Magic To Master Oynanış

hasanmacit

dc: hasanmacit
Site yetkilisi
Moderatör
Premium Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
ilk 4 dakika adamın mausuna koyduğu item toplama makrosunu dinleme garantili oynanış videosu. yorumlar kopmalık :D youtuber sadece magic to master videosu çekiyor sanırım özel tutulmuş. videoların başına bilerek metin3 yazdırılıyor hala oradan oyuncu koparmaya çalışılıyor :D

düşüncelerinizi yoruma belirtin bakalım

 
Hayatımda gördüğüm en saçma proje sebep;

1. 2 Gram özgün yanı yok. Skill efektleri koşma ses vs. direkt metin2
2. Grafikler berbat benim dx9 filesin görüntüsü bundan iyidir ;)
3. PVE mekanizması 0. Vuruş hissiyatı yok PVP yi görmedim ama araştırmaya bile değmediğini biliyorum.
 
Emek verilen her işe saygım var ama videoyu komple izledikten sonra bir eleştiride bulunmak istiyorum, yapıcı veya değil ona siz karar verirsiniz.

Ekol MMORPG'lerin esintilerini veya oynanış alışkanlıklarını/fikirlerini kullanarak yeni oyunlar yapmak yeni bir şey değil, dünyada bunun bir çok örneği var o yüzden Metin IP'sinin popülerliğinden faydalanmak istemeleri bence normal yalnız oyuna baktığım zaman; Karakterler, karakter beceri sınıfları, moblar, sesler, efektler, görevler gibi bir oyunu oyun yapan başlıca bütün özellikler esinlenme veya örnek alma aşamasının çok ötesinde Metin2'den alınma gibi duruyor (gibisi fazla), orijinal oyunun çıkışından 20 sene sonra aynı ekolde bir oyun yapıp Metin2'ye küsen kitleyi toplama niyetini anlıyorum, evet mantıklı da ama arada 20 sene var, siz orijinalinin üstüne grafik ve tasarım haricinde bir şey eklemeden bunu sunarsanız finalde oyuncu yine orijinalini oynayacaktır. Bunu daha önce Inferna isimli bir proje denedi, Metin3 diye reklam çalışması yaptılar, onların da oyun içeriği grafik ve tasarım harici tamamen Metin2 ile aynıydı, finalde oyuncuları kalmadı. Bir işe esinlenip onunla aynı kulvarda bir şeyler yapmak mantıklı ama bu esinlenme işi benzerliğe dönüşürse başarı şansı azalır, bu da benim şahsi görüşümdür kesinlikle yapılan işi küçümsemek için konuşmuyorum eminim uzun bir süre geliştirilmiştir, saygılar.
 
Normal metinin (1) grafik kalitesi bile bundan daha iyiydi =) Ne vuruş hissiyatı ne doğru düzgün optimizasyon var. Öyleyse knight onlineden ne farkı kaldı :unsure:
 
Terrainset ve ışıklandırmada iyileştirme yapılırsa grafikler toparlar diye düşünüyorum. Arayüze de el atılmalı bence; quest sayfası, yazı fontları vs okunurluğu baya düşürüyor.
 
Youtuber Türkçe'yi geçtim okumayı geçen hafta sökmüş gibi anlattığı için bence eldeki malzemeyi marketing konusunda yeterli derecede kullanamıyor, marka değerine hatta metin3 yazarak zarar veriyor çünkü telif hakkı meselesi bir aralar gündem olmuştu.

Ben çalışmayı olumlu buluyorum fakat gelişmesi için developer ve designerlarına çeşitli fikirler vermemiz gerekiyor; gözüme çarpan ilk mevzu eşyaların ve dropların icon seçimleri oldu, iconlar oyunun ruhunu temelde oyunculara akmasını sağlayan elementlerin başında gelir, fakat özensiz sanki google'dan bulunma png'ler kullanılmış hissiyatı veriyor, ruh yakalanmamış.

İkinci olay drop effect, izlediğim kadarıyla o göğe yükselen item efekti kullanılmış bunu her itemde kullanmak yerine gerçekten nadide olan eşyalarda kullanılsa diğer common droplarda basit bir efekt kullanılması oyuncuyu yönlendirir, hatta anlık seratonin patlamasından oyuna bağımlı hale getirir.

Üçüncü kısım ise kendi alanım olan map ve level design konusu, videolardan takip ettiğim kadarıyla çeşitli mapler ve her mapin bir kısmında ise köyümsü bir yapı oluşturulmuş ve her mapte belirli görevleri yaparak oyuncu çeşitli eşyaları elde ediyor. Her mapte bir köy merkezi eğer varsa tekrara düşürdüğü ve oyuncuyu böldüğü için bir noktadan sonra tatsızlaşır bunun yerine ana şehirde npcler levellara göre görevleri verip oyuncunun ana şehre uğraması sağlanıp oyunda süreklilik arz edilebilir.

Map tasarım konusunda ise, zindanları ayrı tutuyorum, farm mapleri ve şehir mapi çok kaotik. Hatta tasarımcının depresif bir anda çizdiğini düşünmeme sebep oldu, oyun motorunun imkanları yeterince kullanılmamış gibi gözüküyor. Vegetation yani bitkiler konusunda ise oyun sınıfta kalmış temel biyoloji bilimine uyumsuz(iklim ve bitkiler) bir tasarım söz konusu, özellikle ağaçlar ve zaman zaman yerden çıkan otlar yapay hissiyat veriyor, ağaçların otların ve terrain texturelarının komple reworklenmesi gerektiğini düşünüyorum, hepimiz günlük hayatta yeterince stresle boğuşurken oyunda bir de bünyeye stres ve yapaylık yüklemenin ne anlamı var? Ağaçlar çok sık kendini tekrar ediyor bir orman yaptığımda kendim en az 18-20 farklı ağaç modelleri kullanırım, toprağına göre de ağaçların yaprak renkleri ve modellerini seçerim, sizde de benzerini görmek isterdim. Bazı farm maplerinde yollarda taşlar döşenmiş yerlere allah aşkına yerde kare kare taş varken bir anda nasıl kum/toprak devamında da yeşillik oluyor, yaparken daha da düşünülmesi gerekiyor bu detayların. 2004 metin2sinin maplerinde bile bu basit hatalar yok. Sis olayında ağaç ve objeler sisle grileşiyor ama environment dosyalarında kullanılar resimler direkt ortada, eğer bir sis kullanılıyorsa gerçek hayattaki gibi olmasının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.
 
Youtuber Türkçe'yi geçtim okumayı geçen hafta sökmüş gibi anlattığı için bence eldeki malzemeyi marketing konusunda yeterli derecede kullanamıyor, marka değerine hatta metin3 yazarak zarar veriyor çünkü telif hakkı meselesi bir aralar gündem olmuştu.

Ben çalışmayı olumlu buluyorum fakat gelişmesi için developer ve designerlarına çeşitli fikirler vermemiz gerekiyor; gözüme çarpan ilk mevzu eşyaların ve dropların icon seçimleri oldu, iconlar oyunun ruhunu temelde oyunculara akmasını sağlayan elementlerin başında gelir, fakat özensiz sanki google'dan bulunma png'ler kullanılmış hissiyatı veriyor, ruh yakalanmamış.

İkinci olay drop effect, izlediğim kadarıyla o göğe yükselen item efekti kullanılmış bunu her itemde kullanmak yerine gerçekten nadide olan eşyalarda kullanılsa diğer common droplarda basit bir efekt kullanılması oyuncuyu yönlendirir, hatta anlık seratonin patlamasından oyuna bağımlı hale getirir.

Üçüncü kısım ise kendi alanım olan map ve level design konusu, videolardan takip ettiğim kadarıyla çeşitli mapler ve her mapin bir kısmında ise köyümsü bir yapı oluşturulmuş ve her mapte belirli görevleri yaparak oyuncu çeşitli eşyaları elde ediyor. Her mapte bir köy merkezi eğer varsa tekrara düşürdüğü ve oyuncuyu böldüğü için bir noktadan sonra tatsızlaşır bunun yerine ana şehirde npcler levellara göre görevleri verip oyuncunun ana şehre uğraması sağlanıp oyunda süreklilik arz edilebilir.

Map tasarım konusunda ise, zindanları ayrı tutuyorum, farm mapleri ve şehir mapi çok kaotik. Hatta tasarımcının depresif bir anda çizdiğini düşünmeme sebep oldu, oyun motorunun imkanları yeterince kullanılmamış gibi gözüküyor. Vegetation yani bitkiler konusunda ise oyun sınıfta kalmış temel biyoloji bilimine uyumsuz(iklim ve bitkiler) bir tasarım söz konusu, özellikle ağaçlar ve zaman zaman yerden çıkan otlar yapay hissiyat veriyor, ağaçların otların ve terrain texturelarının komple reworklenmesi gerektiğini düşünüyorum, hepimiz günlük hayatta yeterince stresle boğuşurken oyunda bir de bünyeye stres ve yapaylık yüklemenin ne anlamı var? Ağaçlar çok sık kendini tekrar ediyor bir orman yaptığımda kendim en az 18-20 farklı ağaç modelleri kullanırım, toprağına göre de ağaçların yaprak renkleri ve modellerini seçerim, sizde de benzerini görmek isterdim. Bazı farm maplerinde yollarda taşlar döşenmiş yerlere allah aşkına yerde kare kare taş varken bir anda nasıl kum/toprak devamında da yeşillik oluyor, yaparken daha da düşünülmesi gerekiyor bu detayların. 2004 metin2sinin maplerinde bile bu basit hatalar yok. Sis olayında ağaç ve objeler sisle grileşiyor ama environment dosyalarında kullanılar resimler direkt ortada, eğer bir sis kullanılıyorsa gerçek hayattaki gibi olmasının daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.
Yazını okudum ve emin ol çok hak veriyorum ama şunu unutuyoruz kendi fikri ve zikri olmayan kimlik kopyalayan kimlik çalmayı seven sanki kimlikleri onun hayatıymış gibi yaşayan bir insan için bu kadar yazıyorsun bu konuda kendisini ifşa ettim bu konuya attığım mesaj linkini sana bırakıyorum Metin2 Oyununu Başka Bir Oyuna Çevirebileceğimiz Kod Yazabilen Yazılımcı Arıyorum
 
Yazını okudum ve emin ol çok hak veriyorum ama şunu unutuyoruz kendi fikri ve zikri olmayan kimlik kopyalayan kimlik çalmayı seven sanki kimlikleri onun hayatıymış gibi yaşayan bir insan için bu kadar yazıyorsun bu konuda kendisini ifşa ettim bu konuya attığım mesaj linkini sana bırakıyorum Metin2 Oyununu Başka Bir Oyuna Çevirebileceğimiz Kod Yazabilen Yazılımcı Arıyorum
sadece oyun hakkında yorumladım gerisi artık herkesin vicdanına, kişiselleştirmekten ziyade burada yazılanları belki 5 sene sonra mmorpg geliştirmek için yola çıkan birileri okuyacak biraz da onlara kaynak olması maksadıyla gözüme çarpanları aşırı detaylandırmadan yazdım, gerisi artık allahın takdiri bir kimlik bunalımı gibi hastalığı varsa bir an önce toparlanır inşallah sahibi, 1 2 kere konuşmuşluğum var sadece kendisiyle, ne denirki başka...
 
Bence 20 yıllık Metin2'nin animasyonları ve vuruş hissi daha iyi. Ama eleştireceğim en büyük konu level design, haritalar kağıt gibi düz. Sanki oyun motorunda default zemin yüklenmiş üzerine texture geçirilmiş. Her şey 4 köşeli. Merdivenler, evler, map her şey kare ve dikdörtgen sanki. Doğallık hissiyatı pek yok.
 
Geri