Öneri Oyunda Yeni Bir Ekonomi Sistemi Oluşturma

Konu sahibi önerilerinizi bekliyor. Konuya yorum yazabilirsiniz.

cacaa

Üye
Üye
Mesaj
70
Çözümler
6
Beğeni
37
Puan
684
Ticaret Puanı
0
Merhabalar, oyunda zorlu ve ciddi rekabete dayalı bir oyun ortamı oluşturmak istiyorum.
Bunu yapmak için alttakileri yaptım.
Sizlerin de görüşlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.

1-) Bir IP adresinden oyuna maksimum 2 client bağlanabilir.
2-) Eşya drop sistemi, sunucu ve oyun kaynaklı olarak kaldırıldı. Artık yere eşya atılmıyor.
3-) Eşya drop sistemi yerine eşya silme sistemi eklendi. Silinen her eşya oyun enflasyonunu dengede tutacak.
4-) Canavarlardan düşen eşyaları sahibinden başkası yerden toplayamıyor. Toplama süresi bitince otomatik olarak kayboluyor.
5-) Büyülü demir ve kutsama kağıdı slot droplarından kaldırıldı. Bunun yerine çok nadir düşmekle birlikte bosslara eklendi. (Yalnızca 1 adet)
- Eşyalara artık kesinlikle envanterimde kalacak gözüyle bakılmayacağı için +7 - +8 eşyaların değeri arttırıldı.
- Büyülü demir ve kutsama kağıdının değeri arttı.
- Yakılan her eşya, diğer eşyaların değerini arttırıp oyun enflasyonunu dengeleyecek. Böylelikle eşya değerleri hiçbir zaman aşağı ivme izlemeyecek.
6-) Oyuncuyu korumak adına satın alınacak eşyaların altına satılan ürünün ortalama fiyatını gösteren bir ibare eklenecek. (Yapım aşamasında)
7-) Depoya koyulan paralar için günlük belirli bir oranda faiz verilecek. (Yapım aşamasında)
 
yanlış anlaşılmak istemem ama oyuncuları o kadar kolaya alıştırdılar ki şunları gören oyuncu senin yaptığın swye girmez bunu söyliyim. hevesini kırmak için değil bence harika oldschool projesi olabilir tam benim kafamda düşünüyorsun fakat oyunculara hitap etmiyor bu oyunculara herşeyin kolayını verdiler. offline farm bile çıkardılar oyundan çıkınca çar metin kesiyor :D bu değişikliklerse güzel ve ekonomiyi dengeler devamıda gelebilir.
 
yanlış anlaşılmak istemem ama oyuncuları o kadar kolaya alıştırdılar ki şunları gören oyuncu senin yaptığın swye girmez bunu söyliyim. hevesini kırmak için değil bence harika oldschool projesi olabilir tam benim kafamda düşünüyorsun fakat oyunculara hitap etmiyor bu oyunculara herşeyin kolayını verdiler. offline farm bile çıkardılar oyundan çıkınca çar metin kesiyor :D bu değişikliklerse güzel ve ekonomiyi dengeler devamıda gelebilir.

Belki zamanla yeni bir bakış açısı kazandırabiliriz. Denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum. :D
 
Belki zamanla yeni bir bakış açısı kazandırabiliriz. Denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum. :D
5 yıl boyunca evde yatarak para kazansan 6. yıl inşaatta amelelik yapmak ister miydin? bence bakış açıları değişmez ama benim gibi bu tarz old schoolları sevenler için iyi şeyler yapıyosun. yapmaya devam arkandayız :D
 
Ekonominin düzelmesi için para akışını kontrol etmeniz gerekiyor, yang nerelerden nasıl elde edilecek, endekslenmek istenen birim won mu T mi sorularına cevap alınması gerekiyor ben kanımca meseleyi düşündüğümde T para biriminin ve 1 T nin değerli olması gerektiğini düşünüyorum. Bu olay içinde yapılacak şey yang elde ediminin officialdaki gibi bosslar üzerinden dönmesidir, peki nasıl bir mantık kuracağız?

-ilk önce yangın eritileceği alanları belirlememiz gerekiyor:
1)+ basmalarda katlamalı yang sistemi atıyorum +1'e atarken 100k istiyorsa +2de 200k +3te 400k +4te 800k gibi ilerlemesi gerekiyor
2)marketlerdeki otomatik kırmızı pot(güneş iksiri) oyunda normal potların kalkıp güneş özütü üzerinden hp yenileme olaylarının dönmesi gerekiyor( tanesi 50m gibi değerli bir fiyattan gidebilir
3)günümüz emek pvplerine göz attığımda münzevi ve kötü ruh kovma kağıdı eşyalarını, metinlerden attırıyolar bunun yanlış olduğunu düşünüyorum çünkü bir yerden sonra enflasyon oluyor bu itemlerde ve yere 200lü halde siliyoruz onun yeirne bu eşyaları da tanesi münzevinin 25m, kötü ruh'un 15m yapılması gerekiyor(fiyatları siz güncellersiniz fakat ben orijinal tr fiyatlarına göre yazıyorum)
4) cube ve dönüşümde de yüksek miktarlarda yang
5) her ışınlanmada 50k yang gibi bir değer istenerek düşük levelda kazanılan çöp paranın erimesi sağlanabilir.
6) Loncalaşmak: lonca kurmanın bedelinin çöp itemler + yüksek miktarda yang istemesi gerektiğine inanıyorum çünkü 1 kere kuruluyor
7) Simya meselesi, simyadaki yang oranları da gözden geçirilmeli tr'nin en az bir sıfır fazlası olması gerektiğine inanıyorum :)

Peki yang'ın kasılacağı alanlar nereler olacak
1) Arkadaşlar hepimiz server açtığımızda para kazanmak üzerine yatırımımızı yapıyoruz, buradaki kritik nokta para yatıran oyuncu ne kadar bir imkana sahip olacak? Metinlerden oyunun başlangıcından bitişine kadar 10k-20k-30k-50k-75k-100k-120k-150k değerleri arasında yang kuponları kullanılarak 1 metin başına ne kadar yang elde edileceği hesaplanıp oyuncunun ilgili levelda vurabileceği max.hasar ve binekle 2 metin arasının kaç saniye sürdüğü hesaplanarak yaklaşık oyuna 1 kişiden ne kadar bir yang girimi ortaya çıkıyor bulunarak hedef kitlenin bir miktar üzerindeki online durumlarına göre günlük metinden yang girdisi sağlanabilir. Bu girdiye göre zaten kötü ruh münzevi,zen fasulyesi gibi eşyalar metin farmından elde edilen yangı dengelenebilir.

2)Mavi Ejder/Jotun yang patlaması, her bosstan bir miktar yang elde edilecek şekilde tüm bosslar ayarlanmalı ki o bosslar için de kapışsın millet.
atıyorum mavi çelikte 25m yang, jotunda 45m yang düşürme ihrtimali eklenmeli( gerekirse yang kuponu olarak da droplanabilir. Oyun sonu bosslarına çıkınca daha fazla yang elde edebilmeli fakat nesne marketsiz kesememeli

3) Client sınırı kesinlikle olmalı. drop aktif 1 hesap kafi.

4) zindan giriş anahtarları dropları düşük seviyede olmalı

.....

.....

yazıyı sona devam etireceğim.
 
Güncelleme:
Eşyalara dayanıklılık puanı ekliyorum.
Sistem şu şekilde işleyecek.
Her eşyanın dayanıklılık puanı seviyesine göre birbirinden farklı olacak.
Silahlar vurulan Damage / 1000 üzerinden işlenecek ve dayanıklılık puanından düşecek.
Dayanıklılık puanı 0 olan eşya damage vurmamaya başlayacak.
Dayanıklılık puanını sıfırlamak için demirciye belirli bir ücret ödenecek ve eşya tamir edilecek.

Sistem ne işe yarayacak?
Enflasyon dengede tutulacak.
Makro ve botların önüne geçilecek.
 
Konuyu okuyunca aklıma 2017 casro2 geldi. O dönem şimdiki kadar oyuncular kolaya alışık değildi yine de eleştiri konusu olmuştu. Kimileri de çok beğenmişti. Döneminde eşi benzeri yoktu hatta :D
 
Güncelleme:
Eşyalara dayanıklılık puanı ekliyorum.
Sistem şu şekilde işleyecek.
Her eşyanın dayanıklılık puanı seviyesine göre birbirinden farklı olacak.
Silahlar vurulan Damage / 1000 üzerinden işlenecek ve dayanıklılık puanından düşecek.
Dayanıklılık puanı 0 olan eşya damage vurmamaya başlayacak.
Dayanıklılık puanını sıfırlamak için demirciye belirli bir ücret ödenecek ve eşya tamir edilecek.

Sistem ne işe yarayacak?
Enflasyon dengede tutulacak.
Makro ve botların önüne geçilecek.
Suana kadar gördüğüm ve benğendiğim en güzel şey bunu mutlaka yapip paylasılması lazım demirci yang deilde belirli bir esya isteyebilir hayali bile mutlu ediyor insanı
 
Suana kadar gördüğüm ve benğendiğim en güzel şey bunu mutlaka yapip paylasılması lazım demirci yang deilde belirli bir esya isteyebilir hayali bile mutlu ediyor insanı
sonunda
Demircinin_El_Kitab%C4%B1.png
nun değeri pvpler içinde artabilir %100 dayanıklılık için abartı olmadan 100 veya 500 parça itemin seviye ve yüksetlme gücüne bağlı olarak istenilebilir, bunun yanı sıra bunu üretmek için büyülü demir maden v.bdiğer kağıtlarında ticareti olur böyle parlak fikirlerin de gün yüzüne çıkması gerekir, güzel olabilir diye düşünüyorum
 
Bence resmi oyunun en büyük ekonomi problemi Won sistemi, herhangi bir oyunda kimsenin 2 milyar (1.999.999.999) parası olmamalı. Tr'de 2t'nin değeri kalmamış neredeyse ki saçma bir ikinci para eklemişler. Bence bunun bir mantığı yok.
 
Son düzenleme:
Ekonominin bozulmasının temel sebebi aslında potların değersiz olmasıdır. Bir oyunda pot parayı eritmek için en önemli araçtır ancak Metin2'nin başından bu yana böyle saçma bir sistem oluşturdukları için para asla erimiyor oyunda.
 
Güncelleme:
Eşyalara dayanıklılık (durability) puanı ekleme sistemi üzerinde çalışmalara başladım.

1714941313326.png


Şu şekilde bir mantıkla puan düşürüyorum.

Attribute olarak atıyorum. Bunu 8. efsun olarak ekleyip sadece bu sisteme kullandırtacağım. Bu nedenle sorun yok. Şimdilik deneme amaçlı 7. efsun yerine kullanıyorum.

Python:
item->SetForceAttribute(7, 0, attrItem.sValue - (damageInfo.damage / 1000));
 
Geri
Üst