Çözüldü Yüzük Aktif Olmuyor

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

avukat47

Üye
Üye
Mesaj
27
Çözümler
1
Beğeni
14
Puan
655
Merhaba bi quest buldum kendime göre düzenlıyecektim test ettim ama hata alıyorum.
ortalama zarar ve becerı hasarı (atak sav) vs verecek bu kodlardan mı sorun

Lua (Quest):
quest kizil_tuy_kalem begin
    state start begin
        when 40003.use begin
            say_title("Col Kumu ")
            say("Merhaba "..pc.getname().."")
            say_kirmizi(" Bu eşyayı 2 kere kullanabilirsin")
            say_kirmizi(" İlk Okuduğunda +%5 Ortalama Zarar ya da +%5 Beceri hasarı   kazanırsın. İkinci okuyuşunda ise +%6 Beceri hasarı ya da    +%6 Ortalama zarar kazanırsın.")
            local sec = select("Beceri Hasarı ", "Ortalama Zarar ", "Kapat ")
            local ret = pc.getqf("kizil_tuy_kalem")
            if ret == 0 and sec == 1 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%5 Beceri Hasarı Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 1)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(71,5,60*60*24*365*60)

            elseif ret == 1 and sec == 1 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%6 Beceri Hasarı Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 2)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(71,6,60*60*24*365*60)
             
            elseif ret == 0 and sec == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%5 Ortalama Zarar Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 1)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(72,5,60*60*24*365*60)

            elseif ret == 1 and sec == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%6 Ortalama Zarar Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 2)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(72,6,60*60*24*365*60)
            elseif sec == 3 then
            say("Peki, sen bilirsin")
            elseif ret == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Bu eşya 2 sefer kullanım içindir hakkınız bitmiş! ")
            else
                say("Bir hata oluştu.")
            end
        end
    end
end

12.png

yüzüğe tıklayınca sadece merhaba ... isim yazıp kapanıyor
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Çözüm
Sorununuza geçmeden önce bir konu hakkında hatırlatma yapmak istiyorum. Resimleri foruma yükleyin. Hızlıresim gibi servislerin kullanımı yasak. Resimi yazı editörüne sürüklediğinde kendisi siteye yükleyecektir. Buna ek olarak kodları eklerken üstteki seçenekten hangi kod türü olduğunu seçiniz.

Server files işiyle uğraşırken öncelikle hata mesajlarının ne dediğini öğrenmemiz gerekiyor.
Calls undeclared function! : say_kirmizi diyor. Yani quest içinde say_kirmizi diye bir fonksiyon kullanılmış ama bu fonksiyon quest_functions'ta olmadığı için build ederken sorun yaşamış.

Quest kodlarınızda say_kirmizi ismindeki tüm yazıları say_reward olarak düzenleyin.
Şu şekilde olacak;
Lua (Quest):
quest kizil_tuy_kalem begin
    state start begin
        when...
Sorununuza geçmeden önce bir konu hakkında hatırlatma yapmak istiyorum. Resimleri foruma yükleyin. Hızlıresim gibi servislerin kullanımı yasak. Resimi yazı editörüne sürüklediğinde kendisi siteye yükleyecektir. Buna ek olarak kodları eklerken üstteki seçenekten hangi kod türü olduğunu seçiniz.

Server files işiyle uğraşırken öncelikle hata mesajlarının ne dediğini öğrenmemiz gerekiyor.
Calls undeclared function! : say_kirmizi diyor. Yani quest içinde say_kirmizi diye bir fonksiyon kullanılmış ama bu fonksiyon quest_functions'ta olmadığı için build ederken sorun yaşamış.

Quest kodlarınızda say_kirmizi ismindeki tüm yazıları say_reward olarak düzenleyin.
Şu şekilde olacak;
Lua (Quest):
quest kizil_tuy_kalem begin
    state start begin
        when 40003.use begin
            say_title("Col Kumu ")
            say("Merhaba "..pc.getname().."")
            say_reward(" Bu eşyayı 2 kere kullanabilirsin")
            say_reward(" İlk Okuduğunda +%5 Ortalama Zarar ya da +%5 Beceri hasarı   kazanırsın. İkinci okuyuşunda ise +%6 Beceri hasarı ya da    +%6 Ortalama zarar kazanırsın.")
            local sec = select("Beceri Hasarı ", "Ortalama Zarar ", "Kapat ")
            local ret = pc.getqf("kizil_tuy_kalem")
            if ret == 0 and sec == 1 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%5 Beceri Hasarı Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 1)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(71,5,60*60*24*365*60)
            elseif ret == 1 and sec == 1 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%6 Beceri Hasarı Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 2)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(71,6,60*60*24*365*60)
             
            elseif ret == 0 and sec == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%5 Ortalama Zarar Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 1)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(72,5,60*60*24*365*60)
            elseif ret == 1 and sec == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Sana +%6 Ortalama Zarar Veriyorum.")
                say("Bunun Etkisi Sınırsızdır.")
                pc.setqf("kizil_tuy_kalem", 2)
                pc.removeitem(40003, 1)
                affect.add_collect(72,6,60*60*24*365*60)
            elseif sec == 3 then
            say("Peki, sen bilirsin")
            elseif ret == 2 then
            say_title("Col kumu")
                say("Bu eşya 2 sefer kullanım içindir hakkınız bitmiş! ")
            else
                say("Bir hata oluştu.")
            end
        end
    end
end
 
Çözüm
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst