Sınıflar
Guild Wars 2'de toplam sekiz sınıf bulunacaktır. Sınıflar, üç gruba ayrılmaktadır;
Scholars (Bilginler): Hafif zırh giyen sınıflardır, bunlar: Elementalist, Necromancer ve Mesmer sınıflarıdır.
Adventurers (Maceracılar): Orta zırh giyen sınıflardır, bunlar: Ranger, Thief ve Engineer sınıflarıdır.
Soldiers (Askerler): Ağır zırh giyen sınıflardır, bunlar: Warrior ve Guardian sınıflarıdır.
Elementalist
Elementalist doğanın yıkıcı güçleri ateş, hava, toprak ve suyu emri altına sokar. Elementalist fiziksel dayanıklılıktan yoksun olsa da tek bir büyü ile devasa zarar verebilir, rakiplerini tehlike yaratmadan etkisiz kılabilir. Buna rağmen Elementalist'i zorlu kılan çok yönlü olmasıdır. İçinde bulunduğu tehlikelere uyum sağlamak için silahlarını değiştirmek yerine o duruma uyum sağlayacak elementi kullanmayı tercih eder. Elementalist 4 elementten birinin "Attunement" ini kullandığında kendini gelişterecek güçler kazanır.
Warrior
Silahların ustası Warrior hızına, gücüne, dayanıklılığına ve zırhlarına güvenir. Warrior darbe üstüne darbe indirerek adrenalin depolayıp gücüne katkı sağlar. Adrenalin, Burst Skilller sayesinde Warrior'a güç katar ve verdiği hasarın çoğalmasını sağlar. Her silah setinin depolanan adrenalini kullanacak bir burst skilli vardır. Warrior bu skilleri istediği zaman kullanabilir ama ne kadar çok adrenalin biriktirirse o kadar çok etkili olur. Bazı burst skiller ise hasar yerine bazı kondisyonlar sağlar.
Ranger
Ranger keskin gözü, titremeyen eli ya da doğanın kendi gücü ile her işin ustasıdır. Uzun mesafeli çarpışmaların ustası Ranger düşmanlarını uzak mesefelerden yayı ile avlar. Emrindeki bir ahır dolusu hayvanıyla Ranger düşmanının güçlerine ve zayıflıklarına odaklanabilir. Ranger'a sadık hayvanı eşlik eder. Ranger'lar hayvanları sevgileriyle kendilerine bağlarlar. Ranger'lar çağırabilecekleri 3 hayvana sahip olabilirler ama sadece bir tanesini yanlarına alabilirler. Hayvanların canları, zırhları ve verdikleri hasarlar sahiplerinin levelına göre hesaplanır.
Hayvanlar(Pets) Ranger 3 pet slotu bulundurur. Combat dışında Ranger aktif petini değiştirebilir. Kara hayvanları(örümcek), amfibiler(timsah) ve deniz hayvanları(köpek balıkları) olmak üzere 12 farklı çeşit pet türü bulunur. Bununla birlikte her türün ayrıca alt türü bulunur. Örnek olarak, kutup ayısı "Icy Roar" özelliğine sahipken boz ayılar "Fearsome Roar" özelliğine sahiptir.
Necromancer
Necromancer ölüleri çağıran karanlık sanatlar ustası, kayıp ruhların gücünü kullanır ve gerçek manada düşmanının yaşam gücünü emer. Necromancer, ölümü aldatmak ve arkadaşlarını felaketin eşiğinden döndürmek için kullandığı yaşam gücüyle beslenir. Necromancer ölümden ve güçsüzlükten beslenir. Yaşam gücü Necromancer'ın kendi yaşamını uzatmak için kullandığı enerjidir. Özel skiller kullanarak, necromancer yaşam gücünü düşmanlarına saldırarak ve onları öldürerek geliştirir. Canı tükendiği zaman "downed state" olmak yerine, necromancer otomatik olarak "Death Shroud" yeteneğini aktive eder. Necromancer hayalet "Death Shroud" forumunda yaşam gücü tükenene veya birini öldürene kadar savaşmaya devam eder ve kendi cesedine geri döner.
Guardian
Guardian faziletli gücüyle düşmanlarını cezalandırmak ve arkadaşlarını korumak için kendini adamış bir savaşçıdır. O staff'la tehlikeli olduğu gibi hammer'lada tehlikelidir. Arkadaşlarıyla zafer kazanmak için kendini feda edebilir. Her Guardian pasif güçlere sahiptir, bu güçlerini arkadaşları için kullanabilir. Bir saldırıya öncülük ederken veya partinizin kanadını korurken işe yarayan bu yetenek, Guardian'ı mükemmel bir destekleyici yapar. Guardian'lar, savaşta onlara güçlendiren üç özellik geliştirdi. "Justice" kullanarak düşmanlarını yakabilir, "Courage" ile, bir "mighty blow"u bile silkebilir. "Resolve" sayesinde Guardian health üretir, en tehlikeli durumlardan canlı çıkmasını sağlar.
Thief
Gizlilik ve sürprizin ustası Thief, tekli mücadelede ölümcül - özelliklede düşmanlarını hazırlıksız yakaladığı zaman. Thiefler düşük armor ve can açıklarını hızlarıyla kapatırlar. Onlar gölgeler arasında yürür, birden kaybolur veya düşmanlarından çaldıkları eşyaları silah olarak kullanırlar. Düşmanlar arkasını kollamalı, yoksa Thief onlar için kollar. Thiefler initiative kullanırlar. Thiefler on initiative puanına sahiptir ve her saniye bir tanesini geri kazanırlar. Silah skilleri initiative puanı kullanır fakat yeniden dolum süresi yoktur, yani thiefler skillerini arka arkaya kullanabilir. Bu Thieflere her daim kullanım seçeneği sunarken aynı zamanda güçlü saldırılarını birbiri ardına kullanabilme imkanı sağlar.
Engineer
Mekanik kargaşaların ustaları, Engineer'lar; patlayıcılar, aletler, iksirler ve her türlü konuşlandırılabilen cihazlar ile onarımlarını yaparlar. Bir alanın kontrolünü; turretler yerleştirerek, simyasal silahlar ile dostlarını destekleyerek ya da geniş çeşitlilikte mayın, bomba ve patlayıcıları düşmanın başına yıkarak ele geçirebilirler.Elementalist'ler gibi, Engineer'lar da aynı anda tek silah seti kullanabilirler, fakat bu silah setini özel aletler ve sağlık kitleri ekleyerek donatabilirler. Bu kitler Engineer'a, normal silah skillerinin yerine geçecek tam takım skillere sahip olan özel silahlar ve sırt çantaları sağlarlar.
Mesmer
Rakiplerini denetim altında tutmak için aldatma ve karmaşaya bel bağlayan büyülü düello ustalarıdır. Tereddüt onların en büyük müttefiğidir. Oyalamak için güçlü ilüzyonlar kullanarak bir düşman ile asla doğrudan çatışmaya girmeyeceklerinden emin olurlar, güçlerini ve taktiklerini adil olmayan bir savaş zemini hazırlamak için kullanırlar. Tam Mesmer'in ne yaptığını çözdüğünüzü düşündüğünüz anda ilüzyonlar parçalanmaya, klonlar ortadan kaybolmaya başlar ve başından beri boşa kılıç salladığınızı anlarsınız. Gerçek Mesmer'i göz önünde tutmak zordur.