/usr/local/bin/ld: /usr/local/lib/libcrypto.so.11: error adding symbols: DSO missing from command line

MEKA

Discord: mekaprojects
Site yetkilisi
Süper Moderatör
Premium Üye
Grafiker
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
2.788
Çözümler
287
Beğeni
2.032
Puan
1.850
Ticaret Puanı
2
Kod:
/usr/local/bin/ld: /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.a(client_authentication.cc.o): undefined reference to symbol 'PEM_read_bio_RSA_PUBKEY'
/usr/local/bin/ld: /usr/local/lib/libcrypto.so.11: error adding symbols: DSO missing from command line
collect2: error: ld returned 1 exit status
gmake: *** [Makefile:173: ../game] Error 1

Yukarıdaki gibi bir hata alıyorsanız yapmanız gereken;

game/src/ girilir Makefile dosyası açılır

Arat:
# OpenSSL
INCDIR += -I/usr/include
LIBS += -lssl

Değiştir:
# OpenSSL
INCDIR += -I/usr/include
LIBS += -lssl -lcrypto
 
Aldıgım Hata buydu dedıklerınızı yapınca bu sekılde bir hata aldım

1634550880811.png
 
gmake clean gmake all çekip denediniz mi ? bu düzenlemeyi yaptıktan sonra dbde hata vereceğini pek sanmıyorum.
 
db kısmındada LIBS += -lssl -lcrypto şeklinde ayarlı mı ?
 
db/src içinde makefile dosyası yok mu yoksa yanlış mı anladım eğer yoksa problem zaten tam olarak o
 
Makefile:
CC = ccache g++49

DB_VERSION = $(shell cat ../../__REVISION__)

INCDIR =
LIBDIR =
BINDIR = ..
OBJDIR = .obj
$(shell if [ ! -d $(OBJDIR) ]; then mkdir $(OBJDIR); fi)

# LIST_OF_CONSTANTS BEGIN
ENABLE_GCC_AUTODEPEND = 1
# LIST_OF_CONSTANTS END

# Depend Path File
ifneq ($(ENABLE_GCC_AUTODEPEND), 1)
DEPFILE = Depend
endif

# Project Flags
CFLAGS = -m32 -g -Wall -w -O3 -pipe -fno-rtti -fno-exceptions -Wno-long-long -pthread -D_THREAD_SAFE -std=c++11

# Version defines
CFLAGS += -D__USER__=\"$(USER)\" -D__HOSTNAME__=\"$(HOSTNAME)\" -D__PWD__=\"$(PWD)\" -D__DB_VERSION__=\"$(DB_VERSION)\"

# Boost
INCDIR += -I../../../Extern/include/boost

# MySQL
INCDIR += -I/usr/local/include/mysql
LIBS += /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.a /usr/lib/libz.a

# Project Libraries
INCDIR += -I/usr/local/include
INCDIR += -I../../../Extern/include
LIBDIR += -I../../../Extern/lib

LIBDIR += -L../../libthecore/lib -L../../libsql -L../../libpoly -L../../libgame/lib
LIBS += -lthecore -lsql -lpoly -lgame -lm

# PROJECT_SRC_FILES BEGIN
CPPFILE =    BlockCountry.cpp\
            Cache.cpp\
            ClientManager.cpp\
            ClientManagerBoot.cpp\
            ClientManagerEventFlag.cpp\
            ClientManagerGuild.cpp\
            ClientManagerHorseName.cpp\
            ClientManagerLogin.cpp\
            ClientManagerParty.cpp\
            ClientManagerPlayer.cpp\
            Config.cpp\
            CsvReader.cpp\
            DBManager.cpp\
            GuildManager.cpp\
            ItemAwardManager.cpp\
            ItemIDRangeManager.cpp\
            Lock.cpp\
            LoginData.cpp\
            Main.cpp\
            Marriage.cpp\
            MoneyLog.cpp\
            NetBase.cpp\
            Peer.cpp\
            PeerBase.cpp\
            PrivManager.cpp\
            ProtoReader.cpp\
            version.cpp
# PROJECT_SRC_FILES END

# PROJECT_OBJ_FILES BEGIN
CPPOBJS = $(CPPFILE:%.cpp=$(OBJDIR)/%.o)
ifeq ($(ENABLE_GCC_AUTODEPEND), 1)
CPPDEPS    = $(CPPOBJS:%.o=%.d)
endif
# PROJECT_OBJ_FILES END

# Target Paths
MAIN_TARGET = $(BINDIR)/db

default: $(MAIN_TARGET)

$(MAIN_TARGET): $(CPPOBJS)
    @echo linking $(MAIN_TARGET)
    @$(CC) $(CFLAGS) $(LIBDIR) $(CPPOBJS) $(LIBS) -o $(MAIN_TARGET)

$(OBJDIR)/%.o: %.cpp
    @echo compiling $<
    @$(CC) $(CFLAGS) $(INCDIR) -c $< -o $@
ifeq ($(ENABLE_GCC_AUTODEPEND), 1)
    @$(CC) -MM -MG -MP $(CFLAGS) $(INCDIR) -c $< -o $(OBJDIR)/$*.d
    @sed -i '' -e's/$*.o:/$(OBJDIR)\/$*.o:/g' $(OBJDIR)/$*.d
endif

$(OBJDIR):
    @mkdir $(OBJDIR)

symlink:
    @ln -fs db $(BINDIR)/db_symlink

strip:
    @cp $(BINDIR)/db $(BINDIR)/db
    @strip $(BINDIR)/db

clean:
    @rm -f $(CPPOBJS) $(BINDIR)/db*

dep:
ifeq ($(ENABLE_GCC_AUTODEPEND), 1)
    @echo "Note: gcc autodepend is autodetected, so target dep skipped"
else
    makedepend -f $(DEPFILE) $(INCDIR) -I/usr/include/c++/3.3 -I/usr/include/c++/4.2 -p$(OBJDIR)/ $(CPPFILE) 2> /dev/null > $(DEPFILE)
endif

# AUTO_DEPEND_CHECK BEGIN
ifeq ($(ENABLE_GCC_AUTODEPEND), 1)
sinclude $(CPPDEPS)
else
sinclude $(DEPFILE)
endif
# AUTO_DEPEND_CHECK END
-------------------
neyse tesekkur ederım db make file dosyası burda ben tam anlamadım ıcın baktım fakat cozemdım gamenın buıldını sorunsuz alıyorum fakat db bı turlu alamadım tesekkurler.
 
En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş:
Kod:
# OpenSSL
LIBS += -lssl -lcrypto
ekleyip bi dener misin?
 
Kod:
# OpenSSL
LIBS += -lssl -lcrypto
ekleyip bi dener misin?
öncelıkle paylasılan konu ıcın tesekkur ederım fakat yapılan ayarın sadece game uzerınden yapılmasını cıkardıgım ıcın db duzenleme yapmamıstım fakat game makefile düzenleme yapıldıkdan sonra duzenleme yapılan satır db make file dosyasına eklenmelı ben 3 gunde zor cozdum bilmiyen arkadaslar vardır benım gıbı bıraz daha acıklıyıcı sekılde duzenlersenız daha iyi olur die dusunuyorum elinize kolunuza sağlık
 
öncelıkle paylasılan konu ıcın tesekkur ederım fakat yapılan ayarın sadece game uzerınden yapılmasını cıkardıgım ıcın db duzenleme yapmamıstım fakat game makefile düzenleme yapıldıkdan sonra duzenleme yapılan satır db make file dosyasına eklenmelı ben 3 gunde zor cozdum bilmiyen arkadaslar vardır benım gıbı bıraz daha acıklıyıcı sekılde duzenlersenız daha iyi olur die dusunuyorum elinize kolunuza sağlık
Şöyle ki normalde makefile dosyasında bu kodun olması gerekiyor. Bu tamamen sizin kullandığınız/düzenlediğiniz files ile alakalı bu tarz açtığım konular benim anlık olarak karşılaştığım ve çözümlediğim konulardır hangi işlemi yapıp çözdüysem o şekilde aktarırım.
 
Şöyle ki normalde makefile dosyasında bu kodun olması gerekiyor. Bu tamamen sizin kullandığınız/düzenlediğiniz files ile alakalı bu tarz açtığım konular benim anlık olarak karşılaştığım ve çözümlediğim konulardır hangi işlemi yapıp çözdüysem o şekilde aktarırım.
olayı yanılıs anlamısın ama neyse konu ıcın tesekkur ederım.
 
olayı yanılıs anlamısın ama neyse konu ıcın tesekkur ederım.
Olayı yanlış anlamadım o kod Whistlenin server files geliştirme rehberinde zaten ekleniyor siz izlemediniz büyük ihtimal o rehberi bu yüzden hatalarla karşılaştınız.
 
Geri
Üst