Çözüldü Source 64-BİT Build?

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

melihalbayrak

Geliştirici
Geliştirici
Yardımsever Üye
Usta Üye
Mesaj
1.246
Çözümler
81
Beğeni
673
Puan
1.109
Ticaret Puanı
0
Game source tarafını 64 bit edenler var benim merak ettiğim ise 64 bit buildin game tarafında ne faydası olduğu 32 bit buildin ne dezavantajı var 64 bite göre? Ayrıca clienti ve game sourceleri 64 bit build eden varsa ne gibi faydalarını gördü?
 
Buildin 32 bit yada 64 bit sürümde yapılması pek bir şey ifade etmiyor. Önemli olan derlenmiş olan game dosyasının ne seviyede bir performans ile çalıştırıldığı.
Bunun için ise bilinen en pratik yol, 64bit buildiyle uğraşmak yerine 32 bitte build alıp, 64bitte çalıştırmak.
 
Buildin 32 bit yada 64 bit sürümde yapılması pek bir şey ifade etmiyor. Önemli olan derlenmiş olan game dosyasının ne seviyede bir performans ile çalıştırıldığı.
Bunun için ise bilinen en pratik yol, 64bit buildiyle uğraşmak yerine 32 bitte build alıp, 64bitte çalıştırmak.
64bit game zaten yok bende. Anlatamadım sanırım. Örnek benim 32 bit game derlememi 64 bit olarak derlersem ne faydası olur?
 
game dosyası zaten bit sürümüne göre ayrılmıyor. 32bitte derlediğiniz game dosyasını 64bite atıp(tabi gerekli olan varsayılan libler vs yüklü olduğu taktirde) çalıştırabilirsiniz.

Windows mantığıyla düşünün, 32bit windowsta 64bit programları çalıştıramazsınız ancak 64bit windowsta 32bit olan bütün programları çalıştırabilirsiniz.

Bunun size katkısı ise, performans açısından elbette yansıyacaktır.
 
game dosyası zaten bit sürümüne göre ayrılmıyor. 32bitte derlediğiniz game dosyasını 64bite atıp(tabi gerekli olan varsayılan libler vs yüklü olduğu taktirde) çalıştırabilirsiniz.

Windows mantığıyla düşünün, 32bit windowsta 64bit programları çalıştıramazsınız ancak 64bit windowsta 32bit olan bütün programları çalıştırabilirsiniz.

Bunun size katkısı ise, performans açısından elbette yansıyacaktır.
game dosyasının bit sürümü ile ayrılmaması ne alaka? ben filesimi 64 bit modda build ediyorum, 4 gb ram limiti kalkıyor bu sayede. hatta bu forumda açtığım 60k mob in blue1 videosunun sonlarında kanal 1 in 5 gb ram yediğini görebilirsin. şuan 5 bin online ile açılan serverlerin çoğu en az 150 core ile çalışıyor çünkü 32 bit kullanıyorlar. aylık en az 8.5 bin ₺ zarara giriyorlar 32 bit kullandıkları için.
 
game dosyasının bit sürümü ile ayrılmaması ne alaka? ben filesimi 64 bit modda build ediyorum, 4 gb ram limiti kalkıyor bu sayede. hatta bu forumda açtığım 60k mob in blue1 videosunun sonlarında kanal 1 in 5 gb ram yediğini görebilirsin. şuan 5 bin online ile açılan serverlerin çoğu en az 150 core ile çalışıyor çünkü 32 bit kullanıyorlar. aylık en az 8.5 bin ₺ zarara giriyorlar 32 bit kullandıkları için.
Ben denemelerim ve araştırmalarım sonucunda bu kanaata vardım. Elbette dileyen herkes istediğini yapmakta özgürdür, ancak her şeyden önce göz önünde bulundurulması gereken faktör, Metin2 başlı başına 64bit üzerine tasarlanmış bir oyun değil. Bir çok yabancı kaynakta da 64bitte çalıştırmanın bir sorun olmayacağı fakat 64bitte build almanın doğru bir hareket olmadığı vurgulanıyor.
Bahsettiğiniz RAM konusu için ise çözüm niteliği taşıyan alternatifler mevcut.
 
game dosyasının bit sürümü ile ayrılmaması ne alaka? ben filesimi 64 bit modda build ediyorum, 4 gb ram limiti kalkıyor bu sayede. hatta bu forumda açtığım 60k mob in blue1 videosunun sonlarında kanal 1 in 5 gb ram yediğini görebilirsin. şuan 5 bin online ile açılan serverlerin çoğu en az 150 core ile çalışıyor çünkü 32 bit kullanıyorlar. aylık en az 8.5 bin ₺ zarara giriyorlar 32 bit kullandıkları için.
İşte böylesi cevaplar istiyorum. Öyle teorik cevaplar değil. Teşekkürler.
 
Ben denemelerim ve araştırmalarım sonucunda bu kanaata vardım. Elbette dileyen herkes istediğini yapmakta özgürdür, ancak her şeyden önce göz önünde bulundurulması gereken faktör, Metin2 başlı başına 64bit üzerine tasarlanmış bir oyun değil. Bir çok yabancı kaynakta da 64bitte çalıştırmanın bir sorun olmayacağı fakat 64bitte build almanın doğru bir hareket olmadığı vurgulanıyor.
Bahsettiğiniz RAM konusu için ise çözüm niteliği taşıyan alternatifler mevcut.

RAM konusu için ne gibi bir çözüm mevcut acaba?
 
RAM konusu için ne gibi bir çözüm mevcut acaba?
Bu konu tek bir noktaya bağlı değil açıkcası. Yani ram tüketimine neden olarak sadece metin2 yi görmemek lazım.
En olası sebepler, metin2, makinedeki bellek sızıntısı ve kullanıcı hatası.
Metin2 1.5 - 2GB a kadar kullanım miktarına ulaşmadığı sürece hiç bir sorun teşkil etmez(tabi makine sağlamsa.)
Wom2 serverı bile 1.köyde en fazla 400-500 arası MB tükettiğe göre, bizim burda üzerinde konuştuğumuz konuda, sunucu sahibinin bilgisinin çok önemi var demektir.

Bunun haricinde makinede bellek sızıntısı söz konusuysa, buna sebep olan şeyi o an tespit edip ona göre çözüm uygulamak gerekir.
Alternatif olarak FreeBSD'nin ram parametlerini genişletmek de bir çözüm önerisi.
 
Bu konu tek bir noktaya bağlı değil açıkcası. Yani ram tüketimine neden olarak sadece metin2 yi görmemek lazım.
En olası sebepler, metin2, makinedeki bellek sızıntısı ve kullanıcı hatası.
Metin2 1.5 - 2GB a kadar kullanım miktarına ulaşmadığı sürece hiç bir sorun teşkil etmez(tabi makine sağlamsa.)
Wom2 serverı bile 1.köyde en fazla 400-500 arası MB tükettiğe göre, bizim burda üzerinde konuştuğumuz konuda, sunucu sahibinin bilgisinin çok önemi var demektir.

Bunun haricinde makinede bellek sızıntısı söz konusuysa, buna sebep olan şeyi o an tespit edip ona göre çözüm uygulamak gerekir.
Alternatif olarak FreeBSD'nin ram parametlerini genişletmek de bir çözüm önerisi.

WoM2 nin 1. köyde 400 - 500 mb arası bellek tükettiğine dair bir kanıtın var mı acaba?
 
Bu sorunun cevabını öğrenmek için ilk önce 64bit ile 32bit'in ne olduğunu bilmek gerek.
32 bit => 2^32 byte adrese sahip.
64 bit => 2^64 byte adrese sahip.

Kısacası daha fazla veriyi hafızada tutup daha fazla işlem yapabiliyor.

Şöyle örneklemek gerebilir. 64bit bir oyunda tek bir kanalda (core ayrımı filan olmayacak), 32bit'ten daha fazla veri depolanabilir. Daha fazla oyuncu kaldırır. Oyuncuları geçtim birçok işlemler için hafızada veri depolanıyor. itemler, mapler, görevler vs.

Birde şu noktadan ele almak gerek. Zaten bu oyunların sağlıklı oynanması için kanallar limitlendiriliyor. Çünkü fazla kalabalık olursa bu sefer oyuncular mob, metin azlığından dolayı şikayet edecek. 32bit ile derlenen bir oyunu 64bitlik makinada çalıştırabilirsiniz ve her çekirdek 32bitin sunduğu kadar alanı hafızaya alabilir. 64bit ile derlenen oyunda ise 4gb limiti kalkmış oluyor.

------------------------------------------------------
Yukarıdaki yorumları okudum bende birkaç şey söylemek istiyorum. Oyunun kaynak kodları elimizde olduğu için haliyle düzenlemeler yapıyoruz. Ve bir iş için çok farklı yollarla kod yazılabilir. Eğer algoritma düzgün kurulmuşsa daha stabil olur düzgün değilse şişmeler yapar.

Eklemek istediğim bir nokta ise biz burada oyunun kaynak kodlarını derleyebileceğimiz bitten bahsediyoruz. Bunu işletim sistemleri ile karıştırmamak gerekiyor. Günümüzde birçok program, oyun artık çok fazla alan istiyor. Aynı anda çalışan uygulama sayılarımız bile artıyor. Bu yüzden işletim sistemi kurarken 64 bit her zaman daha mantıklı ancak burada server bazlı düşünürsek ihtiyaca yönelik adımlar atmak gerekiyor. Eğer oyunda çok fazla veri depolayacak sistemleriniz varsa, haritalarınız varsa, görevleriniz vs varsa corelere bölmeye uğraşmak yerine 64bit ile derleyip rahatça ilerlenebilir.
 
Çok yüksek online hedeflersen @Denizeri24 dediğinde haklı yüksek online hedefleyen sunucular her kanal için birçok core ile oyun açıyorlar, ancak şuana kadar 1.5k onlineda bile 4 gb ram limitini göremedim veya farkına varmadım. 32 bit ve 64 bit makina ile gösterirsen sevinirim. @Whistle nin de dediği gibi daha fazla veri depolamak istediğinizde 64 bit daha uygun fakat eğer oyun yapısını düzenli oturursan ihtiyaç duyacağını sanmıyorum. Günümüz oyunlarından örnek alırsanız serverside yükünden daha çok oyunu clientte oynatıyorlar.
 
Çok yüksek online hedeflersen @Denizeri24 dediğinde haklı yüksek online hedefleyen sunucular her kanal için birçok core ile oyun açıyorlar, ancak şuana kadar 1.5k onlineda bile 4 gb ram limitini göremedim veya farkına varmadım. 32 bit ve 64 bit makina ile gösterirsen sevinirim. @Whistle nin de dediği gibi daha fazla veri depolamak istediğinizde 64 bit daha uygun fakat eğer oyun yapısını düzenli oturursan ihtiyaç duyacağını sanmıyorum. Günümüz oyunlarından örnek alırsanız serverside yükünden daha çok oyunu clientte oynatıyorlar.
6K online da 150 core yetmiyor. 512GB server yetersiz geliyor. Hatta mysql bile başka makinede çalışıyor, buna rağmen yetmiyor makine...
 
6K online da 150 core yetmiyor. 512GB server yetersiz geliyor. Hatta mysql bile başka makinede çalışıyor, buna rağmen yetmiyor makine...
Abartmıyor musun? 150 core 512gb falan. Eğer dediğin gibiyse ve rohan oyununda yazdıkları gibi online gerçekse adamlar bi veri merkezi kiralamıştır senin dediğine göre yanlışım varsa düzelt.
 
Abartma yok, abartmaya ihtiyacım da yok. İnanıp inanmamak sana kalmış..
İnanmıyorum zaten senin dediğin gibi bir sunucunun maliyetini reklam işlerini vs hesaplasak gideri gelirini geçer kimsede oyun falan açmaz. 512gb sunucu ne demek sen farkındasın değil mi yoksa bana mı yüksek geliyor. 150 core diyorsun yetmiyor diye her ch ye 4 core versen 8 ch olsa serverda bunun için iki tane hatta 3 tane 512gb lık server gerekir bunun maliyeti bırak 8 bini 16 bini geçer.
 
İnanmıyorum zaten senin dediğin gibi bir sunucunun maliyetini reklam işlerini vs hesaplasak gideri gelirini geçer kimsede oyun falan açmaz. 512gb sunucu ne demek sen farkındasın değil mi yoksa bana mı yüksek geliyor. 150 core diyorsun yetmiyor diye her ch ye 4 core versen 4 ch olsa serverda bunun için iki tane hatta 3 tane 512gb lık server gerekir bunun maliyeti bırak 8 bini 16 bini geçer.

global server açmak için verdiğin reklam parası zaten 400 bin tl civarı tutuyor, ne anlatıyorsun sen:zuhaha:
 
İnanmıyorum zaten senin dediğin gibi bir sunucunun maliyetini reklam işlerini vs hesaplasak gideri gelirini geçer kimsede oyun falan açmaz. 512gb sunucu ne demek sen farkındasın değil mi yoksa bana mı yüksek geliyor. 150 core diyorsun yetmiyor diye her ch ye 4 core versen 8 ch olsa serverda bunun için iki tane hatta 3 tane 512gb lık server gerekir bunun maliyeti bırak 8 bini 16 bini geçer.
Açıkcası şöyle, serverside da her oyuncu için dönücek fonksiyonları düşünürsek 1.5k onlineda 32 gb ram ile lagsız bir oyun oynatıldı. 512 gb'lara kadar çıkacağını düşünmüyorum.
 
global server açmak için verdiğin reklam parası zaten 400 bin tl civarı tutuyor, ne anlatıyorsun sen:zuhaha:
Birader sen hangi alemdesin? Ne alaka global server? Türkiyede kaç global sunucu var veya global sunucu açacak para kimde var? Türkiyede kimse 400 bin lira verip bu işe girmez gireceksede ruhsal sıkıntıları vardır.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst