Metin2 sunucuları hakkında ufak bir tartışma

osmanhere

Üye
Üye
Mesaj
8
Beğeni
7
Puan
405
merhabalar öncelikle, forum üyelerinin görüşünü merak ettiğim için bu konuyu açayım dedim, aslında ankette açacaktım fakat nasıl anket açılacağını bulamadım forumda. Metin2 tabanlı fakat tüm silahların, questlerin, haritaların hatta oyun mantığının değiştiği, eklentilerin özenle düzenlenip eklendiği ve oyunun p2w'e dökülmemiş halinin açıldığı yenilikçi bir server sizce metin2 camiasında tutunabilir mi, burada asıl tartışmak istediğim şey metin2 oyuncularının yeniliğe ne kadar açık olduğu, iyi bir reklam ve iyi bir kadro ile her şey mümkündür demekten ziyade metin2 oyuncularının yeniliğe ne kadar açık olduğunu tartışmak istiyorum. Alışılmışın dışına çıkmak çoğu zaman olumlu sonuçlar verse bile uzun süredir insanların alıştığı oyun yapısını değiştirmek ne kadar mantıklı olur onu merak ediyorum. Şunuda eklemek gerekirse eğer bu tarz açılacak bir sunucunun uzun soluklu ve zor olmasından yanayım, eski günlerdeki gibi oyuncuların oyun mantığını bilmediği ve öğrenmek için çaba sarf ettiği. Ezbere oyun oynamaktan ziyade insanların oynarken öğrendiği bir pvpnin metin2 oyuncu camiasında olumlu bir yönde etki bırakacağını düşünüyorum.

edit: umarım konuyu doğru bölüme açmışımdır, tartışma bölümü aradım fakat bulamadım. Yapılacak değişiklikler aslında geliştiriciliğe girdiği için soru cevap ve yardım bölümüne açmayı uygun gördüm.
 
Metin2nin asıl amacına hizmet ettiğiniz sürece araçların değişmesinin olumsuz bir etki yapacağını sanmıyorum aksine fazlasıyla ilgi görecektir
 
Metin2nin asıl amacına hizmet ettiğiniz sürece araçların değişmesinin olumsuz bir etki yapacağını sanmıyorum aksine fazlasıyla ilgi görecektir
bende seninle aynı görüşteyim aslında, yapılan değişiklikler oyuncuyu olumsuz yönde etkilemediği ve oyun yapısını p2w yapmadığı sürece oyuncuların ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Fakat oyuncu kitlesinin yeniliklere ne kadar açık olduğu muamma, baktığımız zaman 40 yıllık dolunay kılıcını oyundan kaldırıp yerine farklı bir kılıç eklendiğinde (örnek olarak bunu vermek istedim, oyunun ilk zamanlarından beri en çok rağbet görüp sevilen eşyalarından bir tanesi) oyuncuların buna olan tepkisi, alışma süresi bu tarz değişiklikler yapacak bir sunucunun oynanma faktörünü etkileyebilir.

edit: Ayrıca günümüzde metin2 oyuncu kitlesinin emek vermekten ziyade biraz daha kolaylığa kaçtığını düşünüyorum, açılan birçok emek server (eski tarz gerçekten emek isteyen oyun yapısından bahsediyorum) ne yazık ki planladığı oyuncu sayısına varamadan kapatmak zorunda kalıyor. Bunun temelinde aslında insanların emek vereceği bu sunucunun kapanacağını bildiği ve emeklerinin boşa gideceğini düşündüğü için pek istekli olmadığını düşünüyorum. Fakat bir diğer sebebin ise oyuncuların günümüzde eskisi gibi zor oyun yapısını beğenmediğini, işten geleyim 1-2 saat farmımı yapayım kapatayım kafasıyla oynadığını düşünüyorum.
 
bende seninle aynı görüşteyim aslında, yapılan değişiklikler oyuncuyu olumsuz yönde etkilemediği ve oyun yapısını p2w yapmadığı sürece oyuncuların ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Fakat oyuncu kitlesinin yeniliklere ne kadar açık olduğu muamma, baktığımız zaman 40 yıllık dolunay kılıcını oyundan kaldırıp yerine farklı bir kılıç eklendiğinde (örnek olarak bunu vermek istedim, oyunun ilk zamanlarından beri en çok rağbet görüp sevilen eşyalarından bir tanesi) oyuncuların buna olan tepkisi, alışma süresi bu tarz değişiklikler yapacak bir sunucunun oynanma faktörünü etkileyebilir.
Bir oyunda sizin örneğinize göre moblar haritalar npcler aynı ama dolunay kılıcı farklı olursa tepki çeker ama sizin projenizde moblar npcler mapler farklı olacağı için oyuncu merak eder ve yeniliğe açık hale gelir
 
Bir oyunda sizin örneğinize göre moblar haritalar npcler aynı ama dolunay kılıcı farklı olursa tepki çeker ama sizin projenizde moblar npcler mapler farklı olacağı için oyuncu merak eder ve yeniliğe açık hale gelir
haklısınız, böyle bir değişiklik yapılırken oyunun en ince ayrıntısına kadar değiştirilmesi taraftarıyım. 2-3 değişiklik yapıp oyunu değiştirdiğini iddia eden server sahiplerinin aksine böyle bir değişikliğe gidilmesinin hoş olacağını düşünüyorum. Yanlış anlaşılma olmasın, herkesin yaptığı işe ve harcadığı vakit & emeğe saygım sonsuzdur. Sadece günümüzde herkesin heves edip sunucu açmasını doğru bulmuyorum. Özellikle hazır serverfilesler ile. Bana kalırsa herkesin açacağı sunucuya kendinden bir şeyler katması gerekmektedir ki bir ilerleme olsun. Bir süredir aynı sistemlerin değiştirilip değiştirilip farklı sistem adı altında piyasada paylaşılması, açılan tüm sunucularının aslında aynı özellikleri barındırması bu sektörün ilerlemesine engeldir. Sorunsuz çalışan bir sistemi koyup kullanalım yeniliğe gerek yok düşüncesinden sıyrılıp evet bu sistem sorunsuz çalışıyor ve oyuncuların ilgisini çekiyor, oyuna yenilik katıyor. Fakat biz başka nasıl sistemler yapabiliriz ki oyuncuların aynı şekilde hoşuna gidip oyundan aldığı verimi ve zevki arttırabiliriz düşünce yapısına geçmesi gerekiyor.
 
1-99 Kuracaklara öneri yazısı! | MMO Tutkunları (mmotutkunlari.com) burada da benzer konular hakkında konuşuyorduk. Metin2 oyunculara yeniliğe aslında açık. Ama pvp servercıların yenilik anlayışları biraz farklı olduğundan pvpler artık sıkıyor. Oyunda bazı şeyler kökten değişmeli ama ana yapı sabit kalmalı. Oyuncular aynı şekilde oyunu oynamalı ama artık farklı stratejiler uygulamak zorunda kalmalı.

Ben en köklü değişikliğin statü sisteminde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bunun içinde planlar yapıyorum. Artık statü stratejileri sabit olduğu için oyun sıkıyor. Ne gibi örnekleyeyim mesela savaşçı deyince güç efsunu str diyoruz sura deyince zeka int geliyor. Bak bu otomatikman adamın ne efsunu yapacağını neye ağırlık vereceğini hatta ne kolye takacağına kadar her şeyi belirliyor. Bu da oyunu kısaltıyor. Ben statüye2 farklı özellik getirmek fikri düşünüyorum. Ama bu iki ayar üstünde çalışıyorum. Öyle olmalı ki adam birine verdiğinde önemli bir skili güçlenmeli diğerine verdiğinde diğeri güçlenmeli. O ince çizgiyi kendi bulmalı. Yani bir nevi zeka çeviklik canlılık güç efsunun her karakterde önemli olmasını sebep olacak. Otomatikman ıtemler ve statü arasında karakterin en güçlü halini bulma yarışını değiştirecek. Mesela savaşçı ne takar sabit abanoz takar ama zeka mesela üç yönlü beceriyi çok güçlendiriyor bu sefer de statüyü zekadan beslese güçle damagesi artan skili zayıflayacak. Oyuncu bu sefer bunlar arasında kendini geliştirme çabasına girecek. Umarım anlatabilmişimdir. Bir nevi 5 ya da 6 statü 5! bir strateji çabası demek. Keza statüyü boşver eski kalsın bunu kitaba da dökebilirsin. Bunun gibi küçük ince dokuşlar eski tip bir server filesına yapılsa oyuncular doyamaz. Çünkü ezberlerinin dışında ama bildiklerinde çok uzak değil. Bu tarz fikirlerim çok fazla da kolay sistemler değil bunlar.
 
Merhaba, anket açmayı bulamadığınızı belirtmişsiniz. Konuyu açtığınız yer soru-cevap forumu olduğu için anket seçeneği çıkmıyor. Genel kategorisine konunuzu taşıyorum. Anketi oluşturabilirsiniz. Ya da bana anket sorusu ve cevapları belirtin ekleyim :)
 
Forum git gide piyasa tartışması ve analiz yerine döndü ve bu bence çok fazla iyi oldu böyle konular ne kadar fazla açılırsa server açacak insanların bilgileri ve açacakları serverin nasıl bir şey olması gerektiği konusunda akıllarına yer edecektir.
 
Forum git gide piyasa tartışması ve analiz yerine döndü ve bu bence çok fazla iyi oldu böyle konular ne kadar fazla açılırsa server açacak insanların bilgileri ve açacakları serverin nasıl bir şey olması gerektiği konusunda akıllarına yer edecektir.
Kesinlikle bence bu çok önemli. Birçok forumda bu konuları ciddiye alıp enine boyuna tartışan yok.
 
m2m zamanında bunu yapmıştı ve oldukçada iyiydi. dediğiniz gibi oyunu baştan sona değiştirebilirseniz tutacağına eminim
 
en köklü değişikliğin statü sisteminde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bunun içinde
kesinlikle katılıyorum, pvpler yeni yeni gündem olmaya başladığı zamanlar efsun ve statüler denene denene bulunduğu için ayrı bir zevk veriyordu oyuna, herkes uğraşıp hangi efsunun neye karşı işe yaradığını buluyor, aldığı olumlu sonuçlar karşısında seviniyordu, o zamanlara tekrar dönmek çok hoş olabilir. Çıkaracağın sunucuyu merakla bekliyorum. Umarım istediğin gibi yapabilirsin kafandaki fikri.
Merhaba, anket açmayı bulamadığınızı belirtmişsiniz. Konuyu açtığınız yer soru-cevap forumu olduğu için anket seçeneği çıkmıyor. Genel kategorisine konunuzu taşıyorum. Anketi oluşturabilirsiniz. Ya da bana anket sorusu ve cevapları belirtin ekleyim :)
merhaba, anket açmayı düşünüyordum fakat anladığım kadarıyla çoğunluk yapılacak yeniliklerin oyuncuları olumlu yönde etkilediği sürece taraftarı, dolayısıyla konunun gidişatını nasıl yenilikler yapılmalı olarak değerlendirmek anket yapmaktan daha hoş olacaktır :)
Forum git gide piyasa tartışması ve analiz yerine döndü ve bu bence çok fazla iyi oldu böyle konular ne kadar fazla açılırsa server açacak insanların bilgileri ve açacakları serverin nasıl bir şey olması gerektiği konusunda akıllarına yer edecektir.
katılıyorum, eğer oyuncu kitlesinin kafasındaki server yapısı oluşturulabilirse büyük bir yol gösterecektir yeni nesil sunuculara.
m2m zamanında bunu yapmıştı ve oldukçada iyiydi. dediğiniz gibi oyunu baştan sona değiştirebilirseniz tutacağına eminim
uzun soluklu bir proje olacak fakat boş vakitlerimde üzerinde çalışıyorum, beta sürümü hazır olduğunda forum üzerinden açacağım bir konu ile yaptığım değişiklikleri paylaşmayı düşünüyorum geliştiricilere fikir vermek adına.
 
merhaba, anket açmayı düşünüyordum fakat anladığım kadarıyla çoğunluk yapılacak yeniliklerin oyuncuları olumlu yönde etkilediği sürece taraftarı, dolayısıyla konunun gidişatını nasıl yenilikler yapılmalı olarak değerlendirmek anket yapmaktan daha hoş olacaktır :)
Evet bu da doğru bi gözlem aslında.
Bu tarz konuların ve benzerlerinin konuşulması gerekiyor. :)
 
1-99 Kuracaklara öneri yazısı! | MMO Tutkunları (mmotutkunlari.com) burada da benzer konular hakkında konuşuyorduk. Metin2 oyunculara yeniliğe aslında açık. Ama pvp servercıların yenilik anlayışları biraz farklı olduğundan pvpler artık sıkıyor. Oyunda bazı şeyler kökten değişmeli ama ana yapı sabit kalmalı. Oyuncular aynı şekilde oyunu oynamalı ama artık farklı stratejiler uygulamak zorunda kalmalı.

Ben en köklü değişikliğin statü sisteminde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bunun içinde planlar yapıyorum. Artık statü stratejileri sabit olduğu için oyun sıkıyor. Ne gibi örnekleyeyim mesela savaşçı deyince güç efsunu str diyoruz sura deyince zeka int geliyor. Bak bu otomatikman adamın ne efsunu yapacağını neye ağırlık vereceğini hatta ne kolye takacağına kadar her şeyi belirliyor. Bu da oyunu kısaltıyor. Ben statüye2 farklı özellik getirmek fikri düşünüyorum. Ama bu iki ayar üstünde çalışıyorum. Öyle olmalı ki adam birine verdiğinde önemli bir skili güçlenmeli diğerine verdiğinde diğeri güçlenmeli. O ince çizgiyi kendi bulmalı. Yani bir nevi zeka çeviklik canlılık güç efsunun her karakterde önemli olmasını sebep olacak. Otomatikman ıtemler ve statü arasında karakterin en güçlü halini bulma yarışını değiştirecek. Mesela savaşçı ne takar sabit abanoz takar ama zeka mesela üç yönlü beceriyi çok güçlendiriyor bu sefer de statüyü zekadan beslese güçle damagesi artan skili zayıflayacak. Oyuncu bu sefer bunlar arasında kendini geliştirme çabasına girecek. Umarım anlatabilmişimdir. Bir nevi 5 ya da 6 statü 5! bir strateji çabası demek. Keza statüyü boşver eski kalsın bunu kitaba da dökebilirsin. Bunun gibi küçük ince dokuşlar eski tip bir server filesına yapılsa oyuncular doyamaz. Çünkü ezberlerinin dışında ama bildiklerinde çok uzak değil. Bu tarz fikirlerim çok fazla da kolay sistemler değil bunlar.
Çok ilginçtir ki bu yorumu yeni okudum ve benzer fikirlere sahip olduğumuzu belirtmek isterim.
Benimde uzun vadede. Yetenek sistemi, item geliştirme ve lonca sistemini baştan düzenleme fikrim vardı. Metin2 dışındaki RPG oyunlarını oynadıktan sonra Metin2'nin aslında tek düze bir oyun olduğunu anlayabiliyoruz. Allods Online oyununda talent özelliği vardı mesela. Talentler sayesinde karakteri wslik, pve ve adalık yapılabiliyordu. Oyunun en iyileri talentlerini sır gibi saklarlardı. Hatta almak isteyenler büyük bütçeler teklif ediyordu.
Lonca sistemine gelirsek. Lonca arazisi mantığı sevdiğim bir özellik. Fakat bunun dışındaki mevcut özellikler sıradan kalmış. Hepsinin baştan düzenlenmesi gerekiyor.

Statlar konusuna gelirsek. Bunda benimde bazı düşüncelerim vardı aslında...

Şöyle de bir gerçek var ortada. Metin2 için sıfırdan sistem yazanlar az çok sistemi fark etmiştir. Bazen en ufak özelliği eklemek için sistemin azizliğine uğrayıp bir sürü kodda değişiklik yapmak gerekiyor.
 
Çok ilginçtir ki bu yorumu yeni okudum ve benzer fikirlere sahip olduğumuzu belirtmek isterim.
Benimde uzun vadede. Yetenek sistemi, item geliştirme ve lonca sistemini baştan düzenleme fikrim vardı. Metin2 dışındaki RPG oyunlarını oynadıktan sonra Metin2'nin aslında tek düze bir oyun olduğunu anlayabiliyoruz. Allods Online oyununda talent özelliği vardı mesela. Talentler sayesinde karakteri wslik, pve ve adalık yapılabiliyordu. Oyunun en iyileri talentlerini sır gibi saklarlardı. Hatta almak isteyenler büyük bütçeler teklif ediyordu.
Lonca sistemine gelirsek. Lonca arazisi mantığı sevdiğim bir özellik. Fakat bunun dışındaki mevcut özellikler sıradan kalmış. Hepsinin baştan düzenlenmesi gerekiyor.

Statlar konusuna gelirsek. Bunda benimde bazı düşüncelerim vardı aslında...

Şöyle de bir gerçek var ortada. Metin2 için sıfırdan sistem yazanlar az çok sistemi fark etmiştir. Bazen en ufak özelliği eklemek için sistemin azizliğine uğrayıp bir sürü kodda değişiklik yapmak gerekiyor.
Yazın sonunda bu projeye girişeceğim illa server açmak için değil de sırf kendimi geliştirmek için. Bakarsın elime büyük paralar geçerse oyun stüdyosu kurmak gibi bir hayalim var. Tabi Metin2 için değil. Statü, at geliştirme, yeni item sistemleri ve sürekli oyuncuyu aktif tutacak görev sistemleri. Özellikle ıtem konusunda çok sağlam bir algoritma geliştirmeyi düşünüyorum. Oyunda kimsenin takmadığı umursamadığı şeyler bile her daim ihtiyaç duyulan ve kullanılabilir olacak. Bu çok elzem bir olay. Misal bugün herkes abanoz cennet küpeden farklı bir şey kullanmıyor. Bu otomatikmen diğer takıları çöp ediyor. Sadece takıları değil bu takıların +basma ıtemlerini değersizleştiriyor. Bir takıyı bir ayakkabıyı oyunda diskalifiye ettin zaman onunla birlikte +basma ıtemleri çöpe gitti dahası kullanılabilir ıtem sayısı daraldı. Böyle örnekler genişletilebilir işte.
Oyunda çok farklı farm sistemleri de düşünüyorum. Farm tiplerinin çeşidini arttırabilirsen oyuncu oyuna çok bağlanır. Adam 20 levelde yaptığı farmda tüm piyasaya lazım olacak 90 levelde yaptığı farmda. Oyunda level kasmayı aşırı zor yapacağım için farm ve görev sistemi önemli. Çünkü adam ulan hemen 75 olayım değil de 2 level sonra ne olacak moduna girmeli. İnsanlar artık zehir takıp 1 ay boyunca 90lık metin ve boss kesmekten bıktı.
 
Geri
Üst