Metin2'nin Hikayesindeki Küçük Bir Sır

Mavi Ruh

WWW.MR-3DWORK.COM
Grafiker
Yardımsever Üye
Usta Üye
Mesaj
582
Çözümler
42
Beğeni
747
Puan
949
Ticaret Puanı
0
Oyunun hikayesini araştırdım az bir şey ama bununla alakalı hiçbir yazıya denk gelemedim.

Biliyoruz ki oyunda 3 krallık mevcut; Shinsoo, Chunjo ve Jinno krallıkları.

Lakin bu krallıkların yanında Junjeh Krallığı diye bir krallık da yer alıyor. Oyun dosyalarında böyle bir isme denk geldim ancak merak ediyorum o krallığın her bir detayını. Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
 
Junjeh krallığının bayrağı beyaz mı peki? ortada bulunan büyük alan o krallığı işaret ediyor olabilir.
 
tam nerde denk geldin ss atabilir misin merak ettim bende
 
tam nerde denk geldin ss atabilir misin merak ettim bende
1 tanesi locale_quest.txt
1697789453522.png
 
Ongame'de yer alan bilgilere göre Junjeh krallığı hiç kullanılmamış 0 numaralı krallıktır, araştırdığıma göre 2004 yılında tek krallık yaratılıyor fakat ymir stratejik çeşitlilik ve game-design konseptlerini genişletme isteği ve hikayesel derinliği arttırma amacıyla 3 e çıkarıyor ve level design anlamında haritaları tasarlarken daha komplike hale getiriyorlar.

İsteyen olursa mapi de atarım burada tamamlanmış hali var:
0. Krallık:

 
bu mapi 4. map olarak eklese biri fena olur valla 3 bayrağın başkenti gibi olsun üff
 
Ongame'de yer alan bilgilere göre Junjeh krallığı hiç kullanılmamış 0 numaralı krallıktır, araştırdığıma göre 2004 yılında tek krallık yaratılıyor fakat ymir stratejik çeşitlilik ve game-design konseptlerini genişletme isteği ve hikayesel derinliği arttırma amacıyla 3 e çıkarıyor ve level design anlamında haritaları tasarlarken daha komplike hale getiriyorlar.

İsteyen olursa mapi de atarım burada tamamlanmış hali var:
0. Krallık:


Videodaki haritanın dosyaları paylaşıldı mı?
 
Biraz dosyaları inceledim, aslında Junhe diye bir haritanın falan olmadığı görülüyor. Yani junhe diye bir isim bile sonradan uydurulmuş denilebilir.
Bu yüzden hiç bir metin2 hikayesinde böyle bir krallıktan bahsedilmemiş olması normal.

Oradaki "Junhe" ismi aslında o dizinin 0. elemanı olarak "Tüm krallıkları" temsil eden bir seçenek olarak eklenmiş.
Eski bir clientten locale.lua dosyasına baktığımda çıkan sonuç:
Lua (Quest):
locale.empire_names = {
    [0] = "Všechny øíše",
    [1] = "Shinsoo",
    [2] = "Chunjo",
    [3] = "Jinno",
}

Buradaki Všechny øíše seçeneğini translate ile çevirdiğimizde "Tüm krallıklar" olarak çevriliyor.
Daha sonra bu dizinin elemanların kullanıldığı bazı fonksiyonlara baktım ve bu seçeneğin aslında GM'lerin bazı eventleri açarken kullandığını gördüm.

Bkz(açıklamalarını da ekledim, dikkatli inceleyiniz):
Lua (Quest):
when 11001.chat.gameforge.entry_event_map._090_npcChat or 11003.chat.gameforge.entry_event_map._090_npcChat or 11005.chat.gameforge.entry_event_map._090_npcChat with pc.get_gm_level()== 5 begin
        local s = select(gameforge.entry_event_map._100_select, gameforge.entry_event_map._110_select, gameforge.entry_event_map._120_select, gameforge.locale.cancel)
        --"GM: Oyun alanını hazırla "
        --"GM: Oyun alanını temizle "
        --"GM: Oyun alanını boşalt "
        if s == 3 then
            if entry_event_map.gm_exit_check() == 1 then
                say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
                say(gameforge.entry_event_map._130_say)
            
            
                game.set_event_flag("event_map_active", 0)
                game.set_event_flag("event_map_choice", 0)
                game.set_event_flag("event_map_level_min", 0)
                game.set_event_flag("event_map_level_max", 0)
                game.set_event_flag("event_map_player_max",0)
                game.set_event_flag("event_map_empire", 0)
                game.set_event_flag("event_map_login_counter",0)
            
                warp_all_to_village(200, 30)
            else
                say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
                say(gameforge.entry_event_map._140_say)
                return
            end
        end

      if s == 1 then
        say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
        say(gameforge.entry_event_map._150_say)
        --"Hangi seviyedeki oyuncular etkinliğe katılacak? "
        local choice = select ("1> min "..entry_event_map.enter_level(1,1).." max "..entry_event_map.enter_level(1,2),"2> min "..entry_event_map.enter_level(2,1).." max "..entry_event_map.enter_level(2,2), "3> min "..entry_event_map.enter_level(3,1).." max "..entry_event_map.enter_level(3,2), "4> min "..entry_event_map.enter_level(4,1).." max "..entry_event_map.enter_level(4,2),  "5> min "..entry_event_map.enter_level(5,1).." max "..entry_event_map.enter_level(5,2), gameforge.locale.cancel)

         if choice == 6 then
            return
        end
    
        say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
        say(gameforge.entry_event_map._160_say)
        local amount_choice = input_number(gameforge.entry_event_map._240_say)

         if amount_choice > 200 or amount_choice <= 0 then
            say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
            say(gameforge.entry_event_map._250_say)
            return
        end
      
        local empire_names =
        {
            [0] = gameforge.priv_empire._33_array,
            -- "Tüm imparatorluklar "
            [1] = gameforge.locale.empire_names_2,
            --"Shinsoo -İmparatorluğu "
            [2] = gameforge.locale.empire_names_3,
            --"Chunjo - İmparatorluğu "
            [3] = gameforge.locale.empire_names_4,
            -- "Jinno - İmparatorluğu "
        }

 
        say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
        say(gameforge.entry_event_map._170_say)
        -- "Hangi bölge katılacak? "
        local kingdom_sub_set = select(empire_names[1], empire_names[2], empire_names[3], empire_names[0], gameforge.locale.cancel)
        -- empire_names[0] --->> Tüm krallıklar

        if kingdom_sub_set == 5 then
          return
        end

        if kingdom_sub_set == 4 then -->>>> Tüm krallıklar
            kingdom_sub_set = 0 -->> Krallık seçilmedi.
        end
    
        say_title("GM: "..gameforge.entry_event_map._010_sayTitle)
        -- "Savaş Sorumlusu "
        say(gameforge.entry_event_map._180_say)
        --"Aşağıdan gerekli ayarları yapabilirsin. "
        say(gameforge.entry_event_map._190_say .. " " .. entry_event_map.enter_level(choice,1).. " - " ..entry_event_map.enter_level(choice,2))
        -- "Seviye aralığı: "
        say(gameforge.entry_event_map._200_say .. " " .. amount_choice)
        -- "Oyuncu sayısı: " (Max 200)
        say(gameforge.entry_event_map._210_say .. " " .. empire_names[kingdom_sub_set])
        -- "İmparatorluk: "
    
        if kingdom_sub_set == 0 then
            notice_multiline(string.format(gameforge.entry_event_map._220_notice_all, entry_event_map.enter_level(choice,1),entry_event_map.enter_level(choice,2)),notice_all)
            -- "Oyun alanı tüm imparatorluklara açıldı.[ENTER]%s. seviye ve %s. seviye arası oyuncular katılabilir.[ENTER]Katılmak istiyorsanız Savaş Sorumlusu ile görüşün."
        else
             notice_multiline(string.format(gameforge.entry_event_map._230_notice_all, empire_names[kingdom_sub_set], entry_event_map.enter_level(choice,1),entry_event_map.enter_level(choice,2)),notice_all)
             -- "Oyun alanı %s için açıldı.[ENTER]%s. seviye ve %s. seviye arası oyuncular katılabilir.[ENTER]Katılmak istiyorsanız Savaş Sorumlusu ile görüşün."
        end

Videodaki haritanın dosyaları paylaşıldı mı?
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
I think it's a function on the part of the developers to recall all the characters in the game, understood as "members of any kingdom" rather than a specific one.
 
Aslında oyunun görevlerinde hikayeden bahsediliyor. İlk önce tek bir krallık vardı ancak metin taşlarının getirdiği felaket yüzünden krallık 3'e bölündü. Hafızam yanlış hatırlamıyorsa 13 tane sayfa toplama görevi vardı. Her sayfayı teslim ettiğimizde o dönem sayfada yazılanlar vardı.

Açıkçası Metin2'nin hikayesi oldukça basit. Yani bir Allods, WoW kadar değil. :D
 
Peki yeni bir krallık eklemek istersek nasıl ekleriz, beyaz bayrak krallığı mantıklı geldi bana :D
krallık ekleyen görmedim hiç heralde yanlış hatırlamıyorsam fakat biz elf karakterini ilk eklerken shaman diye aratıp altına elf olacak şekilde eklemiştik. belki bu mantıkla yola çıkarak shinsoo diye aratıp altına munsoo yazarak eklenebilir. tabi bunun tablolara geçişinide unutmamak gerek. pyler felan. yani baya sancılı bir süreç olacaktır.
 
To add a new realm, which I did years ago, I had to completely recreate the entire Shinsoo root and it was a fairly long process that I can remember. If anyone is interested, I could create a guide soon. I remember having done all the necessary tests at the time and the kingdom worked in every way without problems.
 
Geri
Üst