Hearts of Iron IV: Yeni Başlayan Rehberi

achird

Üye
Editör
Üye
Mesaj
20
Çözümler
1
Beğeni
35
Puan
673
HOI4_wiki_logo.png

Başlarken

screenshot_4.png


Fırtına Bulutları Toplanıyor

Karanlık günler geliyor. Avrupa'da, Hitler'in gücü pekişmiştir ve onun dikkati giderek Almanya sınırlarının dışına çekilir. Mussolini'li İtalya'nın cesurca maceralara atılması, bu sırada Japon İmparatorluğu Çin'e saldırmak için hazır bekliyor. Geçenki Dünya Savaşı'ndan üstünden neredeyse 20 yıl geçti ve Dünya'ya yine benzin dökülmüş. Tek bir kıvılcım Dünya'yı yok edebilir. 1 Haziran 1936

Blitzkrieg

Son yıllarda Dünya Asya ve Avrupa'da birkaç yeni savaşın çıkmasını gördü. İspanya an itibariyle milliyetçiler tarafından yönetiliyor ve Japonya toprak için hem Sovyetler hem de Çin ile savaştı. Çin ile olan savaş Japon için daha başarılıydı. Almanya ve Sovyetler arasındaki yeni saldırmazlık antlaşması Avrupa'nın kalanı için kötü haber olabilir. 14 Ağustos 1939

Oyuna başlangıç noktasında iki seçenek ile karşı karşıyayız. Seçeneklerden biri 1 Haziran 1936'da Gathering Storm (Fırtına Bulutları Toplanıyor) adı altına büyük savaşın en başından yolculuğumuza başlatacak iken diğer seçenek ise 14 Ağustos 1939'da Almanya Avrupa'nın üzerinde döktüğü benzine her an bir kıvılcım atabileceği zamana gönderiyor.​

Ülke Seçimi,

screenshot_5.png


Tarihçe

Osmanlı İmparatorluğu'nun küllerinden Türkiye Cumhuriyet doğdu. Türk bağmsızlığı, 1923 Milli Seferinde kan ve kurşunlarla kazanıldı ve bu mücadele sonuna kadar haklı olduğu halde Türk halkının bedeli ağır bir şekilde devam ediyor.

Dindar muhafazakarlar iç bölgeleri rahatsız ediyor ve ülke çapındaki modernizasyon çabalarına en sert şekilde direnirken, Kürt milliyetçileri ülkenin doğusunda büyük tahribatlar yaratıyor. Büyük Lider Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk ülkeyi birleştirmeli ya da meşaleyi sorunları çözebilecek bir lidere vermelidir.

Fransa, Amerika, Birleşik Krallık, Nazi Almanyası, İtalya, Japonya, Sovyetler Birliği gibi ikinci dünya savaşında önemli roller oynamış ülkelerin yanında içerisinde Türkiye'nin de bulunduğu 25 ülke de seçilebilir düzeyde. Bazı ülkelerin kendilerine ait Odakları, Hedefleri, tarihe dayalı buff ya da debuffları bulunmakta. Sizde öyle düşünürsünüz ki bu tip ülkeler oyun zevki açısından daha iyi durumda.​

screenshot_9.png


Custom Games Rules: Bu kısmı basit bir şekilde anlatacak olursam, oyundaki büyük ülkelerin gücünü buradan ayarlayabiliyor, oyunda ki savaş, barış gibi politik konuların sınırlarını, gerekliliklerini değiştirebiliyor, AI tarafından yönetilen ülkelerin izleyecekleri odakları belirliyorsunuz.

Ironman Mode: Başarımlar için kullanılan bir seçenektir. Kayda geri dönüp seçiminizi veya bir olayı değiştirmenizi engeller ve bilgisayarınızı çok yorar.

Historical AI Focuses: AI tarafınan yönetilen ülkelerin tarihsel odaklara göre mı yoksa kafasına göre ilerlemesi ile ilgili olan seçenektir. Tadı her zaman tarihsel odaklardan ilerlemesinde çıkar diye düşünüyorum ancak çeşitli sürprizlerle karşılaşabilmek için bu tiki kaldırabilirsiniz de.

Oyun Arayüzü ve Genel Bilgiler:


X.png


X1.png
Political Power (Politika Puanı / Gücü) :
Politika Puanları sizin oyun içerisinde politik bir konuda karar verirken, başbakan yardımcısı, tasarım / endüstri şirketi, kara / hava / deniz komutanı atamanızı, savaş sebebi oluşturmanızı, barış yapmanızı, bağımsızlık garantisi vermenizi yani kısaca oyunda gidişat ile ilgili bir karar ya da atama yapmanızı sağlayan budur. Günlük olarak belirli değişkenlere göre artar, günlük artış oranı 2 'dir ve bazı kararlar ya da diplomatik hareketler ile bu puanının artışı / azalışı konumunda etki yaratılabilir. Odaklar her gün 1 odak puanı harcar.

X2.png
Stability (İstikrar) :
İstikrar, halkın mevcut hükümet için desteğini temsil ediyor. Yüksek istikrar politik değişimleri kolaylaştırır ve ekonominin sorunsuzca ilerlemesine yardımcı olur. İstikrarın yüksek olması, fabrika ve tersane çıktısını, politik gücü artırırken, tüketim mallarını azaltır.


X3.png
War Support (Savaş Desteği) :
Savaş desteği halkın savaşa son vermek için istekliliğini gösterir. Birçok yasanın yürürlülüğe girmesi ve ulusunuzun savaş için etkin bir şekilde hazırlanması yüksek savaş desteği gerektirir. Savaş desteğinin düşük oluşu mobilizasyon hızı, teslim olması sınırı gibi faktörleri azaltır, savaşa karşı durumlarda debuff verir. Yüksek olması ise size çeşitli bufflar olarak döner.


X4.png
Manpower (İnsan Gücü) :
Öncelikle bilmeniz gereken insan gücü bir ülkenin nüfusunu göstermemektir. O ülkenin yasaları çerçevesinde savaşabilecek olan kısmı gösterir. Askerlik yasaları ile değiştirilebilir. (Politika adı altında daha detaylı olarak anlatılacaktır.)


X5.png
Factories (Fabrikalar) :
Hepiniz bilirsiniz ki bir ülkenin parasının değeri o ülkenin üretim gücü ile alakalıdır. Ve bu oyunda para ve para yerine geçebilecek her türlü finansal araçların yerine fabrika sistemi vardır. Yani Hearts of Iron IV 'de bir ülkenin zenginliği sahibi olduğu fabrikalar ile ölçülür. Sivil, Askeri ve Deniz Tersanesi adında farklı sistemlere hizmet eden 3 tür fabrika vardır. Askeri Fabrikalar, Top, Tüfek, Tank, Uçak, Destek Ekipmanı... üretirken, Deniz Tersanesi Konvoy ve çeşitli gemilerin üretiminde kullanılır. Sivil fabrikalar ise yine fabrika ve tersane inşaatında, ticarette, alt yapı, havalimanı gibi alanların yapılmasında kullanılır. (İnşaat bölümü adı altında daha detaylı olarak bu konu anlatacaktır.)


X6.png
Fuel (Yakıt) :
Gemileri, uçakları, tankları yaptınız ama bunlar milliyetçi duygular ile çalışmayacak değil mi? (Yakıt ve Yakıt Arıtma / İşleme kısımları daha detaylı olarak İnşaat ve Ticaret bölümlerinde anlatılacaktır.)


X7.png
Convoys (Konvoylar) :
En ucuz taşıma yolunun deniz yolu olduğunu herkes bilir. Ticaret yaparken, deniz üzerinden karşıdan karşıya bir tabur asker geçirirken bile konvoy gereklidir. Tersanede üretilir.



AA.png

A.png
Political (Politika)

Gerçek hayatta politikadan nefret edebilirsiniz. Hearts of Iron IV de ise öyle bir lüksünüz yok. Ülkeniz için sağlıklı bir politika yapmalısınız. Genel olarak politika bölümünde Odaklar, Milli Ruh, İdeoloji, İşgal / İşbirliği / Kukla Topraklarının Yönetimi, Yasalar & Hükümet, Araştırma & Üretim, Askeri Şura kontrol edilir. Politika yapabilmek için Political Power 'a ihtiyacınız vardır.​

Atatürk.png
Liderler seçimler (demokratik rejimlerde), ideolojiler ve vefatlar nedeni ile değişebilir. Bazı liderler ülkelerine olumlu ya da olumsuz özellikler verir. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK Hearts of Iron IV 'de en fazla olumlu özellik veren liderdir.​














A1.png

Her ülkenin odak ağacı vardır. Büyük ülkeler ile beraber bazı küçük ülkelerinde odakları tarihsel şekilde dizayn edilmiştir. Odaklar ekonomi, endüstri, siyasi, ideoloji, askeri gibi yönlerde sizin seçimleriniz ile ülkenizin ilerlemesini istediğiniz yol ağacıdır. Her odak genelde 70 günde tamamlanır ve günlük olarak 1 Political Power harcar.

A2.png

Milli ruh ülkenizde geçerli olan özel fikirlerdir. Bu fikirler ülkenin odak ağacı veya belirli olay zincirleri aracılığıyla elde edilebilir. Tarihsel odak ağacı olan ülkelerin Milli Ruhları da o ülkelere özeldir. Milli Ruhlar olumlu ya da olumsuz özellikler verebilir, odaklar ile değiştirilebilir / kaldırılabilir, süreli ya da kalıcı olabilir.​


A3.png

Hearts of Iron IV 'de genel olarak 4 farklı ideoloji vardır: Tarafsız, Demokratik, Faşist, Komünist. İdeolojiler ülkenizin yönetim biçimini belirler, her ideolojinin kendisine özgü kuralları vardır. Örneğin Tarafsız ülkeler %50 Dünya Gerginliği oluşmadan (odaklar ya da ittifak ile yapılan hariç) bir ülkeye savaş açamaz iken faşistler ya da komünistler için bu durum dünya gerginliğine pek bakmaz. İdeolojilere bugünün anayasal partileri gibi de bakamayız. Seçtiğimiz ideoloji o ülkenin adını, bayrağını değiştirebilir. Örneğin:​

Tarafsız: Türkiye
Demokratik: Türkiye Cumhuriyeti
Faşist: Milliyetçi Türkiye
Komünist: Türkiye Sosyalist Cumhuriyeti

A4.png
İşgal Toprakları / İş Birliği / Tebaalar 'ın yönetildiği bölümdür. Bu konu daha ayrıntılı bir biçimde anlatılacaktır.

A5.png
Bu bölümde askerlik, ticaret, ekonomi yasalarını değiştirebilir, siyasi danışmanlar atayabilirsiniz.​





A6.png
Araştırma & Üretim kısmında Tank Tasarımcısı, Gemi Tasarımcısı, Uçak Tasarımcısı, Materyal Tasarımcısı, Endüstriyel Şirket ve Kuramcı seçebileceğiniz bölümdür.


A7.png
Askeri Komuta Zincirinizi oluşturabileceğiniz kısımdır. Kara Kuvvetleri Komutanı, Deniz Kuvvetleri Komutanı, Hava Kuvvetleri Komutanı ve 3 kişilik Askeri Yüksek Komutası seçilebilir.


BB.png

B.png
Events and Decisions (Olaylar ve Kararlar)

Kararlar, bir ulusun ideolojiyi değiştirme, sınır savaşları yürütme, siyasi partileri yasaklama, basını sansürleme, kaynak kazma, vb. gibi özel projeler yapmasına olanak sağlar. Bu kararlar genellikle 25 ila 150 political power 'a mal oluyor. Kararlar odak ağaçları ve olaylar arasında bir orta yol.
Bu ülkede, Türk milletinde dinin rolünün bu kadar aniden değiştiğini görmeye tam olarak hazır olmayanlar var. Bu bireylerin ilerlemeye yönelik yürüyüşümüzü engellemelerine izin verilmemesine rağmen, yumuşak bir dokunuşa ihtiyaçları vardır.



















CC.png

C.png
Intelligence Agency (İstihbarat Ajansı)

Böylesine geniş bir politika oyununda istihbaratın es geçildiğini düşünmeyiniz. Bu istihbarat sistemi bir DLC paketi ile geliyor. Sadece saldırı değil savunma üzerine de kurulu hatta öyle ki kendi ajanınızı yetiştirip onu geliştirebiliyorsunuz. İstihbarat Ajansınızı oluştururken bir isim ve bir logo belirliyorsunuz. Türkiye'de otomatik olarak "Milli Emniyet Teşkilatı" adı geliyor ve tabi ki değiştire de biliyorsunuz. Yine örnek olarak Birleşik Krallıkta "MI5" adı ve logosu geliyor. İstihbarat Bölümünü Savaş Rehberinde anlatmak daha doğru olacaktır. Şimdilik sadece basit kavramlara temel mekaniklere yoğunlaşalım.


















DD.png

D.png
Research (Araştırma)

Yeni askeri teknolojiler, endüstriyel ya da bilimsel teknolojiler olmadan savaş üstünlüğü sağlamak pekte olası gözükmüyor. Bu bölümde yeni silahlar araştırabilir, yeni tanklara, uçaklara ulaşabilir hatta nükleer teknoloji araştırmaları ile nükleer santraller kurup nükleer bombalar bile üretebiliriz. Burada önemli olan bir kaç unsur var. Teknolojiler tarihsel başlangıç zamanları var. Örneğin 1950 yılının öncesinde Jet Motorlu Uçakları araştırırken süre cezası alıyorsunuz. Diyelim 1950 teknolojisi olan Leopard A tankını araştırmaya 1940 da başlarsak süre farkından dolayı 100 günde tamamlanacak araştırma neredeyse 7-8 yıl alıyor. Elbette bazı teknolojileri diğer ülkelere göre öncelikli araştırmak karlı olabilir. Ama bu bir tank mı ya da uçak mı olmalı? Odaklar, kararlar ve endüstriyel şirketler ile araştırma sürelerini kısaltabiliyorsunuz. Araştırma konusu ekipmanlar konusu altında daha da detaylandırılacaktır.











EE.png

E.png
Diplomacy (Diplomasi)

Ülkeler ile olan ilişkilerinizi görebileceğiniz, ülkeleri coğrafi, ideoloji, ittifak durumu gibi filtreler kullanarak ülkeleri sınıflandırabileceğiniz penceredir.



























 
Son düzenleme:
Geri
Üst