Çözüldü GR2 Viewer beyaz obje problemi

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

SinopLu57

Üye
Üye
Herkes' e Selam,
Öncelikle sıkıntı' nın başlıkta göründüğü kadar basit olmadığını başta belirtmek istiyorum.
Bildiğiniz üzere map yapma işlerine yeni başladım ve 1. adımda kendime düzgün bir property klosörü yapmak istedim ve yapıyorumda şimdiye kadar 20' yi aşkın model ayarladım ve bugün garip bir sorunla karşı karşıya kaldım.

Öncelikle modeli map' ten nasıl söktüğüme değineyim,
Öncelikle modelimi buluyorum, daha sonra Texture Changer Granny programıyla texturelerin bulunduğu konumu öğreniyorum ve hepsini bulunduğu konumdan alıp kendi oluşturduğum property dosyasının içinde atıyorum ve isim düzenlemelerine başlıyorum, hepsinin ismini güzel bir şekilde ayarladıktan sonra Texture Changer Granny programıyla kendi dosyamın yolunu yazarak texturelerin istediğim konumdan çekilmesini sağlıyorum.

Fakat işin garip yanı bütün bu işlemleri yaparken o kadar model çektim hiçbir problem olmadı neden bu modelde bembeyaz gözükmesine sebeb oldu hala idrak etmekte güçlük çekiyorum açıkçası,
İnsanlık halidir texture yolları düzenlerken bir sıkıntı yapmış olabilirim dedim yapmamışım texture isimlerinde sıkıntı vardır dedim ondada yok 3 kere silip baştan yapmayı denedim 3 ündede aynı sonuca çıktı gerçekten inanılmaz bir durum.
Son olarak bir resim bırakıyorum probleme dair, yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa mutlu olurum iyi forumlar herkes' e <3
ScreenHunter_1.jpg
 
Çözüm
Sorun çözülmüştür,
Sorunun kaynağını basit bir inşaat mantığıyla anlatayım, normal bir evin 4 cephesi vardır ve bazı yerlerinde renk farklılığı kullanılır, siz 1 cephesine hem kırmızı hem mavi rengi koymaya çalıştınız peki sonuç boş bir cephe :D
kısacası 2 farklı textureyi bir texturede kullanmaya çalışmışım yani isim değiştirirken boşluğuma denk gelmiş ve böyle beyaz bir obje hatası ile karşı karşıya kaldım.
En azından öğrenmiş olduk, demekki neymiş Granny Viewer 2 programını kullanırken bir modelde 2 farklı textureyi tek bir kısımda kullanmamamız gerekiyormuş :D
Tabi bu dediğim model yapılırken değil modelin dosyalarını düzenlerken.
Neyse konuyu uzattıkça saçma sapan yerlere gitmeye başladı sorun çözülmüştür, sorunu çözmeye çalışan...
Bilgisayarin D diskinde ymir work/.../.../ olacak şeklinde klasör yolu oluşturdunuz mu? Eğer bunu yapmadiysaniz DDS yolu doğru olsa bile bulamayacaktır.

D diskinin içine DDS yolunu sağlayacak şekilde klasörler oluşturun ve tekrar deneyin.
 
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim,
Şimdi bu benim ilk çekmeye çalıştığım model değil bilgim ne kadar az da olsa gr2 dosyalarını nasıl çekeceğim konusunda epey bi yol kat etmiş bulunmaktayım,
dediğim gibi çekip test etmiş olduğum 20 nin üzerinde model mevcut çalışır vaziyette, sadece bu model çalışmıyor yinede içinizin rahatlaması adına klosör dizininin resmini çektim buraya koyuyorum :)
ScreenHunter_2.jpg
 
Spam gibi olucak ama biraz daha konuyu açmak adına 2 fotoğraf daha atıyorum buraya,
ScreenHunter_1.jpg

Burada dosyaların yolunu değiştirdiğim şekli gösteriyorum,

ScreenHunter_2.jpg

Burada ise ayarladığım texture konumlarının doğru yerde olduğunu belirtiyorum.
Aklına başka bir fikri gelen olursa paylaşsın lütfen,
En son model bozuk diyeceğim ama modelin isim değiştirilmemiş hali gayet normal çalışıyor :D
 
Sorun çözülmüştür,
Sorunun kaynağını basit bir inşaat mantığıyla anlatayım, normal bir evin 4 cephesi vardır ve bazı yerlerinde renk farklılığı kullanılır, siz 1 cephesine hem kırmızı hem mavi rengi koymaya çalıştınız peki sonuç boş bir cephe :D
kısacası 2 farklı textureyi bir texturede kullanmaya çalışmışım yani isim değiştirirken boşluğuma denk gelmiş ve böyle beyaz bir obje hatası ile karşı karşıya kaldım.
En azından öğrenmiş olduk, demekki neymiş Granny Viewer 2 programını kullanırken bir modelde 2 farklı textureyi tek bir kısımda kullanmamamız gerekiyormuş :D
Tabi bu dediğim model yapılırken değil modelin dosyalarını düzenlerken.
Neyse konuyu uzattıkça saçma sapan yerlere gitmeye başladı sorun çözülmüştür, sorunu çözmeye çalışan herkes' e çok teşekkür ediyorum zamanınızı yedim kusura bakmayın lütfen <3
Herkes' e iyi forumlar dilerim.
 
Çözüm
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri