Yardım skill etkileri nasıl uygulanıyor?

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

TheAdmin33

Ah bu şarkıların gözü kör olsun
Geliştirici
Yardımsever Üye
Usta Üye
Editör
Mesaj
763
Çözümler
45
Beğeni
1.399
Puan
1.139
Ticaret Puanı
0
buff sistemi yapmak istiyorum hani şu envanterde item olarak duran ve sağ tık ile kullanıldığında şaman buff 'ı veren var ya ondan işte.

Bu sistemi yapmak için önce skill etkileri karaktere ne şekilde veriliyor? Efektlemi veriliyor başka bir yollamı veriliyor? Bu buff etkisini vermeden önce şaman buff ı varmı yokmu nasıl kontrol ettirebilirim. Bu sorularımın cevabı kaynak kodlarının içinde vardır ama nerde tam bilmiyorum bunun cevabını bilen varsa benimle paylaşırsa sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
affect üzerinden gidiyor benim bildiğim bufflar. şaman buffu var mı yokmu örneğini ise şeyden kopya çekebilirsin aynı yüzükten 2 adet giyememe
 
Evet tamamen affect üzerine kurulu, aynı yüzükten 2 adet giyememe olayını herhangi bir valuesine (value0,1,2 v.b) değer vererek yapıyorduk diye hatırladım yanlış olmasın mahcup olmayalım. Bence becerinin olup olmadığını yine affect değerine bakarak engelleyebilirisin örnekteki hava kılıcının
affect değeri gibi

Screenshot_2.png
 
kodlara baktımda kafamda bir şeyler oluştu, haftasonu musait olduğum zaman kafamdaki şeyi yapmaya çalışacam. Geliştirilebilen ve envantere giyildiğinde şaman buff'ı veren itemler.
Sanırım o konu fikrini değiştirdi, bence de söylediğin gibi daha mantıklı yine de içimde ukde kalmasın diyorsan itemleri takınca şöyle karakterin yanında yalandan bir şaman gezebilir :aman: şimdiden kolay gelsin
 
Sanırım o konu fikrini değiştirdi, bence de söylediğin gibi daha mantıklı yine de içimde ukde kalmasın diyorsan itemleri takınca şöyle karakterin yanında yalandan bir şaman gezebilir :aman: şimdiden kolay gelsin
yok fikrimi değiştirmedi tam olarak yapmak istediğim buydu. Yalandan şaman spawn olması olayıda söyle ki ben newschool tarzını hiç sevmiyorum, ana karakterin yanında 1001 tane mob spawn olsun peşinde koşsun hiç sevdiğim bir şey değil. Metin2 benim gözüm de sade, yalın ve basit bir oyun ve öylede kalmasını istiyorum ☺️ kısaca eksi köye yeni adet getirmeye gerek yok diye düşünüyorum.
 
yok fikrimi değiştirmedi tam olarak yapmak istediğim buydu. Yalandan şaman spawn olması olayıda söyle ki ben newschool tarzını hiç sevmiyorum, ana karakterin yanında 1001 tane mob spawn olsun peşinde koşsun hiç sevdiğim bir şey değil. Metin2 benim gözüm de sade, yalın ve basit bir oyun ve öylede kalmasını istiyorum ☺️ kısaca eksi köye yeni adet getirmeye gerek yok diye düşünüyorum.
eski köye yeni adet getirmiyorsan bu buff olayı saçmalık. şaman karakterini bitirir. kimse şamanı farmlamaya açmıyor zaten. düşünceni kötülemek için demiyorum ama bu buffi tarzı olaylar şamanı bitiriyor bence. zaten çoğu swde savaşçı sura dışı adam akıllı karakter oynanmıyor bile. bu buffi sistemide şamanı iyice seçilmez yapıyor.
 
yok fikrimi değiştirmedi tam olarak yapmak istediğim buydu. Yalandan şaman spawn olması olayıda söyle ki ben newschool tarzını hiç sevmiyorum, ana karakterin yanında 1001 tane mob spawn olsun peşinde koşsun hiç sevdiğim bir şey değil. Metin2 benim gözüm de sade, yalın ve basit bir oyun ve öylede kalmasını istiyorum ☺️ kısaca eksi köye yeni adet getirmeye gerek yok diye düşünüyorum.
Haklısın benim için de öyle ama ufak telef QoL sistemlere de hayır diyemiyorum :alala: . Daha fazla vaktini almayayım kolay gelsin umarım istediğin şekilde yapabilirsin
 
Skillerin etkileri derken eğer hasardan/savunmadan falan bahsediliyorsa tamamen skill_proto / skilltable.txt / skilldesc.txt üzerinden çalışıyor.
AFFECT dediğimiz olay bu skillerin kimlikleri denilebilir. Ve duruma göre bu affectler(skiller) üzerinden sorgular ve işlemler yapılıyor. Mesela en basit örnekle bedensel savaşçı öldüğü zaman hava kılıcının affecti sorgulanıyor ve eğer mevcutsa bu affect kaldırılıyor(öldüğü için.)

Skillerin affect olarak src de gördüğü işlemler de dediğim gibi istisnai skiller için geçerlidir. Geriye kalan herşey proto üzerinden dönüyor.
Örneğin suranın karanlık koruma skilinin affect değeri AFF_MANASHIELD'dir. Ve bu skilin istisnai olarak bir özelliği bulunmaktadır. O da bildiğiniz gibi aldığınız hasara karşılık SP'nin düşmesidir. Dolayısıyla src tarafında da bu skill için sadece bunun kontrolü mevcut diyebiliriz. Bu sadece örnek.

Skillerin etkileri ise genelde ikiye ayrılarak işlem görür, pozitif etki ve negatif etki. Mesela karanlık koruma,hava kılıcı,öfke,kutsama,güçlü beden gibi etkiler pozitif etkilerdir. Sersemleme,yavaşlama,zehirlenme gibi etkiler negatif etkilerdir. Bunların nasıl işleme alındığını, ana karaktere veya etkinin aktarıldığı karaktere(kutsanan karaktere) nasıl işlendiğini ComputeSkill fonksiyonuna göz atarak anlayabilirsin.

Ama bana soracak olursan şaman yerine farklı bir sistem düşünebilirsin. Sözüm sana değil ama şaman sistemini bulup da kodlayan adamın hayatı boyunca Metin2 ile hiç tanışmamasını dilerdim.
 
eski köye yeni adet getirmiyorsan bu buff olayı saçmalık. şaman karakterini bitirir. kimse şamanı farmlamaya açmıyor zaten. düşünceni kötülemek için demiyorum ama bu buffi tarzı olaylar şamanı bitiriyor bence. zaten çoğu swde savaşçı sura dışı adam akıllı karakter oynanmıyor bile. bu buffi sistemide şamanı iyice seçilmez yapıyor.
konu şaman olunca sen ufak bi gerildin sanki bunun şu konuya detay olan şamanla bir alakası varmı acaba :ROFLMAO: . #şamanımadokunma
 
konu şaman olunca sen ufak bi gerildin sanki bunun şu konuya detay olan şamanla bir alakası varmı acaba :ROFLMAO: . #şamanımadokunma
şaman oynansın abi buff sistemi felan getirmeyin. 1. köylerde mülteci savaşçılar yüzünden şaman göremez olduk...
 
Geri
Üst