Yardım Oyuna Sandık Eklemek?

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

CrownOfStone

Üye
Üye
Mesaj
44
Beğeni
5
Puan
46
Ticaret Puanı
0
Oyundaki herhangi bir eşyayı, misal kırmızı pot, sandık olarak ayarlamak mümkün müdür?
Veya halihazırda oyunda kodları olmayan bir eşya oluşturmak (görselini,kodunu,vnum'ını) ve bunu sandık haline getirmekle ilgili bir rehber var mı?
 
Çözüm
Bütün işlemleri tekrar ettim bu sefer çalıştı. Farklı olarak yaptıklarım ;
ITEM_RESOURCE RESOURCE_WATERSTONEPIECE olarak sınıflandırılan Taş Parçası eşyası yerine,
ITEM_MATERIAL olarak sınıflandırılan başka bir NoName eşya kullandım.

Special_item_group.txt dosyasında düzenleme yaparken kodu kendim yazmaktansa hazır bir tanesini çoğaltıp VNUM değerlerini değiştirdim.

Hangisi çalışmasına sebebiyet verdi bilmiyorum. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

İlkin sorduğum soruya yönelik cevabı olan var mı, oyuna sıfırdan bir envanter eşyası eklemek (2D, yere atıldığında farklı bir texture'e bürünsün) için ne yapmam gerekiyor, bunun bir rehberi var mıdır? Udemy videolarında...
item_names
item_desc
item_proto

var olan bir sandığın item_protodan kodunu kopyalayarak ekleyebilirsin
 
itemdesc.txt locale packında olur item açıklamalarını girdiğin bölüm
1- item_proto içerisinden taş parçası eşyasını seçtim.
2- yanındaki kısmı ITEM_GIFTBOX olarak değiştirdim çünkü sandıklarda hep bu vardı, başka değişiklik yapmadım.
3- yaptığım değişiklikleri dump protodan geçirip locale'e attım ve ayrıca filezilla ya da yükledim.
4- special_item_group kısmından da bu taş parçasına 3-5 eşya ekledim.
5- reboot attım

Sonuç: sunucuyu açarken DB hala açılamadı bekleniyor , diyor.
 
1- item_proto içerisinden taş parçası eşyasını seçtim.
2- yanındaki kısmı ITEM_GIFTBOX olarak değiştirdim çünkü sandıklarda hep bu vardı, başka değişiklik yapmadım.
3- yaptığım değişiklikleri dump protodan geçirip locale'e attım ve ayrıca filezilla ya da yükledim.
4- special_item_group kısmından da bu taş parçasına 3-5 eşya ekledim.
5- reboot attım

Sonuç: sunucuyu açarken DB hala açılamadı bekleniyor , diyor.
db syserini kontrol etmen daha doğru olur
 
Bütün işlemleri tekrar ettim bu sefer çalıştı. Farklı olarak yaptıklarım ;
ITEM_RESOURCE RESOURCE_WATERSTONEPIECE olarak sınıflandırılan Taş Parçası eşyası yerine,
ITEM_MATERIAL olarak sınıflandırılan başka bir NoName eşya kullandım.

Special_item_group.txt dosyasında düzenleme yaparken kodu kendim yazmaktansa hazır bir tanesini çoğaltıp VNUM değerlerini değiştirdim.

Hangisi çalışmasına sebebiyet verdi bilmiyorum. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

İlkin sorduğum soruya yönelik cevabı olan var mı, oyuna sıfırdan bir envanter eşyası eklemek (2D, yere atıldığında farklı bir texture'e bürünsün) için ne yapmam gerekiyor, bunun bir rehberi var mıdır? Udemy videolarında buna değiniliyor mu?
 
Bütün işlemleri tekrar ettim bu sefer çalıştı. Farklı olarak yaptıklarım ;
ITEM_RESOURCE RESOURCE_WATERSTONEPIECE olarak sınıflandırılan Taş Parçası eşyası yerine,
ITEM_MATERIAL olarak sınıflandırılan başka bir NoName eşya kullandım.

Special_item_group.txt dosyasında düzenleme yaparken kodu kendim yazmaktansa hazır bir tanesini çoğaltıp VNUM değerlerini değiştirdim.

Hangisi çalışmasına sebebiyet verdi bilmiyorum. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

İlkin sorduğum soruya yönelik cevabı olan var mı, oyuna sıfırdan bir envanter eşyası eklemek (2D, yere atıldığında farklı bir texture'e bürünsün) için ne yapmam gerekiyor, bunun bir rehberi var mıdır? Udemy videolarında buna değiniliyor mu?
1- Locale_tr aç, item_protoyu Zona Archive yada başka bir açıcı ile aç önemli olan proto açıcı olması,
2- Herhangi bir sandığın kodunu arat ve tüm satırı kopyalayıp en altta yapıştır,
3- İtem vnum kısmını oyundan olmayacak bir kod olacak şekilde ayarla örneğin 111111 item proto içinde bu kodu arat yoksa kullan ve item ismini istediğin gibi düzenle örneğin mavi kostüm sandığı
4- İtem protoyu kaydet ve paketle ve locale tr içine at. Buraya kadar yeni bir sandık oluşturduk ve bu sandığa isim verdik.
5- Locale_tr içerisinde bulunan itemlist txt açıp oluşturduğumuz bu sandığa bir sandık iconu ekleyeceğiz oyunda görünümünü beğendiğin bir sandığın kodunu bul ve itemlist txt içerisinde arat. Bu kodun bulunduğu satırı komple kopyala ve en altta 1 yada 2 boşluk kalacak şekilde ekle ve bu kodu oluşturduğun sandık kodu ile değiştir yani 111111 yap. Burada amaç sandık yada itemler için icon oluşturup, kodu gm hesabında yazdığında envanterde gözükmesini sağlamaktır. Dosyayı kaydettikten sonra kapatıyoruz burada işimiz kalmadı
6- Tekrar Locale_tr içerisine dönüyoruz itemdsc.txt oluşturduğun sandık kodunu ekleyip açıklamasını yazıp kaydedip kapatıyoruz burada işimiz bitti.
7- Locale_tr tekrar paketliyoruz ve locale eix ile locale epk leri oyunumuzun pack dosyasına atıyoruz. Ftp den locale eix ve locale epk dosyalarını mutlaka indexle ve crlist güncelle aksi takdirde eğer bilişim sunucu kullanıp vds li bir autopatcher kullanmıyorsan autopatcher in tüm dosyaları ortak sunucudan çekecek ve yaptığın tüm işlemler geçersiz olacaktır. Bu yüzden mutlaka autopatcher i ftp ile güncelle.
8-Son olarak item protoda yaptığın işlemlerin aynısını navicatta yapıp oyuna girip reload p çekiyorsun ve kodu yazıp sandığı envantere çağırıyorsun. Sandık içeriğini düzenlemek daha kolay filezilladan special_item_group dosyasını editleyip güncelliyorsun ve oyuna reboot verip tekrar başlatıyorsun. Tüm bu işlemleri yapmadan önce mutlaka yedek al

Not: Eksiğim yada hatam varsa düzeltebilirsiniz
 
Çözüm
1- Locale_tr aç, item_protoyu Zona Archive yada başka bir açıcı ile aç önemli olan proto açıcı olması,
2- Herhangi bir sandığın kodunu arat ve tüm satırı kopyalayıp en altta yapıştır,
3- İtem vnum kısmını oyundan olmayacak bir kod olacak şekilde ayarla örneğin 111111 item proto içinde bu kodu arat yoksa kullan ve item ismini istediğin gibi düzenle örneğin mavi kostüm sandığı
4- İtem protoyu kaydet ve paketle ve locale tr içine at. Buraya kadar yeni bir sandık oluşturduk ve bu sandığa isim verdik.
5- Locale_tr içerisinde bulunan itemlist txt açıp oluşturduğumuz bu sandığa bir sandık iconu ekleyeceğiz oyunda görünümünü beğendiğin bir sandığın kodunu bul ve itemlist txt içerisinde arat. Bu kodun bulunduğu satırı komple kopyala ve en altta 1 yada 2 boşluk kalacak şekilde ekle ve bu kodu oluşturduğun sandık kodu ile değiştir yani 111111 yap. Burada amaç sandık yada itemler için icon oluşturup, kodu gm hesabında yazdığında envanterde gözükmesini sağlamaktır. Dosyayı kaydettikten sonra kapatıyoruz burada işimiz kalmadı
6- Tekrar Locale_tr içerisine dönüyoruz itemdsc.txt oluşturduğun sandık kodunu ekleyip açıklamasını yazıp kaydedip kapatıyoruz burada işimiz bitti.
7- Locale_tr tekrar paketliyoruz ve locale eix ile locale epk leri oyunumuzun pack dosyasına atıyoruz. Ftp den locale eix ve locale epk dosyalarını mutlaka indexle ve crlist güncelle aksi takdirde eğer bilişim sunucu kullanıp vds li bir autopatcher kullanmıyorsan autopatcher in tüm dosyaları ortak sunucudan çekecek ve yaptığın tüm işlemler geçersiz olacaktır. Bu yüzden mutlaka autopatcher i ftp ile güncelle.
8-Son olarak item protoda yaptığın işlemlerin aynısını navicatta yapıp oyuna girip reload p çekiyorsun ve kodu yazıp sandığı envantere çağırıyorsun. Sandık içeriğini düzenlemek daha kolay filezilladan special_item_group dosyasını editleyip güncelliyorsun ve oyuna reboot verip tekrar başlatıyorsun. Tüm bu işlemleri yapmadan önce mutlaka yedek al

Not: Eksiğim yada hatam varsa düzeltebilirsiniz
Navicattan hiçbir ayar yapmadım, ne yapacağımı anlayamadım. Autopatcher yani 7. maddedeki uygulamaları yapmadım ne yapacağımı anlamadım. Şu an vNUM: 999 kodunda bir eşya oluşturdum. Eşyanın görselini halihazırda başka bir görselden atadım ve isim açıklama vb. yazdım. İtem proto dan AYIŞIĞI DEFİNE SANDIĞI nın satırını kopyalayarak ona entegre ettim. Special İtem Group dan ayarını yaptım. Sonuç : Alttaki resimde göründüğü üzere 999 kodlu bir eşya oluştu ancak sandık özelliği taşımıyor. Sağ tıkladığımda hiçbir şey olmuyor.
 

Dosya Eklentileri

  • resim_2023-05-09_225835278.png
    resim_2023-05-09_225835278.png
    22,4 KB · Gösterim: 41
Tamam aynı adımları tekrar ettim ancak bu sefer vNUM ı oyunun en büyük sayısı olacak şekilde yani 165000 gibi bir sayı belirleyerek yaptım. Bütün yeni eklediğim düzenlediğim metin belgelerinde hiçbir şeyi araya sıkıştırmadım her şeyi en alt kısma yerleştirdim. Special İtem Group kısmında ise halihazırda olan bir grubu kopyala yapıştır yaparak sayıları düzenledim. Çalıştı.
 
Geri
Üst