Çözüldü Source 32 bit ve ya 64bit derleme Hakkında

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

zodiac160

Üye
Üye
Mesaj
80
Çözümler
3
Beğeni
32
Puan
419
Ticaret Puanı
0
FreeBSD 32 ve ya 64 bit ile derleme yapılıyor kaynak kodları. Merak ettiğim husus 32 bitte derleme ile 64 bitte derleme arasında performans farkları var mı? ve ya 64bitte derlediğimiz game dosyası ile oyunu açtığımızı da 32 bit derlenmiş client arasında uyumsuzluk olur mu ? illa clientte 64bit derlemek zorunda mıyız ? Hemde diyelim biz oyunu 32 bit ile derledik. Oyun geliştirmeyi bitirdik artık sıra geldi peki 16 gblık bi sunucu aldık örneğin 32bitle derlediğimiz için 32 bit FreeBSD mi kurmalıyız yoksa 64bit mi ? Son olarak birde problemim var Mariadb 10.3 kurunca problem olmuyor navicat üzerinden bağlantı sağlayabiliyorum fakat MariaDB 10.5.5 kurunca bağlantı alamıyorum kurulum farklarımı mevcut acaba.
 
Çözüm
Buna benzer sorular sıkça geliyordu. Bu konuda ise toplama bir şekilde her şey sorulmuş. O halde bende üşenmeden bilgim yettiği kadar yanıt vereyim. :)

Freebsd 32 veya 64bit ile derleme yapılıyor kaynak kodları. Merak ettiğim husus 32bitte derleme ile 64bitte derleme arasında performans farkları var mı?​

Varsayılan dosyalarda sadece 32bit sistemlerde kaynak kodları derlenir. Client ve server için bu durum geçerlidir. 64bitte derlenebilmesi için kodlarda düzenlemeler yapmak gerekiyor. Fakat kolay bir işlem değil. Performans farkını aşağıdaki soruya yanıt verirken yazdım.

64bitte derlediğimiz game dosyası ile oyunu açtığımız 32 bit derlenmiş clientte uyumsuzluk olur mu?

64bit ve 32bit kavramlarını bilmek gerekiyor önce...
Doğruluğunu bilmiyorum ama bir videoda birisi game 64 bit ile derlediğin zaman 64bit client gerekli demişti.
 
Buna benzer sorular sıkça geliyordu. Bu konuda ise toplama bir şekilde her şey sorulmuş. O halde bende üşenmeden bilgim yettiği kadar yanıt vereyim. :)

Freebsd 32 veya 64bit ile derleme yapılıyor kaynak kodları. Merak ettiğim husus 32bitte derleme ile 64bitte derleme arasında performans farkları var mı?​

Varsayılan dosyalarda sadece 32bit sistemlerde kaynak kodları derlenir. Client ve server için bu durum geçerlidir. 64bitte derlenebilmesi için kodlarda düzenlemeler yapmak gerekiyor. Fakat kolay bir işlem değil. Performans farkını aşağıdaki soruya yanıt verirken yazdım.

64bitte derlediğimiz game dosyası ile oyunu açtığımız 32 bit derlenmiş clientte uyumsuzluk olur mu?

64bit ve 32bit kavramlarını bilmek gerekiyor önce. 32bit'i 4 şeritli yol olarak düşünün. 64bit'i ise 8 şeritli bir yol olarak düşünün. 500 arabayı a noktasından b noktasına göndereceksiniz diyelim. 64bit 8 şerit olduğundan dolayı birim zamanda 8 araba gönderebilirsiniz. 32bit ise 4 olduğu için birim zamanda 4 araba gönderebilirsiniz. Bu mantığın benzerini verilerin transferine uygulayabiliriz. Kısacası bant genişliği diyebiliriz buna belki. :)

Özetle 64bit, 32bit'e göre daha performanslıdır. Kısa sürelerde daha fazla veriyi işleyebilir. Burada kısaca anlatılacak şeyler değil. Tam olarak kavrayabilmek için uzun uzun yazıları okumak gerekli.

Uyumsuzluk olur mu sorusuna emin olmamakla birlikte mantık yürüterek şunu söyleyebilirim. Server ve client arası sürekli veri iletişimi olur. 64bitte derlenen bir program kendilerine ayrılan veritiplerinde daha fazla veriyi tutabilir ve iletebilir. Eğer bağlanan oyuncunun 32bit ile girdiği kontrolleri yapılmadan direk gönderilirse büyük ihtimal uyumsuzluk olacaktır. Bu yüzden 64bit server derlediyseniz clientte 64bit olmalı.


Hemde diyelim biz oyunu 32 bit ile derledik. Oyun geliştirmeyi bitirdik artık sıra geldi peki 16 gblık bi sunucu aldık örneğin 32bitle derlediğimiz için 32 bit FreeBSD mi kurmalıyız yoksa 64bit mi ?​

Bu soru da çok fazla gelen sorulardan birisi. 64bit makinalar, 32bit programları çalıştırabilir ancak 32bit makinalar 64bit çalıştırmazlar. Yine yol örneğinden gidelim. 8 şeritli bir yolda isterseniz eş zamanlı olarak yan yana 4 araba gönderebilirsiniz ancak 4 şeritli bir yolda yan yana 8 araba gönderemezsiniz. Bu durumda tam olarak budur. Kısacası 64bitlik serverde 32bit çalıştırabilirsiniz.

Zaten server filesler kanallara ve corelere ayrılmıştır. Mümkün olduğunda iş yükünü paylaşmak içindir.
Kaynak kullanımı fileste ekli olan sistemlerden tutunda haritalara, questlere kadar bağlıdır. Anlık olarak kaç oyuncu bulunacaksa ona göre planlamalar yapılmalı. Eğer yüksek online düşünüyorsanız yüksek ram'e ihtiyacınız olacak. Bu durumda 64bit freebsd kurmalısınız. Çünkü 32bitte en fazla 4gb ram oluyor. (Hatta 4'ün tamamı bile yok. :D)


Son olarak birde problemim var Mariadb 10.3 kurunca problem olmuyor navicat üzerinden bağlantı sağlayabiliyorum fakat MariaDB 10.5.5 kurunca bağlantı alamıyorum kurulum farklarımı mevcut acaba?​

Bunla ilgili bir fikrim yok ancak. Sorunun çözümü için bu soruyu ayrı bir konuda sormanız daha mantıklı olacaktır.


Umarım sorularınıza yeterince yanıt verebilmişimdir. Verdiğim yanıtta anlamadığınız yerler olursa sorabilirsiniz. :)
 
Çözüm
Anladım günümüz oyunlarının tamamını baz alarak konuşursam hala 32bitlik giriş kullanmaktadırlar 64bit kullanan çok nadir olduğunu düşünüyorum. 32bit olarak oyunu ilerletmeye devam etmeliyim. Çünkü hala 32bit işletim sistemi kullananlar Türkiye şartlarında bu durum hala böyle. MariaDB güncellemesi yapmak istiyodum onda sıkıntılarçektim 10.5.5 çıktığını görünce direk ona güncellemek istedim.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst