Çözüldü Model specular ayarı

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

DeadLyEscaPe

Üye
Üye
Mesaj
396
Çözümler
27
Beğeni
98
Puan
454
Ticaret Puanı
0
Merhabalar,

+0 dan +9 a kadarki zırhtaki parlaklık bir kaç ayar yaparken bozuldu. Nereyi değiştirdiğimi de hatırlamıyorum.
Modellerin parlamamasının sebebi hangi dosyadan kaynaklı olabilir. Metarial.cpp hariç.


Şuanki parlama:
0414_195845.jpg
 
Çözüm
Evet artık o kadar çok inceledim ki kodları zenarisin default ayarı mı acaba diye düşünmüştüm. Bayadır uğraşıyorum çözmüş gibi duruyorsunuz paylaşma şansınız var mı?
O zaman uğraşmaya son verebilirsin, çünkü onu düzeltmenin kolay bir yolu yok.
Zor yolu ise, uğraşmaya değmeyecek türden bir yol. Ben mantık dışı denemeler yaparak bu sorunu düzeltmiştim (test amaçlı) ama shaderla beraber specular şu şekil görünmüştü:
19621_o7484.jpg

En azından bu grafik yapısı için konuşacak olursak, specular'ın kullanılmaması gayet yerinde bir hareket. Evet yıllarca alıştığımız bir görüntüydü ama bu düzenlemelerle beraber bir çok sorun ve iş yükü arttıracak bir faktör. Dolayısıyla tamamen iptal edip shader'a bağlamışlar. Yani kaynak...
Son düzenleme:
Evet artık o kadar çok inceledim ki kodları zenarisin default ayarı mı acaba diye düşünmüştüm. Bayadır uğraşıyorum çözmüş gibi duruyorsunuz paylaşma şansınız var mı?
O zaman uğraşmaya son verebilirsin, çünkü onu düzeltmenin kolay bir yolu yok.
Zor yolu ise, uğraşmaya değmeyecek türden bir yol. Ben mantık dışı denemeler yaparak bu sorunu düzeltmiştim (test amaçlı) ama shaderla beraber specular şu şekil görünmüştü:
19621_o7484.jpg

En azından bu grafik yapısı için konuşacak olursak, specular'ın kullanılmaması gayet yerinde bir hareket. Evet yıllarca alıştığımız bir görüntüydü ama bu düzenlemelerle beraber bir çok sorun ve iş yükü arttıracak bir faktör. Dolayısıyla tamamen iptal edip shader'a bağlamışlar. Yani kaynak kodlarından her ne yaparsan yap shader aktif olduğu sürece specuları çalıştıramazsın.
 
Çözüm
O zaman uğraşmaya son verebilirsin, çünkü onu düzeltmenin kolay bir yolu yok.
Zor yolu ise, uğraşmaya değmeyecek türden bir yol. Ben mantık dışı denemeler yaparak bu sorunu düzeltmiştim (test amaçlı) ama shaderla beraber specular şu şekil görünmüştü:

En azından bu grafik yapısı için konuşacak olursak, specular'ın kullanılmaması gayet yerinde bir hareket. Evet yıllarca alıştığımız bir görüntüydü ama bu düzenlemelerle beraber bir çok sorun ve iş yükü arttıracak bir faktör. Dolayısıyla tamamen iptal edip shader'a bağlamışlar. Yani kaynak kodlarından her ne yaparsan yap shader aktif olduğu sürece specuları çalıştıramazsın.

Açıklayıcı yorumun için teşekkür ederim. Fotoğrafa kahkaha attım :D Performans iyileştirmesi için kapatmış olmalılar dediğiniz gibi. Alışıcaz artık.

Ağaç gölgelendirmeleri ile ilgili bir sorun yaşıyorum. SpeedTreeLib klasörünü komple aldım. extern/ include, library dahil. Oyun içi SpeedTreeRT.dll dosyası da dahil. frustum.h içeriğini de hepsini çektiğime eminim. Başka bakmam gereken incelemem gereken bir yer var mı acaba?
 
Açıklayıcı yorumun için teşekkür ederim. Fotoğrafa kahkaha attım :D Performans iyileştirmesi için kapatmış olmalılar dediğiniz gibi. Alışıcaz artık.

Ağaç gölgelendirmeleri ile ilgili bir sorun yaşıyorum. SpeedTreeLib klasörünü komple aldım. extern/ include, library dahil. Oyun içi SpeedTreeRT.dll dosyası da dahil. frustum.h içeriğini de hepsini çektiğime eminim. Başka bakmam gereken incelemem gereken bir yer var mı acaba?
Ne gibi bir sorun ?
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst