Yardım Metin2 Haritalarının Unity3d'ye Aktarılması

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

pownite

Çaylak Üye
Üye
Mesaj
10
Beğeni
3
Puan
20
Ticaret Puanı
0
Arkadaşlar merhaba, Unity üzerinden geliştirmeyi planladığım projem için Metin2'nin herhangi bir haritasını import edebilmek istiyorum. Günlerdir araştırma yapıyorum ama ilerleme elde edemedim. Forumlara baktığımda benzer projeler var. Arkadaşlarımız kullandığı oyun motorlarına Metin2 haritalarını aktarabilmiş. Bu konuda doğrudan bilgisi olan veya fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? Discord adresim chiefdavidbalor. Gerekirse ücret mükabilinde destek alabilirim.
 
Ben bi ara unreal'a aktarmaya çalışmıştım modelleri. Savaşçı karakter modelini ve yürüme animasyonunu aktarmıştım.
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
kullanarak yapmıştım, gr2 modelini fbx formatına dönüştürüyorsun kullandığın oyun motoru o formatı tanıyor zaten. Pek hatırlamıyorum ama sanki bi python dosyasını plugins/python/ altına atmamız gerekiyordu diye hatırlıyorum, convert işlemi için. O dosyayı tekrar nereden bulabilirim bilmiyorum.
Forumda vardı unreal'da geliştirilen bir projenin konusu, haritaları da aktarmışlardı. Belki oradan daha çok bilgiye ulaşabilirsin.
 
Hocam karakter, animasyonlar ve harhangi bir nesneyi noesis kurllanarak bende import edebiliyorum. Haritaları aktarma konusunda herhangi bir bilgi bulamadım. Konu linkini atabilir misin?
 
Unreal Engine özelinde söylüyorum, Unity için de 'how to create a terrain with heightmap' gibi basit bi arama ile kolayca bir tutorial bulabileceğinden eminim.
Unreal'da heightmap dosyaları ile landscape (unity'de terrain diye geçer, kısaca harita denilebilir) oluşturulabiliyor.
Heightmap dosyalarında beyaz pikseller yüksekliği ifade eder, bu geneldir.
Unreal da heightmap'leri destekliyor. 'bir landscape oluştur ama bunu sana vereceğim heightmap dosyası ile yap' diyorsun, bu kadar.
metin2 harita pack'lerinde var heightmap'ler. Unreal Engine kurulu bende, hemen bi tane deneyeyim.
 
aslında onları aktarmak yerine direk kendin modellesen uzunmu sürer çünkü farklı asetler kullanırısn evler vs örnek olarakta o haritaları alırsın yani onlara benzetirsin. Sadece biraz fazla uğraştırıcı olabilr ama değişik modeller çıkar. Yada değişik tasarımlar
 
Unreal Engine özelinde söylüyorum, Unity için de 'how to create a terrain with heightmap' gibi basit bi arama ile kolayca bir tutorial bulabileceğinden eminim.
Unreal'da heightmap dosyaları ile landscape (unity'de terrain diye geçer, kısaca harita denilebilir) oluşturulabiliyor.
Heightmap dosyalarında beyaz pikseller yüksekliği ifade eder, bu geneldir.
Unreal da heightmap'leri destekliyor. 'bir landscape oluştur ama bunu sana vereceğim heightmap dosyası ile yap' diyorsun, bu kadar.
metin2 harita pack'lerinde var heightmap'ler. Unreal Engine kurulu bende, hemen bi tane deneyeyim.
Tamamdır hocam çok sağolun. "how to create a terrain with heightmap" araştıracağım. Discort adresiniziyazar mısınız? Müsait olduğunuz da danışmak istiyorum.
 
aslında onları aktarmak yerine direk kendin modellesen uzunmu sürer çünkü farklı asetler kullanırısn evler vs örnek olarakta o haritaları alırsın yani onlara benzetirsin. Sadece biraz fazla uğraştırıcı olabilr ama değişik modeller çıkar. Yada değişik tasarımlar
Hocam gereksiz olur. Yeni bir metin2 yaratmak istemiyorum. Zaten metin2'nin tüm assetleri paylaşılmış. Kodlama kısmı 1 yıldan fazla uğraştırıcak. Baştan yaratmak anlamsız.
 
Bütün halinde bi tane Metin2 haritası bulamadığım için internetten bi tane indirdim.
Metin2 World Editor'de
bossring.jpg

Unreal Engine'da
Screenshot_1.jpg

Herhangi bir map pack'indeki heightmap.raw dosyasını alarak yapabilirsin. Bu harita 131x131 çözünürlüğünde küçük bir dosya olduğu için dağlarda keskinlikler çok.
Terrain Generator programlarından (World Machine, Instant Terra (unity'de var mı bilmiyorum)) üretirsen daha yüksek çözünürlükte export alabileceğin için kullandığın oyun motorunda da istediğin sonuca çok daha yakın bi sonuç elde edersin.
Zemin texture için de, muhtemelen tile.raw dosyası işini görür. O da heightmap ile aynı mantıkta çalışıyor
 
Son düzenleme:
Bütün halinde bi tane Metin2 haritası bulamadığım için internetten bi tane indirdim.
Metin2 World Editor'de
15425 eklentisini görüntüle
Unreal Engine'da
15426 eklentisini görüntüle

Herhangi bir map pack'indeki heightmap.raw dosyasını alarak yapabilirsin. Bu harita 131x131 çözünürlüğünde olduğu için dağlarda keskinlikler çok.
Terrain Generator programlarından (World Machine, Instant Terra (unity'de var mı bilmiyorum)) üretirsen daha yüksek çözünürlükte export alabileceğin için kullandığın oyun motorunda da istediğin sonuca çok daha yakın bi sonuç elde edersin.
Zemin texture için de, muhtemelen tile.raw dosyası işini görür. O da heightmap ile aynı mantıkta çalışıyor

Hocam çok sağolun. Detaylı araştırıp deyeceğim. Günlerdir gereksiz bilgiler ve öneriler içinde boğuluyordum. Çok açıklayıcı oldu. Discort adresinizi verme imkanınız var mı?
 
Bizim çilekeş konumuz gelmiş @Kaiser :alala:

@pownite Öncelikle projende başarılar dilerim. Senin için birkaç öneri sunalım, fbx ile texturelerine kadar sorunsuz geçirebilirsin. Bunun için genel anlamda sorunsuz kullanılan bir çevirici var. Dosyayı ekte bırakıyorum fakat ışıklandırma için (ambiyans) biraz unity bilgisi gerekecek veya direk ışıklandırmayı blender ile daha kolay yapabileceğine inanıyorum. Elbette kişiden kişiye göre değişir. Metin2 mobil tarzı bir şey düşünüyorsan yaşayacağın en büyük sorun karakterlerin kemiklerini eşitlemek ve sistemsel olarak effectlerin döngüsü olacak.

Tam unutuyordum, köylerdeki bazı ağaçları geçirirken problem olabiliyor daha doğrusu biraz bozuk geçiyor onun için de metin2dev de bir konu açılmıştı bulursam yazıyı tekrar düzenlerim fakat en azından şimdilik nereden bulabileceğini söyleyebildim. Dosyayı şöyle bırakıyor ve başarılar diliyorum :aman:


Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Bizim çilekeş konumuz gelmiş @Kaiser :alala:

@pownite Öncelikle projende başarılar dilerim. Senin için birkaç öneri sunalım, fbx ile texturelerine kadar sorunsuz geçirebilirsin. Bunun için genel anlamda sorunsuz kullanılan bir çevirici var. Dosyayı ekte bırakıyorum fakat ışıklandırma için (ambiyans) biraz unity bilgisi gerekecek veya direk ışıklandırmayı blender ile daha kolay yapabileceğine inanıyorum. Elbette kişiden kişiye göre değişir. Metin2 mobil tarzı bir şey düşünüyorsan yaşayacağın en büyük sorun karakterlerin kemiklerini eşitlemek ve sistemsel olarak effectlerin döngüsü olacak.

Tam unutuyordum, köylerdeki bazı ağaçları geçirirken problem olabiliyor daha doğrusu biraz bozuk geçiyor onun için de metin2dev de bir konu açılmıştı bulursam yazıyı tekrar düzenlerim fakat en azından şimdilik nereden bulabileceğini söyleyebildim. Dosyayı şöyle bırakıyor ve başarılar diliyorum :aman:


Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
Teşekkür ederim Çok sağol
 
Geri
Üst