Çözüldü Sandıktan Dönüşüm Küresi Çıkarma

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

viquality

Üye
Üye
Mesaj
38
Beğeni
20
Puan
306
Ticaret Puanı
0
Merhabalar, mob mantığından biraz uzak birşey deniyorum. Yeni bir Dönüşüm Sandığı oluşturup içersine belirlediğim küreleri koymak istiyorum. Bu sandık zaten bosstan düşecek, fakat nerede hata yapıyorum acaba? special_item_group kısmından bir sonuç alamadım. Yardımcı olabilirseniz şimdiden teşekkürler..
 
Çözüm
@Trashy 'nin de dediği gibi special_item_group.txt ile sanırsam dönüşüm küresi verilmeyebilir. Çünkü dönüşüm küreleri de beceri kitabı gibi tek bir item. Socketlere eklenen ekstra değerler sayesinde çeşit oluyor.

Sizin için örnek bir quest yazdım. Test edemedim henüz.
Örnek olarak dönüşüm küresi verecek sandığın vnum değeri: 50023 olsun.
Dönüşüm yapılacak mob ise: 2002 olsun. (Zehirli Örümcek)
Lua (Quest):
quest donusum_sandik begin
    state start begin
        when 50023.use begin
            pc.give_item2_select(70104)
            item.set_socket(0, 2002)
        end
    end
end

Yukarıdaki kod sadece bir örnek. Bunu geliştirmek size kalmış. Sandıktan çıkan dönüşüm küresi rastgele olarak şu moblardan birisine dönüşüm küresi versin...
Quest ile bunu yapabilirsin polyitem ile istedigin dönüşümün çıkmasını sağlayabilirsin
 
@Trashy 'nin de dediği gibi special_item_group.txt ile sanırsam dönüşüm küresi verilmeyebilir. Çünkü dönüşüm küreleri de beceri kitabı gibi tek bir item. Socketlere eklenen ekstra değerler sayesinde çeşit oluyor.

Sizin için örnek bir quest yazdım. Test edemedim henüz.
Örnek olarak dönüşüm küresi verecek sandığın vnum değeri: 50023 olsun.
Dönüşüm yapılacak mob ise: 2002 olsun. (Zehirli Örümcek)
Lua (Quest):
quest donusum_sandik begin
    state start begin
        when 50023.use begin
            pc.give_item2_select(70104)
            item.set_socket(0, 2002)
        end
    end
end

Yukarıdaki kod sadece bir örnek. Bunu geliştirmek size kalmış. Sandıktan çıkan dönüşüm küresi rastgele olarak şu moblardan birisine dönüşüm küresi versin diyorsanız bir dizi oluşturabilirsiniz.
Örnek;
Lua (Quest):
local mob = {2002, 2003, 2004}

Bunu da koda dökerseniz şöyle olacaktır.
Lua (Quest):
quest donusum_sandik begin
    state start begin
        when 50023.use begin
            local mob = {2002, 2003, 2004}
            local toplam = table.getn(mob)
            pc.give_item2_select(70104)
            item.set_socket(0, mob[number(1, toplam)])
        end
    end
end


Unutmadan bir not: Sandık quest ile çalışacağı için item_proto.txt dosyasından type değeri = ITEM_QUEST olması gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Çözüm
Mesajımı düzenledim. Biraz daha detaylı örnekler ekledim. :)
Quest yazmayı öğrenmek için @Trashy 'nin verdiği bağlantıları okuyun derim. Böylelikle serveriniz için rahatça quest yazabilirsiniz.
 
Sorun çözülmüştür. Diğer arkadaşlarada oldukça yardımcı olacağını düşünüyorum.
@Whistle hocam, when üzerine state start begin ekleme düzeltmesi yaparak ve bitiminde itemi remove ederek sistemi çalıştırdım. Size ve aynı zamanda @Trashy arkadaşımıza teşekkürler.
 
Çözüldüğüne göre kapatıldı. Projenizde başarılar dilerim.
 
Sorun çözülmüştür. Diğer arkadaşlarada oldukça yardımcı olacağını düşünüyorum.
@Whistle hocam, when üzerine state start begin ekleme düzeltmesi yaparak ve bitiminde itemi remove ederek sistemi çalıştırdım. Size ve aynı zamanda @Trashy arkadaşımıza teşekkürler.
Kodları yazarken dalgınlığıma gelmiş. Kusura bakmayın. :(
Konuyu yeniden okuyanların sorun yaşamaması için düzelttim.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst