Ravendawn - MMORPG

Legandalith

Üye
Üye
Mesaj
135
Çözümler
5
Beğeni
140
Puan
769
Ticaret Puanı
0
Ravendawn daha önce paylaşmış olduğum Tibia adlı oyunun bir private sunucusudur.



Geçmişten beri, sanırım yaklaşık 14-15 yıldır sayısız private sunucu oynamış/oynayan biri olarak beni hiç bu kadar hypelayan başka bir sunucu oldu mu diye düşünüyorum, sanırım olmadı. Gerçi buna sanırım sadece bir "sunucu" demek yetersiz kalıyor, çünkü her ne kadar Tibia'nın altyapısını kullanıyor olsa bile bu gerçekten yeni bir oyunmuş gibi duruyor.

Oyunun sunmaya çalışacağı sayısız özellik var, altyapısında olmayan hatta bugünlerde çoğu MMORPG oyununda bile olmayan yapıları içinde barındırıyor. Açıkcası beni heyecanlandıran özelliklerinin başında gelen Açık Dünya Ev İnşası, Dinamik olarak değişen dünya, Meslek sistemi, Politika sistemi gibi sistemler beni çok ama çok heyecanlandırdı.

Oyunda sunulan özelliklerden devam etmek gerekirse, açık dünyada lonca savaşları, sayısız hikaye akışları, harita içinde çözülmeyi bekleyen karanlık gizemler, kaynak üretip ürettiğimiz kaynaklar ile bir arazi inşa etmek, kervan sistemi gibi sistemler bizi karşılıyor olacak.

Oyun içinde mesleklere gelirsek, balıkçılık yapabilirsiniz, marangozluk yapabilirsiniz, dokumacılık yapabilirsiniz, aşçılık yapabilirsiniz, bir üreme çiftliği kurabilirsiniz, madencilik, odunculuk, çiftçilik, demircilik, hayvancılıkta yapabilirsiniz.

Yani oyun size gidin sadece level atlayıp, farm yapıp, dungeon yapın başka hiçbir şey yapmayın demiyor bunun tam tersi gerçekten kapsamlı bir MMORPG gibi rol yapmanızı sonuna kadar destekliyor.

Oyunun kendisine güvendiği konuların başında gelen bir başka bir konuda sonsuz karakter özelleştirme.
Ravendawn'da kişiselleştirme çok önemlidir! Üç farklı Arketipten yetenekleri karıştırıp eşleştirerek karakterinizi uygun gördüğünüz şekilde şekillendirebilirsiniz. Sonsuz kombinasyonlarla güçlü sınıfların kilidini açın: kule gibi bir Dreadknight olarak buz fırtınaları yağdırırken savaş alanında hücum edin; bir Shadowstriker olarak mükemmel bir suikastçıya dönüşün veya bir Arcanist'in ham büyü gücünü kullanın. Tek bir oyun tarzıyla yetinmeyin, kendi tarzınızı yaratın!

Ravendawn'ın Arketiplerinin her biri benzersiz beceri ve yeteneklerin bir kombinasyonunu sunar. İster savaşın kızıştığı anlarda boğa gibi saldırmayı tercih edin, ister düşmanlarınızı uzaktan keskin nişancı gibi vurmayı, buna uygun bir Arketip var! Savaş alanında elemental hasara da yol açabilen bir şifacı mı? Oyun tarzınızı gerçekten özelleştirmek için üç Arketipi karıştırın ve eşleştirin!

Oyunun daha detaylı tanıtım ve oyunun nasıl bir şey olduğunu görmek için
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
bakabilirsiniz.

Son olarak kendi düşüncelerimi söyleyerek bitirmek istiyorum, daha önce bir kapalı beta, bir açık beta geçirmiş, 2016'dan beri geliştirilen mükemmel bir oyun olarak görüyorum. Dediğim gibi daha önce Tibia oynamadıysanız bile oynayabileceğiniz bir oyun. Çünkü mekanikleri her ne kadar benziyor olsa bile kolayca hakim olunabilecek gibi duruyor. Bizim için en büyük sıkıntısı sunucularının U.S East'de oluşu. Yani büyük ihtimalle bir miktar ping olacak gibi duruyor. Fakat eminimki ilerde bir gün Avrupa içinde bir sunucu açabileceklerini düşünüyorum ki zaten sitelerinde bunun üzerinde çalıştıklarını belirtiyorlar. Bugün yani 14.12.2023 tarihinde bizim saatimize göre saat 20.00'da bir Open beta daha açılacak. Yaklaşık 3-4 hafta betanın açık kalması planlanıyormuş. Resmi olarak oyun çıkışı ise bundan 33 gün sonra. Daha önce kapalı ve açık betadan sonra şimdiden büyük bir topluluğu arkasına almış gibi görünüyor.
 
Oyuna ait platform desteği konusunda bir detay göremedim websitesinde, hangi platformlar desteklenmekte?
 
Sanırım şuanlık sadece Windows - PC, official releaseden sonra mobil için çalışmaya başlayacaklarını discord sunucularında görmüştüm. Oyun saat 20.00 de açıldı şuan saat 01.40 ve neredeyse yerimden kalkmadan oynadım, özellikle 2d oyun severlerin (2.5d :rolleyes:) kessinlikle denemesi gereken bir oyun olmuş.
 
Bu oyun bence bir durum güncellemesini haketti. Açık beta dün akşam saatlerinde bitti. Beta kapanışında şu şekilde bir görsel çıktı:

image.png


Beta süresince çok fazla oyunda kaldım, öğrenemediğim hala çok fazla şey var, çünkü beta süresince büyük ihtimalle oyunun sadece %5'ini gördüm. Burada kendimce bir durum değerlendirmesi yapmak istiyorum.

Öncelikle class yapısı aşırı hoşuma gitti, yani size tek bir class örnek vermek gerekirse oyun savaşçı açtığın için savaşçı oynamak zorunda bırakmıyor. Oyunun deyimiyle 3 archtype kombinleyip istediğiniz gibi oynamakta özgürsünüz. Bu gerçekten aşırı hoşuma gitti. Beta boyunca hangi archtype setinin iyi olduğunu anlamaya çalışmak zor olsa da en sonunda şu sonuca vardım: mükemmel denge!

İlk başta Tibia oyunundan gelen Paladin sevgim beni gene Archery oynamaya itti, bu yüzden Archery bir hesap oluşturup oynamaya başladım, yanına koyabileceğim çok fazla seçenek vardı. Mesela Protection ile kombinleyip daha dayanıklı bir Archery oynayabilirdim veya tamamen defansı unutup yüksek hasarlı bir Archery için yanına Witchcraft, Wizardry gibi archtype tercih edebilirdim. Aynı zamanda şunu da demek istiyorum 8 tane farklı archtype ve her 3 archtype'ın oluşturduğu bir class ismi var. Mesela Shadow/Warfare/Protection oynuyorsanız siz aslında bir Dark Knight'sınız veya Warfare/Holy/Archery oynuyorsanız siz aslında Valkyrie oynuyorsunuz. Ve istediğiniz silahı kullanmakta özgürsünüz. Başta dediğim gibi kendimce bir düşündüğümde Archery/Warfare/Witchcraft yani Herald oynadım. Hem Bow kullanıp hem de yanıma gelen canavarları Warfare'nin yakın dövüş saldırıları konusunda uzmanlığıyla gerçekten güçlü olduğunu düşünüyorum ve gerçekten zevk aldığımı söylemeliyim. Tabii skilleri karakter levelinin doğrultusunda açtığınız için 3. archtype'a hiçbir zaman tam olarak gelemedim. Çünkü oyun 20 levelden sonra bir miktar zorluyor. Buna birazdan değineceğim. Daha sonra tamamen Archery'i unutup, Warfare/Holy/Protection oynadım. Bunu son 2 günde yaptım, ama keşke daha önce yapsaydım çünkü çok ama çok daha zevkli ve tam olarak benim oyun tarzımdaydı.

Archtype ve classları bir kenara koyarsak biraz daha oyun içi yapıdan bahsedelim. Oyun içindeki görevleri beta olduğu ve kısıtlı zamanım olmadığı için genelde bir program kuruyormuşcasına next next next diyip geçtim, official releaseden sonra bunu yapmayı düşünmüyorum. Bazı görevler gerçekten çok uzun ve gerçekten değişik hikayeler var. Oynarken sınırsız görev var gibi hissediyorsunuz, bir görev akışını tamamladığınızda haritada gösterilen noktaya gittiğinizde yeni bir görev akışına başlıyorsunuz ve bunun için tabiiki ödüllendiriliyorsunuz.

Oyunda eşyalarınızı tamamen craft yoluyla elde ediyorsunuz. Mesela bir Leather Helmet'e mi ihtiyacınız var? o zaman gidip pamuk ile önce deri craftlamalısınız, pamuk? Evet pamuk içinde bir pamuk ağacı dikmelisiniz ve 15 saatte bir hasat toplamalısınız. Daha sonra gidip bir Tier 1 Leather Helmet craftlayabilirsiniz. Daha sonra daha farklı gereksinimler ve Tier 1 Leather Helmet'i vererek Tier 2'yi craftlamalısınız. Öldürdüğünüz canavarlardan çıkan fusion için çıkan item ile de eşyalarınızın verdiği özellikleri arttırabilirsiniz.

Son olarak bir şeye daha değinip bitirmek istiyorum oyunda belki de en sevdiğim sistem olan: Rangers Company.

15. seviyeye ulaştığınızda çoğu şehirde bulunan tabela gibi bir şeyin yanına gidip, her 4 saatte bir görev alabiliyorsunuz(premium hesaplara 2 saat), tabelayı ilk açtığınızda 3 tane görev karşınızda duruyor bu görevlerden birini alıyorsunuz mesela bir Troll görevi aldınız, Troll bölgesinde 30k exp kasmanız isteniyor, görevi tamamladıktan sonra rastgele bir şekilde, rastgele bir canavar tipine karşı rastgele bir özellik kazanıyorsunuz. Mesela görevi bitirdiniz ve Ölümsüz tipli karakterlere karşı 2 attack kazanıyorsunuz gibi düşünün. Fakat asıl güzel olan bu değil, her görevin zorluğuna göre normal expten hariç rangers company yani sisteme özel bir exp'i ve para birimi var. Ve siz Rangers Company levelinizi arttırıp, görev yaptıkça gelen paraları biriktirip, seviyenizin yettiği kısımdan eşya alabiliyorsunuz. Yani bu aslında bildiğimiz bir görev sistemi ama etkisi daha büyük ve güzelleştirilmiş.

Oyunun açık betasını hiç beklemediğim kadar oyuncuyla açtılar, ve gerçekten betanın son gününde bile çok fazla insan vardı. Yaratmaya çalıştıkları topluluk şimdiden oluştu bile. Fakat belki de oyunun tek kötü yanı, aslında olması gereken bu ama solo olarak oynamak bir miktar zor. Özellikle bazı görevlerin final bossu solo yapılması neredeyse imkansız gibi görünüyor. İzlediğim yayınlardan gördüğüm kadarıyla genelde 2-3-4 kişilik partiler halinde oynanırsa çok daha fazla zevk alınabilecek bir oyun.

Çok uzun olmaması adına burada yazmayı bırakıyorum fakat anlatmadığım daha bir ton şey var, ve oyunun açılış gününe kadar tonla değişiklik yapacaklarını söylediler, uzun zamandır bir oyun için bu kadar heyecanlandığımı hatırlamıyorum. İlgisini çeken arkadaşlarla birbirimize hem yardım edebiliriz hem de birlikte oynayabiliriz. Belki bir guild kurup, guild savaşlarına katılırız. Aşağıya az önce bahsettiğim Paladin karakterimden bir görev akışının son kısmını kaydettim, izlemek isteyenler için şimdiden keyifli seyirler, videonun sonunda girdiğim bossu tek kesemedim zaten videodan gördüğünüz kadarıyla biraz imkansız gibi :rolleyes:

 
Geri
Üst