Çözüldü Başlangıçta cinsiyete göre saç ve kostüm vermek.

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

GOJ1RA

Üye
Üye
Merhaba, sunucumda başlangıçta cinsiyete göre saç ve kostüm vermek istiyorum, baslangıç questimi aşağıya bırakıyorum.
baslangıclua:
quest baslangic begin
    state start begin
        when login  with pc.getqf("yeni_basladim") == 0 begin
            oyuncu_isim = pc.get_name()
            say_title("Bilgilendirme:")
            say("")
            say("Oyunumuza hoş geldiniz, "..oyuncu_isim)
            say("Umarız aradığınızı bizim oyunumuzda bulabilirsiniz.")
            say("Şimdiden başarmanızı umuyor ve iyi şanslar diliyorum.")
            say("Şansa gerçekten ihtiyacınız olacak...")
            say("")
            
            baslangic_seviyesi = 1 -- Buraya başlangıç seviyesini yazın.
            at_seviyesi = 21 -- Buraya vereceğiniz at seviyesini yazın.
            baslangic_parasi = 500000 -- Buraya vereceğiniz başlangıç yang miktarını yazın.

            baslangic.baslangicSeviyeAyarla(baslangic_seviyesi)
            horse.set_level(at_seviyesi)
            pc.give_gold(baslangic_parasi)
            horse.summon()
            horse.ride()
            karakterSinif = pc.get_job()
            
            -- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN
            pc.give_item2(71085,1)
            pc.give_item2(71084,200)
            pc.give_item2(71143,1)
            pc.give_item2(72701,1)
            pc.give_item2(27003,1)
            pc.give_item2(27006,1)
            pc.give_item2(72726,1)
            pc.give_item2(72730,1)
            pc.give_item2(27105,1)
            pc.give_item2(27112,1)
            pc.give_item2(70057,1)
            pc.give_item2(40001,1)
            pc.give_item2(50053,1)
            -- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN
            
            oyuncu_imp = pc.get_empire()
            if karakterSinif == 0 or karakterSinif == 4 then -- SAVAŞÇI 
            
                -- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
                                pc.give_item2_select( "19" ) -- Kılıç
                item.set_socket(0,28437)
                item.set_socket(1,28431)
                item.set_socket(2,28430)
                item.set_value(0, 72, 55)
                item.set_value(1, 63, 20)
                item.set_value(2, 21, 20)
                item.set_value(3, 15, 15)
                item.set_value(4, 16, 15)
                pc.give_item2("3009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11209") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12209") -- Kask
                
                -- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
            elseif karakterSinif == 1 or karakterSinif == 5 then -- NİNJA
            
                -- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
                pc.give_item2("1009") -- Kılıç
                pc.give_item2("2009") -- Mızrak
                pc.give_item2("8009") -- OK
                pc.give_item2("11409") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12349") -- Kask
                
                -- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
            elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then -- SURA
            
                -- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
                pc.give_item2("19") -- Kılıç
                pc.give_item2("11609") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12489") -- Kask
                
                -- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
            elseif karakterSinif == 3 or karakterSinif == 7 then -- ŞAMAN
                
                -- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
                pc.give_item2("5009") -- Kılıç
                pc.give_item2("7009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11809") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12629") -- Kask
                
                -- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
            end
            notice_all("Duyuru: "..oyuncu_isim.." isimli oyuncu "..baslangic.imparatorlukKontrol(tonumber(oyuncu_imp)).." İmparatorluğuna "..baslangic.oyuncuSinifi(pc.get_job()).." olarak katılmıştır.")
            pc.setqf("yeni_basladim",1)
        end
        
        -- FONKSİYONLAR
        
        --- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.
        function baslangicSeviyeAyarla(gelen_seviye_degeri)
            gelenSeviye = gelen_seviye_degeri
            oyuncu_seviyesi = pc.get_level()
            if oyuncu_seviyesi > gelenSeviye then
                return
            else
                seviyeFark = gelenSeviye - oyuncu_seviyesi
                for i=1,seviyeFark,1 do
                    gerekliTecrube =  pc.get_next_exp()
                    tecrubeYukle = gerekliTecrube
                    pc.give_exp2(tecrubeYukle)
                end
            end
        end
        --- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.
        
        
        function imparatorlukKontrol(gelen_imp_degeri)
            imp = {
                [1] = {"Shinsoo"},
                [2] = {"Chunjo"},
                [3] = {"Jinno"}
            }
            return imp[gelen_imp_degeri][1]
        end
        
        function oyuncuSinifi(gelen_oyuncu_sinifi)
            sinif = {
                [0] = {"Savasci"},
                [4] = {"Savasci"},
                [1] = {"Ninja"},
                [5] = {"Ninja"},
                [2] = {"Sura"},
                [6] = {"Sura"},
                [3] = {"Şaman"},
                [7] = {"Şaman"}
            } 
            return sinif[gelen_oyuncu_sinifi][1]
        end
        
    end
end
 
Çözüm
burda karakter sınıflarına göre yapmışlar bunların biri kadın karakter biri erkek
Lua (Quest):
elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then

Bunları böyle tek tek bölebilirsin verilecek itemleride altına eklersin böyle daha düzenli durur 1 ninja erkek 5 ninja kadın olması lazım veya tam tersi
Lua (Quest):
if karakterSinif == 1 then -- Ninja Erkek
Verilecekitemler
elseif karakterSinif == 2 then -- Sura Erkek
Verilecekitemler

Edit:
job kısmını race olarak değiştir
Kod:
karakterSinif = pc.get_job()
burda karakter sınıflarına göre yapmışlar bunların biri kadın karakter biri erkek
Lua (Quest):
elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then

Bunları böyle tek tek bölebilirsin verilecek itemleride altına eklersin böyle daha düzenli durur 1 ninja erkek 5 ninja kadın olması lazım veya tam tersi
Lua (Quest):
if karakterSinif == 1 then -- Ninja Erkek
Verilecekitemler
elseif karakterSinif == 2 then -- Sura Erkek
Verilecekitemler

Edit:
job kısmını race olarak değiştir
Kod:
karakterSinif = pc.get_job()
 
Son düzenleme:
Çözüm
burda karakter sınıflarına göre yapmışlar bunların biri kadın karakter biri erkek
Lua (Quest):
elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then

Bunları böyle tek tek bölebilirsin verilecek itemleride altına eklersin böyle daha düzenli durur 1 ninja erkek 5 ninja kadın olması lazım veya tam tersi
Lua (Quest):
if karakterSinif == 1 then -- Ninja Erkek
Verilecekitemler
elseif karakterSinif == 2 then -- Sura Erkek
Verilecekitemler

Şu şekilde düzenledim fakat, kadın olan karaktere de erkek için olan kostüm ve saç gidiyor, elseif yerine else mi yazmalıyım?



baslangıclua:
            oyuncu_imp = pc.get_empire()
            if karakterSinif == 0 then --SAVAŞÇI ERKEK--           
            
                -- ERKEK SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK
                
                pc.give_item2_select( "19" ) -- Kılıç
                item.set_socket(0,28437)
                item.set_socket(1,28431)
                item.set_socket(2,28430)
                item.set_value(0, 72, 55)
                item.set_value(1, 63, 20)
                item.set_value(2, 21, 20)
                item.set_value(3, 15, 15)
                item.set_value(4, 16, 15)
                pc.give_item2("3009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11209") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12209") -- Kask
                pc.give_item2_select("41324") -- Kostüm--
                item.set_value(0, 63, 10)
                pc.give_item2_select("45160") --Saç--
                item.set_value(0, 63, 10)
                
            elseif karakterSinif == 4 then --SAVAŞÇI KADIN--
                
                --KADIN SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK.
                
                pc.give_item2_select( "19" ) -- Kılıç
                item.set_socket(0,28437)
                item.set_socket(1,28431)
                item.set_socket(2,28430)
                item.set_value(0, 72, 55)
                item.set_value(1, 63, 20)
                item.set_value(2, 21, 20)
                item.set_value(3, 15, 15)
                item.set_value(4, 16, 15)
                pc.give_item2("3009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11209") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12209") -- Kask
                pc.give_item2_select("41325") -- Kostüm--
                item.set_value(0, 63, 10)
                pc.give_item2_select("45161") --Saç--
                item.set_value(0, 63, 10)
 
Kod:
karakterSinif = pc.get_job()
burdaki job olanı race olarak değiştir

Kod:
0 -- ERKEK SAVAŞÇI
1 -- KADIN NİNJA
2 -- ERKEK SURA
3 -- KADIN ŞAMAN
4 -- KADIN SAVAŞÇI
5 -- ERKEK NİNJA
6 -- KADIN SURA
7 -- ERKEK ŞAMAN
 
Konu çözüldüğüne göre kapatıldı.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri