İmperia Online

WILDGUARD

Gerçekleri Paylaşmaya Ne Dersin?
Grafiker
Emekli Üye
Editör
Mesaj
1.867
Çözümler
6
Beğeni
615
Puan
1.999
İmperia Online



Tam Kılavuz

Diplomasi

Bir oyuncu ne kadar güçlü olursa olsun diplomasiyi kullanmadan sağ kalamaz. Sadece güç yeterli değildir. Imperia Online oyununda diplomasinin yeri çok önemlidir.Oyun tarzınız (askeri yada ekonomik) gerekli diplomasiyi zorunlu kılıyor.


İttifak kurulması

Diplomasinin en önemli unsurlarından birisi de ittifaklardır. Her oyuncu ittifak kurabilir yeter ki 4 üye daha bulsun.
Bir ittifakın aktif olması için en az 5 üye gerekmektedir. Bu ilk 5 üye Lider ve danışman rütbelerini alırlar ve bu rütbelerin avantajlarından yararlanırlar.
İttifaka katılabilmek veya ittifak kurabilmek için oyuncunun en az 150 puana sahip olması gerekmektedir.
İttifakı kuran oyuncu ittifakın ilk lideri olarak seçilir.
Her dönem 1 oyuncu 10 defa ittifak değiştirme hakkına sahiptir. Bu haklarını kullanan oyuncu dönem boyunca başka bir ittifaka katılamaz.
Bir oyuncunun danışman olabilmesi için danışmanlar tarafından verilen oların en az 50%+1 ini alması gerekmektedir. ( Her danışman 1 oy hakkına sahiptir)
Her ittifağın 1 Lideri vardır.
Lider aynı zamanda Danışmandır.
Lider oylama ile seçilir, oylamaya ittifağın bütün üyeleri katılabilir. Her üyenin oyu var olduğu puanla eş değerdir. Gerekli çoğunluk 50%+1 dir.
Güvensizlik oyu her zaman olabilir.
Oylama süresi 24 saattir.

Lider

Bir ittifak içinde en yüksek rütbedir. Lider ittifağın geliştirmesi ve sağ kalmasından sorumludur.
Lider Danışmanların bütün hakları ve görevlerinin sahibidir.(sadece rütbe avantajları farklıdır)
İttifak lideri olan oyuncu 10% ekonomik bonus alır. (ittifakın aktif olması gerekmektedir)
Lider bütün oyuncular tarafından bir oy yoluyla seçilmektedir.

Danışman

Bu oyuncular Liderin en güvendiği insanlar olup genellikle ittifak içinde en güçlü oyunculardır. Onlar, ittifağın gelişmesinde ve daha güçlü olmasında Lidere yardım etmek zorundadırlar.
Danışmanın bütün askeri raporlar için girişi var. Bunun için İttifağın Danışman olarak kimi tayin edeceği önemlidir. Eğer bir casus veya hain tayın edilirse düşman ittifakları sizi kitap gibi okuyacaktır
Danışman bütün 5% ekonomik bonuz alır.
Danışman ordunun azami moraline 5% bonus alır.

İttifak vergisi

Her ittifağın ittifak bürokrasisi ve askeri gereksinimlerini karşılamak amacıyla üye vergileri vardır.
1%+0.1% her üyesi için. Eğer ittifağın 10 üyesi varsa ücret 2% olacaktır

Teslim olma

Her oyuncunun başka birinden tam koruma isteme hakkı var. Bu korumaya teslim olma denir ve iki oyuncu arasındaki savaşlar yasaklanır.Savaş sırasında düşman ittifağında olan oyunculardan teslim isteme hakkı yoktur. Bu gibi durumlarda teslim olunsa bile geçersiz sayılır ve savaş yasağı kalkar Teslim olan oyuncu askeri puanlarından 10% u kadarını kaybeder. Teslim olma süresi 1 haftadır.


Resmi İttifak Savaşları

Her aktif olan ittifak başka bir ittifağa resmi savaş ilan edebilir. Savaşlar şu sebeplerle açılabilir: saldırılara karşı intikam isteği, dost ittifaklara yardım etme isteği, ittifak sıralamasında üst sıralarda yer alma isteği v.b.
İttifak savaşları kendine özel kurallara sahiptir.Bu kurallar İttifak Savaşları konusunda belirtilmiştir.



Casusluk


Casusluk; Casusluk ve Sınır devriyesi olmak üzere 2 sistem üzerinden gerçekleştirilir.


Casusluk iki yolla gerçekleştirilebilir:
1.Söylenti yoluyla
2.Casus yoluyla

Söylentiler
Bu, seyehatteki insanlardan alınmış dedikodulardır. Bu insanlara erişme imkanı Casusluk bilimi sayesinde gerçekleştirilir. Söylentiler, düşman eyaleti hakkında ani; fakat doğru olmayan bilgiler verir.

Söylenti yoluyla elde edilebilecek bilgiler için örnekler:
-Düşman ordusu hakkında bilgiler +/-50% doğruluk payı ile elde edilir.
-Düşman kaynağı hakkında bilgiler +/-50% doğruluk payı ile elde edilir.
-Bir oyuncunun askeri birimlerini Seçkin, hafif ya da ağır birim olarak söyleyebilirler.

Bütün bu bilgiler çoğu zaman yanlış olsa da çok iyi sonuçlar verebilir. Bir söylentinin doğru olup olmadığını öğrenmek için, birkaç defa sormanız gerekir.
Bir söylentinin fiyatı: 2 altın, genel söylenti için eyalet başına ikişer altın.

Casus

Özel tayin olan birimlerdir. Görevi,düşman eyaletine sızıp bilgi göndermeye başlamaktır.

Özellikler:

1. Casus Hafif süvariden 5 kat daha hızlı hareket eder.
2. Casusluk seviyesine göre casusunuzun başarı olasılığı artar
Birinci casus seviyesinin fiyatı: 20 altın
Her casus seviyesi 20 altın daha pahalıdır (mesela 10uncu casus seviyesi 200 altın değerindedir)
Eyalete bir casus gönderdikten sonra alınabilecek sonuçlar:
-Eyalete girmeden önce casus yakalanıp idam edilebilir.
-Casus eyalete iyice sokulup orada kalabilir ve düşman sınır devriyesi tarafından yakalana kadar veya gönderen kişi tarafından geri çağırılana kadar yeni casus raporları iletebilir.
ilk olasılıkta düşman casusun nereden geldiğini anlayacaktır.
İkinci olasılıkta sınır devriyesi kullanılmasa da casusun mevcut olduğunu görebilir.
Eğer casus seviyesi, sınır devriyesinden 2 seviye daha fazla ise düşman sınır devriyesi casusun kimden geldiğini anlayamaz.

Casusun başarılı olma olasılığının hesaplanması:
Casusluk ile Sınır Devriyesinin seviyesine göre:
Seviyeler eşit olduğunda 50% başarılı olma, 50% yakalanma ihtimali vardır.
Seviyeler eşit olmayınca bu olasılık 25% artar veya azalır.

Casuslar neyi görebilir?

-Eyaletteki ordunun büyüklüğünü ve dağılımını
-Kalenin depolarındaki toplanmış kaynağı
-Kalenin boyutu ve garnizonunu


Sınır devriyesi

Sınır devriyesini yükselterek bu birimlerin daha iyi sonuç vermesini sağlayabilirsiniz.
Sınır devriyesi yabancı casusların imparatorluğunuza giriş yapmasını engellemektedir.
Casusluk menüsünda yabancı casusların olup olmadığını yoklayabilirsiniz.




Eyalet Arazisi


Eyalet Türlerinin Özellikleri

Ova
__________
Süvari : +20% daha etkili
Nüfus artışı: +20% daha hızlı
Kaleler: kalelerin dayanıklığı -20%

Düzlük orman
______________
Süvari : -10% daha etkisiz
Okçular: -20% daha etkisiz
Kaleler: kalelerin dayanıklığı -20%
Defans: +10%
Odun üretimi: +25%
Nüfus artışı: +10% daha hızlı
Kaleler: kalelerin dayanıklığı -20%

Tepeler
______________
Defans: +10% daha etkili
Okçular: +10% daha etkili (iki taraf için)
Kaleler: kalelerin dayanıklığı +10%

Tepeler ve orman
_____________________
Defans: +15% daha etkili
Kaleler: kalelerin dayanıklığı +10%
Odun üretimi: +25%
Süvari : -10% daha etkisiz
Okçular: -10% daha etkisiz

Dağlar
_________
Defans: +20% daha etkili
Kaleler: kalelerin dayanıklığı +20%
Okçular: +20% daha etkili
Demir üretimi: +20%
Taş üretimi: +20%
Nüfus artışı: -20% daha yavaş
Süvari : -20% daha etkisiz

Dağlar ve orman
______________________
Defans: +25% daha etkili
Kaleler: kalelerin dayanıklığı +20%
Demir üretimi: +20%
Taş üretimi: +20%
Odun üretimi: +25%
Nüfusun artışı: -30% daha yavaş



İttifak Savaşları

Kurallar ;

1.Savaş 168 saat sürer...
2.168 saat sonra, en çok hasarı sağlayan ittifak savaştan galip ayrılmış olur (Daha detaylı açıklama aşağıdadır).
3.Savaş ilan edildikten 8 saat sonra başlar.
4.Savaş ilan edebilmek için , ittifağınızın puanlarının toplamı , düşman ittifağın puanlarının toplamının 5 kat fazlası yada eksiği olmaması gerekmektedir.
5.Aktif olmayan ittifaklar , ittifak savaşına giremezler.
6.Savaş açabilmeniz için üyelerinizin puanları toplamı 5 000'inin üzerinde olmalıdır(Düşman ittifağında aynı şekilde olması gerekir).
7.Liderin savaş açabilmesi için en az 500 puanı olması gerekir.
8.İttifağın savaş açabilmesi için 168 saat önce kurulmuş olması gerekmektedir.
9.Her ittifak 24 saat içinde en fazla 1 tane savaş ilan edebilir.

Savaş Hedefleri;

1.İttifağınızı daha üst düzeye taşımak.
2.Düşman ittifakları yıkmak.
3.Kazanılan kaynaklar , yok ettiğiniz düman ordusunun %50'ine eşittir.Savaş sonunda kaybeden ittifak hiçbirşey alamaz (savaş sırasında kazandığınız kaynakların tümünü savaş sona erdikten sonra alırsınız).

Not: Kazanılan kaynaklar odun ve demir olarak verilir.

Savaş Galibinin Hesaplanması :

Savaş başladığından itibaren her iki ittifakta birbirlerine saldırarak puan toplamaya başlar.168 saat sonunda en çok birbirinden puan toplayan ittifak savaşı kazanır.

1.Kale yıkma :

Kale 1 - 0.5 puan

Kale 2 - 1 puan

Kale 3 - 2 puan

Kale 4 - 4 puan

Kale 5 - 8 puan

Kale 6 - 16 puan

Kale 7 - 32 puan

2.Meydan Savaşı

Meydan savaşında öldürdüğünüz askerlerden gelen puanlardır.Düşmanın öldürdüğünüz her 5000 gold değerindeki askeri için 1 askeri puan kazanırsınız.

3.Yağma

Her öldürülen 1000 köylü için 1 askeri puan kazanırsınız.

İttifak puanı savaş bittikten sonra nasıl hesaplanır ?

İttifak puanınız ya yükselir yada düşer.Puanlar savaş bittikten sonra değişir.İttifağınızın gücü üyelerin puanlarına göre hesaplanır.


Savaş sonunda kazanan yada kaybeden ittifağın, ittifak puanı nasıl hesaplanır ?

Puan Aralığı Saldıran Savunan
Kazanan Kaybeden Kazanan Kaybeden

х5 2 -4 4 -2
х4 4 -6 6 -4
х3 6 -8 8 -6
х2 8 -10 10 -8
x1 10 -12 12 -10

Kısacası: İttifak savaşlarında fazla puan kazanmanın yolu kendinize eşit güçte bir ittifakla savaşmaktır. Eğer ittifağınızın puan aralığından çok daha düşük bir ittifağa savaş açarsanız düşük puan alırsınız. İttifağınıza denk güçteki bir ittifakla savaşır ve kazanırsanız 10 puan alırsınız ancak kaybederseniz 12 puan yitirirsiniz. Eğer ittifak puanınızın 5x alanındaki bir ittifakla savaşır ve kazanırsanız 2 puan alırsınız ancak kaybederseniz 4 puan yitirirsiniz.


Tavsiyeler:

Eğer zayıf bir kaleniz varsa ordunuzu kaleye konuşlandırmayınız.Düşmanlarınız için kolay hedef haline gelirsiniz.

Zayıf ittifaklara savaş açmayınız.Kazansanız bile az puan elde edersiniz.Kaybetme riskinizde bulunmaktadır.

Boş veya dolu düşman kalelerini yıkın.Düşmanınızdan olabildiğince puan almaya ve hasar vermeye çalışın.

Eğer düşman ordusu meydan savaşı için gelmesinden korkuyorsanız geri çekil komutunu kullanarak kaybınızı azaltabilirsiniz.Ordunuzu kalenizin içine alırsınız ve düşman ordusundan askerlerinizi korumuş olursunuz.



Onur

Onur düşmanınızın ne sıklıkla kendinden zayıf rakiplere daldığını , sözünü tutup tutmadığını gösterir.Yaptığınız her askeri haraketin onur olarak bir karşılığı vardır.Onur o kişinin güçlü veya zayıf olduğunu gösteren birşey değildir.Onur size basitçe düşmanın yağma yapıp yapmadığını , savaşlarda zayıf düşmanları mı yoksa kendi ayarında yada daha güçlü düşmanlar ile savaşa girip girmediğini gösterir.Mesela ordunuz savaşa giderken onu geri çekmek onur kaybına neden olan bir davranıştır.

Onur Kaybına Neden Olan Davranışlar

İttifağınız savaş halindeyken , ittifaktan ayrılma -30 onur puanı kaybettirir.

Kendinizden 2 kat veya daha fazla puanı düşük bir düşmana saldırma onur puanı kaybettirir.Kendini puanınızın yarısından daha düşük puanı olan birine saldırdığınızda her 0,1 puan farkı için 2 onur puanı düşer.

Ordunuzu bir görev sırasındayken geri çekme her zaman olmasa bile bazen onur puanının düşmesine neden olabilir.

Yağma yapmak 4 onur puanı düşürür.

Ally olduğunuz ittifak üyesine saldırmak 10 onur puanı düşürür.

Onur Kazandıran Davranışlar

Meydan savaşını kazanmak 1 onur puanı kazandırır (Ordunuzun %5'ini kaybetmeniz gerekmektedir).

Kale Kuşatmasını Kazanmak 2 Onur puanı getirir (Ordunuzun %5'ini kaybetmeniz gerekmektedir).

Kazanan oyuncuya savaş sırasında öldürdüğü her 1000 asker için 1 onur puanı gelir.

Pozitif ve Negatif Onurun Avantaj Ve Dezavantajları



Pozitif Onur

Ordunuza bonus olarak moral verir.

Kazanılan moral;

100-199 Onur puanı +2 moral bonusu verir

Her 100 onur puanının verdiği bonus aynıdır. (örnek: 500 onur puanınız varsa +10 moral puanı kazanırsınız)



Negatif Onur

Ordunuzun moralini düşürür.

Kaybedilen moral;

-100-199 Onur puanı -5 moral cezası verir

Her 100 onur puanının kaybettirdiği moral aynıdır. (örnek: 500 onur puanınız varsa -25 moral puanı kaybedersiniz)




Ekonomi

Imperia Online oyunu bir savaş oyunu olmasına rağmen ekonominizi güçlü tutarak ve etrafınızdakilerle iyi geçinerekte kendinizi geliştirebilme şansınız olduğu bir oyundur aynı zamanda.

Temel Ekonomi

Oyunda 5 çeşit ekonomi kaynağı bulunmaktadır :

Nüfus - Nüfus sizin vatandaşlarınızdır.Tabiki insanlarını alıp-satmazsınız fakat 3 tane çok önemli rolde görev alırlar :

- İş Gücü
- Altın Üretimi (Altın Madende üretilmez , çalışmayan köylülerden vergi olarak alınır)
- Her zaman İmparatorluğunuz için ölmeye hazırdırlar

Odun - Her bina ve teknolojik araştımalar için gerekli olan bir kaynaktır.Asker yapımındada kullanılır.Odun İmalathanesinde çalışan köylülerce üretilir.

Demir - Bazı binalar ve teknolojiler için gereklidir.Ordu basımında her asker için gerekli olan bir kaynaktır.Demir madeninde çalışan işçilerce üretilir.Üretimi diğer kaynakalara göre biraz daha zor ve zahmetlidir.

Taş - Kale yapımında kullanılan temel maddedir. bazı araştırma ve binaların yapımı için de gereklidir. Taş ocaklarından elde edilir.

Altın - Ordunuzun bakım masrafı ve çoğu bina ve araştırma için ödenmesi gerekir.


Sol üstte gördüğünüz rakamların ilki size nüfusunuzu ikincisi ise nüfusunuzun ulaşabileceği maksimum değeri gösterir.Onun altında ise nüfusunuzdaki çalışan ve çalışmayan köylülerinizin sayısını görebilirsiniz.Çalışmayan köylüleriniz vergi olarak altın verirlerken , çalışanlar ise (Odun imalathanesi,Demir ocağı ve Taş ocağı) demir,taş veya odun üretirler.Eğer madenlerinizde tüm nüfusunuz çalıştırırsanız , kaynak üretiminiz maksimum düzeye çıkar fakat unutmayın ki altın üretiminiz durur.

Her kaynak aşağıda belirtildiği gibi üretilir.Her miktar bir saat içinde üretilen miktarı gösterir.

Formul 1 - Bu formul yüksek seviye teknoloji ve binaların istediği kaynakların hesaplanmasında kullanılır.Formul şu şekilde ilerler ;

2.Seviye , 1.Seviyeden 2 kat fazladır.
3.Seviye , 2.Seviyeden 1,98 kat daha fazladır.
4.Seviye , 3.Seviyeden 1,96 kat daha fazladır.

Her seviye sonrasında bu hesap 0,02 kadar düşer.
Her teknoloji ve bina yapımı bu formul kullanılarak hesaplanır.

Nüfus - Nüfus artışı hiç bonusunuz olmadan : 1/1000+30 şeklinde hesaplanır.Örneğin;

Nüfusunuz 1000 ise , saatlik nüfus artışınız 31 kişi olacaktır (1+30).10 000 kişi ise 40 kişi olacaktır (10+30).
Nüfus artışına sahip olduğunuz sağlık ve ambar seviyeside etki etmektedir.Eyaletiniz 100 000 nüfusa ulaştığında nüfus artış hızınızda yavaş yavaş düşecektir.Her eyaletin maksimum bulundurabileceği nüfus limiti vardır.

Bu limit temel olarak şunlardır ;

Dağlar ve Ormanlar 140 000
Dağlar 150 000
Tepeler 160 000
Tepeler ve Orman 160 000
Düzlük Orman 170 000
Ova 180 000

Bu limitler sağlık ve ambar derecenize göre değişkenlik gösterir ve artabilir.

Kaynaklar - 100 kişilik köylünüzün temel üretimi : 10 odun yada 2 demir yada 5 taş yada 5 altın olabilir.

Temel altın eşitliği ise şu şekildedir :

10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 Altın Eşitliğidir

Bu Altın Eşitliği (AE) tüm puanların hesaplanmasında kullanılır.

*Bu eşitliğin ticaretle hiç bir ilgisi yoktur.

Boşta olan köylülerinizden vergi alma nedeniniz çalışmamalarından dolayı ülkelerine karşı sorumluluklarını yerine getirmek için ödedikleri vergidir.Ne kadar çok boşta köylünüz olursa o kadar çok saat başına altın geliri elde edersiniz.
Nüfus artışınız direkt olarak çiflik dereceniz ile doğru orantılıdır.Daha büyük çiftlikler kurarak nüfus artışınızı hiç durdurmayınız.Mantık gayet basittir , daha çok insan , daha çok üretim ve daha çok kaynak ...

*Bina ve teknolojik araştırma yapımındaki indirimler şu şekilde hesaplanır : (Bina veya araştırmanın fiyatı)/
(1+Sahip olduğunuz indirimin yüzdesi).

GELİR

Barışçıl Yollar ile Gelir

Madenlerinizi geliştirerek ve nüfus limitiniz yükselterek , devamlı üretim sağlayarak hiç bir savaşa girmeden kendi kendinize yeticek kadar gelir sağlayabilirsiniz.Fakat daha hızlı gelişmeniz için çok yavaş bir çözümdür.Bu taktiği ancak savaş önceleri ve ordu basımı öncesinde kullanmak en mantıklı yoldur.

Askeri Yol İle

Askeri yol ile 2 farklı şekilde gelir elde edebilirsiniz:
1.Kale Kuşatması (kaynakları ele geçirme) - Zor fakat karlı bir yoldur.Düşmanınızın önce meydandaki daha sonra kalesini yıkarak ,düşmanınızın sahip olduğu tüm kaynakları alır götürürsünüz.Bu kaynakların hepsini altın cinsinden alırsınız. 10 odun = 2 demir = 5 taş = 5 altın eşitliği kullanılır.Ticaretteki o anki kaynak fiyatları düşmanınızın kaynaklarını sömürürken sizi etkilemez.
2.Yağma (savaş suçu) - Düşmanlarınızın köylülerine yaptığınız bir saldırıdır.Bu saldırıyı gerçekleştirmek için düşmanın sadece meydandaki askerlerini geçmeni gerekmektedir (Kaleyi değil).Bir eyaletteki köylülerin en fazla %20'sini öldürebilirsiniz.Her biriminiz bir köylü öldürür ve her öldürülen köylü başına 5 altın kazanırsınız.Her yağma saldırısında 4 onur puanı kaybedersiniz.

Kaynaklarınızın nereye harcandığını görelim;

Harcamalar:

1.Bina Yapımı - Her bina yapımında biraz odun , taş ve demir kullanılmaktadır.
2.Araştırma - Bilimadamlarınız yeni buluşlar için aralıksız çalışırlar.
3.Ordu Üretimi - Ordu basarak asker temin edebilirsiniz
4.Ordu bakım masrafı - ordu bakım masrafı otomatik olarak sizden altın cinsinde alınır.
5.İttifak Vergisi Ödemesi - Büyük ittifakların vergileride büyük olur.İttifak üyelerinden %1 ittifak vergisi kesilir ve her yeni üye içinde 0.1% vergi eklenir.Yani 10 üyesi olan bir ittifağın üyesiyseniz %2 vergi ödersiniz.Bu vergide kaynaklarınızdan otomatik olarak kesilir.

Ticaret Ve Diğer Ekonomik Olaylar

Global Pazar

Global pazarda tüm oyuncular ihtiyacı olduğu kaynakları alabilirler.Elinde bulunan fazla kaynaklarıda satarak altına dönüştürebilirler.Ticaret seviyenizi yükselterek ticaret yaparken ödediğiniz komisyonuda en aza indirebilirsiniz.

Eyalet Arazisi

Oyunda 6 tip arazi bulunmaktadır.Her birinin nüfusa ve bazı askeri birimlere bonusları vardır.Stratejiniz nasıl ise o eyaleti üs olarak seçmeniz sizin yararınıza olur.Mesela eyaletiniz "dağlar" toprak yapısına sahip ise askeri olarak bazı avantajları olduğu gibi nüfus artışındada -20%'lik bir dezavantajı bulunmaktadır.Mesela bir ovada iseniz düşman atlılarını 20 yard gibi bir mesafeden okçularınızla indirebilirsiniz.Önemli olan stratejinize göre bir eyaleti kendinize yuva edinmenizdir.

Kaleler
Kaleler , kaynaklarınızı , vatandaşlarınızı , koruduğu gibi her seviye artışı %10 üretim arttırmaktadır.

Banka


1.Bankadan faizli kredi almanıza olanak tanır.

1. seviye – 12 saatlik krediye erişim sağlar
2. seviye – 24 saatlik krediye erişim sağlar
3. seviye – 48 saatlik krediye erişim sağlar

İmparatorluk kaynakları ticaretteki fiyatlara göre hesaplanır(10 odun=2.5 altın , demir=5 altın, taş=5 altın).
Alınan kredi 168 saat boyunca her 6 dakikaya bölünerek ödemesi alınır.

Küçük Kredi - 12 saat - %70
Orta Kredi - 24 saat - %100
Yüksek Kredi - 48 saat - %150

**Krediyi alırken dikkatli olunuz geri ödemesi zor olabilir.


Temel fiyat: 5000 altın

Fiyat artışı:Formül 1


Gerekli teknoloji:

1. seviye bankacılık için 1. seviye ticaretinizin olması gerekmektedir.
2. seviye bankacılık için 4. seviye ticaretinizin olması gerekmektedir.


2.Dördüncü seviyeden sonraki her seviye Ana eyalette saklanan altın miktarının %1 faizini verir (örn. seviyeniz 14 ise faiz %10 olacaktır). Faiz, 24 saatte bir verilir. Eyaletin altın saklama kapasitesinin limitine ulaştığınızda faiz durur.

Bürokrasi

1.Her imparatorluğun 25 tane eyaleti vardır fakat hepsini kolonileştirmek zordur.

2.Çoğu oyuncunun 7-8 tane kolonisi bulunur.

3.Bürokrasinin önemi ise bu süreçde ortaya çıkar.

Her yeni eyalet -%20 üretim kaybına sahiptir.Bu üretim kaybı %0 olanada dek devam eder.Eğer bürokrasi seviyeniz 10 ise 6.eyaletinizdeki üretim %50ye kadar yükselmiş olur.Eğer 20 ye kadar bürokrasi seviyenizi çekmeyi başarırsanız tüm eyaletlerinizdeki işçiler %100 verimlilikte çalışır.

4.Eğer %100 bir üretiminiz olmasa bile kolonileştirmeye devam edebilirsiniz.Dağlara , tepelere büyük kaleler inşa ederek üretimi bu şekildede arttırmayı amaçlayabilirsiniz.


Üretiminiz %100'ün üzerine çıkmaz.



Puanlar

Net Değer Puanı

Bu puan oyuncunun o anki gücünü gösterir.Tüm binalar,araştırmalar ve ordu değeri altın cinsinden toplanır ve şu şekilde hesaplanır :

Tüm binalar temel fiyatları baz alınarak hesaba katılır.Eğer yük seviye üniversite ve mimariniz bulunuyorsa düşük temel fiyatlar ödersiniz , fakat bu puanınızı düşürmez , sabit kalır.
Ordu altın değeri cinsinden 3'le çarpılır.Ordu size en çok puan getiren kaynaktır.Eğer ordunuzdan asker terhis eder veya ordunuzun bir kısmıyla koloni oluşturursanız , ordudan kazandığınız puanı kaybedersiniz.
Tüm bu sonuçlar 1000'e bölünerek puanınız ortaya çıkar

Askeri Puan Ve Rütbeler

Yüksek askeri puanlara ve rütbelere ulaşmak için , oyuncuların savaşmaları gerekmektedir.Puan alabilmek için bir ittifağın üyesi olmanıza gerek yoktur.Rütbeler , puanlar ve nasıl askeri puan kazandığınız aşağıda gösterildiği gibidir.

Rütbe Puan
Acemi
Nefer --------------------- 30
Onbaşı ------------------- 45
Yardımcı Çavuş ----------- 68
Çavuş ------------------- 101
Kıdemli Çavuş ------------ 152
Subay Adayı ------------- 228
Yardımcı Teğmen --------- 342
Teğmen ------------------ 513
Kıdemli Teğmen ----------- 769
Kaptan ------------------ 1 153
Binbaşı ------------------ 1 730
Yarbay ------------------ 2 595
Albay ------------------- 3 892
Tuğgeneral -------------- 5 839
Tümgeneral -------------- 8 758
Korgeneral --------------- 13 137
General ------------------ 19 705
Mareşal ------------------ 29 558

Her askeri hareket değişik puanlar getirir;

1.Kale yıkma :

Kale 1 - 0.5 puan

Kale 2 - 1 puan

Kale 3 - 2 puan

Kale 4 - 4 puan

Kale 5 - 8 puan

Kale 6 - 16 puan

Kale 7 - 32 puan

2.Meydan Savaşı

Meydan savaşında öldürdüğünüz askerlerden gelen puanlardır.Düşmanın öldürdüğünüz her 5000 altın değerindeki askeri için 1 askeri puan kazanırsınız.

3.Yağma

Her öldürülen 1000 köylü için 1 askeri puan kazanırsınız.
 
Geri
Üst