Çözüldü source derleme sorunu

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

ofv014

Üye
Üye
Merhabalar,
source dosyalarında düzenleme yaptıktan sonra gmake komutunu yazdığımda "gmake: Nothing to be done for 'default'." hatası alıyorum.
gmake clean yazdıktan sonra gmake yazdığımda sorunsuz derleniyor fakat bu şekilde de tekrar tekrar build işlemi yaptığımdan saatler sürüyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?
 
Çözüm
Sorunun tam olarak neyden kaynaklandığını saptayamasam da kendimce bir çözüm yolu geliştirdim. src/.obj dizininden değişiklik yaptığım dosyaya ait daha önce derlenen .o ve .d (örn: char_battle.o ve char_battle.d) dosyalarını sildikten sonra gmake işlemi yaptığımda sadece değişiklik yaptığım dosya için build alabiliyorum. Sanırım şimdilik bu işimi görür. İlgilenen herkese teşekkür ederim., konu kilitlenebilir.

edit:
FreeBSD Tarih ve saat ayarlarımın güncel olmamasından kaynaklanıyormuş. Sanırım gmake komutu düzenlenen dosyaları yeniden derlerken değişiklik saatini baz alıyor.
"cp /usr/share/zoneinfo/GMT0 /etc/localtime" komutu ile saatimi güncelleyince sorunum çözüldü.
Ayrıca sorunun saatin güncel olmamasından kaynaklanacağını özel...
Anladığım kadarıyla gmake ile build almaya çalışıyorsun fakat build eğer ana dizindeysen "gmake all" değilsen örneğin "server/game/src"burda ise gmake j-20 eğer tavsiyem gmake -j13
 
gmake: Nothing to be done for 'default'

Bu bir hata değildir. Türkçe telafuzu; "Ben tekrar derlenmesi gereken bir şey göremedim, hiç bir dosyada hiç bir değişiklik yapılmamış ve tekrar derlemenin bir manası yok" oluyor :)

Böyle bir durumda örneğin char.cpp de bir değişiklik yapıp kaydedip src içine aktardığınız zaman, gmake çektiğinizde sadece char.cpp dosyasını derleyecektir. Düzenlediğiniz dosyanın aktarıldığından emin olun.
 
Anladığım kadarıyla gmake ile build almaya çalışıyorsun fakat build eğer ana dizindeysen "gmake all" değilsen örneğin "server/game/src"burda ise gmake j-20 eğer tavsiyem gmake -j13
-j komutuyla alakalı bir problemim yok, bildiğim kadarıyla o komutla aynı anda kaç dosya derleyebileceğimizi seçiyoruz donanımımıza göre.

gmake: Nothing to be done for 'default'

Bu bir hata değildir. Türkçe telafuzu; "Ben tekrar derlenmesi gereken bir şey göremedim, hiç bir dosyada hiç bir değişiklik yapılmamış ve tekrar derlemenin bir manası yok" oluyor :)

Böyle bir durumda örneğin char.cpp de bir değişiklik yapıp kaydedip src içine aktardığınız zaman, gmake çektiğinizde sadece char.cpp dosyasını derleyecektir. Düzenlediğiniz dosyanın aktarıldığından emin olun.
Evet hocam sorunum tam olarak da bu :) x.cpp dosyasını düzenleyip tekrar game/src'a atıyorum fakat gmake komutunu yazdığımda bu hatayı alıyorum. Ama yaptığım değişikliği görmeme gibi bi problem değil sanırsam bu. Çünkü gmake clean'dan sonra gmake yaptığımda yaptığım değişikliklerden kaynaklanan hatalar v.s warning olarak gözüküyor. ama dediğim gibi her değişiklikte gmake clean - gmake yapmam gerekiyor, bunu çözmem lazım.
 
Son düzenleme:
Sorunun tam olarak neyden kaynaklandığını saptayamasam da kendimce bir çözüm yolu geliştirdim. src/.obj dizininden değişiklik yaptığım dosyaya ait daha önce derlenen .o ve .d (örn: char_battle.o ve char_battle.d) dosyalarını sildikten sonra gmake işlemi yaptığımda sadece değişiklik yaptığım dosya için build alabiliyorum. Sanırım şimdilik bu işimi görür. İlgilenen herkese teşekkür ederim., konu kilitlenebilir.

edit:
FreeBSD Tarih ve saat ayarlarımın güncel olmamasından kaynaklanıyormuş. Sanırım gmake komutu düzenlenen dosyaları yeniden derlerken değişiklik saatini baz alıyor.
"cp /usr/share/zoneinfo/GMT0 /etc/localtime" komutu ile saatimi güncelleyince sorunum çözüldü.
Ayrıca sorunun saatin güncel olmamasından kaynaklanacağını özel mesaj yoluyla hatırlatan 'flusya23' isimli forum üyemize tesekkür ederim.
 
Çözüm
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri