Çözüldü Görev kitabı questi yardım

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

coskun66

Üye
Üye
Mesaj
105
Çözümler
4
Beğeni
30
Puan
699
Ticaret Puanı
0
bu sekilde yazdım fakat tabıkı bıyerde sıkıntılar var ama anlamadım bılen bırısı bakabılırmı 50307 gorev kıtabının kodu puty e okuttugumda sadece state start begın ve when 50307 gorunuyor baska bısey yok ama olmuyor oyunda buna benzer bır kac sey yaptım kendım onlar sorunsuz sekılde calısıyor ama bunu cozemedım yardmcı olurmusnuz cok tesekkurler





Lua (Quest):
quest Gorev1 begin
    state start begin
        when 50307.use begin
        say_title("Görev kitabı Normal")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır")
        say("")
        local a1 = number(1,5)
        if a == 1 then
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("Siyah Ork")
        end

        when info or button begin
            say("Siyah Orklar Başımıza Bela olmaya basladı")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 400 adet Siyah Ork  kes yoket Parcala hadı aslanım !")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 300)
            q.set_counter("Siyah Ork", 300)
        end

        when 636.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 400 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Siyah Ork", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Siyah Ork")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        elseif a == 2 then
        say_title("Boo")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır:")
        say("")
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("boo")
        end

        when info or button begin
            say("booyu cok can sıkıcı bı yaratık olmaya baslamadımı?")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 30 adet boo  kes menı isteyecem!")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 30)
            q.set_counter("Boo", 30)
        end

        when 692.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 30 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Boo", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Boo")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        elseif a == 3 then
        say_title("Görev kitabı Normal")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır")
        say("")
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("Goo-pea")
        end

        when info or button begin
            say("Goo-pea  Başımıza Bela olmaya basladı")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 30 adet goo-pea  kes yoket Parcala hadı aslanım !")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 30)
            q.set_counter("Goo-Pea", 30)
        end

        when 493.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 30 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Goo-pea", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Goo-pea")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        elseif a == 4 then
        say_title("Görev kitabı Normal")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır")
        say("")
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("Mahon öldür")
        end

        when info or button begin
            say("Mahon  Başımıza Bela olmaya basladı")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 30 adet Mahon  kes yoket Parcala hadı aslanım !")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 30)
            q.set_counter("Goo-Pea", 30)
        end

        when 491.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 30 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Mahon", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Mahon")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        elseif a == 5 then
        say_title("Görev kitabı Normal")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır")
        say("")
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("Chuong")
        end

        when info or button begin
            say("chuong  Başımıza Bela olmaya basladı")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 30 adet Chuong  kes yoket Parcala hadı aslanım !")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 30)
            q.set_counter("Chuong", 30)
        end

        when 494.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 30 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Chuong", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Chuong")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        elseif a == 6 then
        say_title("Görev kitabı Normal")
        say("")
        say("Görev kıtapları degerlıdır. içlerinden B.metaldan efsun nesnelerı ve arttırma ve")
        say("site tec. yuzuk eldıven ve +kostumlerden cıkabılır.gorev kıtaplarına gore degısır")
        say("")
        pc.remove_item("50307",1)
        state information begin
        when letter begin
            send_letter("Vahşi Yüzbaşı")
        end

        when info or button begin
            say("Vahşi Yüzbaşı  Başımıza Bela olmaya basladı")
            say("buna bi son vermek lazım...")
            say("Bu yuzden senden bir sey isteyecegim")
            say(" 30 adet Vahşi Yüzbaşı  kes yoket Parcala hadı aslanım !")
            say_reward("Karsiliginda cok ama cok efsane seyler alacaksın")
            say("")
            pc.setqf("state", 30)
            q.set_counter("Vahşi Yüzbaşı", 30)
        end

        when 591.kill begin
            local count = pc.getqf("state") - 1
            if count <= 30 then
                pc.setqf("state", count)
                q.set_counter("Vahşi Yüzbaşı", count)
            end
            if count == 0 then
                say_title("Vahşi Yüzbaşı")
                say("Aferin!")
                say("Kazandiklarinı verecek bekle sansına ne gelecek:")
        local a1 = number(1,18)
        if a1 == 1 then
        pc.give_item2("25041",1) --- BUYULU METAL
        elseif a1 == 2 then
        pc.give_item2("27992",1) --- BEYAZ İNCİ
        elseif a1 == 3 then
        pc.give_item2("27993",1) --- MAVİ İNCİ
        elseif a1 == 4 then
        pc.give_item2("76023",6) --- eFSUN NESNESİ YESIL
        elseif a1 == 5 then
        pc.give_item2("76024",6)  --- ARTTIRMA YESIL
        elseif a1 == 6 then
        pc.give_item2("27105",20) --- pembe iksir
        elseif a1 == 7 then
        pc.give_item2("30270",20) --- EJDERHA TAŞI
        elseif a1 == 8 then
        pc.give_item2("70024",10) --- kUTSAMA kAGIDI
        elseif a1 == 9 then
        pc.give_item2("70039",1)  --- DEMİRCİ EL KITABI
        elseif a1 == 10 then
        pc.give_item2("45017",1)  --- savascı sac sıtılı
        elseif a1 == 11 then
        pc.give_item2("41313",1)  --- çol gıysısı
        elseif a1 == 12 then
        pc.give_item2("41314",1)  --- çol kız
        elseif a1 == 13 then
        pc.give_item2("50011",20)  --- Ayısıgı
        elseif a1 == 14 then
        pc.give_item2("50038",1) --- tunc sertıfıka
        elseif a1 == 15 then
        pc.change_money(3000000)   --- 3m
        elseif a1 == 16 then
        pc.change_money(200000)  ---- 2m
        elseif a1 == 17 then
        pc.give_item2("71016",1)  --- eldiven
        elseif a1 == 18 then
        pc.give_item2("71015",1)   ---- tecrübe yüzüğü
        end
        return
        end
        end
    end
end
 
Çözüm
ya cıdden coktandır ugrasıyorum bulamadım aceba baana bı ucret karsılıgındada olsa yardım etmezmısınız benım bunu kesınlıkle yapmam lazım bı gerı donus saglarmısnız ozelden yazarsanız telde vereyım
Buradan ücret karşılığında destek vermiyorum. Bunun içinde zaten hiçbir yere para vermenize gerek yok çünkü internete düşen dosyalar bunlar.
İnternette womsvn dosyalarının paylaşıldığı linkler kırılmış. Benim bilgisayarda olması lazım.
Bilgisayarımda yer alan rubinum dosyalarında gerekli şeyleri buldum. Orijinaldeki görev kitabı questleri bunlar. :)
Wom2 dosyalarında orijinal görev kitabı questi bulunuyor.
 
İnternette wom2svn diye arama yapın. Dosya karşınıza çıkacaktır. :)


Bi süre evde olmadığım için foruma bakamadım kusura bakmayın.
ya cıdden coktandır ugrasıyorum bulamadım aceba baana bı ucret karsılıgındada olsa yardım etmezmısınız benım bunu kesınlıkle yapmam lazım bı gerı donus saglarmısnız ozelden yazarsanız telde vereyım
 
ya cıdden coktandır ugrasıyorum bulamadım aceba baana bı ucret karsılıgındada olsa yardım etmezmısınız benım bunu kesınlıkle yapmam lazım bı gerı donus saglarmısnız ozelden yazarsanız telde vereyım
Buradan ücret karşılığında destek vermiyorum. Bunun içinde zaten hiçbir yere para vermenize gerek yok çünkü internete düşen dosyalar bunlar.
İnternette womsvn dosyalarının paylaşıldığı linkler kırılmış. Benim bilgisayarda olması lazım.
Bilgisayarımda yer alan rubinum dosyalarında gerekli şeyleri buldum. Orijinaldeki görev kitabı questleri bunlar. :)
 

Dosya Eklentileri

  • quest_scroll.rar
    6,1 KB · Gösterim: 139
Çözüm
Buradan ücret karşılığında destek vermiyorum. Bunun içinde zaten hiçbir yere para vermenize gerek yok çünkü internete düşen dosyalar bunlar.
İnternette womsvn dosyalarının paylaşıldığı linkler kırılmış. Benim bilgisayarda olması lazım.
Bilgisayarımda yer alan rubinum dosyalarında gerekli şeyleri buldum. Orijinaldeki görev kitabı questleri bunlar. :)
Ya sen bi başkasın kardeşim gerçekten var ya çok çok sağ ol. Boş boş sitelere para vermekten kurtardın beni kardeşim çok sağ ol. Bunları normal bi quest olarak okutacak mıyım bi yeri var mı atacağım birde ben bi server açacam. 1 - 2 ufak düzenlemeleri var alacağım şirket 100 tl'ye yaparız diyor. Balık tutma süresini 1 ila 3sn çekilecek bir de bk okuma süreleri 2 saat olacak. Bunu yapabilirsen para başkasına gitmesin.,
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Buradan ücret karşılığında destek vermiyorum. Bunun içinde zaten hiçbir yere para vermenize gerek yok çünkü internete düşen dosyalar bunlar.
İnternette womsvn dosyalarının paylaşıldığı linkler kırılmış. Benim bilgisayarda olması lazım.
Bilgisayarımda yer alan rubinum dosyalarında gerekli şeyleri buldum. Orijinaldeki görev kitabı questleri bunlar. :)
Bir de kardeşim bu verdiklerin de ne keseceği boş kodu vs. yazıyor nede vereceği itemler yazıyor.
Benim amacım içindeki verdiği görevleri değiştirmek. Verdiği itemleri değiştirmek. Bu konuda da yardımcı olursan sevinirim.
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Ya sen bi başkasın kardeşim gerçekten var ya çok çok sağ ol. Boş boş sitelere para vermekten kurtardın beni kardeşim çok sağ ol. Bunları normal bi quest olarak okutacak mıyım bi yeri var mı atacağım birde ben bi server açacam. 1 - 2 ufak düzenlemeleri var alacağım şirket 100 tl'ye yaparız diyor. Balık tutma süresini 1 ila 3sn çekilecek bir de bk okuma süreleri 2 saat olacak. Bunu yapabilirsen para başkasına gitmesin.,
Siteyi kurarken ve insanlara yardım etmeden önce insanları bilgisizliklerinden faydalanıp haksız kazanç elde eden insanların önüne set kurmayı amaçlıyorum. İnternette genelde paylaşılan bi dosyaya para vermek yada parayla satmak etik değil.

Questleri normal bi quest gibi okutacaksın.

Bilişim şirketi ile yaptığınız anlaşmaya gelince. Düzenleme hizmetlerinde para istemeleri gayet normal. Lakin illa da ben yapmak istiyorum diyorsanız bu istediğiniz 2 şey için source düzenlemeyi ve derlemeyi bilmeniz gerekli. Balıkçılığa item eklemeyle ilgili eğitim videom var. Balıkçılık süresiyle ilgili de video çekmeyi düşünüyordum ama daha o üniteye çok var. Anca 1 sene sonra gelir. :)

Bir de kardeşim bu verdiklerin de ne keseceği boş kodu vs. yazıyor nede vereceği itemler yazıyor.
Benim amacım içindeki verdiği görevleri değiştirmek. Verdiği itemleri değiştirmek. Bu konuda da yardımcı olursan sevinirim.
Verdiğim questlerdeki kodlara bakarak aslında nereden çekildiğini bulabilirsiniz. :)
Görev kitabı kolay - normal - zor questscroll5 dosyasındaki kodlar üzerinden çalışıyor.

Python:
-- pimped according mantis #118754 to prevent mantis #0042898
        function get_mission()
            -- add addtional check routine for player that have a invalid mission index
            local mission_index = pc.getqf("mission_index")
      
            if mission_index > 56 then
               mission_index = number(50, 56)
                             questscroll5.set_mission(mission_index)
            end
      
            return locale.questscroll5.mission[mission_index]
        end
Kodu şöyle bir inceleyelim.
Python:
return locale.questscroll5.mission[mission_index]
Burada locale.questscroll5.mission dizisi hakkında bilgi vermiş.
Quest dosyaları içinde locale. ile başlayan bir dizi varsa bakmamız gereken dosya locale.lua dosyasıdır.
locale.lua dosyasında şunu aratın görevler karşınıza çıkacaktır.
Python:
locale.questscroll5={}

Yalnız burada dosyaları düzenlerken bilmeniz gereken bir şey var. (Aslında bu görevlerin nasıl düzenleneceğinin videosu da mantıklı olur. :D)
Python:
locale.questscroll5.mission={
        {         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB                ,        "Aa"        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "Bir süreden beri şeytani zihinsel etkiye sahip taşlar Başkentin yakınlarına düşüyor. Araştırmalar gösteriyor ki bu taşların içindeki zihinsel etki hayvanları çılgına çeviriyor. Bu taşları parçala. Senden rica ediyorum. Kesinlikle ödüllendirileceksin."        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "8002"        ,        3        },

Mesela benim dosyamda ilk görev bu şekilde belirtilmiş. Düzenlemeden önce hangi dizi sütunun ne işe yaradığını bilmeniz gerekli. Ben zamanında kodları okuyarak hangi sütunun ne işe yaradığını çözmüştüm. İsterseniz sizde aynı yöntemi uygulayabilirsiniz veya sizin için hazırladığım ufak bi rehbere göz atalım;

Bundan önce de dizilerden bahsedeyim. Diziler aslında düzenli veriler diyebiliriz. Bir nevi veritabanı gibi.
Dizi yapısını şu şekilde inceleyelim.

Dizide ilk olarak görevin öldürülecek canavar tipi belirtiliyor.
"QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB" => Bu görev için tanımlı olarak canavar öldürme tipini belirtir. İki tane değer tanımlanmış bunlar;
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB => Tek canavar türü kesilecekse.
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 => 2 tane canavar türü kesilecekse.

"Aa" => buraya gelecek değer görev sonunda verilecek ödülleri belirtiyor. Bu öldülleri de locale.lua dosyasında locale.questscroll5.reward_exp, locale.questscroll5.reward_money, locale.questscroll5.reward_item dizilere tanımlanmış
Bu sütuna gelebilecek değerler: Aa, Ab, Ba, Bb, Bc, Ca, Cb, Cc, Cd, Da, Db, Dc.

"3 Savaş Taşı parçala" => Bura da ise görevin adını belirtiyorsun.
"Bir süreden beri.. " => Burada görevin açıklaması.
" 3 Savaş Taşı parçala" => Buda aynı şekilde isim belirtiyorsun.
"8002" => Kesilecek canavarın veya metinin idsini yazıyorsun.
"3" => Buraya ise ne kadar kesileceğini belirtiyorsun.

QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 değerini eklersen dizi şöyle olmalı;
Python:
{         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2        ,        "Cb"        ,        "8 Bacakları var 3"        ,        "Krallık Örümceklerin yaşadığı yer olarak tahmin edilen bir mağara sistemi buldu. Örümcek Mağaraları hakkında tam bir bilgi yok. Sadece çok tehlikeli oldukları biliniyor. Mağaralara bakacak mısın? Onların büyüyen güçlerini sayılarını azaltarak durdur."        ,        "35 Kırmızı Ölümcül Zehirli Örümcek 35 Pençeli Örümcek öldür."        ,        "2033"        ,        35        ,        "2034"        ,        35        },
Burada da diziye ekstra olarak 2 sütün daha eklenmiş çünkü 2 adet canavar tipi belirtmelisin.

Umarım yeterince anlatabilmişimdir. İyi çalışmalar dilerim. :)
 
Son düzenleme:
Siteyi kurarken ve insanlara yardım etmeden önce insanları bilgisizliklerinden faydalanıp haksız kazanç elde eden insanların önüne set kurmayı amaçlıyorum. İnternette genelde paylaşılan bi dosyaya para vermek yada parayla satmak etik değil.

Questleri normal bi quest gibi okutacaksın.

Bilişim şirketi ile yaptığınız anlaşmaya gelince. Düzenleme hizmetlerinde para istemeleri gayet normal. Lakin illa da ben yapmak istiyorum diyorsanız bu istediğiniz 2 şey için source düzenlemeyi ve derlemeyi bilmeniz gerekli. Balıkçılığa item eklemeyle ilgili eğitim videom var. Balıkçılık süresiyle ilgili de video çekmeyi düşünüyordum ama daha o üniteye çok var. Anca 1 sene sonra gelir. :)


Verdiğim questlerdeki kodlara bakarak aslında nereden çekildiğini bulabilirsiniz. :)
Görev kitabı kolay - normal - zor questscroll5 dosyasındaki kodlar üzerinden çalışıyor.

Python:
-- pimped according mantis #118754 to prevent mantis #0042898
        function get_mission()
            -- add addtional check routine for player that have a invalid mission index
            local mission_index = pc.getqf("mission_index")
     
            if mission_index > 56 then
               mission_index = number(50, 56)
                             questscroll5.set_mission(mission_index)
            end
     
            return locale.questscroll5.mission[mission_index]
        end
Kodu şöyle bir inceleyelim.
Python:
return locale.questscroll5.mission[mission_index]
Burada locale.questscroll5.mission dizisi hakkında bilgi vermiş.
Quest dosyaları içinde locale. ile başlayan bir dizi varsa bakmamız gereken dosya locale.lua dosyasıdır.
locale.lua dosyasında şunu aratın görevler karşınıza çıkacaktır.
Python:
locale.questscroll5={}

Yalnız burada dosyaları düzenlerken bilmeniz gereken bir şey var. (Aslında bu görevlerin nasıl düzenleneceğinin videosu da mantıklı olur. :D)
Python:
locale.questscroll5.mission={
        {         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB                ,        "Aa"        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "Bir süreden beri şeytani zihinsel etkiye sahip taşlar Başkentin yakınlarına düşüyor. Araştırmalar gösteriyor ki bu taşların içindeki zihinsel etki hayvanları çılgına çeviriyor. Bu taşları parçala. Senden rica ediyorum. Kesinlikle ödüllendirileceksin."        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "8002"        ,        3        },

Mesela benim dosyamda ilk görev bu şekilde belirtilmiş. Düzenlemeden önce hangi dizi sütunun ne işe yaradığını bilmeniz gerekli. Ben zamanında kodları okuyarak hangi sütunun ne işe yaradığını çözmüştüm. İsterseniz sizde aynı yöntemi uygulayabilirsiniz veya sizin için hazırladığım ufak bi rehbere göz atalım;

Bundan önce de dizilerden bahsedeyim. Diziler aslında düzenli veriler diyebiliriz. Bir nevi veritabanı gibi.
Dizi yapısını şu şekilde inceleyelim.

Dizide ilk olarak görevin öldürülecek canavar tipi belirtiliyor.
"QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB" => Bu görev için tanımlı olarak canavar öldürme tipini belirtir. İki tane değer tanımlanmış bunlar;
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB => Tek canavar türü kesilecekse.
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 => 2 tane canavar türü kesilecekse.

"Aa" => buraya gelecek değer görev sonunda verilecek ödülleri belirtiyor. Bu öldülleri de locale.lua dosyasında locale.questscroll5.reward_exp, locale.questscroll5.reward_money, locale.questscroll5.reward_item dizilere tanımlanmış
Bu sütuna gelebilecek değerler: Aa, Ab, Ba, Bb, Bc, Ca, Cb, Cc, Cd, Da, Db, Dc.

"3 Savaş Taşı parçala" => Bura da ise görevin adını belirtiyorsun.
"Bir süreden beri.. " => Burada görevin açıklaması.
" 3 Savaş Taşı parçala" => Buda aynı şekilde isim belirtiyorsun.
"8002" => Kesilecek canavarın veya metinin idsini yazıyorsun.
"3" => Buraya ise ne kadar kesileceğini belirtiyorsun.

QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 değerini eklersen dizi şöyle olmalı;
Python:
{         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2        ,        "Cb"        ,        "8 Bacakları var 3"        ,        "Krallık Örümceklerin yaşadığı yer olarak tahmin edilen bir mağara sistemi buldu. Örümcek Mağaraları hakkında tam bir bilgi yok. Sadece çok tehlikeli oldukları biliniyor. Mağaralara bakacak mısın? Onların büyüyen güçlerini sayılarını azaltarak durdur."        ,        "35 Kırmızı Ölümcül Zehirli Örümcek 35 Pençeli Örümcek öldür."        ,        "2033"        ,        35        ,        "2034"        ,        35        },
Burada da diziye ekstra olarak 2 sütün daha eklenmiş çünkü 2 adet canavar tipi belirtmelisin.

Umarım yeterince anlatabilmişimdir. İyi çalışmalar dilerim. :)
gercekten sadece benım ıcın degıl merak eden bır cok kısı ıcın yararlı bısey cok sagol kardes bunun da bı vıdeosunu cekebılırsın..
 
Siteyi kurarken ve insanlara yardım etmeden önce insanları bilgisizliklerinden faydalanıp haksız kazanç elde eden insanların önüne set kurmayı amaçlıyorum. İnternette genelde paylaşılan bi dosyaya para vermek yada parayla satmak etik değil.

Questleri normal bi quest gibi okutacaksın.

Bilişim şirketi ile yaptığınız anlaşmaya gelince. Düzenleme hizmetlerinde para istemeleri gayet normal. Lakin illa da ben yapmak istiyorum diyorsanız bu istediğiniz 2 şey için source düzenlemeyi ve derlemeyi bilmeniz gerekli. Balıkçılığa item eklemeyle ilgili eğitim videom var. Balıkçılık süresiyle ilgili de video çekmeyi düşünüyordum ama daha o üniteye çok var. Anca 1 sene sonra gelir. :)


Verdiğim questlerdeki kodlara bakarak aslında nereden çekildiğini bulabilirsiniz. :)
Görev kitabı kolay - normal - zor questscroll5 dosyasındaki kodlar üzerinden çalışıyor.

Python:
-- pimped according mantis #118754 to prevent mantis #0042898
        function get_mission()
            -- add addtional check routine for player that have a invalid mission index
            local mission_index = pc.getqf("mission_index")
    
            if mission_index > 56 then
               mission_index = number(50, 56)
                             questscroll5.set_mission(mission_index)
            end
    
            return locale.questscroll5.mission[mission_index]
        end
Kodu şöyle bir inceleyelim.
Python:
return locale.questscroll5.mission[mission_index]
Burada locale.questscroll5.mission dizisi hakkında bilgi vermiş.
Quest dosyaları içinde locale. ile başlayan bir dizi varsa bakmamız gereken dosya locale.lua dosyasıdır.
locale.lua dosyasında şunu aratın görevler karşınıza çıkacaktır.
Python:
locale.questscroll5={}

Yalnız burada dosyaları düzenlerken bilmeniz gereken bir şey var. (Aslında bu görevlerin nasıl düzenleneceğinin videosu da mantıklı olur. :D)
Python:
locale.questscroll5.mission={
        {         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB                ,        "Aa"        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "Bir süreden beri şeytani zihinsel etkiye sahip taşlar Başkentin yakınlarına düşüyor. Araştırmalar gösteriyor ki bu taşların içindeki zihinsel etki hayvanları çılgına çeviriyor. Bu taşları parçala. Senden rica ediyorum. Kesinlikle ödüllendirileceksin."        ,        " 3 Savaş Taşı parçala"        ,        "8002"        ,        3        },

Mesela benim dosyamda ilk görev bu şekilde belirtilmiş. Düzenlemeden önce hangi dizi sütunun ne işe yaradığını bilmeniz gerekli. Ben zamanında kodları okuyarak hangi sütunun ne işe yaradığını çözmüştüm. İsterseniz sizde aynı yöntemi uygulayabilirsiniz veya sizin için hazırladığım ufak bi rehbere göz atalım;

Bundan önce de dizilerden bahsedeyim. Diziler aslında düzenli veriler diyebiliriz. Bir nevi veritabanı gibi.
Dizi yapısını şu şekilde inceleyelim.

Dizide ilk olarak görevin öldürülecek canavar tipi belirtiliyor.
"QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB" => Bu görev için tanımlı olarak canavar öldürme tipini belirtir. İki tane değer tanımlanmış bunlar;
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB => Tek canavar türü kesilecekse.
QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 => 2 tane canavar türü kesilecekse.

"Aa" => buraya gelecek değer görev sonunda verilecek ödülleri belirtiyor. Bu öldülleri de locale.lua dosyasında locale.questscroll5.reward_exp, locale.questscroll5.reward_money, locale.questscroll5.reward_item dizilere tanımlanmış
Bu sütuna gelebilecek değerler: Aa, Ab, Ba, Bb, Bc, Ca, Cb, Cc, Cd, Da, Db, Dc.

"3 Savaş Taşı parçala" => Bura da ise görevin adını belirtiyorsun.
"Bir süreden beri.. " => Burada görevin açıklaması.
" 3 Savaş Taşı parçala" => Buda aynı şekilde isim belirtiyorsun.
"8002" => Kesilecek canavarın veya metinin idsini yazıyorsun.
"3" => Buraya ise ne kadar kesileceğini belirtiyorsun.

QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2 değerini eklersen dizi şöyle olmalı;
Python:
{         QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_MOB2        ,        "Cb"        ,        "8 Bacakları var 3"        ,        "Krallık Örümceklerin yaşadığı yer olarak tahmin edilen bir mağara sistemi buldu. Örümcek Mağaraları hakkında tam bir bilgi yok. Sadece çok tehlikeli oldukları biliniyor. Mağaralara bakacak mısın? Onların büyüyen güçlerini sayılarını azaltarak durdur."        ,        "35 Kırmızı Ölümcül Zehirli Örümcek 35 Pençeli Örümcek öldür."        ,        "2033"        ,        35        ,        "2034"        ,        35        },
Burada da diziye ekstra olarak 2 sütün daha eklenmiş çünkü 2 adet canavar tipi belirtmelisin.

Umarım yeterince anlatabilmişimdir. İyi çalışmalar dilerim. :)
ewet kardesım suanda dedıgın gıbı yaptım ve buldum gercekten cok aramıstım ve ısım oldu suanda server elımde olmadıgından deneyemedım ama questın ıcını degıstırdım. sımdı bana attıgın o dosyayı normal bı quest dosyası gıbı okutmam gerekecek putty e degılmı cunku bende bu gorevler varmıs locale.lua dıye ama oyun ıcınde tıkladıgımda gorev kıtabına bısey gelmıyordu bunun sebebı bana attıgınız dosyadan benım fılesımde olmamasımıdır. yoksa ıtem protodan use ıtem olmadıgındanmıdır ...



2 cı olarakta balıkcılık sourceden yapmısın bu vıdeonda zamanını nasıl dusurdugunde var hersey ıcın tesekkur edıyorum cevabını merakla beklıyorum...basarılar
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Normal quest gibi okutacaksınız. locale.lua dosyasında görevlerin olması gerekli. protolardaki görev kitapları zaten buna uygun olarak yapılmış protolarda bi değişiklik yapmanıza gerek yok.
Tüm her şeyin doğru olduğuna inanıyor ve halen çalışmadığını düşünüyorsanız sunucu hata kayıtlarına bakınız. Orada neden gelmediğiyle ilgili bilgiler yazacaktır.
 
quest freebsd.png

evet bu sekılde bısey geldı ve oyuna reload q attıgımda gorev kıtabı test olan calısıyor dıgerlerıne tıkladıgımda hıc bısey olmuyor sorun nedır @Whistle
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Questi build ederken hata vermiş. get_lang fonksiyonu bulunmadı diye. Ribinum dosyaları multi dil destekli. Questlerin içinden get_lang kısımlarını temizlemeniz gerekli.
 
@Whistle simdi efendım
Kod:
pc.setqf("idx", idx)
            pc.setqf("count", table[5])
            pc.setqf("target", mob_vnum(table[4]))
            q.set_title(table[3])
            q.set_counter(table[4],table[5])
            --q.set_clock("남은 시간", 24*60*60)
            --loop_timer("timeupdate", 3)
            q.start()
            pc.setqf("timer", 24*60*60)
            setstate(kill_mob)
            item.remove()
            char_log(0, "QUEST", "questscroll1 start");
        elseif t == QUEST_SCROLL_TYPE_KILL_ANOTHER_EMPIRE then
            --say(special.questscroll[idx][2])
            --setstate(kill_another_empire)
            --say(gameforge[get_lang()].questscroll1._10_say)
            say(table[2])
            pc.setqf("idx", idx)
            pc.setqf("count", table[5])
            q.set_title(table[3])
            q.set_counter(table[4],table[5])
            --q.set_clock("남은 시간", 24*60*60)
            --loop_timer("timeupdate", 3)
            q.start()
            pc.setqf("timer", 24*60*60)
            setstate(kill_another_empire)
            item.remove()
bu kodun ıcındekı get langı nasıl temızlıcem sılmemmı gerekecek veya sadece bu get lang ımı yoksa o umleyı oylecemı sılecem bı ornekleme yaparmısnız
 
lua dılınde baktıgımda ---say oldugundan yesıl gorunuyor aceba ıslevsızmı oluyor .(---)dıye basına koydugundan ıslevmı gormuyor
 
Questi build ederken hata vermiş. get_lang fonksiyonu bulunmadı diye. Ribinum dosyaları multi dil destekli. Questlerin içinden get_lang kısımlarını temizlemeniz gerekli.
ya varya senın kadar kalıtelı adam gormedım get_langla ılgılı tum cumleyı sıldım oldu gercekten adamsın cok tesekkur ederım valla bukadar tecrubelı bırını gormemıstım bu ıslerde harcanıyorsunuz... :)
 
Ben diğer sorularınıza yanıt verene kadar kendiniz cevabı bulmuşsunuz. Bende zamanında yaşadığım hatalarla karşılaşarak tecrübe kazandım. Lakin bu piyasada benden daha tecrübeli isimler var. Fakat ben forum sitesi sahibi olduğum için insanlara bildiğim kadarıyla yardımcı olmayı amaçladım. :)

Lua dilinde bir satırın başına — ibaresi gelirse o yorum satırı olur.
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst