Çözüldü Questte yazım sıralaması karışıklık

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.

metaxe

Üye
Üye
Mesaj
5
Beğeni
7
Puan
290
Ticaret Puanı
0
Merhaba Arkadaşlar Quest için bütün videoları neredeyse izledim fakat kendim uygulamaya gelince sıkıntı yaşıyorum quest yazamıyorum örnek vericek olursam when 40002.use begin bundan sonra alta geçip taba basmalımıyım basmamalımıyım hangi cümlelerden sonra tab yapmalıyım bilmiyorum ve bu yüzdende quest lerim çalışmıyor bununla ilgili bi açıklık getirirseniz çok sevinirim
 
Çözüm
Lua'da tab önemli değil. Python'da önemli.
Fakat yazdığımız programların rahat okunabilmesi ve göze hoş gözükmesi için her kod bloğu tab atarak yazarız.
Biraz daha detay vermem gerekirse yazdığımız bir kodun çalışması için gerekli başka bir kod varsa ona bağlı olduğunu belirleriz.

Örnek;
Lua (Quest):
if table.getn(tamamlanmamisGorevler) <= 0 then
    say("Aktif yan goreviniz yok.")
    return
else
    table.insert(tamamlanmamisGorevler, casro2.weapon_quest._20_select)
end

Burada say("Aktif yan göreviniz yok") satırı çalışması için bir üstte ki if koşulundan geçmesi gerekiyor. Yani bu satırı aslında buna bağlıyoruz.
if table.getn(tamamlanmamisGorevler) <= 0 then

Kodlamanın temel mantığından birisidir.

Bu hafta...
Lua'da tab önemli değil. Python'da önemli.
Fakat yazdığımız programların rahat okunabilmesi ve göze hoş gözükmesi için her kod bloğu tab atarak yazarız.
Biraz daha detay vermem gerekirse yazdığımız bir kodun çalışması için gerekli başka bir kod varsa ona bağlı olduğunu belirleriz.

Örnek;
Lua (Quest):
if table.getn(tamamlanmamisGorevler) <= 0 then
    say("Aktif yan goreviniz yok.")
    return
else
    table.insert(tamamlanmamisGorevler, casro2.weapon_quest._20_select)
end

Burada say("Aktif yan göreviniz yok") satırı çalışması için bir üstte ki if koşulundan geçmesi gerekiyor. Yani bu satırı aslında buna bağlıyoruz.
if table.getn(tamamlanmamisGorevler) <= 0 then

Kodlamanın temel mantığından birisidir.

Bu hafta girinti klavuzunu daha detaylı açıkladığım bir video yayınlayacağım oradan da bakarak ana mantığını daha iyi anlayabilirsiniz.
 
Çözüm
Teşekkür ederim güzel örnek verdiniz videolarınız severek izliyorum bu arada :)
Teşekkür ederim. :)
Videolarda Metin2 geliştiriciliğini anlattığım için ilgili dillerle ilgili dersleri içine eklersem konu bütünlüğünün bozulacağını ve dili öğrenmek istiyorsanız başka kaynaklara yönelmeniz gerektiğini söylediğimi hatırlıyorum.
@comos 'un da dediği gibi. İlk önce lua dilini basit seviyede öğrendikten sonra metin2 quest kodlama (4. ünite) izlerseniz daha iyi anlayabilirsiniz.

Videoda yazılan kodlara buradan da bakabilirsiniz:
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst