Yardım metin2 screenshot kalitesizliği problemi

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

bosymax

Geliştirici
Geliştirici
MT Üye
Mesaj
216
Çözümler
14
Beğeni
105
Puan
749
Ticaret Puanı
0
selamlar dostlar
oyun içinden ss aldığımda yazılar asıl rengini kaybediyor
ama oyun dışından başka bir uygulamayla ss aldığımda aynen olduğu gibi aktarıyor
bunun bir çözümü var mıdır?
1. Oyun içi ss:

1.png


Oyun dışı ss:
2.png
 
Bunun sebebi libjpeg eklentisi olabilir diye düşünüyorum. Tabi tek etken bu değil, işin biraz da teknik boyutu var. Aşağıda olası etkenleri açıkladım.
Bende normal şekilde ss aldım denemek için;
1002_010948.jpg


Fotoğraf boyutu 1366x768
Belki foruma yüklenince yüklendiği çerçevede bozuk şekilde görünebilir ancak şöyle bir durum söz konusu, forumdan tekrar masaüstüne kaydedip açtığımda pürüzlü görünüyor. Çünkü Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi, kendi çerçeve boyutunu aşan hiç bir görüntüyü ilk açılışta kendi ölçüsünde görüntülemez. Sonrasında tam ekran yaptığımda oyun içindeki kalite ile birebir oldu.

Peki neden böyle?

- Bir görüntü, görüntüleme alanı olarak (çerçeve) kendi ölçülerinden daha küçük bir yerde görüntüleniyorsa, o görüntü o çerçeveye sıkıştığı için pikselleri de iç içe kayıyor. Mesela çok daha yüksek çözünürlüklü görüntüleri de (5760x3240 gibi) Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi ile açtığımızda tam kalite göstermez. Biz kaliteli görürüz ancak işin aslında öyle sanırız. Kalite, görüntülenen alan görüntünün kendi ölçüsüne ne kadar yakınsa o kadar artar.

Nasıl ki 300x200 gibi ufak boyutlu görüntüleri direkt açtığımızda kaliteli görünüyorsa(çünkü görüntülenen alana çok rahat sığan ölçülere sahip) ve zoom yaptıkca leş oluyorsa, bu durumda tam tersi. Yüksek ölçülü görüntüyü de ancak alanı büyüterek (zoom yada görüntüleme alanını genişleterek) daha kaliteli görürüz.

- Libjpeg eklentisi eski ise bu da bir sebep olabilir. Yükseltip tekrar deneyebilirsiniz.

- JPEG & JPG uzantısı da bu konuda önemli bir faktör. Bu iki görüntü uzantısı arasında kalite olarak hiç bir fark yoktur. Ancak özellikle .PNG uzantısına göre çok dezavantajlıdır. Çünkü jpeg; fotoğrafların kalitesinden ödün vererek sıkıştırma yapar ve bu şekilde kayıt işlemi yapar. Yani görüntüdeki gereksiz gördüğü pikselleri atarak boyutu küçültmüş olur ve bu şekilde görüntüleri işler. (PNG ise bir görüntüyü olduğu gibi işler, boyutunun ne kadar olacağını vs. hesaplamaz) Velhasıl, jpeg ve jpg nin bu yönleri yüzünden doğal olarak kalite sorunu ortaya çıkıyor.
Belki metin2 nin ekran görüntüsü için png desteği olsaydı(belki vardır bilmiyorum) çok daha kaliteli bir şekilde ss çekebilirdi.

İmkanlar dahilinde önerebileceğim bir diğer çözüm ise;

EterPythonLib / PythonGraphic.cpp arat:

C++:
return jpeg_save(pbyBuffer, uWidth, uHeight, 85, pszFileName) != 0

Bu koddaki 85i 100 yap.
 
Bunun sebebi libjpeg eklentisi olabilir diye düşünüyorum. Tabi tek etken bu değil, işin biraz da teknik boyutu var. Aşağıda olası etkenleri açıkladım.
Bende normal şekilde ss aldım denemek için;
8042 eklentisini görüntüle

Fotoğraf boyutu 1366x768
Belki foruma yüklenince yüklendiği çerçevede bozuk şekilde görünebilir ancak şöyle bir durum söz konusu, forumdan tekrar masaüstüne kaydedip açtığımda pürüzlü görünüyor. Çünkü Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi, kendi çerçeve boyutunu aşan hiç bir görüntüyü ilk açılışta kendi ölçüsünde görüntülemez. Sonrasında tam ekran yaptığımda oyun içindeki kalite ile birebir oldu.

Peki neden böyle?

- Bir görüntü, görüntüleme alanı olarak (çerçeve) kendi ölçülerinden daha küçük bir yerde görüntüleniyorsa, o görüntü o çerçeveye sıkıştığı için pikselleri de iç içe kayıyor. Mesela çok daha yüksek çözünürlüklü görüntüleri de (5760x3240 gibi) Windows Fotoğraf Görüntüleyicisi ile açtığımızda tam kalite göstermez. Biz kaliteli görürüz ancak işin aslında öyle sanırız. Kalite, görüntülenen alan görüntünün kendi ölçüsüne ne kadar yakınsa o kadar artar.

Nasıl ki 300x200 gibi ufak boyutlu görüntüleri direkt açtığımızda kaliteli görünüyorsa(çünkü görüntülenen alana çok rahat sığan ölçülere sahip) ve zoom yaptıkca leş oluyorsa, bu durumda tam tersi. Yüksek ölçülü görüntüyü de ancak alanı büyüterek (zoom yada görüntüleme alanını genişleterek) daha kaliteli görürüz.

- Libjpeg eklentisi eski ise bu da bir sebep olabilir. Yükseltip tekrar deneyebilirsiniz.

- JPEG & JPG uzantısı da bu konuda önemli bir faktör. Bu iki görüntü uzantısı arasında kalite olarak hiç bir fark yoktur. Ancak özellikle .PNG uzantısına göre çok dezavantajlıdır. Çünkü jpeg; fotoğrafların kalitesinden ödün vererek sıkıştırma yapar ve bu şekilde kayıt işlemi yapar. Yani görüntüdeki gereksiz gördüğü pikselleri atarak boyutu küçültmüş olur ve bu şekilde görüntüleri işler. (PNG ise bir görüntüyü olduğu gibi işler, boyutunun ne kadar olacağını vs. hesaplamaz) Velhasıl, jpeg ve jpg nin bu yönleri yüzünden doğal olarak kalite sorunu ortaya çıkıyor.
Belki metin2 nin ekran görüntüsü için png desteği olsaydı(belki vardır bilmiyorum) çok daha kaliteli bir şekilde ss çekebilirdi.

İmkanlar dahilinde önerebileceğim bir diğer çözüm ise;

EterPythonLib / PythonGraphic.cpp arat:

C++:
return jpeg_save(pbyBuffer, uWidth, uHeight, 85, pszFileName) != 0

Bu koddaki 85i 100 yap.
açıklayıcı cevabınız için teşekkür ederim, en son yazdığınız şeyi yapmıştım fakat jpeg yükseltmeyi deneyip durumu konuya yazacağım teşekkürler
 
Geri
Üst