Linux'da Metin2 Çalıştırmak Mümkün Mü?

Whistle

Ruhsuz Filozof
Kurucu
Kurumsal Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
11.494
Çözümler
546
Beğeni
12.054
Puan
5.864
Aklıma Linux'da Metin2'yi çalıştırabilir miyim düşüncesi geldi ve bu konuda araştırmalar yaptım. Yaptığım araştırmalar doğrultusuna wine ve wine-mono paketlerini kurduktan sonra exe dosyalarını çalıştırabildiğimi öğrendim.

Arch Linux'da bu iki paketi kurduktan sonra sıfırdan altyapı rehberinde oluşturduğum filesi ve client'i olduğu gibi Arch Linux'a aktardım ve sonuç. :)
linuxda_metin2.jpg



Yalnız Windows'da olduğu gibi performanslı çalışmıyor. Sadece aklıma takılmıştı ve deneme amacıyla yapmıştım.
Kaynak tüketimleri ise şu şekilde;
Metin2debug.exe => 324 MB ram kullanıyor ve işlemcinin 25.6'sını sömürüyor. İşlemci GPU'su ile çalışıyor.
Server filesin olduğu sanal makinada (freebsd kurulu) ise toplamda 685MB ram tüketiyor ve işlemcinin 0.8'ini kullanıyor.

linux_metin2_kaynak_kullanim.jpg



Orijinal Metin2'yi test etmediğim için yorumda bulunamayacağım. Korumalar olduğu için belki çalışmaya bile izin vermeyecektir. Yine de denemek lazım.
 
Client değilde FreeBSD tarafında çalışabilen Game’i Linux platformunda çalıştırabilir miyiz acaba? Windows işletim sisteminde Martysama dosyalarını çalıştırmayı başarmışlar.
 
Kodlarda bir tık düzenleme yaparak olabilir belki. Sonuçta gcc linux'a da kuruluyor.
 
bu iş için biraz mesai harcadım derlemelerin çoğunu halletsemde 32 lib ler de ellerim kollarım bağlandı bende kapattım konuyla ilgili gelişme olursa bende seve seve destek olmak isterim
Ben bir ara yapmıştım ama sonra Unix daha iyi diye üzerinden devam etmedim. Kqueue kısmını libkqueue ile halletmiştim. Libleri APT ile kurmuştum.

Not: libleri statik değil dynamic olarak bağlıyordum (devil, eigen + mariadb)

Not 2: Clang + -m64 flag
 
Ben bir ara yapmıştım ama sonra Unix daha iyi diye üzerinden devam etmedim. Kqueue kısmını libkqueue ile halletmiştim. Libleri APT ile kurmuştum.

Not: libleri statik değil dynamic olarak bağlıyordum (devil, eigen + mariadb)

Not 2: Clang + -m64 flag
çok iyi, unix daha iyi derken linux ta freebsd de unix tabanlı çalışıyor zaten orayı tam anlayamadım -m64 kullanırken sourceler 32 ye göre tasarlandığı için herhangi bir bug vs. oluştumu yoksa bunlar şehir efsanesimi hocam
 
çok iyi, unix daha iyi derken linux ta freebsd de unix tabanlı çalışıyor zaten orayı tam anlayamadım -m64 kullanırken sourceler 32 ye göre tasarlandığı için herhangi bir bug vs. oluştumu yoksa bunlar şehir efsanesimi hocam
GNU --> (GNU's Not Unix). -m64 64 bit derlemek demek, düzenleme yapmadan derleyemezsin. Veri tiplerine bağlı bug oluyor tabii ki.
 
GNU --> (GNU's Not Unix). -m64 64 bit derlemek demek, düzenleme yapmadan derleyemezsin. Veri tiplerine bağlı bug oluyor tabii ki.
GNU/Linux olarak düzeltiyorum ikisi birlikte var oluyor kernel kısmını linux yönetiyor linux unix tabanlı bir çekirdek yanlışım varsa düzelt :)
ki kütüphanelerde bile kendisini belli ediyor örnek unistd.h unix standartları anlamına geliyor
 
GNU/Linux olarak düzeltiyorum ikisi birlikte var oluyor kernel kısmını linux yönetiyor linux unix tabanlı bir çekirdek yanlışım varsa düzelt :)
ki kütüphanelerde bile kendisini belli ediyor örnek unistd.h unix standartları anlamına geliyor
Unix dosyalarını destekliyor olması Unix olduğu anlamına gelmiyor. Linux, Unix tasarımından etkilenmiş ama aynı tasarıma sahip değil.
 
server kısmı için birkaç yıl önce paylaştığım
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
dosyalarını referans alabilirsiniz, client için emülatör dışında motorunu değiştirmediğiniz sürece farklı işletim sistemi olduğundan çalışmayacaktır, emülatör ilede performans doğal olarak bu seviyelerde olacaktır. en mümkün haliyle(sıfırdan başka motorlara taşımak gibi hayatsız çözümler hariç) bgfx ya da llgl gibi cross platform destekleyen render motorlarına taşımanız gerekir ancak bu da oldukça fazla vakit alacak bir işlem, llgl için müsait bir zaman bulabilirsem linkteki cliente güncellemeyi dahil ederim.
 
Geri
Üst