Game Source Extern/Boost Kütüphanesi BSD Yönlendirmesi

melihalbayrak

Geliştirici
Geliştirici
Yardımsever Üye
Usta Üye
Mesaj
1.246
Çözümler
81
Beğeni
673
Puan
1.109
Ticaret Puanı
0
Game kaynak kodlarınızın Extern klasöründe bulunan Boost kütüphanesini güncellediğimizde 100 200 MB civarı yer kaplıyor. Yedek aldığınızda falan boşu boşuna yer kaplıyor. Hali hazırdan dosyaları derlediğiniz FreeBSD makinanızda zaten Boost kütüphanesini de kendiliğinden kuruluyor. Dosyaları derlemek için kurduğumuz GCC, GMAKE v.s paketlerinin yanında Boost zaten kuruluyor. Tek yapmamız gereken Makefile dosyalarımıza Boost yolunu düzenlenmek.

Source dosyamızın game/src dizinine giriyoruz. Makefile dosyamızı açıyoruz ve Boost yazarak aratıyoruz. Tek sonuç çıkacaktır. Bu Boost kütüphanesinin dosya yolu bunu bu şekilde değiştiriyoruz.

Kod:
INCDIR += -I../../../../../usr/local/include/boost

Burada dikkat etmemiz gereken en önemli şey dosya yolu. Verdiğim örnek benim Makefile dosyamdan. Bende beş kere geri gel usr/local/include/boost dizine gitmesini sağlıyorum. Bu sizde farklı olacaktır. game/src dizinine girdiğinizde usr klasörü kaç dize geride ise o kadar geri gelmesi için bunu kullanmanız gerekiyor. Paketlerin kurulu olduğu dizin değişmez.

Benim kaynak dosyalarım direk ana dizinde olduğu için usr ile başlıyor. Sizin dosyalarınız örnek veriyorum usr/src/serversource/game/src dizininde olabilir ya da başka bir klasörde bunu kendinize göre ayarlamanız gerekmekte.

Örnek olarak usr/src/gamesource/server/game/src dizininde diyelim sizin kaynak dosyalarınız o zaman örnek dosya yolu şu şekilde olacaktır.

Kod:
INCDIR += -I../../../../local/include/boost

Kütüphanenin yolunu belirledikten sonra Makefile dosyamızda ilgili kısımı değiştiriyoruz. Daha sonra aynı şekilde db/src içindeki Makefile dosyasında da aynı değişikliği yapıyoruz. Değişiklikleri tamamladıktan sonra extern dosyası içindeki boost klasörünü masaüstünüze ya da klasörün adını değiştirerek yedekleyip dosyalarınızı derleyiniz. Sorunsuz derlendikten sonra boost klasörünü silebilirsiniz artık ihtiyacınız yok.
 
yedek alırken neden externi yedek alıyorsun ki game db common alman yeterli filesi uplarken sıkıntı sadece
 
yedek alırken neden externi yedek alıyorsun ki game db common alman yeterli filesi uplarken sıkıntı sadece
Yedek almayı örnek gösterdim. Gereksiz yer kaplamasına gerek yok. Bir programın aynısını bilgisayara iki kere farklı dizinlere kurmak ne kadar gereksiz bir şey ise bu da öyle.
 
Ben bütün externlerimi bu şekilde makinenin içinden çekiyorum, versiyon olarak yedek aldığımda 300 MB'dan fazla tasarruf sağlıyor bir deneyin derim konuyu okuyanlara rahatlığına alışırsınız. :D
 
Geri
Üst