Kaiser SF | Changelog

Kaiser

⋞ 〈 ☪ 〉 ⋟
Site yetkilisi
Admin
Premium Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
3.696
Çözümler
345
Beğeni
3.588
Puan
1.849
Ticaret Puanı
0
Cümleten selam olsun. Eskisi kadar çok aktif olarak geliştirme yapmasam da kafam estikçe olduğu kadar uğraşıyorum. Uzun zamandır kenarda bekleyen bir projedir.
C++ diline ilgi duyduğum için kaynak kodlarına ve işlevselliğe daha fazla ağırlık veriyorum ve sürekli kurcalıyorum. Sistem ekleme falan çoğunlukla kolay şeyler olduğu için bunlar benim için ikinci planda oldu hep. Sadece temel olarak gerek gördüğüm sistemleri ekledim. Ve öncelikli olarak kendi yaptığım düzenlemelerin ve eklemelerin fixlerine yoğunlaştım. Bir şeyi yapıp, 3-5 ay sonra ummadık zamanda o yaptığım şeyin hatalarıyla uğraşmayı sevmiyorum. Bu yüzden bir sistemi eklemek 30 dakikamı alıyorsa, o sistemin işlevselliğini %100'e ulaştırmak bazen günlerimi alabiliyor. Dolayısıyla şimdilik burada dolu dolu bir changelog göremeyeceksiniz... Her ne olursa olsun nihayetinde benim için özel bir files diyebilirim.

Belki daha da geliştirdikten sonra satışa çıkarabilirim, içeriği herkese açık şekilde paylaşmamdaki amacım da bu biraz, ama emin değilim.
Belki de böyle kalır.. Artık ruh halime göre.


Altyapı: Kraizy/Mainline
Server: C++17 / FreeBSD 13 / GCC9
Client: C++17 / VS2022


## Genel / Sistemler ##

Kod:
-> Offline Shop + Shop Search eklendi.
    - Python kodlarında bazı yerler sıfırdan yazılıp ayrıştırılarak slot sorunu giderildi.
    - Yang düzeni sağlandı.
    - Search sisteminin GUI sorunu düzenlendi.
    - EditLine sorunu giderildi.
    - Tamamen sıfırdan "Teklif" eklentisi yazıldı, shop ve search sistemine uyarlandı. // Tanıtım linki aşağıda
    - Fiyat değiştirmeyle ilgili küçük bir eksik giderildi.
    - Chat Bildirimi etkinleştirildi.
    - Builder ekranında fark edilen focus sorunu giderildi.
-> Emoji Key Sistemi Eklendi.
    - Offshop için küçük bir sorunu giderildi.
-> Abartısız client optimizasyonu eklendi ve özelleştirildi.
    - Kodları C++17 ye yükseltildi ve anlaşılır şekilde düzenlendi.
-> Karakter gölge kalitesi arttırıldı.
-> Lonca arazisi butonu iptal edildi.
-> Costume Mount System eklendi.
-> Sage eklendi.
-> Silah Evrim Sistemi eklendi.
    - İlgili yerel dosyaların tamamı PSM(Client optimizasyon)'ye aktarıldı.
    - Şamanın at üzerindeyken tek yelpazesinin parlaması sorunu düzeltildi.
    - Ninjanın at üzerindeyken tek bıçağın parlaması sorunu düzeltildi.
    - Kodlar karakter sınıfına göre anlaşılır şekilde düzenlendi.
    - Render target ile çakışması düzeltildi.
    - Yeni kod yazılarak evrimli silahların pick bugu düzeltildi.
    - Offline Shop sistemine uyarlandı.
    - Search sistemine uyarlandı.
        - Evrimli silahların bulunduğu satırlar evrim renginde parlayacak şekilde düzenlendi.
        - Evrimli silahların name özelliği genişletildi ve yeniden düzenlendi.
-> TRADABLE_ICON Eklendi.
-> DirectX 8 tamamen kaldırıldı. DirectX 9'a yükseltildi.
    - FXAA + %100 Scale testi olumlu.
-> NEW_DROP_ITEM Eklendi.
-> Premium Sistemi eklendi.
    - Yeniden düzenlendi ve sadeleştirildi. İstenilen her yere uyarlanabilir.
-> MULTI_TEXTLINE eklendi ve düzenlendi.
-> Çevrimdışı Mesaj Eklendi.
    - Zaman sorunu düzeltilecek.<<
-> K Envanter eklendi.
    - Drop gui, k envantere göre ayrıştırılıp düzenlendi. Artık K Envanterdeki itemler için farklı bir gui kullanılacak.
    - Offline shop ile uyumlu hale getirildi ve bütün sorunları giderildi.
-> Render Target Sistemi Eklendi.
    - CTRL'ye atandı.
    - DirectX 9'a uyarlandı.
-> MOB_LAG_FIX eklendi.
    - Crash sorunu giderildi.
    - DirectX 9'a uyarlandı.
-> Server dosyaları FreeBS11.4' den FreeBSD13'e taşındı.
-> Client dosyaları VS2019'dan VS2022'ye taşındı.
-> İtemlerin yere düştükten sonra kaybolma süresi 10 sn. olarak ayarlandı.
-> K Envanterinde Beceri Kitapları devre dışı bırakıldı. Ruh taşları aktif edildi.
-> FOG_FIX eklendi.
    - CONFIG olarak çalışmama sorunu giderildi.
-> Race Height Eklendi ve sorunsuz hale getirilip PSM ye eklendi.
-> Kemer envanteri butonu pasifleştirildi. Kullanılmayacak.
-> Oto Potların affect iconları güncellendi.
-> Level atladığında verilen potlar devredışı bırakıldı.
-> Beceri seçme sistemi eklendi.
-> Başlangıç 70 levelde hazır itemli olacak şekilde ayarlandı.
-> FULL_YANG eklendi.
    - Offline shop ve search ile uyumlu hale getirildi.
-> 1.köy gibi aydınlık haritalar için gökyüzüne dinamik güneş eklendi.
-> Bütün objeler(ağaç,bina,taş vs) katılaştırıldı. Artık kamera açısına göre şeffaflaşmayacak.
-> Projeye MSAA ve FXAA eklendi. Piksellerde patlama sorunu çözülecek.
-> Karakter seçme ekranının aydınlatması geliştirildi.

## C++ / Py Fixler ## (Piyasadaki fixlerin çoğu henüz eklenmedi)
Kod:
- @fix1: // Hamle atınca HP düşmesi sorunu düzeltildi.
- @fix2: // Level atlayınca levelin anlık olarak yenilenmemesi düzeltildi.
- @fix3: // VID[0] ERROR düzeltildi.
- @fixme118 ve @fixme301: // Işınlanınca HP düşmesi ve HP ile alakalı diğer benzeri sorunlar düzeltildi. -marty
- #fix4: // [Stock Bug] Taskbar skill slot bugu düzeltildi.
- @targetFix: // Silahlarda saç kostümü sebebiyle 'Kalan Süre: 0 Dakika' yazısı düzeltildi. //render target sorunu
- @fix5: // Ölünce hava kılıcının (sadece görsel olarak) hala aktif görünmesi sorunu düzeltildi.
- @fix6: // TRADABLE_ICON sisteminde K envanter için slot bugu giderildi.
- @fix7: // Lonca üye alımıyla ilgili ufak bir düzeltildi.
- @fix8: // Harita yoksa şehre ışınlan.
- @fix9: // Nesne market açılınca zeminin blur(bulanık) olma sorunu düzeltildi. (DirectX 8 ve DirectX 9)
- @fix10: // DirectX 9 güncellemesi sonrası zemin bozulması sorunu düzeltildi.
            Sonrasında oluşan aygıt çökmesi sorunu düzeltildi.
            Intel, AMD veya NVIDIA fark etmeksizin bütün dahili/harici grafik kartları tarafından sorunsuz çalışacak. (Görsel aşağıda)
            10 tane tane client açılıp test edildi ve defalarca UAC testi yapıldı, herhangi bir bozulma görülmedi.

Kod:
## Kaldırılan Ölü Kodlar ve Gereksizler ##
///////////////////////////////////////

//Client
-> Libjpeg
-> DYNAMIC_POOL_STRICT kaldırıldı.
-> __STATIC_RANGE__ Kaldırıldı.
-> NProtect Kaldırıldı.
-> MovieMan Kaldırıldı.
-> Movie_Mode Kaldırıldı.
-> ProcessCRC Kaldırıldı.
-> CRC Report Kaldırıldı.
-> CheckLatestFiles Kaldırıldı.
-> IsNotPing Kaldırıldı.
-> 20040725_CAMERA_WORK Kaldırıldı.
-> COUNT_SHOWING_SPHERE Kaldırıldı.
-> THEMIDA Kaldırıldı.
-> HEIGHT_CACHE_TRACE Kaldırıldı.
-> __WINDOW_LEAK_CHECK__ Kaldırıldı.
-> CHECKSUM_CHECK_MD5 Kaldırıldı.
-> CHECK_LOD Kaldırıldı.
-> _TEST Kaldırıldı.
-> VTUNE Kaldırıldı.
-> ATTACK_TIME_LOG Kaldırıldı.
-> NEEDED_COMMAND_CLIPBOARD Kaldırıldı.
-> NEEDED_COMMAND_ARGUMENT Kaldırıldı.
-> GAIDEN Kaldırıldı.
-> Profiler Kaldırıldı.
-> Passpod Kaldırıldı.
-> Matrix Card Kaldırıldı.
-> OpenID Kaldırıldı.
-> XTrap Kaldırıldı.
-> Sequence Kaldırıldı.
-> Auction Kaldırıldı.
-> PythonNetworkDatagram Kaldırıldı.
-> extern/boost kaldırıldı.

///////////////////////////////////////
//Server
-> Profiler Kaldırıldı.
-> Passpod Kaldırıldı.
-> Matrix Card Kaldırıldı.
-> OpenID Kaldırıldı.
-> XTrap Kaldırıldı.
-> VCard Kaldırıldı.
-> Billing Kaldırıldı.
-> OpenID Kaldırıldı.
-> Teen Kaldırıldı.
-> NetMarble Kaldırıldı.
-> UNITTEST Kaldırıldı.
-> Sequence Kaldırıldı.
-> Auction Kaldırıldı.
-> Panama Kaldırıldı.

Adsız.png

Teklif Sistemi Tanıtım Konusu >

Son olarak kısa ve tuhaf bir video:
 
Bu gölgelendirme kalitesi DirectX 9 ile mi bu seviyeye çıkıyor. Efektler ve görsel kalite çok iyi görünüyor.
 
Bu gölgelendirme kalitesi DirectX 9 ile mi bu seviyeye çıkıyor. Efektler ve görsel kalite çok iyi görünüyor.
Sadece DirectX 9 güncellemesi ile hiç bir şey değişmiyor, DirectX 9 sadece daha fazla geliştirme imkanı sunuyor.
 
- MSAA kaldırıldı.
- P.S 3 + Sharpen eklendi.
Dipnot: Her ne kadar eklense de nihayetinde metin2 nin objeleri yıllar öncesine ait ve çok eski. İlerleyen zamanlarda bütün objeleri yenilediğimde bu eklemeler daha sağlıklı görünecektir.

son.png
 
-> Metin2 de DirectX aygıtı eski bir yapıya sahip olduğu için şimdilik görsel düzenlemelerin tamamı geri kaldırıldı.(Directx9 hariç)
-> Switchbot eklendi.
-> Login ekranı birkaç günümü alsa da büyük kısmı sıfırdan yazılarak değiştirildi.
-> Ninja kamuflaj skili için yeni animasyon düzenlenip eklendi (geliştirilecek.)
mae2gmc.gif
-> Rüzgar sistemi yazıldı ve eklendi.

## C++ / Py Fixler ##:
- @fix11: // Siyah ekran sorunu düzeltildi.
- @fix12: // CTRL+V Kilitlenmesi düzeltildi.
- @fix13: // LoadMonsterAreaInfo ERROR
- @fix14: // Scrollbar fix.
 
- MSAA kaldırıldı.
- P.S 3 + Sharpen eklendi.
Dipnot: Her ne kadar eklense de nihayetinde metin2 nin objeleri yıllar öncesine ait ve çok eski. İlerleyen zamanlarda bütün objeleri yenilediğimde bu eklemeler daha sağlıklı görünecektir.

13799 eklentisini görüntüle
Fark hissediliyor hocam, bu objelerin gölgesiyle ilgili ben de çalışıyorum world editörün src tarafıyla, bu güneş ışığının zeminde parlaması olayını directx9 da araştırdınız mı hiç
 
Fark hissediliyor hocam, bu objelerin gölgesiyle ilgili ben de çalışıyorum world editörün src tarafıyla, bu güneş ışığının zeminde parlaması olayını directx9 da araştırdınız mı hiç
Evet hissediliyor ama şu an için sağlıklı olmadığından dolayı erteledim. Güneş ışığına gelince de; eğer bahsettiğin şey dinamik aydınlatma ise evet araştırdım ancak bazı kodlar yarım bırakıldığı için maalesef amacıma ulaşamadım şimdilik. Directx ile çalışırken çok dikkatli olmak gerekiyor, aksi takdirde derin testlerde bazı sorunlar çıkarabiliyor. Bu yüzden emin olmadığım bir şey uygulamak istemedim.
 
Selam aleyküm arkadaşlar ben metin 2 yaptırmak istiyorum ve parası herşeyin vermek istiyorum yapabilecek varsa ulaşa bilir mi bana
 
Kod:
- @fix15: // Pazarlar için çarpmışma engeli.
- @fix16: // item yoksa varsayilan icon yukle
- @fix17: // dds yoksa adini goster.
- @fix18: // Skybox fix.
- @fix19: // Yanlış çekilen index düzeltildi.
- @fix20: // Ok yokken moblara tiklanildiginda olusan gereksiz döngü.
- @fix21: // Yerdeki itemlerin uzaklik hesaplamasi.
//- @fix22: // ... | iptal edildi.
//- @fix23: // ... | iptal edildi.
- @fix24: // MDE crash fix.
- @fix25: // Siyah ekranda gecikmeli silinen efektler. ---
- @fix26: // K Envanter 0 -> 0 slot bugu fix.
- @fix27: // NPC lere lonca isteği gönderme fix.
- @fix28: // Ghost mode fix.
- @fix29: // At level bugu fix.
- @fix30: // Beceri kitaplarının tek seferde silinmesi fix.
- @fix31: // Cube core fix.
- @fix32: // HP-SP Absorbe fix.
- @fix33: // Giyili itemlere işlem yapılamaz.
- @fix34: // Karakter oluşturmada taşma önlemi.
- @fix35: // Pazardan aynı anda item alınca oyunun kapanması fix.
- @fix36: // Şeytan kulesi fix.

Kod:
FPS arttırmaya yönelik opsiyonel sistem hazırlandı.


Kod:
- Kanal Değiştirme Sistemi Eklendi.
- Target Info Sistemi Eklendi.
    -> Common drop düzeltildi.
    -> Aynı itemler toplam adet olarak görünecek.
- Target HP & Player HP Sistemi eklendi.
- Rüzgar Sistemi'nin sorunları giderildi. Belki daha sonra ekleme yapılabilir.
- Matkap Sistemi Eklendi.
- Login ekranındaki CH durumunu gösteren bar servere bağlandı, oyuncu yoğunluğuna göre artıp azalacak.
-> Aşağıdaki fotoda örnek olarak serverden cliente 30 kişi gönderdim. (CH1 & CH2)
ss.png
 
  • FOG_FIX Kaldırıldı.
  • FOV sistemi güncellendi.
  • FPS Boost sistemi şimdilik devredışı bırakıldı. Tekrar revize edilecek.
  • Rüzgar Sistemi kaldırıldı.
  • Çok geç fark ettiğim offline shop pazar ismiyle ile alakalı küçük bir bug düzeltildi.
  • Yeni bonus bilgi tablosu eklendi ve düzenlendi. Bekleyen 1-2 düzenlemesi daha mevcut.
2.jpg
 
Kod:
+ Matkap Sistemi:
    -> Offline Shop'a uyarlandı.



Eklenen fixler:
- @fix37: // Karakterin aktif olması sorunu fix.
- @fix38: // Switchbot -> Render target bug fix
- @fix39: // Font fix.
- @fix40: // Sound
- ENABLE_INVENTORY_MOVE_FIX                // K Envanter & Envanter için 1x1 index fix.
- IMAGEBOX_MEMORY_LEAK_FIX                // ImageBox memory leak fix.
- SWITCHBOT_SLOT_EFFECT_FIX                // Switchbot slot effect fix



Kod:
+ Grup üyelerine Die eklentisi.




Render Target'in bazı düzenlemelere ihtiyacı olduğundan ağırlıklı olarak ona yoğunlaşmıştım.
Kod:
Render Target Sistemi:
    + Yeniden revize edildi.
    + Yeni GUI hazırlandı.
    + Tooltip + GUI + Nesne Market uyumluluğu sağlandı.
    + Üç alanda da bütünüyle bugsuz hale getirildi.
        -> Hiç bir şekilde bug bırakılmadı, yanlış veya bozuk şekilde item / karakter gösterilemez.
        -> GUI için: Cinsiyet özelleştirmesi yapıldı.
            -> Bir karakter, başka karakterin itemini önizlerse kendi "cinsiyeti" ile görüntüleyecek.
    + Nesne Markete ek kontroller eklendi.
        -> Önizleme ile ilgili fark edilen dahili bir bug düzenledi.
        -> Diğer önizleme pencereleri ile çakışma ihtimali ortadan kaldırıldı.
        -> Harici özelleştirmeler kısmen eklendi, fazlasına şimdilik gerek duyulmadı.
    + Birbirleriyle asla çakışmayacak.
    + Herhangi bir device sorunu mevcut değil.
    + Pencereli ve Klasik önizlemeleri klavye tuşlarına atandı.
        -> Buna bağlı olarak oyun seçeneklerinden seçilen önizleme aktif olacak.
        -> Klasik: kullanım şekline göre tooltip ile çalışacak. (Beraberinde pencereli asla çalışmaz)
        -> Pencereli:  kullanım şekline göre pencere açılacak. (Beraberinde tooltip asla çalışmaz)
Önizleme:




Kod:
FPS Boost Sistemi:
    - Tekrar revize edildi ve son haliyle bırakıldı.
Önizleme:
 
Kod:
+ Matkap Sistemi:
    -> Offline Shop'a uyarlandı.



Eklenen fixler:
- @fix37: // Karakterin aktif olması sorunu fix.
- @fix38: // Switchbot -> Render target bug fix
- @fix39: // Font fix.
- @fix40: // Sound
- ENABLE_INVENTORY_MOVE_FIX                // K Envanter & Envanter için 1x1 index fix.
- IMAGEBOX_MEMORY_LEAK_FIX                // ImageBox memory leak fix.
- SWITCHBOT_SLOT_EFFECT_FIX                // Switchbot slot effect fix



Kod:
+ Grup üyelerine Die eklentisi.




Render Target'in bazı düzenlemelere ihtiyacı olduğundan ağırlıklı olarak ona yoğunlaşmıştım.
Kod:
Render Target Sistemi:
    + Yeniden revize edildi.
    + Yeni GUI hazırlandı.
    + Tooltip + GUI + Nesne Market uyumluluğu sağlandı.
    + Üç alanda da bütünüyle bugsuz hale getirildi.
        -> Hiç bir şekilde bug bırakılmadı, yanlış veya bozuk şekilde item / karakter gösterilemez.
        -> GUI için: Cinsiyet özelleştirmesi yapıldı.
            -> Bir karakter, başka karakterin itemini önizlerse kendi "cinsiyeti" ile görüntüleyecek.
    + Nesne Markete ek kontroller eklendi.
        -> Önizleme ile ilgili fark edilen dahili bir bug düzenledi.
        -> Diğer önizleme pencereleri ile çakışma ihtimali ortadan kaldırıldı.
        -> Harici özelleştirmeler kısmen eklendi, fazlasına şimdilik gerek duyulmadı.
    + Birbirleriyle asla çakışmayacak.
    + Herhangi bir device sorunu mevcut değil.
    + Pencereli ve Klasik önizlemeleri klavye tuşlarına atandı.
        -> Buna bağlı olarak oyun seçeneklerinden seçilen önizleme aktif olacak.
        -> Klasik: kullanım şekline göre tooltip ile çalışacak.
        -> Pencereli:  kullanım şekline göre pencere açılacak. (Beraberinde tooltip asla çalışmaz)
Önizleme:




Kod:
FPS Boost Sistemi:
    - Tekrar revize edildi ve son haliyle bırakıldı.
Önizleme:

üfff harikaymış ne zaman bize gelir
 
Kod:
-> Render Target Sistemi:
    + NPC ve Offline Shop'a uyarlandı. Mevcut ayara göre görüntülenecek.




Kod:
-> Global Rank Sistemi eklendi.
    + Hasar toplaması yapmaz, vurulan en yüksek damageyi işleme alır.
   // Bir oyuncuya/canavara 10k vurulduysa, 10k'dan fazla vuran başka bir kişi sıralamayı kapar.

ss.jpg

ss2.jpg



Kod:
Mobların takip mantığı değiştirildi.

Önce:


Sonra:


 
Kod:
-> Render Target Sistemi:
    + NPC ve Offline Shop'a uyarlandı. Mevcut ayara göre görüntülenecek.




Kod:
-> Global Rank Sistemi eklendi.
    + Hasar toplaması yapmaz, vurulan en yüksek damageyi işleme alır.
   // Bir oyuncuya/canavara 10k vurulduysa, 10k'dan fazla vuran başka bir kişi sıralamayı kapar.




Kod:
Mobların takip mantığı değiştirildi.

Önce:


Sonra:



Her güncellemede ağzımızı sulandırmayı başaran adam
 
Mobların takip mantığını düzelten bir post görmeyi uzun zamandır hayal ediyordum, demekki metin2'ye hala farklı gözle bakan ve asıl sorunları gören birileri var. Gayet başarılı olmuş :giggle:
 
Geri
Üst