Yardım Başlangıç Questi ekranda yazı çıkmaması

Konu sahibi bu konuda soru soruyor. Sorusu ile ilgili bilgisi olanların yanıtlamasını bekliyor.

SadClowN

MT Üye
MT Üye
Mesaj
194
Çözümler
5
Beğeni
89
Puan
704
Ticaret Puanı
0
Başınızı çok ağrıttım biliyorum özür dilerim,
4 5 tane başlangıç questi denedim hiçbirisinde ekrana yazı vermedi şu an elimdeki en düzgün questin kaynak kodunu vereceğim.
bir kaç açık kaynak kodu daha paylaşacağım belki sorun onlardan kaynaklanıyordur bilmiyorum ama sinir oldum bu soruna :(

Kullandığım başlangıç questi:
Lua (Quest):
quest baslangic begin
state start begin
when login with pc.getqf("yeni_basladim") == 0 begin
oyuncu_isim = pc.get_name()
say_title("Bilgilendirme:")
say("")
say("Oyunumuza hoş geldiniz, "..oyuncu_isim)
say("Umarız aradığınızı bizim oyunumuzda bulabilirsiniz.")
say("Şimdiden başarmanızı umuyor ve iyi şanslar diliyorum.")
say("Şansa gerçekten ihtiyacınız olacak...")
say("")

baslangic_seviyesi = 1 -- Buraya başlangıç seviyesini yazın.
at_seviyesi = 21 -- Buraya vereceğiniz at seviyesini yazın.
baslangic_parasi = 500000 -- Buraya vereceğiniz başlangıç yang miktarını yazın.

baslangic.baslangicSeviyeAyarla(baslangic_seviyesi)
horse.set_level(at_seviyesi)
pc.give_gold(baslangic_parasi)
horse.summon()
horse.ride()
karakterSinif = pc.get_job()

-- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN
pc.give_item2(71085,200)
pc.give_item2(71084,200)
pc.give_item2(72701,1)
pc.give_item2(72726,1)
pc.give_item2(72730,1)
pc.give_item2(27105,200)
pc.give_item2(27112,200)
pc.give_item2(70057,200)
pc.give_item2(40002,1)
pc.give_item2(50053,1)
-- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN

oyuncu_imp = pc.get_empire()
if karakterSinif == 0 or karakterSinif == 4 then -- SAVAŞÇI

-- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

pc.give_item2("19") -- Kılıç
pc.give_item2("3009") -- Mızrak
pc.give_item2("11209") -- Zırh
pc.give_item2("14009") -- Bilezik
pc.give_item2("17009") -- Küpe
pc.give_item2("16009") -- Kolye
pc.give_item2("13009") -- Kalkan
pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
pc.give_item2("12209") -- Kask

-- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

elseif karakterSinif == 1 or karakterSinif == 5 then -- NİNJA

-- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

pc.give_item2("1009") -- Kılıç
pc.give_item2("2009") -- Mızrak
pc.give_item2("8009") -- OK
pc.give_item2("11409") -- Zırh
pc.give_item2("14009") -- Bilezik
pc.give_item2("17009") -- Küpe
pc.give_item2("16009") -- Kolye
pc.give_item2("13009") -- Kalkan
pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
pc.give_item2("12349") -- Kask

-- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then -- SURA

-- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

pc.give_item2("19") -- Kılıç
pc.give_item2("11609") -- Zırh
pc.give_item2("14009") -- Bilezik
pc.give_item2("17009") -- Küpe
pc.give_item2("16009") -- Kolye
pc.give_item2("13009") -- Kalkan
pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
pc.give_item2("12489") -- Kask

-- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

elseif karakterSinif == 3 or karakterSinif == 7 then -- ŞAMAN

-- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

pc.give_item2("5009") -- Kılıç
pc.give_item2("7009") -- Mızrak
pc.give_item2("11809") -- Zırh
pc.give_item2("14009") -- Bilezik
pc.give_item2("17009") -- Küpe
pc.give_item2("16009") -- Kolye
pc.give_item2("13009") -- Kalkan
pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
pc.give_item2("12629") -- Kask

-- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

end
notice_all("Duyuru: "..oyuncu_isim.." isimli oyuncu "..baslangic.imparatorlukKontrol(tonumber(oyuncu_imp)).." İmparatorluğuna "..baslangic.oyuncuSinifi(pc.get_job()).." olarak katılmıştır.")
pc.setqf("yeni_basladim",1)
end

-- FONKSİYONLAR

--- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.
function baslangicSeviyeAyarla(gelen_seviye_degeri)
gelenSeviye = gelen_seviye_degeri
oyuncu_seviyesi = pc.get_level()
if oyuncu_seviyesi > gelenSeviye then
return
else
seviyeFark = gelenSeviye - oyuncu_seviyesi
for i=1,seviyeFark,1 do
gerekliTecrube = pc.get_next_exp()
tecrubeYukle = gerekliTecrube
pc.give_exp2(tecrubeYukle)
end
end
end
--- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.


function imparatorlukKontrol(gelen_imp_degeri)
imp = {
[1] = {"Shinsoo"},
[2] = {"Chunjo"},
[3] = {"Jinno"}
}
return imp[gelen_imp_degeri][1]
end

function oyuncuSinifi(gelen_oyuncu_sinifi)
sinif = {
[0] = {"Savasci"},
[4] = {"Savasci"},
[1] = {"Ninja"},
[5] = {"Ninja"},
[2] = {"Sura"},
[6] = {"Sura"},
[3] = {"Şaman"},
[7] = {"Şaman"}
}
return sinif[gelen_oyuncu_sinifi][1]
end

end
end
 
Şu questler neden paragraf yazılır gibi yazıldığına aklım almıyor. Bu şekilde nasıl okuyup hataları ayıklayabiliriz ki? o_O
En iyisi oyuna giriş yaptığınız kanaldaki sys_log kayıtlarına bakın. Files log kayıtlarını tutuyorsa hangi satırda hata olduğu yazacaktır.
 
Bu sorun ile 3 kez karşılaştım ve üçüde farklı nedenlerdendi.

1-) object klasöründe kalıntılar olduğu için çakışıyordu

2-) flaglar çakışıyordu (yenibasladim)

3-) questler çakışıyordu.(2 tane başlangıç questi varmış farketmemişim)
 
Bu sorun ile 3 kez karşılaştım ve üçüde farklı nedenlerdendi.

1-) object klasöründe kalıntılar olduğu için çakışıyordu

2-) flaglar çakışıyordu (yenibasladim)

3-) questler çakışıyordu.(2 tane başlangıç questi varmış farketmemişim)
Tab ayarlarını da unutmamak lazım :)
 
ScreenHunter_1.jpg

Böyle bir dosya grubu buldum baslangic saman silah ve give basic weapon dosyasını siliyorum ftp den sonra tekrar deneyeceğim bakalım düzelecekmi
 
ScreenHunter_5.jpg

Yok yine aynı neyse daha konuya verilen cevapların hepsini denemedim hepsini bi deneyeyim sonra tekrar yazacağım teşekkürler yinede bilgiler için
 
Tab ayarlarını da unutmamak lazım :)
Aynen bu çok önemli. Kodları okuyanların gözleri kanamasın diye konudaki kodları düzenledim. @SadClowN bu kodları siz mi yazdınız. Gayet açıklayıcı ve temiz olmuş. :)

Lua (Quest):
quest baslangic begin
    state start begin
        when login with pc.getqf("yeni_basladim") == 0 begin
            oyuncu_isim = pc.get_name()
            say_title("Bilgilendirme:")
            say("")
            say("Oyunumuza hoş geldiniz, "..oyuncu_isim)
            say("Umarız aradığınızı bizim oyunumuzda bulabilirsiniz.")
            say("Şimdiden başarmanızı umuyor ve iyi şanslar diliyorum.")
            say("Şansa gerçekten ihtiyacınız olacak...")
            say("")

            baslangic_seviyesi = 1 -- Buraya başlangıç seviyesini yazın.
            at_seviyesi = 21 -- Buraya vereceğiniz at seviyesini yazın.
            baslangic_parasi = 500000 -- Buraya vereceğiniz başlangıç yang miktarını yazın.

            baslangic.baslangicSeviyeAyarla(baslangic_seviyesi)
            horse.set_level(at_seviyesi)
            pc.give_gold(baslangic_parasi)
            horse.summon()
            horse.ride()
            karakterSinif = pc.get_job()

            -- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN
            pc.give_item2(71085,200)
            pc.give_item2(71084,200)
            pc.give_item2(72701,1)
            pc.give_item2(72726,1)
            pc.give_item2(72730,1)
            pc.give_item2(27105,200)
            pc.give_item2(27112,200)
            pc.give_item2(70057,200)
            pc.give_item2(40002,1)
            pc.give_item2(50053,1)
            -- HER KARAKTERE ORTAK VERİLECEK EŞYALARI YADA ÖZELLİKLERİ BURAYA EKLEYİN

            oyuncu_imp = pc.get_empire()
            if karakterSinif == 0 or karakterSinif == 4 then -- SAVAŞÇI

                -- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

                pc.give_item2("19") -- Kılıç
                pc.give_item2("3009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11209") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12209") -- Kask

                -- SAVAŞÇIYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

            elseif karakterSinif == 1 or karakterSinif == 5 then -- NİNJA

                -- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

                pc.give_item2("1009") -- Kılıç
                pc.give_item2("2009") -- Mızrak
                pc.give_item2("8009") -- OK
                pc.give_item2("11409") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12349") -- Kask

                -- NİNJAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

            elseif karakterSinif == 2 or karakterSinif == 6 then -- SURA

                -- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

                pc.give_item2("19") -- Kılıç
                pc.give_item2("11609") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12489") -- Kask

                -- SURAYA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

            elseif karakterSinif == 3 or karakterSinif == 7 then -- ŞAMAN

                -- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

                pc.give_item2("5009") -- Kılıç
                pc.give_item2("7009") -- Mızrak
                pc.give_item2("11809") -- Zırh
                pc.give_item2("14009") -- Bilezik
                pc.give_item2("17009") -- Küpe
                pc.give_item2("16009") -- Kolye
                pc.give_item2("13009") -- Kalkan
                pc.give_item2("15009") -- Ayakkabı
                pc.give_item2("12629") -- Kask

                -- ŞAMANA VERİLECEK EŞYALAR YADA ÖZELLİKLER BURAYA EKLENECEK

            end
           
            notice_all("Duyuru: "..oyuncu_isim.." isimli oyuncu "..baslangic.imparatorlukKontrol(tonumber(oyuncu_imp)).." İmparatorluğuna "..baslangic.oyuncuSinifi(pc.get_job()).." olarak katılmıştır.")
            pc.setqf("yeni_basladim",1)
        end

        -- FONKSİYONLAR

        --- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.
        function baslangicSeviyeAyarla(gelen_seviye_degeri)
            gelenSeviye = gelen_seviye_degeri
            oyuncu_seviyesi = pc.get_level()
            if oyuncu_seviyesi > gelenSeviye then
                return
            else
                seviyeFark = gelenSeviye - oyuncu_seviyesi
                for i=1,seviyeFark,1 do
                    gerekliTecrube = pc.get_next_exp()
                    tecrubeYukle = gerekliTecrube
                    pc.give_exp2(tecrubeYukle)
                end
            end
        end
        --- Seviye verme fonksiyonu BlackForce ye aittir.


        function imparatorlukKontrol(gelen_imp_degeri)
            imp = {
                [1] = {"Shinsoo"},
                [2] = {"Chunjo"},
                [3] = {"Jinno"}
            }
            return imp[gelen_imp_degeri][1]
        end

        function oyuncuSinifi(gelen_oyuncu_sinifi)
            sinif = {
                [0] = {"Savasci"},
                [4] = {"Savasci"},
                [1] = {"Ninja"},
                [5] = {"Ninja"},
                [2] = {"Sura"},
                [6] = {"Sura"},
                [3] = {"Şaman"},
                [7] = {"Şaman"}
                }
            return sinif[gelen_oyuncu_sinifi][1]
        end

    end
end
 
Tab ayarlamasını yaptım denedim düzelmedi şimdi whistle hocamızın istediği sys log dosyasını atıyorum.
Son sıraları atıyorum log dosyası ağzına kadar dolu silmemişim hiç sığmıyor buraya :D
syslog:
Oct  2 00:21:31 :: InputDB::login_success: scandaldede
Oct  2 00:21:31 :: player_select: login: scandaldede index: 1
Oct  2 00:21:31 :: PK_MODE: Kahve 3
Oct  2 00:21:31 :: PLAYER_LOAD: Kahve PREMIUM 1790415397 1790415397, LOGGOFF_INTERVAL 1601587291 PTR: 0x6f8bc480
Oct  2 00:21:31 :: InputDB: player_load Kahve 957372x254944x0 LEVEL 1 MOV_SPEED 100 JOB 0 ATG 14 DFG 4 GMLv 0
Oct  2 00:21:31 :: ITEM_LOAD: COUNT Kahve 0
Oct  2 00:21:31 :: QUEST_LOAD: count 0
Oct  2 00:21:31 :: QUEST clear timer 0
Oct  2 00:21:31 :: QUEST clear timer 0
Oct  2 00:21:32 :: VERSION: Kahve 1215955205 giris.bin
Oct  2 00:21:33 :: SHOW: Kahve 957372x254944x0
Oct  2 00:21:33 :: reallocating buffer to 8192, current 1024
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 215 apply 0 0 flag 28 duration 5
Oct  2 00:21:33 :: ENTERGAME: Kahve 957372x254944x0 88.251.43.105 map_index 41
Oct  2 00:21:33 :: SendLandList map 41 count 18 elem_size: 432
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 500 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 0 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 501 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 1 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 502 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 2 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 503 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 3 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 504 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 4 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 505 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 5 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: AddAffect Kahve type 506 apply 0 0 flag 0 duration 188828104
Oct  2 00:21:33 :: PREMIUM: Kahve type 6 188828104min
Oct  2 00:21:33 :: VERSION CHECK 1215955205 1215955205 1215955205 1215955205
Oct  2 00:21:33 :: COMMAND: Kahve: open_security
Oct  2 00:21:33 :: SYSTEM: closing socket. DESC #16
Oct  2 00:21:33 :: QUEST_LOAD: Login pc 10242 by event
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 14 qi 27 is 0 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 13 qi 27 is -1682931504 - NO STATE
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 15 qi 27 is -1682931504
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 14 qi 30 is 0 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 13 qi 30 is 526282696 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 15 qi 30 is 526282696 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 14 qi 31 is 0 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 13 qi 31 is 1290640410 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 15 qi 31 is 1290640410 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 50187 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 50187 1
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 14 qi 74 is 0 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 13 qi 74 is 1748780559 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: ExecuteEventScript ei 15 qi 74 is 1748780559 - NO QUEST
Oct  2 00:21:33 :: HorseSummon : Kahve lv:1 bSummon:1 fromFar:0
Oct  2 00:21:33 :: RegisterRaceNumMap Beyaz At 20107
Oct  2 00:21:33 :: HORSE STAMINA REGEN EVENT CANCEL 0x0
Oct  2 00:21:33 :: HORSE STAMINA CONSUME EVENT CREATE 0x6d9c22a0
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 71085 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 71085 200
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 71084 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 71084 200
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 72701 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 72701 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 72726 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 72726 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 72730 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 72730 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 27105 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 27105 200
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 27112 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 27112 200
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 70057 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 70057 200
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 40002 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 40002 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 50053 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 50053 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 19 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 19 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 3009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 3009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 11209 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 11209 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 14009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 14009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 17009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 17009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 16009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 16009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 13009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 13009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 15009 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 15009 1
Oct  2 00:21:33 :: QUEST [REWARD] item 12209 to Kahve
Oct  2 00:21:33 :: 7: 12209 1
Oct  2 00:21:33 :: SYSTEM: new connection from [88.251.43.105] fd: 16 handshake 1751054961 output input_len 0, ptr 0x2f3f4600
Oct  2 00:21:33 :: QUEST eventflag vs_ac 0 prev_value 0
Oct  2 00:21:33 :: MARK_SERVER: Login
Oct  2 00:21:34 :: GuildSymbolCRC 332 0 0
Oct  2 00:21:34 :: GuildSymbolCRC 339 0 0
Oct  2 00:21:36 :: COMMAND: Kahve: input_security
Oct  2 00:21:41 :: GLOBAL_TIME: Oct  2 00:21:41 time_gap 0
Oct  2 00:22:00 :: SpawnMob: cannot create monster at non-exist sectree 405100 x 656600 (map 61)
Oct  2 00:22:41 :: GLOBAL_TIME: Oct  2 00:22:41 time_gap 0
Oct  2 00:23:00 :: SpawnMob: cannot create monster at non-exist sectree 405100 x 656600 (map 61)
 
Hocam son mesajımda tab ayarı yapılmış halini paylaşmıştım. Keşke uğraşmasaydınız tekrardan :)
Sys_log kayıtlarında bir sorun gözükmüyor. Sanırsam questin kendisinden kaynaklı bir sorun. Syserr'i de incelediniz mi?
 
Aynen bu çok önemli. Kodları okuyanların gözleri kanamasın diye konudaki kodları düzenledim. @SadClowN bu kodları siz mi yazdınız. Gayet açıklayıcı ve temiz olmuş. :)
Malesef ben yazmadım zamanım yok, aslında hiç quest öğrenmeye girişmedim boşa çıkamadım çünkü bir türlü ama çıkabilirsem rahat rahat pc başında quest öğrenmek isterim sizin videolarınızda gereğinden fazla yardımcı oluyor zaten ama gel görelimki iş ve hayat şartları biraz sıkıntılı :)
 
Ah şu hayat şartları. Hepimizi etkiliyor. :)
Eğer syserr kayıtlarında da bir sorun yoksa şu kısımı

Lua (Quest):
        when login with pc.getqf("yeni_basladim") == 0 begin
            oyuncu_isim = pc.get_name()
            say_title("Bilgilendirme:")
            say("")
            say("Oyunumuza hoş geldiniz, "..oyuncu_isim)
            say("Umarız aradığınızı bizim oyunumuzda bulabilirsiniz.")
            say("Şimdiden başarmanızı umuyor ve iyi şanslar diliyorum.")
            say("Şansa gerçekten ihtiyacınız olacak...")
            say("")

Şöyle değiştirip deneyebilir misiniz?
Lua (Quest):
        when login or info with pc.getqf("yeni_basladim") == 0 begin
            oyuncu_isim = pc.get_name()
            say_title("Bilgilendirme:")
            say("")
            say("Oyunumuza hoş geldiniz, "..oyuncu_isim)
            say("Umarız aradığınızı bizim oyunumuzda bulabilirsiniz.")
            say("Şimdiden başarmanızı umuyor ve iyi şanslar diliyorum.")
            say("Şansa gerçekten ihtiyacınız olacak...")
            say("")
            wait()
 
Bu questin çalıştığına emin miyiz? :)
Her karakter için bir defa çalışıyor. Bir kere çalıştıktan sonra player.quest tablosuna yeni_basladim ekleniyor.
 
En iyisi basit bir quest ile deneyelim.

Lua (Quest):
quest denemequest begin
    state start begin
        when login begin
            say_title("Ben bir garip hamsiyim")
            say("Ben bir garip hamsiyim - grup ayna")
        end
    end
end
 
Şimdi sizden tek bir ricam var düzgün çalışan temiz bir başlangıç questi ve bu queste eklemek istediğim şeylerde var mesela,
İlk çıkan yazıyı başlığı yani ortada göstersin altına madde madde bilgi vermek maksadıyla bir kaç şey yazmak istiyorum hatta 2. veya 3. sayfada olabilir bunu yapabilirmiyiz.
 
Geri
Üst