Kuşak Sistemi Karakter Ölünce Görsel Hata

MEKA

Discord: mekaprojects
Süper Moderatör
Premium Üye
Grafiker
Geliştirici
Yardımsever Üye
Editör
Mesaj
2.779
Çözümler
287
Beğeni
2.023
Puan
1.850
Ticaret Puanı
2
Official sunucudada bu problem vardı şuan çözdüler mi ne durumda bir bilgim yok kendimce bir çözüm yolu oluşturmaya başladım. Tabi bununda ufak bir sıkıntısı var animasyon 1 2 saniye olduğu için kod hemen devreye giriyor ve videodaki gibi ölme animasyonundayken kuşak aşağı inmeye başlıyor. Sonuç başarılı mı başarılı her karakter için şu şekilde bir kod oluşturdum tabi bu direk karakterler için cinsiyet olarakta ikiye bölmek gerekiyor. Başka bir çözüm yolu olan arkadaşları yorumlara bekliyorum.


Videoda sağ taraftaki kodların olmadığı client sol taraftaki ise kodların olduğu client birinde gözüküyor birinde gözükmüyor diye kafanız karışmasın test etmek için o şekilde kullanıyorum.

C++:
void CInstanceBase::Die()
{
    __DetachHorseSaddle();

    if (IsAffect(AFFECT_SPAWN))
        __AttachEffect(EFFECT_SPAWN_DISAPPEAR);

    ////////////////////////////////////////
    __ClearAffects();
    ////////////////////////////////////////

    OnUnselected();
    OnUntargeted();

    m_GraphicThingInstance.Die();
    // 1 ERKEK 0 KADIN KARAKTER dwSex
    DWORD dwRace = GetRace(), dwPos = RaceToJob(dwRace), dwSex = RaceToSex(dwRace);

    if (dwPos == 0) //SAVASCI
        m_GraphicThingInstance.SetScalePosition(0.0f, 0.0f, -5.0f);
    if (dwPos == 1) //NINJA
        m_GraphicThingInstance.SetScalePosition(-8.0f, 35.0f, 0.0f);
    if (dwPos == 2) //SURA
        m_GraphicThingInstance.SetScalePosition(0.0f, 0.0f, 0.0f);
    if (dwPos == 3) //SAMAN
        m_GraphicThingInstance.SetScalePosition(5.0f, 30.0f, 0.0f);
}

1636319607593.png
1636319674050.png


 
Son düzenleme:
Benzer görüntü sorununu bende yaşamıştım;

Ads-z.jpg


İlk başta sorunun tamamen client ile alakalı olduğunu düşünsem de sorunun çözümü game src den çıkmıştı :)
Çözüm: Çözüldü - Hamle ve Hava Kılıcı Sorunu Hk. Tartışma

Ayrıca kuşak sisteminden hiç haz etmiyorum o yüzden kodlarına ve sistemin kendisine dair deneyimim ve bilgim yok maalesef.
Ama sanırım bu sorunu çözmüşler, linkteki önerileri deneyebilirsin. Bu kuşak sorununun da sanırım benim bahsettiğim sorunun çözümüne benzer bir çözümü var. 2 farklı çözüm önerilmiş, artık hangisi doğruysa.. :)

Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
 
Orayı inceledim ilk fixte fPositionZ -= 30; tüm karakterler ölünce pozisyon -30 olarak ayarlıyor fakat bu her karakterde sabit değil bazısı ölünce aşşağı doğru kayıyor onlarıda yukarı taşımak gerekiyor

ikinci fixte ise yine aynı ölünce pozisyonları sıfırlıyor yukarıda dediğim gibi oda kaymış oluyor.
 
Anladım. Elimdeki bütün fileslere baktım hepsinde -=30 fixi kullanılmış :D

O zaman şöyle bir yol izlenemez mi acaba; karakter ölmeden önce yani normal halindeyken kuşak, zırh ve silah gibi karakterin animasyonlarına oturtulmuş vaziyette duruyor. Yürürken, yada afk iken falan kuşak görünümünde herhangi bir sorun yok ve sabit ve düzgün bir şekilde karaktere bağlı olarak duruyor... Bunu sağlayan sabit bir değişken varsa eğer, aynı değişken fonksiyonu bunun için de kullanılabilir belki.
Böylelikle karakter ne şekilde ölürse ölsün, ister öne devrilsin ister arkaya, kuşak olduğu gibi sabit kalacak karakterin üstünde.

Dediğim gibi kuşak sisteminin kodlarını bilmediğim için en fazla fikir yürütebiliyorum :)
 
Müsait bir zamanda tekrar deniyim bi onları :D
 
Geri
Üst