Yardım Metin2 Quest sorunu hakkında

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

tiranonline

Üye
Üye
Mesaj
10
Beğeni
0
Puan
38
Ticaret Puanı
0
Merhabalar; sizlere 2 adet sorum olacak.
Elimde Catacomb ile alakalı bir quest var orjinal questini sorunsuz şekilde çalıştırmakta fakat kullanmak istediğim quest'e şöyle bir sorun meydana gelmekte
Kızıl orman haritasında aynı koddaki npc sorunsuz şekilde işlemekte quest sorgusunu yapıyor gereken özellikler item karşılandığında boss haritasına atıyor fakat diğer haritalarda sadece sorguyu yapıyor içeri almıyor üstüne gereken itemi envanter'den alıyor.

Diğer sorunum Işınlanma yüzüğü Aynı Şekilde kuruyorum sorunsuz çalışıyor fakat vadiye gelince vadiye atmıyor warp kodları felan doğru


Orjinal Cata quest:
quest devilcatacomb_zone begin
    state start begin

    function setting()
        return
        {

        ["base"]={["x"] = 3072  , ["y"]= 12032 ,},
        ["floor1_s"] = { ["x"] = 20, ["y"] = 20, },
        ["floor1_e"] = { ["x"] = 500, ["y"] = 470,},
        ["floor2_s"] = { ["x"] = 510, ["y"] = 18, },
        ["floor2_e"] = { ["x"] = 978, ["y"] = 470,},
        ["floor1_entry"] = {["x"] = 73, ["y"] = 63,},
        ["floor2_entry"] = {["x"] = 550, ["y"] = 45,},
        ["floor3_entry"] = {["x"] = 1378, ["y"] = 249,},
        ["floor4_entry"] = {["x"] = 70, ["y"] = 592,},
        ["floor5_entry"] = {["x"] = 846, ["y"] = 898},
        ["floor6_entry"] = {["x"] = 1362, ["y"] = 666},
        ["floor7_entry"] = {["x"] = 73, ["y"] = 1156},

        ["map_idx"] = 216,
        ["rag"] = 30311,

        ["devil_king"] = 2591,

        ["reapers_credit1"] = 30319,
        ["reapers_credit2"] = 30320,
        ["reapers_credit3"] = 76002,
        ["reapers_credit4"] = 79001,

        ["floor3_stone"] = 8038, 
        ["floor3_stone_pos"] = {
                {1366,    150},
                {1366,    351},
                {1234,    365},
                {1234,    140},
                {1150,    135},
                {1130,    365},
                {1135,    253}
        },

        ["mob_regen_file_path"] = "data/dungeon/devilcatacomb/",
        ["floor4_regen_file"] = {"devilcatacomb_floor4_regen1.txt",
                               "devilcatacomb_floor4_regen2.txt",
                               "devilcatacomb_floor4_regen3.txt",
                               "devilcatacomb_floor4_regen4.txt",
                               "devilcatacomb_floor4_regen5.txt"} ,

        ["credit_stone"] = 30101,
        ["credit_stone_pos"] = {307,323},
        ["floor2_stone"] = 30103,
        ["floor2_stone_pos"] = {741,217},
        ["floor2_merchant_npc"] = 20368,
        ["floor2_merchant_npc_pos"] = {734,214},
        
        ["floor4_npc"] = 30104,
        ["floor4_npc_pos"] = {500, 717},

        ["devil_king_pos"] = {{673,829},{691,638},{848,568},{1026,642},{1008,862}},

        ["unlock_stone"] = 30312,
        ["floor5_stone"] = 30102,
        ["floor5_stone_pos"] = {848, 735},

        ["devil_great_king"] = 2597 ,
        ["devil_great_king_pos"] = {1303,704},
        ["devil_emperor"] = 2598,
        ["devil_emperor_pos"] = {74,1103},

        ["dc2_door_set_size"] = {4,2,3,2},
        ["dc2_door_set1"] = {
                                {{30111,    566,    117,    5},{30112,  562,    311,    5,},{30118, 663,    434,    7},{30119,  881,    434,    7}},
                                {{30116,    743,    390,    3},{30119,  612,    251,    1,}},
                                {{30113,    654,    211,    5},{30111,  707,    338,    7,},{30112, 775,    336,    7}},
                                {{30117,    733,    294,    3},{30113,  694,    271,    1,}}
                            },
        ["dc2_door_set2"] = {
                                {{30115,    942,    141,    5},{30116,  942,    245,    5},{30117,  942,    321,    5},{30115,  763,    64, 7}},
                                {{30118,    643,    116,    3},{30114,  900,    167,    1}},
                                {{30114,    850,    293,    5},{30113,  715,    164,    7},{30114,  817,    162,    7}},
                                {{30111,    802,    277,    1},{30112,  800,    241,    1}}
                            },
        }
    end
        
        when logout or disconnect begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            local idx = pc.get_map_index()
            if idx >= (setting.map_idx * 10000) and idx < ((setting.map_idx + 1) * 10000) then
                if pc.getqf ("katakombfix") == 1 then
                    pc.setqf ("katakombfix",0)
                end
                if pc.getqf("dungeon_enter") == 1 then
                    pc.setqf("dungeon_enter",0)
                end
            end
        end
        
        when login begin
            if pc.getqf ("katakombfix") == 1 then
                pc.setqf ("katakombfix",0)
            end

            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            local idx = pc.get_map_index()
            if idx >= (setting.map_idx * 10000) and idx < ((setting.map_idx + 1) * 10000) then
                pc.set_dungeonindex(d.get_map_index())
                pc.setqf("dungeonorgindex",216)
                pc.setqf("dungeon_ch",pc.get_channel_id())
                local level = d.getf("level")
                d.set_warp_location (0, 0, 0)
                if level == 2 then
                    say("3. kata ulaşmak için bu kapıların mühürlerini sök!")
                    say("60 dakikan daha var.")
                    pc.setqf ("katakombfix",1)
                elseif level >= 3 then
                    if pc.getqf("katakombfix") != 1 and pc.getqf("dungeon_enter") != 1 then
                        chat("Karakter atıp bug yaptığın için girişe ışınlanacaksın !")
                        pc.warp(591700,99600)
                        return
                    end
                    
                elseif level == pc.getqf ("level") then
--                    say ("³«¿ÀµÇÁö ¾Ê±â À§ÇØ µ¿·áµé°ú ÇÕ·ùÇϽʽÿÀ.")
                    --say (locale.devilcatacomb_follow_peer)
                else
--                    say (locale.devilcatacomb_dropout)
--                    say ("´ç½ÅÀº ³«¿ÀµÇ¾ú½À´Ï´Ù. ¿ë½ÅÀÇ ÈûÀ» ºô¾î Àá½Ã µÚ µ¿±¼ ¹ÛÀ¸·Î À̵¿ÇÕ´Ï´Ù.")
--                    timer ("devilcatacomb_ban_timer", 5)
                end
            end
            if idx == setting.map_idx then
                pc.setf("devilcatacomb_zone","last_exit_time", get_global_time())
                -- 2ÃşÀÌ»óÀ̸é, ÂѰܳª
                if pc.get_x() < setting.floor1_s.x + setting.base.x
                    or pc.get_y() < setting.floor1_s.y + setting.base.y
                    or pc.get_x() > setting.floor1_e.x + setting.base.x
                    or pc.get_y() > setting.floor1_e.y + setting.base.y
                then
                    -- ¾Æ±Íµ¿±¼ ÀÔ±¸·Î
--                    if not is_test_server() then
                        --say (locale.devilcatacomb_dropout)
                        timer ("devilcatacomb_ban_timer", 5)
--                    end
                else
                    -- ¾Æ±Íµ¿±¼ ÀÔ±¸·Î
--                    pc.set_warp_location(65, 5914, 992)
                    say("Ruh Kristali Anahtarı'nı ele geçirmek için ")
                    say("yaratıkları yok et. Bu ")
                    say("sana sonraki katın kapısını açar. ")
                    pc.remove_item(30311, pc.count_item(30311))
                    pc.remove_item(30312, pc.count_item(30312))
                end
            end
        end

        when logout begin
            local idx = pc.get_map_index()
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            if idx == setting.map_idx or idx >= (setting.map_idx * 10000) and idx < ((setting.map_idx + 1) * 10000) then
                pc.setf("devilcatacomb_zone","last_exit_time", get_global_time())
            end
        end

        when devilcatacomb_ban_timer.timer begin
            pc.warp((5914)*100, (992)*100, 65)
        end

        when warp_timer.timer begin
            local level = d.getf("level")
            local level_switch = {
                [3] = "Doğru Metin Taşı'nı bul ve onu yok et!",
                [4] = "5. aşamaya ulaşmak için labirentten çıkış yolunu bul!",
                [5] = "Tartarus'u yen ve Surat Totemi'ni al.",
                [6] = "Kharoon ve cellatlarını yen!",
            }
            local t = 3600 -(get_global_time() - d.getf("enter_time"))
            local t_r = math.mod (t, 60)
            local t_m = (t - t_r) / 60
            d.notice ( level_switch[level] )
            d.notice ( "" ..t_m.." dakikan daha var.")
            d.set_warp_location (0, 0, 0)
        end

        when 20367.chat."Kaldığın Yerden Devam Et" with d.find(pc.get_dungeonindex()) begin
            if pc.getqf("dungeonorgindex") != 216 then
                say("Son girdiğin zindan burası değil!")
                return
            end
            if pc.getqf("dungeon_ch") != pc.get_channel_id() then
                say("Zindana girdiğin ch burası değil!")
                return
            end
            local n = pc.get_dungeonindex()
            local oldumu = d.getf_from_map_index("catacomb_dead", n)
            local level = d.getf_from_map_index("level", n)
            if level < 2 then
                say("İlk katı geçemediğin için giriş yapamazsın.")
                return
            end

            local setting = devilcatacomb_zone.setting()

            if oldumu == 1 then
                say_npc()
                say("Catacombu zaten yok etmişsin.")
                return
            end
            if n == 0 then
                setskin(NOWINDOW)
                return
            else
                say_npc()
                say("")
                say("Kaldığın yerden devam etmek istiyor musun?")
                if select(locale.yes,locale.no) == 1 then
                    pc.setqf("dungeon_enter",1)
                    pc.warp((special.catacomb_dungeon[level-1][1] + setting.base.x )* 100, (special.catacomb_dungeon[level-1][2] + setting.base.y) * 100,n)
                end
            end
        end

        when 20367.chat."Şeytan Katakombu'na gider" with pc.get_map_index() == 65 begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            if pc.get_level() < 75 then
                say_title_center("Katakomb Bekçisi:")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("75. seviyenin altında olduğun için ")
                say_center("Katakomb'a giremezsin...")
            else
                say_title_center("Katakomb Bekçisi:")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("")
                say_center("Şeytan Katakombu'na girmek")
                say_center("istiyor musun?")
                local s = select("Evet, bırak içeri gireyim!","Hayır, girmek istemiyorum.")
                if s == 1 then
                    pc.warp ((setting.floor1_entry.x + setting.base.x )* 100, (setting.floor1_entry.y + setting.base.y) * 100)
                end
            end
        end
        
        when 20367.chat."Karanlık Tapınağa dön" with pc.get_map_index() == 216 begin
            say_title("Katakomb Bekçisi:")
            say("")
            say("Savaşmaktan vazgeçip Karanlık Tapınağa dönmek")
            say("istediğine emin misin?")
            say("")
            local s = select("Evet, çok güçsüzüm.", "Hayır, savaşmaya devam edeceğim!")
            if s == 1 then
                pc.warp(591400, 99900)
            end
        end
    
        -- ¸ó½ºÅÍ°¡ Á×À¸¸é ¹ß»ıÇÏ´Â À̺¥Æ®.
        when kill begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            -- ¾Æ±Íµ¿±¼ 1ÃşÀ̸é 1% È®·ü·Î ±İ½Ã°ÇÀ» µå¶øÇÑ´Ù.
            if pc.get_x() > setting.floor1_s.x + setting.base.x
                    and pc.get_y() > setting.floor1_s.y + setting.base.y
                    and pc.get_x() < setting.floor1_e.x + setting.base.x
                    and pc.get_y() < setting.floor1_e.y + setting.base.y then
                local j = number(1, 100)
                if j == 1 then
                    game.drop_item (setting.rag, 1)
                end
            end
        end

    function spawn_doors ()
        local setting = devilcatacomb_zone.setting()
        for i = 1, 4 do
            local mob_set = setting.dc2_door_set1[i]
            local set_size = setting.dc2_door_set_size[i]
            for j = 1, set_size do
                d.set_unique (i.."_1_"..j, d.spawn_mob_dir (mob_set[j][1], mob_set[j][2], mob_set[j][3], mob_set[j][4]))
            end
            mob_set = setting.dc2_door_set2[i]
            for j = 1, set_size do
                d.set_unique (i.."_2_"..j, d.spawn_mob_dir (mob_set[j][1], mob_set[j][2], mob_set[j][3], mob_set[j][4]))
            end
        end
    end
        -- ±İ½Ã°ÇÀ» ³ªÂûÀÎÁõ¼®¿¡ µå·¡±×Çϸé 2ÃşÀ¸·Î º¸³½´Ù. 2ÃşºÎÅÍ´Â ´øÀüÀÌ´Ù.
        when 30101.take  begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
        
            if item.vnum == setting.rag then
                if not party.is_party() then
                    say("Katakombun daha alt aşamalarına geçmek için")
                    say("güçlü bir gruba ihtiyacın var.")
                    say("")
                    return
                elseif party.is_in_dungeon() then
                    say("Senin grubun zaten zindanda.")
                    say("")
                    return
                end

                item.remove()
                say("Mühürlü kapı açıldı. Acele et,")
                say("aşağı iniyoruz.")
                wait()
                say("Asıl macera şimdi başlıyor. Şeytan ")
                say("Katakombu'nu keşfetmek için sadece")
                say("bir saatin var.")
                wait()
                d.new_jump_party (setting.map_idx, setting.floor2_entry.x + setting.base.x  , setting.floor2_entry.y + setting.base.y )
                d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 2)
                d.setf ("level",2)
                --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path.."dc_2f_regen.txt")
                d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base2_regen.txt")
                --d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base2_npc.txt")
                
                -- d.spawn_mob (setting.floor2_merchant_npc, setting.floor2_merchant_npc_pos[1], setting.floor2_merchant_npc_pos[2])
                d.spawn_mob (setting.floor2_stone, setting.floor2_stone_pos[1], setting.floor2_stone_pos[2])
                
                devilcatacomb_zone.spawn_doors ()
                server_timer('devilcatacomb_45m_left_timer',60 * 15, d.get_map_index())
                d.setf("enter_time", get_global_time())
            end   
        end
    
        when devilcatacomb_45m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice ("45 dakikan daha var.")
                server_timer('devilcatacomb_30m_left_timer', 60 * 15, get_server_timer_arg())
            end
        end

        when devilcatacomb_30m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice ("30 dakikan daha var.")
                server_timer('devilcatacomb_15m_left_timer', 60 * 15, get_server_timer_arg())
            end
        end
    
        when devilcatacomb_15m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice ("15 dakikan daha var.")
                server_timer('devilcatacomb_5m_left_timer', 60 * 10, get_server_timer_arg())
            end
        end

        when devilcatacomb_5m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice ("5 dakikan daha var.")
                server_timer('devilcatacomb_1m_left_timer', 60 * 4, get_server_timer_arg())
            end
        end
        
        when devilcatacomb_1m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice ("1 dakikan daha var.")
                server_timer ("devilcatacomb_0m_left_timer", 60 * 1, get_server_timer_arg())
            end
        end
        
        when devilcatacomb_0m_left_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice("Süre bitti. Kendi güvenliğin için Devil's Catacomb'dan dışarı ışınlanacaksın.")
                d.set_warp_location (65, 5914, 992)
                server_timer('devilcatacomb_exit_timer', 7, get_server_timer_arg())
            end
        end
    
    function is_dc2_doors_clear ()
        local setting = devilcatacomb_zone.setting()
        local clear = true
        for i = 1, 4 do
            local set_clear = true
            local mob_set = setting.dc2_door_set1[i]
            local set_size = setting.dc2_door_set_size[i]
            for j = 1, set_size do
                set_clear = set_clear and d.is_unique_dead (i.."_1_"..j)
            end
            if not set_clear then
                set_clear = true
                mob_set = setting.dc2_door_set2[i]
                for j = 1, set_size do
                    set_clear = set_clear and d.is_unique_dead (i.."_2_"..j)
                end
            end
            clear = clear and set_clear
        end

        return clear
    end
    
        -- ÇöȲ¼®À» Ŭ¸¯Çϸé 3Ãş ÁøÀÔ ¿©ºÎ¸¦ ¼±ÅÃÇÒ ¼ö ÀÖ°í
        -- ÁøÀԽà »ç½ÅÀÇÁõÇ¥¸¦ °Ë»çÇÑ´Ù.
        -- »ç½ÅÀÇ ÁõÇ¥°¡ ¾ø´Ù¸é ¹ÛÀ¸·Î ¿öÇÁµÈ´Ù.
        when 30103.click begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            
            if d.getf("devilcatacomb_floor2_stone_clicked") == 0 then
                say("Kaplumbağa Kayalığı'na yaklaştıkça ")
                say("bazı gravürler dikkat çekiyor... ")
                wait()
                say("...Sadece Küçülen Kafa'ya sahip olanlar")
                say("bir sonraki kademeye geçebilirler. ")
                say("Küçülen Kafa'ya sahip değilsen yer yüzüne")
                say("ışınlanacaksın.")
                say_sari("Küçülen kafa itemi sadece grup liderinden alınmaktadır.")
                wait()
                local s = select("Evet, geçeceğim!", "Hayır, geçmek istemiyorum.")
                if s == 1 then
                    if d.getf("devilcatacomb_floor2_stone_clicked") == 0 then
                        if not party.is_leader() then
                            say("Bir dahaki bölüme geçmek için grup liderinin giriş yapması gerekmektedir.")
                            return
                        end
                        pc.remove_item("30319",1)
                        d.setf("devilcatacomb_floor2_stone_clicked", 1)
                        d.setqf2("devilcatacomb_zone","last_exit_time", get_global_time())
                        timer("devilcatacomb_floor3_enter_timer", 7)
                    end
                end
            else
                say_title("Devil´s Catacomb:")
                say ("")
                say ("Lütfen bekle.")
                say ("")
            end
        end
        
        when devilcatacomb_floor3_enter_timer.timer begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            d.set_warp_location (65, 5914, 992)
            d.purge ()
            d.jump_all (setting.floor3_entry.x + setting.base.x , setting.floor3_entry.y + setting.base.y)
            d.setf("level",3)
            d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 3)
            --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path.."dc_3f_regen.txt")
            d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base3_regen.txt")
            
            timer("warp_timer",3)
            
            local position = setting.floor3_stone_pos
        
            local n = number(1,7)
            for i = 1, 7 do
                if (i != n)
                then
                    d.set_unique("fake"..i, d.spawn_mob( setting.floor3_stone, position[i][1], position[i][2]))
                end
            end
        
            local vid = d.spawn_mob( setting.floor3_stone, position[n][1], position[n][2])
            d.set_unique ("real",vid)
            if (is_test_server()) then
                -- real stone pos
                chat (position[n][1],position[n][2])
            end
    
        end

        when kill with npc.get_race() == 8038 begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            if d.is_unique_dead("real") then
                d.notice ("Gerçek Metin Taşı'nı yok ettin! Sonraki kata geçiyorsun.")
                d.setf ("bug_devam",0)
                d.setf ("level",4)
                d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 4)
                timer ("devilcatacomb_floor4_enter_timer", 3)
            else
                d.notice ("Yanlış Metin Taşı'nı yok ettin. Doğrusunu bul!")
            end
        end

        when devilcatacomb_floor4_enter_timer.timer begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            local i = number (1, 4)
            timer("warp_timer",3)
            d.purge ()
            d.jump_all (setting.floor4_entry.x + setting.base.x , setting.floor4_entry.y + setting.base.y)
            --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path.."dc_4f_regen.txt")
            --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path..setting.floor4_regen_file[i])
            d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base4_regen.txt")
            d.spawn_goto_mob(70,673 , 94,844)
                if i == 1 then
                d.spawn_goto_mob(94,839 , 70,673)
                d.spawn_goto_mob(141,865 , 369,893)
                d.spawn_goto_mob(364,893 , 136,865)
                d.spawn_goto_mob(431,935 , 194,867)
                d.spawn_goto_mob(194,862 , 426,935)
                d.spawn_goto_mob(243,853 , 277,637)
                d.spawn_goto_mob(282,637 , 243,858)
                d.spawn_goto_mob(181,667 , 323,779)
                d.spawn_goto_mob(328,779 , 499,811)
                d.spawn_goto_mob(131,668, 345,560)
                d.spawn_goto_mob(345,55 , 131,663)
                d.spawn_goto_mob(180,566 , 401,563)
                d.spawn_goto_mob(401,558 , 185,566)
                d.spawn_goto_mob(296,568 , 67,810)
                d.spawn_goto_mob(67,815 , 291,568)
                d.spawn_goto_mob(140,822 , 356,717)
                d.spawn_goto_mob(351,717 , 140,817)
                d.spawn_goto_mob(189,711 , 414,712)
                d.spawn_goto_mob(419,712 , 189,716)
                d.spawn_goto_mob(274,712 , 369,776)
                d.spawn_goto_mob(364,776 , 274,717)
                d.spawn_goto_mob(224,779 , 366,814)
                d.spawn_goto_mob(366,809 , 229,779)
                d.spawn_goto_mob(274,842 , 352,839)
                d.spawn_goto_mob(347,839 , 274,837)
                d.spawn_goto_mob(429,841 , 70,577)
                d.spawn_goto_mob(55,864 , 55,920)
                d.spawn_goto_mob(50,920 , 60,864)
                d.spawn_goto_mob(144,919 , 90,943)
                d.spawn_goto_mob(90,948 , 139,919)
                d.spawn_goto_mob(312,852 , 406,876)
                d.spawn_goto_mob(406,871 , 312,857)
                elseif i == 2 then
                d.spawn_goto_mob(70,673 , 312,857)
                d.spawn_goto_mob(312,852 , 70,668)
                d.spawn_goto_mob(431,935 , 90,943)
                d.spawn_goto_mob(90,948 , 426,935)
                d.spawn_goto_mob(144,919 , 424,841)
                d.spawn_goto_mob(429,841 , 291,568)
                d.spawn_goto_mob(296,568 , 70,577)
                d.spawn_goto_mob(181,667 , 499,811)
                d.spawn_goto_mob(131,668, 345,560)
                d.spawn_goto_mob(345,55 , 131,663)
                d.spawn_goto_mob(180,566 , 401,563)
                d.spawn_goto_mob(401,558 , 185,566)
                d.spawn_goto_mob(282,637 , 67,810)
                d.spawn_goto_mob(67,815 , 277,637)
                d.spawn_goto_mob(140,822 , 189,716)
                d.spawn_goto_mob(189,711 , 140,817)
                d.spawn_goto_mob(274,712 , 229,779)
                d.spawn_goto_mob(224,779 , 274,717)
                d.spawn_goto_mob(328,779 , 274,837)
                d.spawn_goto_mob(274,842 , 323,779)
                d.spawn_goto_mob(351,717 , 194,867)
                d.spawn_goto_mob(194,862 , 356,717)
                d.spawn_goto_mob(419,712 , 243,858)
                d.spawn_goto_mob(243,853 , 414,712)
                d.spawn_goto_mob(364,776 , 366,814)
                d.spawn_goto_mob(366,809 , 369,776)
                d.spawn_goto_mob(347,839 , 70,673)
                d.spawn_goto_mob(94,839 , 60,864)
                d.spawn_goto_mob(55,864 , 94,844)
                d.spawn_goto_mob(141,865 , 55,920)
                d.spawn_goto_mob(50,920 , 136,865)
                d.spawn_goto_mob(364,893 , 406,876)
                d.spawn_goto_mob(406,871 , 369,893)
                elseif i == 3 then
                d.spawn_goto_mob(70,673 , 312,857)
                d.spawn_goto_mob(312,852 , 70,668)
                d.spawn_goto_mob(431,935 , 274,717)
                d.spawn_goto_mob(274,712 , 426,935)
                d.spawn_goto_mob(224,779 , 140,817)
                d.spawn_goto_mob(140,822 , 229,779)
                d.spawn_goto_mob(189,711 , 94,844)
                d.spawn_goto_mob(94,839 , 189,716)
                d.spawn_goto_mob(144,919 , 424,841)
                d.spawn_goto_mob(429,841 , 499,811)
                d.spawn_goto_mob(131,668 , 185,566)
                d.spawn_goto_mob(180,566 , 131,663)
                d.spawn_goto_mob(296,568 , 277,637)
                d.spawn_goto_mob(282,637 , 291,568)
                d.spawn_goto_mob(181,667 , 345,560)
                d.spawn_goto_mob(345,555 , 186,667)
                d.spawn_goto_mob(401,558 , 67,810)
                d.spawn_goto_mob(67,815 , 401,563)
                d.spawn_goto_mob(328,779 , 274,837)
                d.spawn_goto_mob(274,842 , 323,779)
                d.spawn_goto_mob(351,717 , 369,776)
                d.spawn_goto_mob(364,776 , 356,717)
                d.spawn_goto_mob(419,712 , 366,814)
                d.spawn_goto_mob(366,809 , 414,712)
                d.spawn_goto_mob(347,839 , 70,577)
                d.spawn_goto_mob(55,864 , 55,920)
                d.spawn_goto_mob(50,920 , 60,864)
                d.spawn_goto_mob(141,865 , 90,943)
                d.spawn_goto_mob(90,948 , 136,865)
                d.spawn_goto_mob(194,862 , 369,893)
                d.spawn_goto_mob(364,893 , 194,867)
                d.spawn_goto_mob(243,853 , 406,876)
                d.spawn_goto_mob(406,871 , 243,858)
                elseif i == 4 then
                d.spawn_goto_mob(131,668 , 67,810)
                d.spawn_goto_mob(67,815 , 185,566)
                d.spawn_goto_mob(282,637 , 274,717)
                d.spawn_goto_mob(274,712 , 277,637)
                d.spawn_goto_mob(274,842 , 94,844)
                d.spawn_goto_mob(94,839 , 274,837)
                d.spawn_goto_mob(144,919 , 499,811)
                d.spawn_goto_mob(70,673 , 345,560)
                d.spawn_goto_mob(345,555 , 70,668)
                d.spawn_goto_mob(401,558 , 70,577)
                d.spawn_goto_mob(296,568 , 186,667)
                d.spawn_goto_mob(181,667 , 291,568)
                d.spawn_goto_mob(140,822 , 189,716)
                d.spawn_goto_mob(189,711 , 140,817)
                d.spawn_goto_mob(224,779 , 323,779)
                d.spawn_goto_mob(328,779 , 229,779)
                d.spawn_goto_mob(351,717 , 352,839)
                d.spawn_goto_mob(347,839 , 356,617)
                d.spawn_goto_mob(419,712 , 424,841)
                d.spawn_goto_mob(429,841 , 414,712)
                d.spawn_goto_mob(364,776 , 366,814)
                d.spawn_goto_mob(366,809 , 369,776)
                d.spawn_goto_mob(55,864 , 194,867)
                d.spawn_goto_mob(194,862 , 60,864)
                d.spawn_goto_mob(141,865 , 90,943)
                d.spawn_goto_mob(90,948 , 136,865)
                d.spawn_goto_mob(50,920 , 369,893)
                d.spawn_goto_mob(364,893 , 55,920)
                d.spawn_goto_mob(243,853 , 406,876)
                d.spawn_goto_mob(406,871 , 243,858)
                d.spawn_goto_mob(312,852 , 426,935)
                d.spawn_goto_mob(431,935 , 312,857)
                end
            
            if (is_test_server()) then
                d.notice (setting.floor4_regen_file[i])
            end
            d.spawn_mob (setting.floor4_npc, setting.floor4_npc_pos[1], setting.floor4_npc_pos[2])
        end

        -- devilcatacomb_floor4_stone´Â Ŭ¸¯ ½Ã 4Ãş¿¡¼ 5ÃşÀ¸·Î À̵¿½ÃÅ°´Â npcÀÌ´Ù.
        when 30104.click begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            local n = number (1,5)
            say("Başardın! Labirentin çıkışı burada. 5. kata in.")
            wait()
            if d.getf("bug_devam") == 1 then
                say_reward("Bu işlem daha önce yapıldı!")
                return
            end
            if (is_test_server()) then
                chat (setting.devil_king_pos[n][1], setting.devil_king_pos[n][2])
            end
            d.setf ("bug_devam",1)
            d.purge ()
            d.jump_all (setting.floor5_entry.x + setting.base.x, setting.floor5_entry.y + setting.base.y )
            d.setf ("level",5)
            d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 5)
            timer("warp_timer",3)
            d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base5_regen.txt")
            d.spawn_mob (setting.devil_king, setting.devil_king_pos[n][1], setting.devil_king_pos[n][2])
            d.spawn_mob (setting.floor5_stone, setting.floor5_stone_pos[1], setting.floor5_stone_pos[2])
        end
        
        -- ¾Æ±Í¿Õ(2591)ÀÌ Á×À¸¸é ºÀÀÎÇØü¼® µå¶ø
        when kill with npc.get_race() == 2591 begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            game.drop_item (setting.unlock_stone, 1)
        end

        -- »ç½Å±İÁ¦ºñ(30102)¿¡ ±İÁ¦ÇØü¼®ºÀÀ» µå·¡±×ÇÏ¸é ¸ğµç ¸ó½ºÅ͸¦ Á×ÀÌ°í
        -- 6ÃşÀ¸·Î À̵¿Çϴ ŸÀ̸Ӹ¦ µ¿ÀÛ½ÃŲ´Ù.
        when 30102.take with item.vnum == 30312 begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
                item.remove ()
                d.notice("Şeytan Katakombu'nun derinliklerinden tüyler ")
                d.notice("ürperten bir çığlık duyuldu. Kharoon uyandı! ")
                -- 6ÃşÀ¸·Î À̵¿
                d.clear_regen()
                d.purge()
                timer("devilcatacomb_floor6_timer",2)
        end

        when devilcatacomb_floor6_timer.timer begin
            local setting = devilcatacomb_zone.setting()
            d.setf("level",6)
            d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 6)
            d.jump_all (setting.floor6_entry.x + setting.base.x, setting.floor6_entry.y + setting.base.y )
            --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path.."dc_6f_regen.txt")
            d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base6_regen.txt")
            d.spawn_mob (setting.devil_great_king, setting.devil_great_king_pos[1], setting.devil_great_king_pos[2])
            timer("warp_timer",3)
        end
        
        -- ¾Æ°É(2597)ÀÌ Á×À¸¸é, 6ÃşÀÇ Å¸À̸Ó1ÀÌ µ¿ÀÛÇÑ´Ù.
        when kill with npc.get_race() == 2597 begin
            server_timer ("floor6_eli_check_timer_1", 5,d.get_map_index())
        end

        -- 6ÃşÀÇ Å¸À̸Ó1Àº ´øÀüÀÇ ¸ğµç ¸ó½ºÅÍ ¼ıÀÚ¸¦ º¸°í,
        -- 0À̸é 7ÃşÀ¸·Î ¿öÇÁÇϴ ŸÀ̸Ӹ¦ µ¿ÀÛÇÑ´Ù.
        -- ¹Ù·Î 7ÃşÀ¸·Î °¡Áö ¾Ê´Â ÀÌÀ¯´Â, À¯Àú¿¡°Ô ÁغñÇÒ ½Ã°£À» ÁÖ±â À§ÇؼÀÌ´Ù.
        -- 1À̸é ŸÀ̸Ó2¸¦ µ¿ÀÛ½ÃŲ´Ù.
        -- ŸÀ̸Ó1À» recursiveÇÏ°Ô µ¿ÀÛ½ÃÅ°Áö ¾ÊÀº °ÍÀº,
        -- ±×·² °æ¿ì resetÇÑ Å¸À̸Ó1ÀÌ µ¿ÀÛÇÏÁö ¾Ê¾Ò±â ¶§¹®ÀÌ´Ù.
        when floor6_eli_check_timer_1.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                if d.count_monster() == 0 then
                    say_in_map(get_server_timer_arg(), color256(255, 230, 186).."The Devil´s Catacomb:[ENTER]"..color256(196, 196, 196).."Kharoon'u yendin! Şimdi Şeytan Katakombu'nun en[ENTER]son katına ışınlanacaksın.")
                    server_timer ("devilcatacomb_floor7_timer", 3, get_server_timer_arg())
                else
                    server_timer ("floor6_eli_check_timer_2", 5, get_server_timer_arg())
                end
            end
        end

        when floor6_eli_check_timer_2.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                if d.count_monster() == 0 then
                    say_in_map(get_server_timer_arg(), color256(255, 230, 186).."Kharoon'u yendin! Şimdi Şeytan Katakombu'nun en[ENTER]son katına ışınlanacaksın.")
                    server_timer("devilcatacomb_floor7_timer", 3, get_server_timer_arg())
                else
                    server_timer ("floor6_eli_check_timer_1", 5, get_server_timer_arg())
                end
            end
        end
        
        when devilcatacomb_floor7_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                local setting = devilcatacomb_zone.setting()

                d.setf("level",7)
                d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 7)
                d.jump_all (setting.floor7_entry.x + setting.base.x, setting.floor7_entry.y + setting.base.y )
                --d.regen_file (setting.mob_regen_file_path.."dc_7f_regen.txt")
                d.regen_file(get_locale_base_path().."/map/metin2_map_devilcatacomb/base7_regen.txt")
                d.spawn_mob (setting.devil_emperor, setting.devil_emperor_pos[1], setting.devil_emperor_pos[2])
                server_timer ("devilcatacomb_floor7_say_timer", 2, get_server_timer_arg())
            end   
        end

        when devilcatacomb_floor7_say_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then

                local t = 3600 -(get_global_time() - d.getf("enter_time"))
                local t_r = math.mod (t, 60)
                local t_m = (t - t_r) / 60
                d.notice("Azrail'i yen!")
                d.notice ("".. t_m.." dakikan daha var.")
                d.set_warp_location (0, 0, 0)
            end
        end

        -- 6Ãş°ú ¸¶Âù°¡Áö·Î »ç¸¶ÈÖ(2598)ÀÌ Á×À¸¸é
        -- 7ÃşÀÇ Å¸À̸Ӱ¡ ÀÛµ¿ÇÑ´Ù.
        when kill with npc.get_race() == 2598 begin
            --notice_all(pc.get_name().."'s party has defeated Lord Gahnasel!")
            d.setf("catacomb_dead",1)
            server_timer ("floor7_eli_check_timer_1", 5, d.get_map_index())
        end
        
        -- 7ÃşÀÇ Å¸À̸Ӵ 6Ãş ŸÀÌ¸Ó¿Í ºñ½ÁÇϸç,
        -- ¸ó½ºÅÍ ¼ıÀÚ°¡ 0À̸é exit ŸÀ̸Ӹ¦ ¹ß»ı½ÃŲ´Ù.
        -- ¹Ù·Î exitÇÏÁö ¾Ê´Â ÀÌÀ¯´Â, À¯Àúµé¿¡°Ô ÁغñÇÒ ½Ã°£À» ÁÖ±â À§ÇؼÀÌ´Ù.
        when floor7_eli_check_timer_1.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                if d.count_monster() == 0 then
                    d.set_warp_location (65, 5914, 992)
                    d.setqf2("devilcatacomb_zone","done", 1)
                    say_in_map(get_server_timer_arg(),"Azrail yenildi. Şeytan Katakombu'na nihayet[ENTER]huzur hakim. Şimdi yer yüzüne ışınlanacaksın. ")

                    clear_server_timer ("devilcatacomb_0m_left_timer", get_server_timer_arg())
                    server_timer("devilcatacomb_exit_timer", 60, get_server_timer_arg())
                else
                    server_timer ("floor7_eli_check_timer_2", 5, get_server_timer_arg())
                end
            end
        end

        when floor7_eli_check_timer_2.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                if d.count_monster() == 0 then
                    d.set_warp_location (65, 5914, 992)
                    d.setqf2("devilcatacomb_zone","done", 1)
                    say_in_map(get_server_timer_arg(),"Azrail yenildi. Şeytan Katakombu'na nihayet[ENTER]huzur hakim. Şimdi yer yüzüne ışınlanacaksın. ")
    
                    clear_server_timer ("devilcatacomb_0m_left_timer", get_server_timer_arg())
                    server_timer("devilcatacomb_exit_timer", 30, get_server_timer_arg())
                else
                    server_timer ("floor7_eli_check_timer_1", 5, get_server_timer_arg())
                end
            end
        end

        when devilcatacomb_exit_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.setqf2("devilcatacomb_zone","level", 0)
                d.setqf2("devilcatacomb_zone","last_exit_time", get_global_time())
                clear_server_timer("devilcatacomb_5m_left_timer", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("devilcatacomb_1m_left_timer", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("devilcatacomb_0m_left_timer", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("floor6_eli_check_timer_1", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("floor6_eli_check_timer_2", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("floor7_eli_check_timer_1", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("floor7_eli_check_timer_2", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("devilcatacomb_floor7_say_timer", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("devilcatacomb_floor7_timer", 3, get_server_timer_arg())
                d.clear_regen()
                d.exit_all()
            end
        end
    end  --state
end   --quest



Kullanmak İstediğim Quest:
quest cata_dungeon begin
    state start begin

    function setting()
        return
        {

        ["base"]={["x"] = 3072  , ["y"]= 12032 ,},
        ["floor1_s"] = { ["x"] = 20, ["y"] = 20, },
        ["floor1_e"] = { ["x"] = 500, ["y"] = 470,},
        ["floor2_s"] = { ["x"] = 510, ["y"] = 18, },
        ["floor2_e"] = { ["x"] = 978, ["y"] = 470,},
        ["floor1_entry"] = {["x"] = 73, ["y"] = 63,},
        ["floor2_entry"] = {["x"] = 550, ["y"] = 45,},
        ["floor3_entry"] = {["x"] = 1378, ["y"] = 249,},
        ["floor4_entry"] = {["x"] = 70, ["y"] = 592,},
        ["floor5_entry"] = {["x"] = 846, ["y"] = 898},
        ["floor6_entry"] = {["x"] = 1362, ["y"] = 666},
        ["water_entry"] = {["x"] = 73, ["y"] = 1156},

        ["map_idx"] = 215,
        ["rag"] = 30311,

        ["devil_king"] = 2591,

        ["reapers_credit1"] = 31324,
        ["reapers_credit2"] = 30320,
        ["reapers_credit3"] = 76002,
        ["reapers_credit4"] = 79001,

        ["floor3_stone"] = 8038, 
        ["floor3_stone_pos"] = {
                {1366,    150},
                {1366,    351},
                {1234,    365},
                {1234,    140},
                {1150,    135},
                {1130,    365},
                {1135,    253}
        },

        ["mob_regen_file_path"] = "data/dungeon/devilwater/",
        ["floor4_regen_file"] = {"devilwater_floor4_regen1.txt",
                               "devilwater_floor4_regen2.txt",
                               "devilwater_floor4_regen3.txt",
                               "devilwater_floor4_regen4.txt",
                               "devilwater_floor4_regen5.txt"} ,

        ["credit_stone"] = 30101,
        ["credit_stone_pos"] = {307,323},
        ["floor2_stone"] = 30103,
        ["floor2_stone_pos"] = {741,217},
        ["floor2_merchant_npc"] = 20368,
        ["floor2_merchant_npc_pos"] = {734,214},
        
        ["floor4_npc"] = 30104,
        ["floor4_npc_pos"] = {75, 592},

        ["devil_king_pos"] = {{673,829},{691,638},{848,568},{1026,642},{1008,862}},

        ["unlock_stone"] = 30312,
        ["floor5_stone"] = 30102,
        ["floor5_stone_pos"] = {848, 735},

        ["devil_great_king"] = 2597 ,
        ["devil_great_king_pos"] = {1303,704},
        ["devil_emperor"] = 3964,
        ["devil_emperor_pos"] = {74,1103},

        ["dc2_door_set_size"] = {4,2,3,2},
        ["dc2_door_set1"] = {
                                {{30111,    566,    117,    5},{30112,  562,    311,    5,},{30118, 663,    434,    7},{30119,  881,    434,    7}},
                                {{30116,    743,    390,    3},{30119,  612,    251,    1,}},
                                {{30113,    654,    211,    5},{30111,  707,    338,    7,},{30112, 775,    336,    7}},
                                {{30117,    733,    294,    3},{30113,  694,    271,    1,}}
                            },
        ["dc2_door_set2"] = {
                                {{30115,    942,    141,    5},{30116,  942,    245,    5},{30117,  942,    321,    5},{30115,  763,    64, 7}},
                                {{30118,    643,    116,    3},{30114,  900,    167,    1}},
                                {{30114,    850,    293,    5},{30113,  715,    164,    7},{30114,  817,    162,    7}},
                                {{30111,    802,    277,    1},{30112,  800,    241,    1}}
                            },
        }
    end
        when logout begin
            local idx = 216
            local map = pc.get_map_index()
            if map >= (idx * 10000) and map < (idx * 10000 + 9000) then
                pc.setf("cata","dungeon_time",get_global_time() + 60*30*1)
            end
        end

        when 20367.chat."Caracomb Zindan(75.Seviye)" begin
            local setting = cata_dungeon.setting()
            if pc.get_level() < 75 then
                say_title("Bekci:")
                say("")
                say("75. seviyenin altinda oldugun icin ")
                say("zindana giremezsin...")
                return
            end
            if pc.count_item(30319) < 2 then
                say_item_vnum(30319)
                say("Gerekli esya olmadan giris yapamazsin.")
                return
            end
            if party.is_party() then
                say("Grubun varken giris yapamazsin.")
                return
            end
            if pc.getf("cata","dungeon_time") > get_time() and not pc.is_gm() then
                say_npc()
                say("")
                say("Henüz odaya giremezsin.")
                say("Bekleme süren dolunca tekrar gel.")
                say("")
                say_reward("Kalan Süre : "..LIB_duration(pc.getf("cata","dungeon_time")-get_time()))
                return
            end
            say_title("Bekci:")
            say("")
            say("zindana girmek istiyor musun?")
            local s = select("Evet!","Hayir,girmek istemiyorum.")
            if s == 1 then
                pc.remove_item(30319,2)
                timer("cata_sologiris",2)
            else
                return
            end
        end
        
        when cata_sologiris.timer begin
            d.new_jump(216, 3146 * 100, 13187 * 100)
            d.spawn_mob_dir(2598,73,1110,1)
            --d.set_regen_file("data/dungeon/water_dungeon_regens/boss.txt")
            --d.jump_all (setting.water_entry.x + setting.base.x, setting.water_entry.y + setting.base.y )
            --water.Temizle()
            
            server_timer("cata_timeup",60*30*1,d.get_map_index())
        end
        
        -- 6Ãş°ú ¸¶Âù°¡Áö·Î »ç¸¶ÈÖ(3964)ÀÌ Á×À¸¸é
        -- 7ÃşÀÇ Å¸À̸Ӱ¡ ÀÛµ¿ÇÑ´Ù.
        when kill with npc.get_race() == 2598 begin
            d.setf("cata_dead",1)
            --notice_all(pc.get_name().."'s party has defeated Lord Gahnasel!")
            notice_all("|cff00ff00 Patron Avcısı "..pc.get_name().." grubu, Catacomb Azraili'ni Mağlup etti!")
            server_timer ("cata_eli_check_timer_1", 3, d.get_map_index())
        end
        
        -- 7ÃşÀÇ Å¸À̸Ӵ 6Ãş ŸÀÌ¸Ó¿Í ºñ½ÁÇϸç,
        -- ¸ó½ºÅÍ ¼ıÀÚ°¡ 0À̸é exit ŸÀ̸Ӹ¦ ¹ß»ı½ÃŲ´Ù.
        -- ¹Ù·Î exitÇÏÁö ¾Ê´Â ÀÌÀ¯´Â, À¯Àúµé¿¡°Ô ÁغñÇÒ ½Ã°£À» ÁÖ±â À§ÇؼÀÌ´Ù.
        when cata_eli_check_timer_1.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                    d.set_warp_location (65, 5913, 995)
                    --say_in_map(get_server_timer_arg(),"Azrail yenildi. ?ytan Katakombu'na nihayet[ENTER]huzur hakim. ?mdi yer y??e ış?lanacaks?. ")
                    server_timer ("cata_eli_check_timer_2", 3, get_server_timer_arg())
            end
        end

        when cata_eli_check_timer_2.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                    d.set_warp_location (65, 5913, 995)
                    --say_in_map(get_server_timer_arg(),"Azrail yenildi. ?ytan Katakombu'na nihayet[ENTER]huzur hakim. ?mdi yer y??e ış?lanacaks?. ")
                    server_timer("cata_exit_timer", 39, get_server_timer_arg())
            else
                    server_timer ("cata_eli_check_timer_1", 3, get_server_timer_arg())
            end
        end
        
        when cata_timeup.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                d.notice("Zaman doldu.")
                d.setf("sure_doldu",1)
                d.exit_all()
            end
        end

        when cata_exit_timer.server_timer begin
            if d.select(get_server_timer_arg()) then
                clear_server_timer("cata_eli_check_timer_1", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("cata_eli_check_timer_2", get_server_timer_arg())
                clear_server_timer("cata_sologiris", get_server_timer_arg())
                d.clear_regen()
                d.exit_all()
            end
        end
    end  --state
end   --quest
 
Son düzenleme:
rebootsuz deniyor olabilirsiniz. Denediğiniz harita üzerinden /relaod q yaparak tekrar deneyiniz.
Reboot ile denedim reload q komutu ilede denedim Orjinal kendi haritasında ki girişte okuttuğum quest çalışmıyor eski kullanılan quest çalışıyor fakat başka map'lere aynı koddaki npc yi çağırdığım zaman sorunsuz şekilde kullanmak istediğim quest çalışıyor object klasöründe ki npc dosyasını silip tekrar kurulumda yaptım.
 
Zindan questinin mapa göre değişmesinin sebebi map index kontrolünden dolayıdır. Farklı farklı görünmesinin sebebi de bir questi sildiğin zaman sunucu tarafındaki object klasörünün içinde questi hangi npcden çalıştırıyorsan o npcnin quest kayıtlarını silmediğinden kaynaklanır.
 
Zindan questinin mapa göre değişmesinin sebebi map index kontrolünden dolayıdır. Farklı farklı görünmesinin sebebi de bir questi sildiğin zaman sunucu tarafındaki object klasörünün içinde questi hangi npcden çalıştırıyorsan o npcnin quest kayıtlarını silmediğinden kaynaklanır.
Object Klasöründe npc kodunda ki dosyayı bulup silmeme rağmen bu sonucu elde etmem doğal mı peki
 
Geri
Üst