RT-Sapphire Art Güncellemesi

IFS

Yasaklanmış Üye
Cezalı
Premium Üye
Mesaj
248
Çözümler
6
Beğeni
205
Puan
779
Ticaret Puanı
0
Sapphire 1.0 Güncelleme Notları

Merhaba,

Sapphire'in ilk yaması ve gelecekteki Quartz ve Amethyst güncellemeleriyle ilgili heyecan verici haberlerimiz var. Bu güncelleme, özellikle SFX ve FX alanında önemli iyileştirmeler içeriyor. Bu, oyun deneyiminizi daha etkileyici ve görsel açıdan zengin kılacak bir dizi özellik anlamına geliyor.

  1. SFX ve FX Güncellemeleri:
    • Tüm sınıflar için SFX ve FX öğelerindeki detayları ve kaliteyi artırdık. (Assassin değiştiriliyor)
    • Ses ve görsel efektlerde daha fazla değişim, derinlik ve etkileşim sağladık.
    • Oyun atmosferini daha sürükleyici ve etkileyici hale getirmek için 3D yeni efektler ekledik.
  2. 3D Ses Teknolojisi FMOD İle İlerlemeler:
    • Yeni güncelleme, 3D ses teknolojisinde önemli ilerlemeler içerir. Oyuncular artık çevrelerindeki sesleri daha hassas bir şekilde algılar.
    • Oyun içindeki nesnelerin konumlarına bağlı olarak seslerin yönü ve mesafesi dinamik olarak değişir, bu da oyun atmosferini daha gerçekçi kılar.
  3. Advanced Particles:
    • Partikül efektlerinde yeni oynanış ve farkındalık sağlayan teknikler ekledik. Özellikle patlamalar, büyülü saldırılar ve benzeri olaylar daha karmaşık ve detaylı partikül sistemleri kullanarak daha etkileyici bir görünüme sahip olacak.
    • Partikül efektlerinin daha akıcı ve hızlı bir şekilde çalışması, oyunculara oyun içindeki hızlı ve yoğun anları daha çekici kılacak.
  4. Gelişmiş Işıklandırma ve Gölgeleme:
    • Oyun içindeki ışıklandırma ve gölgeleme efektlerini geliştirdik. Dinamik ışıklandırma sayesinde karakterler ve çevreleri arasındaki etkileşim daha doğal ve dikkat çekici bir hale geldi.
    • Yeni CLM lighten teknolojimiz ışığın nesneler üzerinde daha gerçekçi bir şekilde yansımasını, atmosferin daha derin ve dokunsal bir deneyim sunmasını sağladı.
  5. Realistik Yansıma ve Yansıma Efektleri:
    • Yeni güncelleme ile birlikte, su yüzeyleri, cam yüzeyler ve benzeri yansıma yüzeylerinde daha gerçekçi yansımalar ekledik.
    • Yansıma efektleri, oyun dünyasındaki detayları artırarak oyuncuların çevreyi daha dikkatlice incelemelerine olanak tanır.
Quartz Güncellemesi (2024 Q1 - Yakında):
  1. Low-Level DX12 Optimizasyonları:
    • Oyunun alt seviye grafik çağrıları, DX12'nin avantajlarından tam anlamıyla yararlanacak şekilde optimize ediliyor.
    • DirectX 12'nin çok çekirdekli işlemcilerle daha iyi çalışabilmesi için iş parçacığı kullanımı özelleştirildi (test aşamasında).
  2. Shader Model 6.0 Desteği:
    • Quartz, Shader Model 6.0'ı benimseyerek daha karmaşık ve gerçekçi görsel efektleri mümkün kılacak yeni shader tekniklerini entegre ediyoruz.
    • Yeni shader modeli, gölgeleme ve yansıma efektlerinde daha fazla esneklik sağlayacak şekilde ayarlandı.
  3. Grafik Artefaktlarının Azaltılması:
    • Özel olarak tasarlanmış bir anti-aliasing algoritması, görüntü kalitesini artırırken kenar yumuşatma ve artefaktları minimize eder.
    • Mip-mapping tekniklerinde yapılan iyileştirmeler, uzak nesnelerin daha doğal ve pürüzsüz görünmesini sağlar.
  4. Anisotropic Filtering Güncellemeleri:
    • Anisotropic filtering algoritmalarındaki geliştirmeler, tekstürlerin farklı açılardan bakıldığında daha net ve net görünmesini sağlar.
    • Özellikle uzak mesafelerdeki detayların kaybını önlemek için anisotropic filtering ayarları optimize edildi.
Amethyst Güncellemesi (Gelecek):
  1. L/UDRP Güncellemeleri:
    • Amethyst güncellemesi ile LaniEngine Ultra Definition Render Pipeline (UDRP) entegrasyonu sağladık.
    • UDRP sayesinde daha gerçekçi ışıklandırma, gölgeleme ve yansımalar elde edeceksiniz.
  2. Gerçekçi Işıklandırma:
    • UDRP fiziksel ışıklandırma özelliklerini benimser. Bu, ışık kaynaklarının ve yüzeylerin daha doğal bir şekilde tepki vermesini sağlar (deneysel).
    • Doğal ışık oyun içinde, günün farklı saatlerinde ve hava durumlarına bağlı olarak daha gerçekçi bir şekilde yansır.
  3. Gelişmiş Gölgeleme Teknikleri:
    • Amethyst güncellemesi ile birlikte, UDRP'nin gelişmiş gölgeleme tekniklerini tam anlamıyla hissedeceksiniz.
    • Gölgeler, yumuşaklık ve detaylarda artış sağlayarak karakterler ve çevreler arasındaki kontrastı artırır.
  4. Yüksek Kaliteli Yansımalar:
    • UDRP, yansımaları daha yüksek çözünürlükte ve gerçekçi bir şekilde sunar. Yüzeyler arasındaki yansımalar, su yüzeyleri ve metalik nesneler gibi yansıma yüzeylerinde daha belirgin ve detaylı olacaktır.
    • Bununla amacımız, oyunculara oyun dünyasının derinliklerinde kendilerini daha fazla kaybetme hissi aşılamasıdır.
  5. Parçacık Efektlerinde UDRP Entegrasyonu:
    • Patlamalar, ateş ve benzeri efektlerin daha gerçekçi ve detaylı olmasını sağlar.
    • Partiküller, UDRP'nin yüksek kaliteli görüntü oluşturma yetenekleri sayesinde daha belirgin bir hale gelir.
  6. Otomatik Grafik:
    Amethyst güncellemesi ile birlikte, oyuncuların deneyimini en üst düzeye çıkarmak amacıyla oyunun donanım üzerinde otomatik bir şekilde optimize edilmesini sağlayan yeni bir özellik ekliyoruz, bu sayede oyun donanımınıza (RAM, CPU, GPU Disk vb) göre otomatik olarak en iyi ayarı oluşturacak.

Ağ Mimarisinde güncelleme;
Son güncelleme ile, her bir eş zamanlı kullanıcı (CCU) başına düşen ağ oranını drastik bir şekilde azaltarak, bulut oyun istemcisindeki ağ bağlantılarından kaynaklanan gecikmeyi minimal seviyeye indirdik. Artık oyun istemcisi başlatıldığı anda kullanıcı karakter seçim sahnesine geçene kadar byte tüketimi tam anlamıyla 0.48kbit'dir! Kullanıcı hesap bilgilerini yazdıktan ve karakter seçim sahnesine geçtikten sonra ağ kontrolü bu seviyede gerçekleşiyor. Bu optimizasyon, özellikle düşük bant genişliği olan bağlantılarda oyun deneyimini etkileyen gecikmeleri en aza indirme hedefine yönelik ciddi bir ilerleme oldu bizim için.

Yenilenmiş altyapımız, bulut oyun istemcisine yönlendirilen veri trafiğini daha verimli bir şekilde yöneterek, her CCU için düşen ağ oranlarını optimize etmekte ve böylece daha düşük bant genişliği olan bağlantılarda dahi oyun performansını artırmaktadır. Bu ilerleme, kullanıcılarımızın herhangi bir ağ kısıtlamasıyla karşılaşmaksızın kesintisiz ve akıcı bir oyun deneyimi yaşamalarını amaçlamaktadır. Ayrıca, bu teknik iyileştirme ile real-time güncellemelerde oyun istemcisine yeni verileri çok daha hızlı bir şekilde iletebiliyoruz. Güncellenmiş ağ optimizasyonları sayesinde, oyun içi içerik, değişiklikler ve etkileşimler anlık olarak ve minimal gecikmeyle aktarılarak, kullanıcılar daha akıcı ve gerçek zamanlı bir oyun deneyimi yaşayabiliyor. Bu sayede, oyun içi aksiyonlar ve etkileşimler daha hızlı bir şekilde işleniyor, oyuncuların oyun dünyasına daha hızlı tepki vermesi ve etkileşimde bulunması sağlanıyor.

Geri bildirimleriniz çok değerli ve önemlidir, bu yüzden fikirlerinizi ve önerilerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.



NOT: Geforce Experience kullanılarak video oluşturulmuştur, video çekilirken HUD olarak FPS ve performans sayacı görünüyor ancak record'a yansımıyor, sorunu çözemedim maalesef. Bilgisi olan oyuncu arkadaşlar varsa paylaşırsa fix'i sevinirim.

FPS Raporu ortalama bu şekildedir; (DX11-AA)
  • Karakter seçim ekranı: 138-160 / CPU %8 - GPU %16
  • Yükleme ekranları: 2800-4200 / CPU %4 - GPU %9
  • Wolfshaman Forest: 190-243 / CPU %9 - GPU %23
  • Zorandor-Capital City: 180-253 / CPU %17 - GPU %32
%99 Ortalaması: 200 / CPU %14 - GPU %26

M2M Sınırlı erişim süresi boyunca geri bildirimler işleme alındı ve çoğu düzenlendi. Yakında güncellenmiş sürümümüz hakkında bir oynanış videosu yayınlayacağız. Oyun kütüphaneleri tarafından tanınmaması ve FPS'yi optimize edememe sorunu çözüldü. Oyun kütüphanelerinin sağlayıcıları ile yapılan görüşmeler sonrasında oyunumuz artık desteklenen oyunlar listesine dahil edilmiştir.
  • Oyunumuz artık Asus ROG'un Armoury Crate oyun kütüphanesinde listelenmiştir.
  • Microsoft Store Library: Oyunumuz artık Microsoft Store tarafından listelenmek üzere onaya sunulmuştur.
  • Geforce Experience: Oyunumuz NVIDIA ile yapılan görüşmelerin ardından kısa bir süre sonra (muhtemelen bir sonraki güncellemeyle birlikte) kütüphanede yerini alacak.
image.png

Desteğiniz ve geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.

Teşekkürler,
 
Sesler harika sadece şaman yelpazesi için daha uyumlu hale getirmek dışında ve grafiğe söylenecek söz yok yani bittim resmen ayrıca vuruşlar daha gerçekçi ve etkili olmuş öncekileri göre hele kamera son vuruşta sallanıyor efsane güzel duruyor FPS video da yok ama ort 200 çok güzel bir oran gerçekten harika bir sonuç elde etmişsiniz
 
Sesler harika sadece şaman yelpazesi için daha uyumlu hale getirmek dışında ve grafiğe söylenecek söz yok yani bittim resmen ayrıca vuruşlar daha gerçekçi ve etkili olmuş öncekileri göre hele kamera son vuruşta sallanıyor efsane güzel duruyor FPS video da yok ama ort 200 çok güzel bir oran gerçekten harika bir sonuç elde etmişsiniz
Değerlendirmeniz için teşekkürler. SFX konusunda hala çalışmalar sürüyor. Kamera shake daha öncede vardı sadece dahada belirginleştirildi.
 
Projenizde başarılar dilerim. Birkaç eleştirim var. Videolardan gördüğüm kadarıyla bir çok map konumunun zemini düz. Zemini kağıt kadar düz olan haritalar bence oyunun immersive hissiyatını bozuyor. Ve binalar ve merdivenler gibi pek çok obje çok basit kalmış, demek istediğim çok az Poligonla yapılmış. Düz bir duvarın üzerine pencere texture'u yapıştırılmış gibi duruyor. Uzak objeler de LOD ile değil de yine düz bir kağıt özerine çizilmiş ağaçlar ve dağlar gibi duruyor. Bir de sürekli vuruş sırasında kamera karakteri çok agresif bir biçimde takip ediyor. Karakter öne giderken kamera da smooth bir şekilde değil de karaktere mutlak bir mesafeden bağlanmış gibi takip ediyor. Bunlar benim görüşlerim tabi. Bir oyun geliştirmenin ne kadar maliyetli olduğunu ve bu dediklerimi iyileştirmenin ne kadar zaman ve paraya mal olabileceğini tahmin edebiliyorum. Tekrar başarılar dilerim.
 
Projenizde başarılar dilerim. Birkaç eleştirim var. Videolardan gördüğüm kadarıyla bir çok map konumunun zemini düz. Zemini kağıt kadar düz olan haritalar bence oyunun immersive hissiyatını bozuyor. Ve binalar ve merdivenler gibi pek çok obje çok basit kalmış, demek istediğim çok az Poligonla yapılmış. Düz bir duvarın üzerine pencere texture'u yapıştırılmış gibi duruyor. Uzak objeler de LOD ile değil de yine düz bir kağıt özerine çizilmiş ağaçlar ve dağlar gibi duruyor. Bir de sürekli vuruş sırasında kamera karakteri çok agresif bir biçimde takip ediyor. Karakter öne giderken kamera da smooth bir şekilde değil de karaktere mutlak bir mesafeden bağlanmış gibi takip ediyor. Bunlar benim görüşlerim tabi. Bir oyun geliştirmenin ne kadar maliyetli olduğunu ve bu dediklerimi iyileştirmenin ne kadar zaman ve paraya mal olabileceğini tahmin edebiliyorum. Tekrar başarılar dilerim.
Öncelikle detaylı ve değerli eleştirileriniz için teşekkür ederim. Geri bildirimleriniz, oyun geliştirme sürecimize gerçekten çok değerli katkılar sağlıyor.

Topografik çeşitlilik ve immersiyon için harita zeminlerindeki düzlük konusunda tamamen haklısınız, ancak maalesef bir level design henüz işe almadık. Objeler ve LOD konusunda da haklısınız ancak bunun içinde bir konsept sanatçı işe alınması gerekiyor ve ne yazık ki hiç kimse bizi bu konuda anlamıyor olsa da söylediğiniz gibi sürecimiz gerçekten çok çok ağır ve maliyetli. Çünkü biz yeniden bir oyun yazmaktan daha öteye geçerek oyun motoru yazıyoruz bir taraftan. Bu tür küçük değişiklikleri oyunu başlattıktan sonra ara güncellemelerle sunmayı düşünüyoruz. Karakter takip ve kamera hareketleri konusundaki eleştirilerinizi gerçekten çok değerli buluyorum. Şu anda daha akıcı ve doğal bir kamera takibi için çalışıyoruz. Kontrollerimiz, bilinen standartlardan farklı olduğu için tüm kontrolleri değiştirmek anlamına geliyor, ancak daha dinamik bir yöntem kullanıyoruz. Karakter hareketleriyle daha uyumlu ve kullanıcı dostu bir kamera takibi geliştirmeyi hedefliyoruz. Hatta bu değerli yorumunuza karşılık çok daha güzel bir çalışmamız var şimdi size bunu göstereceğim.
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Gördüğünüz üzere, karakterlerimizi, animasyonlarımızı vb yeniden sıfırdan oluşturuyoruz, yani asılsız söylentilerin aksine biz Metin2 assetleri kullanmıyoruz, kendimiz herşeyi sıfırdan yapıyoruz derken bu konuda gerçekten ciddiydik. Üstelik bunu yaparken 3dmax, maya gibi yazılımlar gibi kendi 3D Modelleme ve Animasyon yazılımımızı kullanıyoruz ve bunun gibi şeyler. Hatta AutoDesk lisansımız nedeniyle Laniatus'a ait olarak HGM'den hariç olarak universal model formatımızda var artık :)
1699784647659.png
1699784741791.png


Bu örnekteki karakter Petrun'dur. Yeniden İskeletlendirdik, rigledik ve bu gelecek Quartz sürümü için oyuna entegre edilecek diğer sınıflardan biridir. Karakterler daha dinamik ve özelleştirilebilir olacak. Örneğin, elin üzerindeki çıkıntılar karakterin animasyonlarına göre hareket edecek. El tasarımları, baş ve saç karakter özelleştirme desteği ile değişebilecek ölçeklendirilebilecek.
1699783379380.png

Ayrıca, karakterdeki eklemler (ağız, kulak, burun, alın gibi) dinamik hale getirildi. Animatörlerimiz şu anda tüm animasyonları bu yeni iskelete göre tekrar retarget ediyorlar. Kamera ve kontrolcüyü de bu yeni karakterlere göre yeniden yazmayı hedefliyoruz.

Bu arada eğer
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
katılırsanız size özel olarak oyunu deneme şansı sağlayabilirim, böylece oyunu daha yakından inceleme şansına sahip olursunuz, belki de canlı şekilde görmeniz değerlendirmelerinizi olumlu ve olumsuz yönde etkileyebilir. :) Tekrar teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

Size yepyeni bir güncelleme sunmaktan heyecan duyuyoruz! Bu güncellemeyle oyun deneyimini geliştirdik ve bazı önemli düzeltmeleri ele aldık.
İşte güncelleme notları: 2.0.0.0'ın Önemli Noktaları:
  • Yenilenen Karakter Becerileri ve Sınıfları
  • Oyun içi denge ayarlamaları.
  • Hata düzeltmeleri ve performans iyileştirmeleri
Şimdi bu güncellemenin ayrıntılarını
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
bulabilirsiniz:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Bu güncellemeyle ilgili geri bildirimlerinize değer veriyoruz. Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız lütfen bize bildirin, böylece bir sonraki güncellemede iyileştirmeye devam edebiliriz.

Bu güncelleme oyun istemcisine gerçek zamanlı olarak dağıtılır ve herhangi bir Steam güncellemesi gerektirmez. Kararlı çalışma için Steam'in yeniden başlatılması önerilir.

Teşekkür ederim ve test oyununun tadını çıkarın!

Yenilenmiş Resmi Web:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Geri
Üst