Yani böyle bir konuya teknik açıklama yaptırıyorsunuz. Anlıyorum olabilir, merak ediyorsanız teknik şekilde yanıt verebileceğimiz geliştirici günlükleri adında sabitte bir konumuz var. Oraya gidip sorabilirsiniz aslında ama böyle bir konuya gelip benden aşağıdaki şekilde bir yanıt bekliyorsunuz. Hoş değil fakat yine de yanıtlayım, sonuçta PR'dir.
Bakın şöyle ifade edeyim rpg dünyası çok geniş bir terimdir ve her ortaya çıkan rpg birbirinden ilham alarak, katkı sağlayarak gelişir. Metin2 dediğiniz oyuna karşı fanatik bakışınız nedeniyle fark edememiş olabilirsiniz fakat oda başka oyunlardan esinlenerek tasarlandı. Gelin birlikte inceleyelim. Everquestin 1989 ait bir oyun olduğunu ve mekaniklerinin ve oyun özelliklerinin tamamının diğer mmorpg oyunlarına ilham olduğunu biliyor muydunuz? Ya da Ultima Online'in ? Örneğin YouTube aramalarında
Everquest Fishing yazarsanız oradaki balıkçılığın ve daha bir çok detayın size çok tanıdık geleceğini söyleyebilirim. O halde Everquest'de 1989'da henüz ortada bile olmayan fikri bile belirlenmemiş metin2'den aldı ve esinlendi öyle mi? Anlatmaya çalıştığım şey aslında tam olarak bu. Metin2 de özgün bir içeriğe sahip değil. Çünkü RPG dünyasında özgünlük üretemezsiniz. Eğer pazarın dengesini korumak istiyorsanız pazara hitap edecek türden bir oyun geliştirmeniz ve business/customer modelinizi belirlemeniz gerekiyor. Biz F2P/B2C tercih ettik.
'Bir şeyleri alıp doğrudan kullanmıyorsanız veya onu sadece benzetiyor ve aynı görünüşü temsil ediyorsanız bundan dolayı kimse size silah doğrultmaz.'
Kaldı ki sorduğunuz soruyu şöyle cevaplayabilirim, eğer sizi rahatlatacak ve tüm sorularınıza cevap niteliği taşıyacaksa tüm animasyonları yeniden anim-frame haline getirdik ve ex-bone dahil ettik. Gördüğünüz tüm animasyonların fikri mülkiyetleri bize ait. Örneğin burada göreceğiniz yeni combat type gibi. Yani eğer istersek bunların hepsini değiştirebiliyor farklı şekilde anim-frame yapabiliyoruz. Ancak gerek görmüyoruz.
Yine buna ek olarak, yayınladığımız tüm videolarımızın hem YouTube hem de Twitch de özel oyun kategorisi bulunuyor, bu kategorilerin analitik takiplerini yapabildiğimiz mülkiyet sahipliğimiz de var. Ayrıca bir çok taklit yapan M2M sahte private sunucuyu telif hakkıyla sonlandırdık. YouTube ve twitch'de ancak bununla sınırlı olmamakla birlikte Domain Provider's kadar telif hakkımızı kullanabiliyoruz.
YouTube:
Twitch:
Ayrıca burada göreceğiniz gibi, IGDB oyunun Metin2 olmadığını da vurgulamış ve ayrı bir çok kategoriye (action, fantasy, adventure vb) taşımış. Zira burada Metin2 oyunu da mevcuttur. Ancak ikisi de birbirinden farklıdır. Steam'de bir çok küratör ile anlaşmamız bile yapıldı. Lansman yaklaştığında bunu daha iyi anlayacağınız şekilde canlı stüdyo yayınları yapacağız.
Kısaca özetlemek gerekirse M2M bir replika sunucusu yada türevinde bir emülatör değildir. Çok daha fazla merak ettiğiniz soruya cevap almak için resmi topluluk sunucumuza katılmayı unutmayın.
Keyifli forumlar.