Çözüldü sh close.sh Çalışmıyor

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

Profesor

Üye
Üye
Mesaj
24
Çözümler
1
Beğeni
4
Puan
65
Ticaret Puanı
0
Sh close.sh dosyası "no such process" hatası vererek çalışmıyor. Bu durumda ne yapılabilir? Teşekkürler.
 
Çözüm
bu arada hocam vrunner kaldırılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum şahsen core düşmesi halinde büyük sorunlar yaşanıla bilir.
Örnek vermek gerekirse
1- Files’e güre değişkenlik güstersede filesiniz item vb konularda kendini yoruyor ve ram ön belleği erken dolmaya el verişli ise
2- Saldırı vb zamanlarda core düşmesi yaşanması halinde
Bu hallerde vrunner olmassa büyük sorunlar çıkabilir diye düşünüyorum hocam.
Genel olarak core düşmesi yaşandığında otomatik olarak serveri tekrar başlatma amacı ile kurulmuş bir yapı fakat çalışma yapısında bazı sorunlar var. Bunların ilki açık olan oyunu sürekli tekrar tekrar açmaya çalışması. Bunu yazacağınız özel scriptlerle ve bsd timerlarını kullanarak zaten daha stabil yaptırabilirsiniz.
İtem vb...
Dosyanın içeriğini paylaşabilir misiniz?
 
Dosyanın içeriğini paylaşabilir misiniz?
Close sh:

Lua (Quest):
ROOT=$PWD

echo "Auth Server Kapatiliyor"

# Shutdown auth
cd $ROOT/cores/auth && sh shut.sh
# Shutdown channel1
echo "Kanal1 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel1/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel1/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel1/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel2
echo "Kanal2 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel2/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel2/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel2/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel3
echo "Kanal3 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel3/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel3/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel3/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel4
echo "Kanal4 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel4/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel4/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel4/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel5
echo "Kanal5 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel5/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel5/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel5/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel6
echo "Kanal6 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel6/core1 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel6/core2 && sh shut.sh
cd $ROOT/cores/channel6/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel99
echo "Kanal99 Kapatiliyor"
cd $ROOT/cores/channel99 && sh shut.sh
# Shutdown db
echo "Database Durduruluyor"
cd $ROOT/cores/db && sh shut.sh
sleep 2


sh shut.sh

Lua (Quest):
#!/bin/sh
if [ -r ./pid ]; then
    touch .killscript
    kill -1 `cat ./pid`
fi
 
Kanal dosya yollarını kontrol edin
 
Kanal dosya yollarını kontrol edin
C++:
ROOT=$PWD

echo "Auth Server Kapatiliyor"

# Shutdown auth
cd /usr/game/cores/auth && sh shut.sh
# Shutdown channel1
echo "Kanal1 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel1/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel1/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel1/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel2
echo "Kanal2 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel2/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel2/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel2/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel3
echo "Kanal3 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel3/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel3/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel3/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel4
echo "Kanal4 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel4/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel4/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel4/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel5
echo "Kanal5 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel5/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel5/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel5/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel6
echo "Kanal6 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel6/core1 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel6/core2 && sh shut.sh
cd /usr/game/cores/channel6/core3 && sh shut.sh
# Shutdown channel99
echo "Kanal99 Kapatiliyor"
cd /usr/game/cores/channel99 && sh shut.sh
# Shutdown db
echo "Database Durduruluyor"
cd /usr/game/cores/db && sh shut.sh
sleep 2

Şu şekilde düzenledim ancak sorun çözülmedi. sh shut.sh ler kısayol olarak konulmuş bununla ilgili bir problem olabilir mi?
 
Oyunu açtıktan sonra şu kodu yazar mısınız?
Kod:
ps
Bu komut çalışan dosyaların process id değerini verecektir.
ps komutu çıktı.jpg


Aynı kodu bir kaç kere tekrardan yazınız. PID değerinin sabit durması lazım. Eğer sürekli değişiyorsa vrunner filan kurulu olabilir. Vrunner kuruluysa zaten geçmiş olsun. :) Oyunu kapatmak için ilk onu kapatmanız gerekiyor. Daha sonra mesela ch1 kapatacağız diyelim şu komutu yazıyoruz.
Kod:
kill -1 825
Komutu yazdıktan sonra tekrar ps diyip bakıyoruz.
kill yazdiktan sonra.jpg


Bakın silindi. Aynı işlevi auth içinde yaparsanız oyuncular düşecektir.

Detaylı bilgi için freebsd'nin şu rehberlerine bakabilirsiniz;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Ben kendi filesimde bu komut mantığı ile oyunu kapatıyorum.
 
Son düzenleme:
Oyunu açtıktan sonra şu kodu yazar mısınız?
Kod:
ps
Bu komut çalışan dosyaların process id değerini verecektir.
1951 eklentisini görüntüle

Aynı kodu bir kaç kere tekrardan yazınız. PID değerinin sabit durması lazım. Eğer sürekli değişiyorsa vrunner filan kurulu olabilir. Vrunner kuruluysa zaten geçmiş olsun. :) Oyunu kapatmak için ilk onu kapatmanız gerekiyor. Daha sonra mesela ch1 kapatacağız diyelim şu komutu yazıyoruz.
Kod:
kill -1 825
Komutu yazdıktan sonra tekrar ps diyip bakıyoruz.
1950 eklentisini görüntüle

Bakın silindi. Aynı işlevi auth içinde yaparsanız oyuncular düşecektir.

Detaylı bilgi için freebsd'nin şu rehberlerine bakabilirsiniz;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Ben kendi filesimde bu komut mantığı ile oyunu kapatıyorum.
Verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum. Vrunner mevcut sanırım :D

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Resimleri foruma yüklerseniz sevinirim. :)
O halde close.sh’nin neden o hatayı verdiği belli oldu. Vrunner sürekli tekrar tekrar açmaya çalışarak process id değerini değiştiriyor bu yüzden de o hatayı veriyor.
Filesinizde vrunnerkapat diye bir sh dosyası var. İlk önce onu çalıştırıp daha sonra close.sh dosyasını çalıştırır mısınız?
 
Resimleri foruma yüklerseniz sevinirim. :)
O halde close.sh’nin neden o hatayı verdiği belli oldu. Vrunner sürekli tekrar tekrar açmaya çalışarak process id değerini değiştiriyor bu yüzden de o hatayı veriyor.
Filesinizde vrunnerkapat diye bir sh dosyası var. İlk önce onu çalıştırıp daha sonra close.sh dosyasını çalıştırır mısınız?
Malesef yine aynı hatayı verdi :(
 
ps komutu ile vrunnerin idsini öğrenin. Bunu kapattıktan sonra ps komutunu tekrar yazın. Vrunner ile ilgili bilgi yoksa önceki mesajımda belirttiğim gibi oyunu kill komutu ile kapatmayı deneyin
 
ps komutu ile vrunnerin idsini öğrenin. Bunu kapattıktan sonra ps komutunu tekrar yazın. Vrunner ile ilgili bilgi yoksa önceki mesajımda belirttiğim gibi oyunu kill komutu ile kapatmayı deneyin
vrunneri kapattıktan sonrada ps'de vrunner gözüküyor. Sanırım bu nedenle kill çalışmıyor. Kill çekiyorum tekrar ps yazıp bakıyorum hala yadığım pid çalışıyor.
 
Aklıma başka bir şey gelmiyor ama sunucuya reboot attıktan sonra oyunu açmadan önce vrunner kurulumunu silmeyi deneyebilirsiniz. Büyük ihtimal başlatmak için kullanılan sh dosyasındadır.
 
Anladığım kadarıyla kill komutunu tek bir core olarak yazarsanız close.sh yine çalışmayacaktır 1-2 ve 3 game pidleri kaç ise o şekilde deneyin
Örnek :
kill -1 825
Kill -1 832
Gibi db haricinde diğer game ve aurth pidlerine kill atanıp denedinizmi ?

yani anlatmak istediğim tek bir ch 1-core1 şeklinde değilde diğer corelere de komutu atadınız mı ?
 
Aklıma başka bir şey gelmiyor ama sunucuya reboot attıktan sonra oyunu açmadan önce vrunner kurulumunu silmeyi deneyebilirsiniz. Büyük ihtimal başlatmak için kullanılan sh dosyasındadır.

bu arada hocam vrunner kaldırılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum şahsen core düşmesi halinde büyük sorunlar yaşanıla bilir.
Örnek vermek gerekirse
1- Files’e güre değişkenlik güstersede filesiniz item vb konularda kendini yoruyor ve ram ön belleği erken dolmaya el verişli ise
2- Saldırı vb zamanlarda core düşmesi yaşanması halinde
Bu hallerde vrunner olmassa büyük sorunlar çıkabilir diye düşünüyorum hocam.
 
bu arada hocam vrunner kaldırılmasını kesinlikle tavsiye etmiyorum şahsen core düşmesi halinde büyük sorunlar yaşanıla bilir.
Örnek vermek gerekirse
1- Files’e güre değişkenlik güstersede filesiniz item vb konularda kendini yoruyor ve ram ön belleği erken dolmaya el verişli ise
2- Saldırı vb zamanlarda core düşmesi yaşanması halinde
Bu hallerde vrunner olmassa büyük sorunlar çıkabilir diye düşünüyorum hocam.
Genel olarak core düşmesi yaşandığında otomatik olarak serveri tekrar başlatma amacı ile kurulmuş bir yapı fakat çalışma yapısında bazı sorunlar var. Bunların ilki açık olan oyunu sürekli tekrar tekrar açmaya çalışması. Bunu yazacağınız özel scriptlerle ve bsd timerlarını kullanarak zaten daha stabil yaptırabilirsiniz.
İtem vb konularda yormadan kastınız log kayıtları sebebi şişmeler içinse temizlik scripti yazıp bunu da timera atayabilirsiniz.

Tamamen tercihe bağlı kullanıp kullanmama konusunda. Ama hala yabancı forumlar da dahil olmak üzere bu konuda ciddi görüş ayrılıkları mevcut. :) Örnek bir konu:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


Oyunu kapatabilmesi için ilk önce tüm vrunner işlemlerini kapatması gerekiyor. Aksi halde pid değerleri sürekli değiştiği için oyun kapanmayacak. Kapansa bile vrunner tekrar açmaya çalışacak. Forumlarda vrunner kurulumu ile ilgili rehberler vardı belki kapatma scripti de paylaşmışlardır.
@Profesor şu komutu yazarak vrunneri kapatmayı deneyebilir misiniz?
Kod:
killall -9 vrunner
Daha sonra tekrardan ps yazıp kontrol edin vrunner bilgisi yoksa oyunu kapatmayı deneyiniz.

Ek olarak geliştirme aşamasında ki bir fileste kesinlikle vrunner ve benzeri otomatik kanal açıcı sistemleri kullanmayı tavsiye etmiyorum. Oyun core verip düştüğünde core dosyasını analiz ederek neden düştüğünü tespit edip sorunları fixlemeye çalışmak gerekli. Oyunu oyunculara açtıktan sonra bu tarz otomatik başlatma yöntemini kullanmak daha mantıklı.
 
Çözüm
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst