Quest İle Timer Kontrolü

Whistle

Ruhsuz Filozof
Kurucu
Kurumsal Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
11.535
Çözümler
549
Beğeni
12.172
Puan
5.915
Ticaret Puanı
1
Merhaba arkadaşlar,
timer ile oto duyuru, event gibi questleri oyununuzda kullanıyorsanız sık sık karşılaşacağınız sorunlardan bir tanesi de reboot veya reload q atıldığında timerin çalışmadığıdır.
Bizde bu gibi durumlarda timerin çalışıp çalışmadığını kontrol eden bir quest fonksiyonunu kaynak kodumuza ekleyeceğiz.
Kendi serverim için yazdığım ufak bir eklentidir. Düzgün çalıştığını söyleyebilirim.

Şimdi neden reboot/reload q atıldığında timerlar sıfırlanıyor?
Server/game/src/questmanager.cpp dosyasında reload q atıldığı zaman burası çalışır.
C++:
void CQuestManager::Reload()
    {
        lua_close(L);
        m_mapNPC.clear();
        m_mapNPCNameID.clear();
        m_hmQuestName.clear();
        m_mapTimerID.clear();
        m_hmQuestStartScript.clear();
        m_mapEventName.clear();

m_mapTimerID kısmı da timerlerın bilgisini tuttuğu için silinir. Bu yüzden reload q'dan sonra timerlar çalışmaz.

Elle timerları kontrol edeceğimiz bir eklenti ile bu sorunu çözebiliriz.
Sırayla şu işlemleri uygulayın;
1. Adım: Source

Server/game/src/questmanager.h dosyasında ara;
C++:
            void        CancelServerTimers(DWORD arg);

Altına şu kodu ekle;
C++:
            bool        IsServerTimer(const string& name);


Server/game/src/questmanager.cpp dosyasında ara;
C++:
void CQuestManager::CancelServerTimers(DWORD arg)

Fonksiyonun bitiminden sonra şu kodları ekleyin;
Burayı görüntülemek için üye girişi yapmalı veya kayıt olmalısınız.



Server/game/src/quest_global.cpp dosyasında ara;
C++:
ALUA(_set_server_loop_timer)

Fonksiyonun bitiminden sonra şu kodları ekleyin;
C++:
  ALUA(_is_server_timer)
    {
        //int n = lua_gettop(L);
        if (!lua_isstring(L, 1))
        {
            sys_err("QUEST set_server_timer argument count wrong.");
            return 0;
        }
        const char * name = lua_tostring(L, 1);
        CQuestManager & q = CQuestManager::instance();

        lua_pushboolean(L, q.IsServerTimer(name));
        return 1;
    }


Aynı dosyada şu kodu aratın;
C++:
            {    "server_loop_timer",        _set_server_loop_timer    },

Altına şunu ekleyin;
C++:
            {    "is_server_timer",            _is_server_timer        },

Bunları yaptıktan sonra gameyi build edip oyuna atınız.

2. Adım: Server Files
Server filesinizde share/locale/turkey/quest dizinine girip quest_function dosyasına şunu ekleyin;
Kod:
is_server_timer


Örnek kullanım;
Lua (Quest):
--Casro2 timer kontrol | mmotutkunlari.com | Whistle
quest timer_kontrol begin
    state start begin
        when letter begin
            send_letter("Timer kontrol")
        end
   
        when button or info begin
            if is_server_timer('timer_name') then
                say("Timer calisiyor.")
            else
                say("Timer calismiyor. Tekrar acmak ister misiniz?")
                local s = select("Evet", "Hayir")
           
                if s == 1 then
                    server_timer("timer_name", 1)
                end
            end
        end
    end
end
 
Zamanında kendi serverimdeki otomatik event kontrolü questi için yazmıştım bu kodları. reload q veya reboot attıktan sonra timerlar kapanıyordu. Bunun sayesinde ise çalışıp çalışmadığını denetleyebiliyoruz.
Timer'ın çalışmasını denetleyecek farklı yöntemlerde var ancak bu daha stabil bir metod olduğu için yazdıydım. :D
 
Zamanında kendi serverimdeki otomatik event kontrolü questi için yazmıştım bu kodları. reload q veya reboot attıktan sonra timerlar kapanıyordu. Bunun sayesinde ise çalışıp çalışmadığını denetleyebiliyoruz.
Timer'ın çalışmasını denetleyecek farklı yöntemlerde var ancak bu daha stabil bir metod olduğu için yazdıydım. :D
acaba ekli hali varmı ben bir türklü ekleyemedimde :) birde bu yeni bir timer galiba değil mi ? yani oyun bunu bilmediği için sıfırlayamıyor
 
Geri
Üst