Çözüldü Mainline ve Novaline karşılaştırması?

Bu konu çözüme ulaştırılmıştır. Çözüm için konuya yazılan tüm yorumları okumayı unutmayın. Eğer konudaki yorumlar sorununuzu çözmediyse yeni bir konu açabilirsiniz.
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.

razuning

Üye
Üye
Mesaj
129
Çözümler
3
Beğeni
94
Puan
714
Ticaret Puanı
0
Merhabalar ,

Mainline ve novaline çok karşılaştırma yapmışlığım var ama hiç clientini karşılaştırmamıştım. Karşılaştırdığımda her iki clientin aynı olduğunu fark ettim yani novaline client olması veya mainline client olması fark etmiyor. Kraizy.tgz içerisinde bulunan nova ve mainline ile karşılaştırma yaptım. Karşılaştırma yapmak isteyenler için client dosyalarını yükledim winmerge yapıp bakabilirler tek değişiklik python klasöründe bulunan python tanımlarının "python 2.2" yerine <python 2.7> şeklinde yazılmış olmasıydı.

1646299655062.png


1646299645806.png


Gelelim mainline ve novaline düz source kısmına. Novaline'nın db kısmında bir çok değişiklik yapılmış bir kaç eklenti yapılmış ve bir iki fix atılmış. Novaline'nın Game kısmında ise bir kaç config ekleniş,Bazı ülkelerin kodları kalkmış, Dungeonlar için bir kaç tanım eklenmiş ve xtrap'ın bir kaç kodu eksik karşılaştırmanız için onu da dosya içerisine yükledim winmerge karşılaştırıp bakabilirsiniz.

Şimdi soru kısmına gelelim Client aynı Game-DB Sourceleri için mainline mi yoksa novaline mi tercih edersiniz?

Dosya;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.



Virüs totali ;

1646299672336.png
 
Çözüm
top değerlerinden bahsettiğiniz işlemci, ram tüketimi galiba. Mainline ve novalide files oluşturdum. Ben de hemen hemen kaynak tüketimi benzerdi. Novaline'da birkaç sorun olduğundan dolayı mainline'a göre filesi oluşturmak daha zor. Zaten video serisinde de sorunları nasıl çözüleceğini anlatmıştım.

Novaline'nın db kısmı daha derli toplu ve game kısmında da dediğiniz gibi configler eklenmiş. Fakat birkaç tanesi düzgün çalışmıyor. Serinin sonlarına doğru configlerle ilgili bir buçuk saatilik video yayınlamıştım. :D
Karar size kalmış. Siz istediğinizi kullanabilirsiniz.

Casro2'yi de novaline üzerinden geliştirdiğimi belirtiyim.
@Whistle sizin yorumunuzu almayı çok isterim bir de mainline ve novaline top değerleri nedir bilginiz var mı? ya da bu top değerlerinin yüksek çıkması nedeni nedir bilginiz var mı?
 
Clienti tam hatırlamıyorum ancak server tarafında ufakta olsa fark var.
Server kısmında farklılık olduğu yerler db tarafında mevcut.

Altyapı hazırlama serisine başlamadan önce karşılaştırma yaptıktan sonra kararımı novaline'dan yana kullanmıştım.

Metin2 Kraizy.tgz İndir (2014 Metin2 Source Dosyaları) buradan tüm dosyaları indirebilirsiniz.
 
Clienti tam hatırlamıyorum ancak server tarafında ufakta olsa fark var.
Server kısmında farklılık fazla olduğu yerler db tarafında mevcut.

Altyapı hazırlama serisine başlamadan önce karşılaştırma yaptıktan sonra kararımı novaline'dan yana kullanmıştım.

Metin2 Kraizy.tgz İndir (2014 Metin2 Source Dosyaları) buradan tüm dosyaları indirebilirsiniz.
Selamlar evet db kısmında gerçekten farklılık aşırı mevcut ama game kısmı sadece bir kaç config ve bir kaç dungeonla alakalı fix yapılmış. Ayrıca attığınız linkten indirme yapıp karşılaştırma yaptım burada merak eden insanlar kısa bir şey indirip direkt karşılaştırması yapması için yükleme yaptım. Mainline ve novaline arasında sürekli gidip geliyorum. Ama sonradan mainline seçiyorum. Novaline kullanıyorsunuz top değerleri veya kullanımları nasıldı hiç gözlemlediniz mi?
 
top değerlerinden bahsettiğiniz işlemci, ram tüketimi galiba. Mainline ve novalide files oluşturdum. Ben de hemen hemen kaynak tüketimi benzerdi. Novaline'da birkaç sorun olduğundan dolayı mainline'a göre filesi oluşturmak daha zor. Zaten video serisinde de sorunları nasıl çözüleceğini anlatmıştım.

Novaline'nın db kısmı daha derli toplu ve game kısmında da dediğiniz gibi configler eklenmiş. Fakat birkaç tanesi düzgün çalışmıyor. Serinin sonlarına doğru configlerle ilgili bir buçuk saatilik video yayınlamıştım. :D
Karar size kalmış. Siz istediğinizi kullanabilirsiniz.

Casro2'yi de novaline üzerinden geliştirdiğimi belirtiyim.
 
Çözüm
top değerlerinden bahsettiğiniz işlemci, ram tüketimi galiba. Mainline ve novalide files oluşturdum. Ben de hemen hemen kaynak tüketimi benzerdi. Novaline'da birkaç sorun olduğundan dolayı mainline'a göre filesi oluşturmak daha zor. Zaten video serisinde de sorunları nasıl çözüleceğini anlatmıştım.

Novaline'nın db kısmı daha derli toplu ve game kısmında da dediğiniz gibi configler eklenmiş. Fakat birkaç tanesi düzgün çalışmıyor. Serinin sonlarına doğru configlerle ilgili bir buçuk saatilik video yayınlamıştım. :D
Karar size kalmış. Siz istediğinizi kullanabilirsiniz.

Casro2'yi de novaline üzerinden geliştirdiğimi belirtiyim.
Sorularıma cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim gerçekten çok teşekkür ederim. şuan düşüncelerimi toplayıp bir kaç şey yapmayı düşünüyorum sadece tek bir sorum daha var hatırlar veya hatırlamazsınız novaline ve mainline arasında kaynak tüketiminde çok fazla değeri yüksek olan hangisiydi?
 
Hatırlamıyorum çünkü aradan baya zaman geçti. Hemen hemen aynıydılar.
Kaynak tüketim oranlarının sunucuya ayırdığınız donanıma göre de olduğunu unutmayın. Bazılarında %1 gözüklen kullanım diğerlerinde %5-6 olabilir.

Zaten kullanmayan kodlarda var. Onları temizlerseniz büyük ölçüde stabil hale getirirsiniz.
@Denizeri24 şu içeriğinde nelerin kaldırılabileceğini yazmış;
Source dosyalarından gereksiz/kullanılmayan kodları kaldırmak isteyenlere liste ve birkaç bilgi
 
Hatırlamıyorum çünkü aradan baya zaman geçti. Hemen hemen aynıydılar.
Kaynak tüketim oranlarının sunucuya ayırdığınız donanıma göre de olduğunu unutmayın. Bazılarında %1 gözüklen kullanım diğerlerinde %5-6 olabilir.

Zaten kullanmayan kodlarda var. Onları temizlerseniz büyük ölçüde stabil hale getirirsiniz.
@Denizeri24 şu içeriğinde nelerin kaldırılabileceğini yazmış;
Source dosyalarından gereksiz/kullanılmayan kodları kaldırmak isteyenlere liste ve birkaç bilgi
Tekrardan teşekkür ederim onu v5'de yaptığımda game değerlerin çok fazla değişkenliği olmaya başladı @Denizeri24 bu sorum denizerin'e belki bu konuda bilgisi vardır mesela örnek veriyorum 1.5'le 0.75 veya bir anda 2.0'a çıkıyor çok fazla değişkenlik acaba kaldırırken bir hata mı yaptım dememe neden oluyor. Bir arkadaşımız mainline gcc10 c++17 yaptı ve değerleri 0.50 arasında geziniyor çok zorlarsa 1.5 gibi değerlere çıkıyormuş bilginiz nedir?
 
Son düzenleme:
Diğer sorulara cevap verilmiş zaten, ek klarak Client arasında fark olmamasının nedeni, client source da novaline ve mainline gibi ayrımın olmaması. Bütün fileslerde client altyapısı aynı olur genellikle.
 
Diğer sorulara cevap verilmiş zaten, ek klarak Client arasında fark olmamasının nedeni, client source da novaline ve mainline gibi ayrımın olmaması. Bütün fileslerde client altyapısı aynı olur genellikle.
bir konu içerisinde farklı sorular sorulabilir değil mi? diğer sorulara cevap vermesini teşekkür ettim diğer sorumu denizerine sordum ve verdiğiniz bilgi içinde teşekkürler
 
Tekrardan teşekkür ederim onu v5'de yaptığımda game değerlerin çok fazla değişkenliği olmaya başladı @Denizeri24 belki bu konuda bilgisi vardır mesela örnek veriyorum 1.5'le 0.75 veya bir anda 2.0'a çıkıyor çok fazla değişkenlik acaba kaldırırken bir hata mı yaptım dememe neden oluyor. Bir arkadaşımız mainline gcc10 c++17 yaptı ve değerleri 0.50 arasında geziniyor çok zorlarsa 1.5 gibi değerlere çıkıyormuş bilginiz nedir?
Pek bi bilgim yok ancak bilgisayarı kullanırken görev yöneticisinden işlemci kullanımını açın. En basitinden tarayıcıda bir sayfaya girerken bile anlık işlemci kullanımları değişiyor. Serverin yaptığı anlık işlemlerden dolayıdır diye düşünüyorum.
Metin2 yine kaynak yemeyen bir oyun. Bi ara Allods Online ile uğraşmıştım. Server resmen kaynakları sömürüyordu. Yarım saate yakın tüm mapler açılıyordu. :D Ve süreki açık tutunca da şişme oluyordu. Belirli periyotlarla kapatıp açmak gerekiyordu.
 
bir konu içerisinde farklı sorular sorulabilir değil mi? diğer sorulara cevap vermesini teşekkür ettim diğer sorumu denizerine sordum ve verdiğiniz bilgi içinde teşekkürler
Tabi, ben soru sormayı kastetmemiştim, sadece cevapsız kalan kısım dikkatimi çekti, o yüzden onu cevaplamak istedim sadece :)

Ayrıca top degerleri mevzusu bence baya bir teferruatlı. Tek files ile hallolacak bir iş değil.
Mesela @burakhangunduz un 0.20 lerde oynadığı filesi aynı haliyle ben 0.70 -1.50 arasında oynadım.
Makineye 3 GB ram verdim, işlemciyi çift çekirdek olarak ayarladım ve tek ch tek core da bu sonucu aldım. Sanıyorum ki bilgisayarın kendi performansı büyük ölçüde bunu etkiliyor.

8gb ram var ancak işlemci 10 yıllık pentium..
 
Pek bi bilgim yok ancak bilgisayarı kullanırken görev yöneticisinden işlemci kullanımını açın. En basitinden tarayıcıda bir sayfaya girerken bile anlık işlemci kullanımları değişiyor. Serverin yaptığı anlık işlemlerden dolayıdır diye düşünüyorum.
Metin2 yine kaynak yemeyen bir oyun. Bi ara Allods Online ile uğraşmıştım. Server resmen kaynakları sömürüyordu. Yarım saate yakın tüm mapler açılıyordu. :D Ve süreki açık tutunca da şişme oluyordu. Belirli periyotlarla kapatıp açmak gerekiyordu.

Tabi, ben soru sormayı kastetmemiştim, sadece cevapsız kalan kısım dikkatimi çekti, o yüzden onu cevaplamak istedim sadece :)

Ayrıca top degerleri mevzusu bence baya bir teferruatlı. Tek files ile hallolacak bir iş değil.
Mesela @burakhangunduz un 0.20 lerde oynadığı filesi aynı haliyle ben 0.70 -1.50 arasında oynadım.
Makineye 3 GB ram verdim, işlemciyi çift çekirdek olarak ayarladım ve tek ch tek core da bu sonucu aldım. Sanıyorum ki bilgisayarın kendi performansı büyük ölçüde bunu etkiliyor.

8gb ram var ancak işlemci 10 yıllık pentium..
Tüm değerli bilgileriniz için çok teşekkürler bu bilgiler kafamdaki çoğu soruyu cevaplıyor umarım @Denizeri24 görürse cevap vermek isterse çok iyi olur kendisi ölü kodları veya kullanılmayan çoğu kodu kaldırmış denemiş biri onunda bilgisini almayı çok isterim
 
Konuyu açık tutalım o halde. Düşüncelerini paylaşmak isteyenler konuya katılabilir. Gerekirse konuyu genel bölüme taşırız. Konudaki öneki tamamen kaldırdım. Konunun seyrine göre taşıma kararını veririz.
Sohbet tarzı konuları seviyorum . :)
Arada böyle şeyler gerekiyor. ^_^
 
Kendi altyapımdan örnek kullanımlar. Boş zamanlarımda geliştirdiğim 1 yıl belki daha fazla olmuştur. Altyapı olarak mainline başladım sonra Marty Sama 5.4 dosyaları ile harmanladım.

Source 64bit yükselttim ve gcc11 mysql8 C++20 ile derliyorum. Öyle abartı sistem yok kendi oyun yapıma göre eski tarzda bir oyun. Sadece temel sistemler var çevrimdışı pazardır falan bu zaruri sistemler var. Kullanılmayan kodları, gereksiz gördüğüm cryptopp gibi kodlardan tamamen arındırılmış şekildedir. İsteyen olursa kaldırdığım kodları paylaşabilirim. Bu şekilde kullanım var ayrıca test aşamasında olduğu için 25 liralık bir sunucuda online. 1 core 1 GB RAM var. :)

5BCB8D63-173F-436E-8000-6C1187083DDF.png
 
Kendi altyapımdan örnek kullanımlar. Boş zamanlarımda geliştirdiğim 1 yıl belki daha fazla olmuştur. Altyapı olarak mainline başladım sonra Marty Sama 5.4 dosyaları ile harmanladım.

Source 64bit yükselttim ve gcc11 mysql8 C++20 ile derliyorum. Öyle abartı sistem yok kendi oyun yapıma göre eski tarzda bir oyun. Sadece temel sistemler var çevrimdışı pazardır falan bu zaruri sistemler var. Kullanılmayan kodları, gereksiz gördüğüm cryptopp gibi kodlardan tamamen arındırılmış şekildedir. İsteyen olursa kaldırdığım kodları paylaşabilirim. Bu şekilde kullanım var ayrıca test aşamasında olduğu için 25 liralık bir sunucuda online. 1 core 1 GB RAM var. :)
Bu sonuçlar online sunucuya ait sanırım. Local ile arasında fark var mı acaba? Eğer deneme şansın varsa local ve online arasındaki değerleri merak ediyorum açıkçası.
 
Kendi altyapımdan örnek kullanımlar. Boş zamanlarımda geliştirdiğim 1 yıl belki daha fazla olmuştur. Altyapı olarak mainline başladım sonra Marty Sama 5.4 dosyaları ile harmanladım.

Source 64bit yükselttim ve gcc11 mysql8 C++20 ile derliyorum. Öyle abartı sistem yok kendi oyun yapıma göre eski tarzda bir oyun. Sadece temel sistemler var çevrimdışı pazardır falan bu zaruri sistemler var. Kullanılmayan kodları, gereksiz gördüğüm cryptopp gibi kodlardan tamamen arındırılmış şekildedir. İsteyen olursa kaldırdığım kodları paylaşabilirim. Bu şekilde kullanım var ayrıca test aşamasında olduğu için 25 liralık bir sunucuda online. 1 core 1 GB RAM var. :)
Bu sonuçlar online sunucuya ait sanırım. Local ile arasında fark var mı acaba? Eğer deneme şansın varsa local ve online arasındaki değerleri merak ediyorum açıkçası.

Bilgi için teşekkürler kaldırdığın kodları paylaşabilir misin bizimle? ve evet local ile sunucu arasında değerleri atabilir misin?
 
Bu sonuçlar online sunucuya ait sanırım. Local ile arasında fark var mı acaba? Eğer deneme şansın varsa local ve online arasındaki değerleri merak ediyorum açıkçası.
Bilgi için teşekkürler kaldırdığın kodları paylaşabilir misin bizimle? ve evet local ile sunucu arasında değerleri atabilir misin?
Online sunucu ama oyuncu yok sadece kendim test için localden 7/24 online olsun diye ucuza bi sunucuya açtım. Kaldırdıklarımı paylaşırım müsait olunca.
 
Server regen işlerken (mobu öldürdüğünde yeni moblar çıkar vs vs) anlık işlemci yükselir.

Cachede ki verilerin DB'ye işlenme süresini de azaltırsan sürekli verileri DB'ye aktarırken yine işlemci yükselir. Ben normal mobların 4x arttırılmış bir serverde denediğim de ki tüm mapler tek corede, %1 i geçmiyor çoğu zaman.


Bu arada novaline ile mainline arasında teknik olarak bir fark yok. Novaline, mainline'nin düzenlenmiş hali. Core önleyen birkaç fix mevcut ve oyunun başlangıcında protoların denenmesini engelleyen fonksiyonlar gibi gereksiz olanlar devre dışı bırakılmış.
 
Server regen işlerken (mobu öldürdüğünde yeni moblar çıkar vs vs) anlık işlemci yükselir.

Cachede ki verilerin DB'ye işlenme süresini de azaltırsan sürekli verileri DB'ye aktarırken yine işlemci yükselir. Ben normal mobların 4x arttırılmış bir serverde denediğim de ki tüm mapler tek corede, %1 i geçmiyor çoğu zaman.


Bu arada novaline ile mainline arasında teknik olarak bir fark yok. Novaline, mainline'nin düzenlenmiş hali. Core önleyen birkaç fix mevcut ve oyunun başlangıcında protoların denenmesini engelleyen fonksiyonlar gibi gereksiz olanlar devre dışı bırakılmış.
Peki bu gereksiz kodları kaldırırken yaşadığım anlık cpu kullanımın uçması nedir? bu konudan muzdarip bir iki tanıdığım var. Bu cpu'nun artmasıyla alakalı önerebileceğin çözüm yolu nedir?
 
Durum
İçerik kilitlendiği için mesaj gönderimine kapatıldı.
Geri
Üst