GL olsun D3D9 olsun grafik kartınızla ancak sağlıklı ve opsiyonel deneyim sunabilir. Keza henüz oyun sunucularının %5 bir kısmı hariç hiç birinde GPU desteğini tam olarak göremedim.

7382 eklentisini görüntüle

Bana göre öncelikle yapılması gereken VİZYONDUR, son kullanıcıya opsiyonel, sağlıklı oynanabilir ve yüksek kalitede oyun deneyimi sunabilmeyi amaçlamak ardından ise MİSYON adil, kaliteli ve rekabetçi bir oyun topluluğu sağlayabilmek. Bu iki faktörü başardıktan sonra grafik araçlarını düşünmeye gerekte kalmıyor.

Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.

Keyifli forumlar.

gerçekten yazdıklarınız o kadar anlamsız ve boş ki, cevap vermek bile içimden gelmiyor. 3 - 5 kelime öğrenip burada ısrarla aynı şeyleri bozuk plak gibi anlatmaktan sıkılmadınız mı? metin2 adlı oyun ilk önce directx 7 için yazılmış sonrasında directx 8 portlanmış. ymir orjinal dosyalarında directx 7 sdk sı mevcut..

metin2 gibi bir oyunda dx9 harici bir api kullanmak imkansız gibidir, attığınız resimde ki ayar kısmı sadece yazılardan ibaret, bir geçerliliği yok. oyunun gpu tarafıyla 1 sıkıntısı bile yok zaten;

1.jpg 2.jpg


yazdılarınız havalı sözcüklerden ibaret. vulkan kullanan oyunlarından örnek vermişsiniz ama sadece örnek vermişsiniz, sorunun nedenini yazmamışsınız. opengl kullanılmamasının nedeni daha öncede söylediğim gibi portlamayı bilmemek. ymir vaktinde dx7 için yazdı çünkü oyunun yazıldığı işletim sistemi windows 95. (ymir'in opengl kullanmamasının nedeni oyunu windows için tasarlamış olması, portlamayı bilmemek değil)

metin2 yi directx 12 ultimate'e geçirdiğinizde arkadaşlarınıza "ben serverimde dx 12 ultimate kullanıyorum" şeklinde hava atmak haricinde bir şey elde edemezsiniz çünkü oyunun grafik apisi ile bir problemi yok..


edit ;

bu arada nvidia sadece opengl tercih etmez;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Son düzenleme:
Yorumlar için teşekkür ederim.
Amacım oyunun havasını bozmadan az da olsa kaliteyi arttırmak ve performans açısından dengelemekti. Sadece 9a geçirebildim ekstradan eklentiler yapamadım az da olsa oyunun dokusunu kaliteleştirmek istiyorum bunun hakkında bi bildiğiniz varsa herkes için çok makbule geçer.
 
gerçekten yazdıklarınız o kadar anlamsız ve boş ki, cevap vermek bile içimden gelmiyor. 3 - 5 kelime öğrenip burada ısrarla aynı şeyleri bozuk plak gibi anlatmaktan sıkılmadınız mı? metin2 adlı oyun ilk önce directx 7 için yazılmış sonrasında directx 8 portlanmış. ymir orjinal dosyalarında directx 7 sdk sı mevcut..

metin2 gibi bir oyunda dx9 harici bir api kullanmak imkansız gibidir, attığınız resimde ki ayar kısmı sadece yazılardan ibaret, bir geçerliliği yok. oyunun gpu tarafıyla 1 sıkıntısı bile yok zaten;

7383 eklentisini görüntüle7384 eklentisini görüntüle


yazdılarınız havalı sözcüklerden ibaret. vulkan kullanan oyunlarından örnek vermişsiniz ama sadece örnek vermişsiniz, sorunun nedenini yazmamışsınız. opengl kullanılmamasının nedeni daha öncede söylediğim gibi portlamayı bilmemek. ymir vaktinde dx7 için yazdı çünkü oyunun yazıldığı işletim sistemi windows 95. (ymir'in opengl kullanmamasının nedeni oyunu windows için tasarlamış olması, portlamayı bilmemek değil)

metin2 yi directx 12 ultimate'e geçirdiğinizde arkadaşlarınıza "ben serverimde dx 12 ultimate kullanıyorum" şeklinde hava atmak haricinde bir şey elde edemezsiniz çünkü oyunun grafik apisi ile bir problemi yok..


edit ;

bu arada nvidia sadece opengl tercih etmez;

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
Yaklasik 3 saattir senin yazdiklarini okuyorum sirf senin icin bu forumakayit oldum. Bu piyasada piyasa sakinleri bir sey bilmiyor diyemi agzini yaya yaya konusuyon sen merak ettim windows 98 ile LDL Engine ne zaman calismis ne zaman destek vermis? Sen bana porting diye agzina dolanan kelimeye bi aciklasana porting nedir ne icin yapilir? Metin2 yi sen sadece directx falan sanan perimasali kackinlarindan misin yoksa cidden cok merak ettim egoist caylagin tekisin adam hakli yaziyor ama gerci sen kim gl sdk kullanmak kim sende haklisin Allah sana akil fikir ve birzda duyarlilik ihsan etsin ne diyim
 
gerçekten yazdıklarınız o k..

Açıkçası ben üç beş kelime öğrenip senin gibi sazanlama konulara atlayıp bilgi savurmuyor önce kaynak araştırması yapıyorum. Ben GL kullanacağım ve yakın zaman içerisinde başlatacağım oyunda bunu inceler beceri bilgin varsa görürsün.
Yani sakın beni kendin gibi sağda solda zırvalayan insanlar ile karıştırma, şu örnekte olduğu gibi, cehalet bir sorun değil ama cahil kalmayı kabullenmek büyük bir problemdir.
1624631482531.png


Ben her üzerinde geliştirici rolü alıp sağda solda egosundan geçilmeyen insanlara laf anlatmaya çalışsaydım ayıkla pirincin taşını.
Seni bana şu forumda yaptığın gerçekten faydalı iki konuyla anlatsalar yüz kelimenin sekseni sağdan soldan alıntıladıkların, ona buna sorup doğrulamaya çabaladığın kelimeler ile doludur. Keza benim veritabanı yolu değiştirmeyle ilgili konuya beş yaşındaki çocuktan daha geri şekilde düşünerek yanıt verdiğin gibi. Verdiğin yanıtın alakası olmadığı gibi, o şekilde ne tür sorunlara yol açacağını dahil bilmeden ancak laf yapıyorsun başka bir icraatin yok senin.

Vulkan kullanan oyunlardan örnek vermiş olduğumu söylüyorsun ancak okuduğunu dahi anlayıp idrak edebilecek kapasitede değilsin, yazdığımı dikkatli okumayı öğrenmelisin öncelikle. Sağda solda boş boş konuşmak yerine.

Tutturmuşsun bir porting bilmemeyi, almışsın eline iki üç terimi elimde salatalık tuz basan yok mu diyen ana dolu çocukları gibi. Biraz idrak etmeyi öğren önce;

Porting bilmeyen insan diye bir şey yok, sağda solda senin gibi boş konuşan insanların öğrenememesi gibi bir problem mevcut ülkemizde, yani öğrenmeye çalışmanın bir utanılacak tarafı yok. Keza ben yukarı da zaten anlayabilseydin "yeterli diye biliyorum" gibi bir ifade kullandım. Boş boş konuşup senin yaptığın gibi ben biliyorum demedim.

Çene yapmayı master yapmak yerine, araştırma yetini biraz geliştirirsen takıldığın ve bilmediğin konular hakkında eğitim alabilirsin. Ya da bunun gibi.

Ymir'in oyunu Windows 95 ile yazdığını söylüyorsun, hayır bu bilgiyi nasıl nerede ne şekilde teyit ettiğini en azından paylaş ki doğrulamak için bir ip ucumuz olsun değil mi? Ymir kore takımından bildiğim bir kaç isim ve sohbetimin geçtiği insanlar var şu yazdığını kendilerine ilettiğimde aldığım cevap aynen şu oldu.
1624634979851.png


Dur şimdi sen İngilizce de bilmezsin ben sana çevireyim orada ne yazdığını;
Ben iyiyim, peki ya sen? Bu kişi kimse sana söylediği her şey yalan içerik tamamen doğru değil. Belki bir kısmı doğru olabilir. Evet ilk prototip 2000 yılında windows 95 ile ancak sadece Directx3 üzerine yapıldı ancak asla resmi olarak sürülmedi ve oyuncular tarafından da beğenilmedi. Oyunun ilk izlenimsel prototipi Windows 2000 ile Directx8 kullanılarak yazıldı ve kapalı betaya korede 2003 yılında sunuldu. Ardından yerel sürüm yani erken erişim sürümü için oyun yeniden Windows 2000 ve ME ile Directx8 ile yeniden geliştirildi
Ancak oyun hiç bir zaman doğrudan Directx7 desteğiyle yazılmadı. Aslına bakarsan hiç bir zaman Directx7 ile yapılmadı. Ayrıca şu an yasa dışı çalışan bir çok ymir oyunu gerçek prototipten esinlenilmemiş durumda. Ymir'in gerçek kaynağına sahip olan bir insan yok.
Açıkçası son getirilen yamayla birlikte Directx9 ve Directx11 üzerinde çalışmalar devam ediyor. OpenGL ile ilgili olarak kore oyun geliştirme birimi bunu kullanmayı 19.4 ile düşündü ve ilk prototip'i yazdı. Ardından bunun doğru olmadığına inandılar. Ancak oyunun yerel kaynağında OpenGL aracına ait API desteği zaten var. Oyunun ilk kapalı beta sürümü yayınlandığında Directx 8 PS 1.1 aynı zamanda OpenGL 1.4 sınıfındaydı. OpenGL her zaman uyumluydu.

Tam olarak bilgim olmasa da sana çok açık konuşamam. Ymir ticari markasına ait oyunların ülkenizde konusunun geçmesi bana göre doğru değil.

Resim açılmıyor, ve gördüğüm kadarıyla çok berbat bir ingilizcesi var bu kişinin.

Laf ile peynir gemisi yürüten vasıfsız bir elemansın sadece. Muhtemelen tahmin ettiğim vasıfsız kişisin eğer ismin "alim" ise seni dikkate almaya dahi gerek yok. Bir zamanlar senin gibi çok ama boş konuşan birisi vardı ismi can baran olan onu engellediğim gibi seni de engelleyeyim en azından vaktimi ve zamanımı harcamamış olurum.

Her neyse, sen boş boş konuşmaya devam et. :cool:
 
Açıkçası ben üç beş kelime öğrenip senin gibi sazanlama konulara atlayıp bilgi savurmuyor önce kaynak araştırması yapıyorum. Ben GL kullanacağım ve yakın zaman içerisinde başlatacağım oyunda bunu inceler beceri bilgin varsa görürsün.
Yani sakın beni kendin gibi sağda solda zırvalayan insanlar ile karıştırma, şu örnekte olduğu gibi, cehalet bir sorun değil ama cahil kalmayı kabullenmek büyük bir problemdir.7385 eklentisini görüntüle

Ben her üzerinde geliştirici rolü alıp sağda solda egosundan geçilmeyen insanlara laf anlatmaya çalışsaydım ayıkla pirincin taşını.
Seni bana şu forumda yaptığın gerçekten faydalı iki konuyla anlatsalar yüz kelimenin sekseni sağdan soldan alıntıladıkların, ona buna sorup doğrulamaya çabaladığın kelimeler ile doludur. Keza benim veritabanı yolu değiştirmeyle ilgili konuya beş yaşındaki çocuktan daha geri şekilde düşünerek yanıt verdiğin gibi. Verdiğin yanıtın alakası olmadığı gibi, o şekilde ne tür sorunlara yol açacağını dahil bilmeden ancak laf yapıyorsun başka bir icraatin yok senin.

Vulkan kullanan oyunlardan örnek vermiş olduğumu söylüyorsun ancak okuduğunu dahi anlayıp idrak edebilecek kapasitede değilsin, yazdığımı dikkatli okumayı öğrenmelisin öncelikle. Sağda solda boş boş konuşmak yerine.

Tutturmuşsun bir porting bilmemeyi, almışsın eline iki üç terimi elimde salatalık tuz basan yok mu diyen ana dolu çocukları gibi. Biraz idrak etmeyi öğren önce;

Porting bilmeyen insan diye bir şey yok, sağda solda senin gibi boş konuşan insanların öğrenememesi gibi bir problem mevcut ülkemizde, yani öğrenmeye çalışmanın bir utanılacak tarafı yok. Keza ben yukarı da zaten anlayabilseydin "yeterli diye biliyorum" gibi bir ifade kullandım. Boş boş konuşup senin yaptığın gibi ben biliyorum demedim.

Çene yapmayı master yapmak yerine, araştırma yetini biraz geliştirirsen takıldığın ve bilmediğin konular hakkında eğitim alabilirsin. Ya da bunun gibi.

Ymir'in oyunu Windows 95 ile yazdığını söylüyorsun, hayır bu bilgiyi nasıl nerede ne şekilde teyit ettiğini en azından paylaş ki doğrulamak için bir ip ucumuz olsun değil mi? Ymir kore takımından bildiğim bir kaç isim ve sohbetimin geçtiği insanlar var şu yazdığını kendilerine ilettiğimde aldığım cevap aynen şu oldu.
7386 eklentisini görüntüle

Dur şimdi sen İngilizce de bilmezsin ben sana çevireyim orada ne yazdığını;
Ben iyiyim, peki ya sen? Bu kişi kimse sana söylediği her şey yalan içerik tamamen doğru değil. Belki bir kısmı doğru olabilir. Evet ilk prototip 2000 yılında windows 95 ile ancak sadece Directx3 üzerine yapıldı ancak asla resmi olarak sürülmedi ve oyuncular tarafından da beğenilmedi. Oyunun ilk izlenimsel prototipi Windows 2000 ile Directx8 kullanılarak yazıldı ve kapalı betaya korede 2003 yılında sunuldu. Ardından yerel sürüm yani erken erişim sürümü için oyun yeniden Windows 2000 ve ME ile Directx8 ile yeniden geliştirildi
Ancak oyun hiç bir zaman doğrudan Directx7 desteğiyle yazılmadı. Aslına bakarsan hiç bir zaman Directx7 ile yapılmadı. Ayrıca şu an yasa dışı çalışan bir çok ymir oyunu gerçek prototipten esinlenilmemiş durumda. Ymir'in gerçek kaynağına sahip olan bir insan yok.
Açıkçası son getirilen yamayla birlikte Directx9 ve Directx11 üzerinde çalışmalar devam ediyor. OpenGL ile ilgili olarak kore oyun geliştirme birimi bunu kullanmayı 19.4 ile düşündü ve ilk prototip'i yazdı. Ardından bunun doğru olmadığına inandılar. Ancak oyunun yerel kaynağında OpenGL aracına ait API desteği zaten var. Oyunun ilk kapalı beta sürümü yayınlandığında Directx 8 PS 1.1 aynı zamanda OpenGL 1.4 sınıfındaydı. OpenGL her zaman uyumluydu.

Tam olarak bilgim olmasa da sana çok açık konuşamam. Ymir ticari markasına ait oyunların ülkenizde konusunun geçmesi bana göre doğru değil.

Resim açılmıyor, ve gördüğüm kadarıyla çok berbat bir ingilizcesi var bu kişinin.

Laf ile peynir gemisi yürüten vasıfsız bir elemansın sadece. Muhtemelen tahmin ettiğim vasıfsız kişisin eğer ismin "alim" ise seni dikkate almaya dahi gerek yok. Bir zamanlar senin gibi çok ama boş konuşan birisi vardı ismi can baran olan onu engellediğim gibi seni de engelleyeyim en azından vaktimi ve zamanımı harcamamış olurum.

Her neyse, sen boş boş konuşmaya devam et. :cool:
Ne zaman patlarsın diye bekledim ikinci mesajda anladın bu adamın nasıl bir tip olduğunu. :)
 
benim kimseye laf anlatmak gibi bir amacım yok. ben bilgiyi veririm kullanıp kullanmamanız sizin seçeneğiniz, beni ilgilendirmez.

burada insanların söylediklerinin fotoğraflarını alıp yayınlamak kötü bir harekettir ancak hiç değilse bu kadar aptal ve cahil olmadım;

Yardım - Martysama SDK içeriğinin, Mainline Uyarlanması Hk.

veya bu kadar;

Yardım - iKarus Çevrimdışı Pazar - Yansıtma Desteği Hk.


daha önce de söylediğim gibi, ymir orjinal dosyalarında directx 7 sdk sı mevcut ve oyun windows 95 için yazılmış. bunu kimseye kanıtlamak zorunda değilim ki zaten kraizy.tgz externlerinin içinde ymir'in korece kurulum ve bilgilendirme notlarını çevirip okuyabilirsiniz..
 
Ne zaman patlarsın diye bekledim ikinci mesajda anladın bu adamın nasıl bir tip olduğunu. :)
Hayir suan vallahi konuya bakanların çoğunun magictomasterin bu adama patlamasını beklediğinden emin oldum :D Bu adam yani magictomaster 2013 yilinda d3d11 yani pixel shader 5.1 kullanarak tesselation duplicate ve isleme yetenegini kullanarak ymirin dahi mücadele edemediği bir metin 2 sinifinda oyun gelistirdiler bugün bu arkadas cikmis 3 5 kelime ile uc büyük ulkede 22k oyuncuyla rekor kirmis dünyanın en büyük enginer uzmanlarını tanıyan bir mmorpg sahibine havalı cümle kuruyorsun diyor hakikatten peri masalı kaçkını xD
 
Hayir suan vallahi konuya bakanların çoğunun magictomasterin bu adama patlamasını beklediğinden emin oldum :D Bu adam yani magictomaster 2013 yilinda d3d11 yani pixel shader 5.1 kullanarak tesselation duplicate ve isleme yetenegini kullanarak ymirin dahi mücadele edemediği bir metin 2 sinifinda oyun gelistirdiler bugün bu arkadas cikmis 3 5 kelime ile uc büyük ulkede 22k oyuncuyla rekor kirmis dünyanın en büyük enginer uzmanlarını tanıyan bir mmorpg sahibine havalı cümle kuruyorsun diyor hakikatten peri masalı kaçkını xD

evet, yazılım dehası typhon floover arkadaşımız en son metin2dev gibi forumlarda lisans satmaya çalışıyordu ancak topluluk geliştiricilerinden kafasına şaplağı yemişti. daha sonra tüymüştü forumlardan:You_Rock_Emoticon:
 
Bence bilgileriniz kendinizde kalsın kalp kırmaya değmez.
Herkes kendini biliyor ve yapabilceği şeyleri biliyor birşeyi yarıştırmak veya kanıtlamak birşey kazandırmıcak :D
 
Bence bilgileriniz kendinizde kalsın kalp kırmaya değmez.
Herkes kendini biliyor ve yapabilceği şeyleri biliyor birşeyi yarıştırmak veya kanıtlamak birşey kazandırmıcak :D
koca konudaki en mantıklı yazı bu sanırım herkesin bilgisi kendine ne burağın bilgisi bana yarar ne benimki burağa (örnek için verdim burak alıncaksan alınma knk) o yüzden sokak tabiriyle "sidik"(sidik küfür değildir.) yarıştırmak hiç kimseye bir şey kazandırmaz.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst