Öneri Metin2 Sunucu Kurulumu Hakkında Sorular

Konu sahibi önerilerinizi bekliyor. Konuya yorum yazabilirsiniz.

twetswe

Üye
Üye
Mesaj
134
Beğeni
45
Puan
461
Ticaret Puanı
0
Merhabalar sizler ve yardımsever Forum admini olan değerli Whistle'a aşağıdaki soruları sormak istedim,şimdiden teşekkürler.
ilerleyen zamanlarda aklıma daha farklı sorular gelirse bu konuyu güncellemeyi planlıyorum.

1-Metin2 sunucu geliştirme işine başlayan birisi ilk önce nereden başlamalı.?
2-Ben hazır FREEBSD için paket yükledim Mysql 5.5 ve bunu FREEBSD üzerinden kurdum bunun üzerine server files ve source kursam herhangi bir problem yaratır mı?
3-Pack dosyaları ile ilgili bir işlem yapmak istediğimiz zaman bunu Client Source üzerinde mi yaparız yoksa direk oyunun dosyaları üzerinden mi,yani oyuncunun oyuna
girdiği dosyalar üzerinden?
4-Kodlama hepinizin bildiği gibi bu iş üzerindeki en temel objelerden biri.Sunucu açacak birisi Python ve C++ dillerini ne düzeyde öğrenmeli,C++ yerine C# kullanıla
bilir mi?
5-Kullanılan yani kişinin öğrenmiş olduğu kodlama dilini nasıl oyuna yansıtabilir önce nereden başlamalı?
6-Metin2 serverımız için site kurulumu nedir,nasıl yapılabilir?
7-Açacağımız sunucu için VDS mi olmalı VPS mı hangisi sizce daha iyidir?
8-Autopack localhost üzerinden oluşturulabilir mi?
9-Bu işe başlayan birisi önce hangi dosyaları tanımalı(5. soru ile biraz yakın bir soru)
10-Diyelim ki oyuna bir offline pazar ekledik,source dosyalarımız zaten kuruluydu offline pazarı oyuna ekledikten sonra,Source'yi tekrar mı derliyoruz,yoksa sadece ekleyip bırakıyormuyuz,ve herhangi bir hata oluştuğu zaman nasıl bir yol izlenmeli?
11-Dump proto nedir bunu biraz açabilirmisiniz?
12-İndirdiğim oyuna giriş dosyasının içerisinde Metin2Distribute.exe isimli bir giriş dosyası gördüm,bunu oyuncularla paylaşmalımıyız yoksa daha farklı bir giriş Exe'si yaratıp onu mu paylaşmalıyız?
13-Server dosyalarımız gibi Source dosyaları da yedeklenebilir mi? herhangi bir hata vs. olduğu zaman.
14-Oyundaki hatalar,buglar vs. nasıl bulunur,en temel açıklar nelerdir,sunucu açacak birisi bunları nasıl bulabilir ve oyunu açmadan önce sizce BETA sunucu açmak mantıklı mı?
15-Siz olsanız ilk önce nereden başlardınız?.
 
eray adminin eğitim serisi var udemyde o videodan başlarsan çoğu şey kafana oturacaktır bence hiçbir şey bilmiyorsan o kursu kesinlikle satın al başlangıcın sağlam olsun
 
1- Nereden başlarsan başla yeni başlayan birisi için işler her zaman sarpa sarar ve bir noktada kilitlenmiş gibi olur. O yüzden istediğin yerden başlayabilirsin, fakat en önce dosyaların mantığını bir gözden geçirmende fayda var. Ney nereyi temsil ediyor falan bunları kurcalayarak genel bir gözlem yapman dha doğru olur.

2- Sorunsuz kurulduğu takdirde herhangi bir problem yaratmaz.
3- Pack dosyalarında işlem yapmak için pack dosyalarını açıp düzenlemek gerekir: Metin2 Pack Açıcı: EPack32

4- C# kullanılmıyor. Diğer dilleri ise temel mantığına uygun olacak şekilde kullanmak zaten mecburi bir durum. Sadece metin2 de kodlar ve bağlantılar biraz karışık ve fazla olduğu için dil ile beraber kullanılan kodların da neyi temsil ettiğini öğrenmek gerekiyor.

5- Python(pack), client source veya server source üzerinden yapılan değişiklikler oyuna yansıtılır zaten. Burada önemli olan ne yaptığımızı biliyor olmak. Bunun için de elbet zaman gerekli.

6-7 soruları cevaplamadan önce diğer temel düzeydeki eksikleri gidermen daha doğru olur.

8- Evet oluşturulabilir. Tabi bu da ilerleyen zamanlarda yapılması gereken bir şey. Geliştirme süresinin özellikle ilk zamanlarında autopack sadece kuru bir kalabalık olacaktır.

9- Bu işe başlayan birinin önce şu dosyaları tanımalı diye bir kaidesi yok bence, olamaz da. Çünkü metin2 de neredeyse her şey birbiriyle bağlantılı. Bu yüzden ilk cevapta belirttiğim gibi genel bir gözlem yapıp, nerede ne var ne yok gibi tespitleri yapman önceliğin olmalı.

10- Pack üzerinde yapılan her türlü değişiklik için o packi tekrar paketlemek gerekir. Source üzerinde yapılan her türlü değişiklik için de tekrar derleme işlemi gerekir. Derleme sırasında alınan hata bize nerde sorun olduğunu gösterir zaten, gösterilen kısımları kontrol ederek sorunları çözebilirsiniz. Eğer oyun içinde bir hata ya da sorun yaşanıyorsa, bunun nereyle alakalı olabileceğine dair fikir sahibi olmak için yine konu, dosyaları tanımaya dayanıyor.

11- Dump_proto, item proto ve mob proto üzerinde yeni eklemeler yapmamızı sağlayan bir araçtır. Mesela sıfır bir fileste silah kostüm sistemi ekli değildir, bunu eklerken item_proto dosyasını da bu sisteme uygun hale getirmemiz gerekir. İşte bu noktada dump_proto bize bunu yapma imkanı sağlıyor. Aksi takdirde biz silah kostüm sistemini eklesek de, oyun öyle bir itemin(kostümün) varlığını kabul etmeyecektir.

12- Geliştirme ve test süresinde paylaşabilirsiniz. Ancak gerekli güvenlik önlemleriyle beraber tüm düzenlemeler yapılmadan genellikle o şekilde paylaşılmaz.

13- Evet metin2 ye dair bütün dosyaları yedekleyebilirsin.

14- Öncelikle 10.cevapta söylenenler burda da geçerli. Açıkları falan bulmak ise oyunu didik didik test etmek gerekiyor. Oyun içi düzenlemeler bittikten sonra oyun dışı güvenlik testleri yapmak ve ona göre önlemler almak gerekir. DLL Inject vb. gibi..
Beta sunucu açmak ise bence mantıksız. Gelen oyuncular hatalarla sorunlarla karşılaştığı zaman büyük kısmı geri gidecektir, sonrasında tekrar reklam maaliyeti ve tekrar insanları toplama çabası falan iki iş olmuş olacak. Bunun yerine temeli sağlam atmak (her ne kadar zaman alsa da) daha mantıklı.

15- Başlamazdım.
 
1- Nereden başlarsan başla yeni başlayan birisi için işler her zaman sarpa sarar ve bir noktada kilitlenmiş gibi olur. O yüzden istediğin yerden başlayabilirsin, fakat en önce dosyaların mantığını bir gözden geçirmende fayda var. Ney nereyi temsil ediyor falan bunları kurcalayarak genel bir gözlem yapman dha doğru olur.

2- Sorunsuz kurulduğu takdirde herhangi bir problem yaratmaz.
3- Pack dosyalarında işlem yapmak için pack dosyalarını açıp düzenlemek gerekir: Metin2 Pack Açıcı: EPack32

4- C# kullanılmıyor. Diğer dilleri ise temel mantığına uygun olacak şekilde kullanmak zaten mecburi bir durum. Sadece metin2 de kodlar ve bağlantılar biraz karışık ve fazla olduğu için dil ile beraber kullanılan kodların da neyi temsil ettiğini öğrenmek gerekiyor.

5- Python(pack), client source veya server source üzerinden yapılan değişiklikler oyuna yansıtılır zaten. Burada önemli olan ne yaptığımızı biliyor olmak. Bunun için de elbet zaman gerekli.

6-7 soruları cevaplamadan önce diğer temel düzeydeki eksikleri gidermen daha doğru olur.

8- Evet oluşturulabilir. Tabi bu da ilerleyen zamanlarda yapılması gereken bir şey. Geliştirme süresinin özellikle ilk zamanlarında autopack sadece kuru bir kalabalık olacaktır.

9- Bu işe başlayan birinin önce şu dosyaları tanımalı diye bir kaidesi yok bence, olamaz da. Çünkü metin2 de neredeyse her şey birbiriyle bağlantılı. Bu yüzden ilk cevapta belirttiğim gibi genel bir gözlem yapıp, nerede ne var ne yok gibi tespitleri yapman önceliğin olmalı.

10- Pack üzerinde yapılan her türlü değişiklik için o packi tekrar paketlemek gerekir. Source üzerinde yapılan her türlü değişiklik için de tekrar derleme işlemi gerekir. Derleme sırasında alınan hata bize nerde sorun olduğunu gösterir zaten, gösterilen kısımları kontrol ederek sorunları çözebilirsiniz. Eğer oyun içinde bir hata ya da sorun yaşanıyorsa, bunun nereyle alakalı olabileceğine dair fikir sahibi olmak için yine konu, dosyaları tanımaya dayanıyor.

11- Dump_proto, item proto ve mob proto üzerinde yeni eklemeler yapmamızı sağlayan bir araçtır. Mesela sıfır bir fileste silah kostüm sistemi ekli değildir, bunu eklerken item_proto dosyasını da bu sisteme uygun hale getirmemiz gerekir. İşte bu noktada dump_proto bize bunu yapma imkanı sağlıyor. Aksi takdirde biz silah kostüm sistemini eklesek de, oyun öyle bir itemin(kostümün) varlığını kabul etmeyecektir.

12- Geliştirme ve test süresinde paylaşabilirsiniz. Ancak gerekli güvenlik önlemleriyle beraber tüm düzenlemeler yapılmadan genellikle o şekilde paylaşılmaz.

13- Evet metin2 ye dair bütün dosyaları yedekleyebilirsin.

14- Öncelikle 10.cevapta söylenenler burda da geçerli. Açıkları falan bulmak ise oyunu didik didik test etmek gerekiyor. Oyun içi düzenlemeler bittikten sonra oyun dışı güvenlik testleri yapmak ve ona göre önlemler almak gerekir. DLL Inject vb. gibi..
Beta sunucu açmak ise bence mantıksız. Gelen oyuncular hatalarla sorunlarla karşılaştığı zaman büyük kısmı geri gidecektir, sonrasında tekrar reklam maaliyeti ve tekrar insanları toplama çabası falan iki iş olmuş olacak. Bunun yerine temeli sağlam atmak (her ne kadar zaman alsa da) daha mantıklı.

15- Başlamazdım.
çok teşekkür ederim bu iş zor olsa da imkansız değil umarım yaparım
 
Geri
Üst