Kaptan Yosun SF | Geliştirme Günlüğü

Does your client with the update use the same memory as the Zenaris one?

16077 eklentisini görüntüle
It's not that high for me (1080p max graphic settings)
1712077093920.png
 
Hayır, zenaris full render yaptığı için o kadar yüksek bellek kullanımına sahip. + Harita faktörü.


Bu bile aşırı fazla. Belki harita kaynaklıdır bilemiyorum, eğer her haritada böyleyse kötüymüş.
Harita kaynaklıdır, çok fazla element var, ağaçlar, halılar, yosunlar, bitkiler, kelebekler, kuşlar, yüksek çözünürlüklü zemin vs.
 
I think full rendering is more of a solution than anything else. Nowadays, there are no computers that cannot handle applications that consume 1-2-3-4 GB of memory. In fact, if I had to choose, for a more fluid game, to pay for the cost of such reduced resources, I think it is the best solution. In fact, the game seems very stable and fluid from what I have been able to try.
 
I think full rendering is more of a solution than anything else. Nowadays, there are no computers that cannot handle applications that consume 1-2-3-4 GB of memory. In fact, if I had to choose, for a more fluid game, to pay for the cost of such reduced resources, I think it is the best solution. In fact, the game seems very stable and fluid from what I have been able to try.
Katılmıyorum. Çünkü hala eski bilgisayar kullanıcıları var ve metin2 gibi eski bir oyunun da o kadar fazla bellek tüketmesi pek kullanışlı olmayacaktır.
Ek olarak; zenarisin sahip olduğu grafikler büyük oranda düzgün çalışıyor ancak özellikle AMD'nin bazı ekran kartlarında PS & VS sürümü uyum sağlamadığından bu grafikler tam anlamıyla düzgün çalışmıyor. Eğer teknik olarak detaylı düşünüp hareket etmek gerekirse, bu gibi kullanıcılar grafikten tam verim alamayacağı gibi bir de yüksek bellek kullanımına maruz kalacaktır.
 
Tüm dosya için ayrı, grafik konusu hakkında düzgünce söküp eklemenden dolayı eline sağlık demek istiyorum. Fakat ne kadar doğru birşey tartışılır bu grafik güncellemesini sağlıklı bulmuyorum. Özellikle Frustum üzerinden yapılan bu düzenleme bazı kullanıcılarda büyük oranda sıkıntı yaratacaktır. Canlı oyunda pek kullanılmasını önermiyorum(bu benim şahsi fikrim forum arkadaşlarım farklı fikirde olabilir saygım sonsuz). Bunun yerine yine model ve doku güncellemesi + RTX'i denemenizi eklenti olarak insanlara sunmanızı öneririm. Olduğu gibi geçirilmiş RTX örneği vereyim size(henüz doku ve modeller üzerinde değişiklik yok).
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

 
Tüm dosya için ayrı, grafik konusu hakkında düzgünce söküp eklemenden dolayı eline sağlık demek istiyorum. Fakat ne kadar doğru birşey tartışılır bu grafik güncellemesini sağlıklı bulmuyorum. Özellikle Frustum üzerinden yapılan bu düzenleme bazı kullanıcılarda büyük oranda sıkıntı yaratacaktır. Canlı oyunda pek kullanılmasını önermiyorum(bu benim şahsi fikrim forum arkadaşlarım farklı fikirde olabilir saygım sonsuz). Bunun yerine yine model ve doku güncellemesi + RTX'i denemenizi eklenti olarak insanlara sunmanızı öneririm. Olduğu gibi geçirilmiş RTX örneği vereyim size(henüz doku ve modeller üzerinde değişiklik yok).
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Teşekkür ederim, ben hem AMD on board grafikte hem Nvidia kartımla denedim, on board grafiklerde birtakım ışıklandırma eklentileri Nvidia karttaki gibi doğru çalışmıyordu, ama buna rağmen Metin2'nin normal halinden kat kat daha iyi görünüyordu. Bu filesi de öğrenme yolculuğumun bir yan ürünü olarak görüyorum. Bu filesi hazırlarken çok ama çok şey öğrendim. Metin2 koduna çok daha aşina oldum. Rtx konusu beni aşan bir şey. Ben programlama bilmiyorum, ancak sistem sökebiliyorum, ve debug yapabiliyorum.
 
Tüm dosya için ayrı, grafik konusu hakkında düzgünce söküp eklemenden dolayı eline sağlık demek istiyorum. Fakat ne kadar doğru birşey tartışılır bu grafik güncellemesini sağlıklı bulmuyorum. Özellikle Frustum üzerinden yapılan bu düzenleme bazı kullanıcılarda büyük oranda sıkıntı yaratacaktır. Canlı oyunda pek kullanılmasını önermiyorum(bu benim şahsi fikrim forum arkadaşlarım farklı fikirde olabilir saygım sonsuz). Bunun yerine yine model ve doku güncellemesi + RTX'i denemenizi eklenti olarak insanlara sunmanızı öneririm. Olduğu gibi geçirilmiş RTX örneği vereyim size(henüz doku ve modeller üzerinde değişiklik yok).
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


bu çok başka bişiymiş yav
 
Tüm dosya için ayrı, grafik konusu hakkında düzgünce söküp eklemenden dolayı eline sağlık demek istiyorum. Fakat ne kadar doğru birşey tartışılır bu grafik güncellemesini sağlıklı bulmuyorum. Özellikle Frustum üzerinden yapılan bu düzenleme bazı kullanıcılarda büyük oranda sıkıntı yaratacaktır. Canlı oyunda pek kullanılmasını önermiyorum(bu benim şahsi fikrim forum arkadaşlarım farklı fikirde olabilir saygım sonsuz). Bunun yerine yine model ve doku güncellemesi + RTX'i denemenizi eklenti olarak insanlara sunmanızı öneririm. Olduğu gibi geçirilmiş RTX örneği vereyim size(henüz doku ve modeller üzerinde değişiklik yok).
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Frustum üzerinden sadece kontrol yapılıyor, herhangi bir matematiksel işlem yapılmıyor. Render esnasında oyun sahnesini en geniş kapsamda kontrol eden tek yer frustum olduğu için buradan kontrol sağlamakta bir problem çıkacağını sanmıyorum. Sadece düşük özellikli bilgisayarlar duman atabilir, o da her oyun için geçerli bir durum zaten, frustum ile bir bağlantısı pek yok. Çünkü doğal olarak render işlemleriyle beraber fiziksel yük de artıyor. Ayrıca attığın videoyu bir zamanlar izlemiştim, onun akıbeti ne oldu bilmiyorum muhtemelen yarım kaldı. Ancak benim gibi kafayı grafikle bozmuş bir başkasıyla görüşmem oldu ve rtx ile ortaya çıkardığı sonuç şekilde(daha da geliştirilebilir belki):
ss.jpg

Ben pek sevmedim açıkcası. Ayrıca çok çok uzun bir süreç onunla uğraşmak. Yani bu tarz uzun soluklu bir grafik işine girişecek olsam rtx ile değil de unreal engine ile uğraşırdım herhalde. Bütün dokuları elden geçirip güncelledikten sonra neden rtx ile uğraşayım ki, unreal engine çok daha fazla imkan sunuyor. Tabi teknik olarak hiç deneyimim olmadı orası ayrı.
Son olarak attığın iki görselin rtx veya herhangi bir grafik güncellemesiyle alakası yok. Görseller italyan bir pvp ye ait ve oyuncuların harici API kullanarak elde ettiği bir görüntü. O görselde pvpnin farkı olarak sadece ağaçları çok detaylı olması güzel ve bazı haritaların env. effecti hoş. oyundaki birçok ağacı değiştirmişlerdi.
 
Frustum üzerinden sadece kontrol yapılıyor, herhangi bir matematiksel işlem yapılmıyor. Render esnasında oyun sahnesini en geniş kapsamda kontrol eden tek yer frustum olduğu için buradan kontrol sağlamakta bir problem çıkacağını sanmıyorum. Sadece düşük özellikli bilgisayarlar duman atabilir, o da her oyun için geçerli bir durum zaten, frustum ile bir bağlantısı pek yok. Çünkü doğal olarak render işlemleriyle beraber fiziksel yük de artıyor. Ayrıca attığın videoyu bir zamanlar izlemiştim, onun akıbeti ne oldu bilmiyorum muhtemelen yarım kaldı. Ancak benim gibi kafayı grafikle bozmuş bir başkasıyla görüşmem oldu ve rtx ile ortaya çıkardığı sonuç şekilde(daha da geliştirilebilir belki):

Ben pek sevmedim açıkcası. Ayrıca çok çok uzun bir süreç onunla uğraşmak. Yani bu tarz uzun soluklu bir grafik işine girişecek olsam rtx ile değil de unreal engine ile uğraşırdım herhalde. Bütün dokuları elden geçirip güncelledikten sonra neden rtx ile uğraşayım ki, unreal engine çok daha fazla imkan sunuyor. Tabi teknik olarak hiç deneyimim olmadı orası ayrı.
Son olarak attığın iki görselin rtx veya herhangi bir grafik güncellemesiyle alakası yok. Görseller italyan bir pvp ye ait ve oyuncuların harici API kullanarak elde ettiği bir görüntü. O görselde pvpnin farkı olarak sadece ağaçları çok detaylı olması güzel ve bazı haritaların env. effecti hoş. oyundaki birçok ağacı değiştirmişlerdi.
Attığım resimlerde RTX için konuşmadım video referans verdim zaten. Resim konusunda bunun gibi düzenlemeler çok daha iyi olacaktır diye söyledim. Ek olarak senin attığın resim Avion diye bir Macar arkadaşa ait kendisini gayet iyi biliyorum konuşmamız hatta ticaretimiz mevcut. Kendisinin özel olarak paylaştığı değil Nvidia forumunda paylaştığı bir resim sadece. Ona da şuradan bakabilirsin;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Konumuza gelecek olursak, Zenaristen sökülen JTX diye isimlendirilen kişinin ifndef kullanımını dahi bilmeyen birisi olduğunu ele aldığımızda yapabilmesi garip gelmişti. Oyunun loading kısmında yavaşlamalar ekran kartı kullanımındaki sapıtmalar, yüksek GPU kullanımı ve AMD kartlarındaki hatalar yüzünden kullanılmaması konusunda uyardım sadece. Kullanım durumu yine yapan veya isteyen kişilere ait. RTX konusu yerine grafik için UE ile uğraşmaya gerek yok bence, zira sırf grafik için UE demek komple kaynakları geçirmek, oynanış mekaniklerine kadar değişecek demektir 1-1 aynısı olmayacaktır. Ek olarak kullandığınız grafik güncellemesinde bozukluklardan sonra Rodnia ile ortak çalışmalarında daha iyi hale getirmiş ona da şu videodan bakabilirsin;
 
Son düzenleme:
Attığım resimlerde RTX için konuşmadım video referans verdim zaten. Resim konusunda bunun gibi düzenlemeler çok daha iyi olacaktır diye söyledim. Ek olarak senin attığın resim Avion diye bir Macar arkadaşa ait kendisini gayet iyi biliyorum konuşmamız hatta ticaretimiz mevcut. Kendisinin özel olarak paylaştığı değil Nvidia forumunda paylaştığı bir resim sadece. Ona da şuradan bakabilirsin;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Konumuza gelecek olursak, Zenaristen sökülen JTX diye isimlendirilen kişinin ifndef kullanımını dahi bilmeyen birisi olduğunu ele aldığımızda yapabilmesi garip gelmişti. Oyunun loading kısmında yavaşlamalar ekran kartı kullanımındaki sapıtmalar, yüksek GPU kullanımı ve AMD kartlarındaki hatalar yüzünden kullanılmaması konusunda uyardım sadece. Kullanım durumu yine yapan veya isteyen kişilere ait. RTX konusu yerine grafik için UE ile uğraşmaya gerek yok bence, zira sırf grafik için UE demek komple kaynakları geçirmek, oynanış mekaniklerine kadar değişecek demektir 1-1 aynısı olmayacaktır. Ek olarak kullandığınız grafik güncellemesinde bozukluklardan sonra Rodnia ile ortak çalışmalarında daha iyi hale getirmiş ona da şu videodan bakabilirsin;

Özel olup olmadığını bilmiyorum, sadece bana gösterdiği şey oydu.
Evet JTX in grafik kodlarında AMD ekran kartları için bir problem söz konusu. Ancak tek sorun bu, bu da minimalize edilebilir bir şey zaten. Diğer saydığın kusurların grafik kodlarıyla doğrudan alakası yok, kaynak kodlarında "geliştirme" amacıyla yapılmış yanlış işlemlerden kaynaklı. NVIDIA kullanıcısı olarak kendi filesımde hiç bir sorun yaşamazken zenariste aşırı bir yavaşlık söz konusu. Loading kısmında takılması zaten başlı başına bir sorun ve diğer kusurları da beraberinde getiriyor farkında olmadan. Sadece grafik kodlarını ele alarak konuşacak olursak sadece AMD kartlardaki kritik düzeyde olmayan sorunları(daha doğrusu eksikleri)mevcut. Fakat bu yinede implementation gerektiren bir durum. Sonuçta bu tür kodlar her iki marka tarafından da aynı şekilde yorumlanmaz, illa ki ek düzenlemeler gerekecektir. Ek olarak; rodniada da AMD ile ilgili sorunlar mevcut. Bu sorunu %100 çözmek için üst düzey bir bilgi gerektiriyor ve bu bilginin metin2 camiasında kimsede olduğunu düşünmüyorum. Bir takım uyarlamalar yapılabilir fakat yine de mimari farklılığından dolayı sorun yaşayan bir kaç oyuncu olacaktır, ki rodniada da oldu..
 
Tüm dosya için ayrı, grafik konusu hakkında düzgünce söküp eklemenden dolayı eline sağlık demek istiyorum. Fakat ne kadar doğru birşey tartışılır bu grafik güncellemesini sağlıklı bulmuyorum. Özellikle Frustum üzerinden yapılan bu düzenleme bazı kullanıcılarda büyük oranda sıkıntı yaratacaktır. Canlı oyunda pek kullanılmasını önermiyorum(bu benim şahsi fikrim forum arkadaşlarım farklı fikirde olabilir saygım sonsuz). Bunun yerine yine model ve doku güncellemesi + RTX'i denemenizi eklenti olarak insanlara sunmanızı öneririm. Olduğu gibi geçirilmiş RTX örneği vereyim size(henüz doku ve modeller üzerinde değişiklik yok).
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


rtx olayı sadece rtx olan pclerde çalışıyor değil mi?
 
nvidia rtx amd fsr kullanıyor Rtx aktif edebilmek için 2000 serisi bir ekran kartın olmalı.
Anlamadım, Nvidia rtx, and fsr kullanıyor ne demek? İkisi bambaşka şeyler. Birbirlerini kullanmıyorlar. AMD fsr yazılım seviyesinde upscaling, Nvidia rtx ise donanım seviyesinde ışın izleme teknolojisi, birbirleriyle alakaları yok
 
Anlamadım, Nvidia rtx, and fsr kullanıyor ne demek? İkisi bambaşka şeyler. Birbirlerini kullanmıyorlar. AMD fsr yazılım seviyesinde upscaling, Nvidia rtx ise donanım seviyesinde ışın izleme teknolojisi, birbirleriyle alakaları yok
Rtx kullana bilmek için 2000 serisi ve üstü bir ekran kartı lazım AMD ekran kartında rtx kullanamazsınız demek istedim.
 
Son düzenleme:
Rtx kullana bilmek için 2000 serisi ve üstü bir ekran kartı lazım AMD ekran kartında rtx kullanamazsınız demek istedim.
Tamam şimdi anladım, virgül önemli 😄. AMD FSR'ın yine ışın izlemeyle bir ilgisi yok, ve FSR Nvidia kartlarda da çalışıyor. Yazılım seviyesi bir teknoloji çünkü. RTX ise sadece Nvidia, doğru
 
Tamam şimdi anladım, virgül önemli 😄. AMD FSR'ın yine ışın izlemeyle bir ilgisi yok, ve FSR Nvidia kartlarda da çalışıyor. Yazılım seviyesi bir teknoloji çünkü. RTX ise sadece Nvidia, doğru
RTX Nvidia, Radeon Ray(Path Tracing 'de diyorlar)'de AMD'nin. Markaların şuan isim verdikleri gelişmiş ışın izleme teknolojileri. Yani sadece Nvidia değil o yanlış algıyı kafamızdan çıkartalım. AMD 6xxx serisinden itibaren bu özelliğe resmen kavuştu(önceki 5xxx serisinde de kullanılıyor ama sağlıklı değil).
 
RTX Nvidia, Radeon Ray(Path Tracing 'de diyorlar)'de AMD'nin. Markaların şuan isim verdikleri gelişmiş ışın izleme teknolojileri. Yani sadece Nvidia değil o yanlış algıyı kafamızdan çıkartalım. AMD 6xxx serisinden itibaren bu özelliğe resmen kavuştu(önceki 5xxx serisinde de kullanılıyor ama sağlıklı değil).
AMD kartların ray tracing yapabildiğini biliyordum da RTX'in sadece nvidia'da çalıştığını sandım. Çünkü portal rtx oyununun Steam sayfasını okurken rx6000/7000 kartlarda rtx yapılamadığını yazıyordu insanlar. Oradan aklımda o şekil kalmış.
 
Geri
Üst