Metin2 DirectX 9 Günlüğü

Metin2 .ddsleri 512x512 kimisi 128x128
Siz bunu 4k yada 8 k cekmedikce bi grafik elde edemessiniz
Orneğin bi .ddsyi eski adobeylede açsanız aynı görüntü yeni adobeylede
Grafik motorlari bunu biraz daha kalitelestiriyor olabilir fakat işin aonuna gelsiğinde 512x512 lik goruntuyu neden grafik motorunu zorlayarak hdlestirelim
Onun yerine packdaki .ddslerin kalitesini arttıralım.

Bunu yaptikdan sonra ikinci yapacağini şey yuksek kalitedeki resimlerde bozulmalar olacak bunu suzeltmeniz gerekecek
 
Metin2 .ddsleri 512x512 kimisi 128x128
Siz bunu 4k yada 8 k cekmedikce bi grafik elde edemessiniz
Orneğin bi .ddsyi eski adobeylede açsanız aynı görüntü yeni adobeylede
Grafik motorlari bunu biraz daha kalitelestiriyor olabilir fakat işin aonuna gelsiğinde 512x512 lik goruntuyu neden grafik motorunu zorlayarak hdlestirelim
Onun yerine packdaki .ddslerin kalitesini arttıralım.

Bunu yaptikdan sonra ikinci yapacağini şey yuksek kalitedeki resimlerde bozulmalar olacak bunu suzeltmeniz gerekecek
Bu söylediğinizi yapmak zaten kolay, hatta yaptım da.
Örnek 4K bina dokusu:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Fakat tek bir dds'i 4k ya yükseltmem bile RAM kullanımını ortalama 50MB arttırdı.(400mb)
Ve ben sadece tek bir dds üzerine uygulamıştım, varsayalım ki üşenmeyip bütün packlerdeki dokuları 4k kaliteye yükselttim diyelim; bunun getirisi faydadan çok zarar olacaktır. En temel olarak RAM kullanımı fırlayacak ve pack boyutu devasa şekilde artacaktır. Metin2 gibi bir oyun için bu kadarına değer mi diye sorarsanız, bence değmez. Ayrıca dokularla ilgili işlemleri kaynak kodları üzerinden sağlıklı bir şekilde yaparsanız hiç bir bozulma yaşamazsınız.

Son olarak bir shader çalıştırmak grafik motorunu zorlamaz. Çünkü shader dediğimiz şey yoktan var etmiyor, zaten var olanı düzeltiyor ve bu işlem grafik motoru açısından pek de yorucu değil.
 
Bu söylediğinizi yapmak zaten kolay, hatta yaptım da.
Örnek 4K bina dokusu:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Fakat tek bir dds'i 4k ya yükseltmem bile RAM kullanımını ortalama 50MB arttırdı.(400mb)
Ve ben sadece tek bir dds üzerine uygulamıştım, varsayalım ki üşenmeyip bütün packlerdeki dokuları 4k kaliteye yükselttim diyelim; bunun getirisi faydadan çok zarar olacaktır. En temel olarak RAM kullanımı fırlayacak ve pack boyutu devasa şekilde artacaktır. Metin2 gibi bir oyun için bu kadarına değer mi diye sorarsanız, bence değmez. Ayrıca dokularla ilgili işlemleri kaynak kodları üzerinden sağlıklı bir şekilde yaparsanız hiç bir bozulma yaşamazsınız.

Son olarak bir shader çalıştırmak grafik motorunu zorlamaz. Çünkü shader dediğimiz şey yoktan var etmiyor, zaten var olanı düzeltiyor ve bu işlem grafik motoru açısından pek de yorucu değil.
Grafik motoru guncellemesiyle bu hata giderilebilir çünkü kaliteli oyunların packlari 4k 8k dikkat ederseniz o packlar 50 gb yukari oluyor gta5 100 gb yakın bunun sebebi kaliteli doku kullanması kasma sorununuda kodla çözmek gerekir.
Grafiği iyi olan metin2 yapmak isteyen diğer oyunlar gibi 4 k dds kullanmalı
Ram kullanımı illaki artar
 
bence 4k texture olayı gereksiz ya. metin2 de sırıtır 4k kalitesinde görseller. poligon sayısı fazla olsa neyse de..
 
Grafik motoru guncellemesiyle bu hata giderilebilir çünkü kaliteli oyunların packlari 4k 8k dikkat ederseniz o packlar 50 gb yukari oluyor gta5 100 gb yakın bunun sebebi kaliteli doku kullanması kasma sorununuda kodla çözmek gerekir.
Grafiği iyi olan metin2 yapmak isteyen diğer oyunlar gibi 4 k dds kullanmalı
Ram kullanımı illaki artar
Bahsettiğiniz oyunlar profesyonel yazılımlarla tasarlanıp kodlanıyor, Metin2'nin yapısı o tür oyunların yanında fazlasıyla statik kalıyor.
Ayrıca grafik motorunu yani Directx'i yükseltmek demek zaten otomatik olarak RAM kullanımı arttıracaktır. Tam yükseltme yapmadan wrapper aracılığıyla bile metin2'yi DirectX 12 ile çalıştırdığınızda bellek kullanımın iki katına çıktığını görebilirsiniz.(Tek client ortalama 600-650MB)
Bir de bunun üstüne 4K dokuları dahil edecek olursak aşırı saçma bir şekilde bellek kullanımı ve dosya boyutu meydana gelecektir. Teknik açıdan bunların olması normal. Ancak Metin2 gibi çok eski bir oyun için bu kadar abartı rakamlara ve oyuncuların bilgisayarlarını zorlamaya gerek yok gibi.
Yine de uğraşmak isteyenlerin tercihi, isteyen yapabilir.

Son olarak eski veya yeni nesil olan oyunların (neredeyse) tamamında mip mapping kullanılmaktadır. Buna Metin2 de dahil.
Eğer kaynak kodlarından dikkatli ve kontrollü bir şekilde bu mappingi düzenlerseniz 512x512 boyutundaki bir doku da herhangi bi resize işlemine gerek kalmadan oyun içinde HD kalitede çalışacaktır.
 
  • Biraz uğraştırsa da AA tekrar aktif edildi. AA'nın tekrar aktif edilmesi bazı ayarları kullanmama engel oldu ama sağlık olsun.
  • Bir-iki ufak material düzenlemesi yapıldı.
  • FOV sistemi güncellendi.
  • Öncesinde kendi hazırlamış olduğum FPS Boost Sistemi şimdilik devre dışı bırakıldı. Yine aynı şekilde önceden hazırlayıp eklemiş olduğum Rüzgar Sistemi de devre dışı bırakıldı.
  • FOG_FIX sistemi tamamen kaldırıldı.

- Yönlendirmelerinden ve her türlü desteğinden dolayı buradan Koray'a teşekkürlerimi iletiyorum.

9wzzgya.png

gtnt7hm.png

g4x3i73.png
 
  • Biraz uğraştırsa da AA tekrar aktif edildi. AA'nın tekrar aktif edilmesi bazı ayarları kullanmama engel oldu ama sağlık olsun.
  • Bir-iki ufak material düzenlemesi yapıldı.
  • FOV sistemi güncellendi.
  • Öncesinde kendi hazırlamış olduğum FPS Boost Sistemi şimdilik devre dışı bırakıldı. Yine aynı şekilde önceden hazırlayıp eklemiş olduğum Rüzgar Sistemi de devre dışı bırakıldı.
  • FOG_FIX sistemi tamamen kaldırıldı.

- Yönlendirmelerinden ve her türlü desteğinden dolayı buradan Koray'a teşekkürlerimi iletiyorum.

9wzzgya.png

gtnt7hm.png

14992 eklentisini görüntüle
en sonki fotoyu masaüstü arkaplan bile yaparım öyle foto olmuş
 
  • Biraz uğraştırsa da AA tekrar aktif edildi. AA'nın tekrar aktif edilmesi bazı ayarları kullanmama engel oldu ama sağlık olsun.
  • Bir-iki ufak material düzenlemesi yapıldı.
  • FOV sistemi güncellendi.
  • Öncesinde kendi hazırlamış olduğum FPS Boost Sistemi şimdilik devre dışı bırakıldı. Yine aynı şekilde önceden hazırlayıp eklemiş olduğum Rüzgar Sistemi de devre dışı bırakıldı.
  • FOG_FIX sistemi tamamen kaldırıldı.

- Yönlendirmelerinden ve her türlü desteğinden dolayı buradan Koray'a teşekkürlerimi iletiyorum.

9wzzgya.png

gtnt7hm.png

14992 eklentisini görüntüle

Gerçekten muazzam bir sonuç ortaya çıkartmışsınız, sonuncu fotoğraf adeta wallpaper tadında olmuş. Gelişmeleri merakla takip edeceğim, saygılar.
 
Gerçekten muazzam bir sonuç ortaya çıkartmışsınız, sonuncu fotoğraf adeta wallpaper tadında olmuş. Gelişmeleri merakla takip edeceğim, saygılar.
Teşekkür ederim, her ne kadar yaptığım şeylerin birçoğu sıfırdan bana ait olmasa da elimden geldiğince geliştiriyorum.
 
Ne kadar muazzam görünürse görünsün, Metin2 nin temel haline tercih edemeyecek olsam da tebrik etmeden geçemeyeceğim. Eline sağlık. (y)
 
Ne kadar muazzam görünürse görünsün, Metin2 nin temel haline tercih edemeyecek olsam da tebrik etmeden geçemeyeceğim. Eline sağlık. (y)
Teşekkür ederim. Evet Metin2'yi eski haliyle tercih edip seven fazla kişi var. Her türlü kitle mevcut, yeni isteyen, eski isteyen vs.
Bende biraz grafik takıntısı var, genel olarak oyunları eski grafiklerle oynamayı pek sevmiyorum. O yüzden olsa gerek biraz fazla kurcaladım bu mevzuları. Ayrıca yukarıdaki düzenlemeler oyun içinden tamamen kapatılabilir ve isteyen eski/varsayılan grafiklerle oynayabilir:

2.jpg


Tabi henüz üzerinde çalıştığım için ufak tefek pürüzler hala mevcut ancak hepsi sırayla hallolacak.
 
Teşekkür ederim. Evet Metin2'yi eski haliyle tercih edip seven fazla kişi var. Her türlü kitle mevcut, yeni isteyen, eski isteyen vs.
Bende biraz grafik takıntısı var, genel olarak oyunları eski grafiklerle oynamayı pek sevmiyorum. O yüzden olsa gerek biraz fazla kurcaladım bu mevzuları. Ayrıca yukarıdaki düzenlemeler oyun içinden tamamen kapatılabilir ve isteyen eski/varsayılan grafiklerle oynayabilir:

14999 eklentisini görüntüle

Tabi henüz üzerinde çalıştığım için ufak tefek pürüzler hala mevcut ancak hepsi sırayla hallolacak.
zırhlar çok kalitesiz duruyo etrafı geliştirdikçe @Mavi Ruh şu zırhlara bi el at
 
  • DirectX 11 desteği eklendi. Eğer devamını getirebilirsem (ya da getirirsem) duruma göre onlarca ya da yüzlerce ekstradan kod eklemem gerekecek. Şu an sadece test için ve canım sıkıldığı için buna uğraştım. Şu sıralar eskisi gibi çok metin2 ile uğraşmıyorum, buna da uğraşır mıyım bilmiyorum.

Görselleri yeni sekmeden açarak detaylı görüntüleyebilirsiniz.


Directx 9:
1.jpg


Directx 11:
2.jpg



Directx 9:
3.jpg


Directx 11:
4.jpg



Directx 9:
5.jpg


Directx 11:
6.jpg



Directx 9:
11.jpg


Directx 11:
12.jpg




1f972.png

Ekran görüntüsü 2024-02-25 201736.png
 
  • DirectX 11 desteği eklendi. Eğer devamını getirebilirsem (ya da getirirsem) duruma göre onlarca ya da yüzlerce ekstradan kod eklemem gerekecek. Şu an sadece test için ve canım sıkıldığı için buna uğraştım. Şu sıralar eskisi gibi çok metin2 ile uğraşmıyorum, buna da uğraşır mıyım bilmiyorum.

Görselleri yeni sekmeden açarak detaylı görüntüleyebilirsiniz.


Directx 9:
15435 eklentisini görüntüle

Directx 11:
15436 eklentisini görüntüle


Directx 9:
15437 eklentisini görüntüle

Directx 11:
15438 eklentisini görüntüle


Directx 9:
15439 eklentisini görüntüle

Directx 11:
15440 eklentisini görüntüle


Directx 9:
15441 eklentisini görüntüle

Directx 11:
15442 eklentisini görüntüle



@Kaptan Yosun ben dedim sana dx11 olur diye ağlıyordun noldu bak olmuş on numara olmuş bide
 
@Kaptan Yosun ben dedim sana dx11 olur diye ağlıyordun noldu bak olmuş on numara olmuş bide
Full Directx 11 değil, sadece kullanıcı isteğine bağlı olarak ve bilgisayarı da destekliyorsa Metin2'yi Directx 11 kütüphaneleri ile daha çok beslenmiş şekilde çalıştıracak şekilde düzenleme yaptım. Yani temelde yine directx 11 gerektirecek. İstemeyen Directx 9'dan devam edecek.
Ama gidişatı çok uzun görünüyor, devam eder miyim buna bilmiyorum.
 
değişenlerin şeysi microsoftun sayfasında var zaten ordan yapıyodur basit. ama şimdi tek onda var ben yaparsam ayıp olur o yüzden yapmicam :D
yaparsın diye tahmin etmiştim şaka maka 11 mükemmel ya günümüz oyunlar gibi geldi fotoğraflara bakmak çok güzel oldu yapsana :D @Kaiser bee bi test sunucusu açta şu grafiklere bakalım çok canım çekti :D :D
 
yaparsın diye tahmin etmiştim şaka maka 11 mükemmel ya günümüz oyunlar gibi geldi fotoğraflara bakmak çok güzel oldu yapsana :D @Kaiser bee bi test sunucusu açta şu grafiklere bakalım çok canım çekti :D :D
sen istersin de ben yapmaz mıyım beeee hemen yapıcam senin için yarın başlıyorum çalışmalara
 
Geri
Üst