[Tartışma] Client Source'u C++17'ye güncelleyince zemin grafikleri değişiyor. Neden olabilir?

Kaptan Yosun

Discord: kaptanyosun
Site yetkilisi
Acemi Moderatör
Premium Üye
Mesaj
619
Çözümler
21
Beğeni
451
Puan
839
Ticaret Puanı
0
Packlarda hiçbir değişiklik yapmadan, ClientSource C++14 ile derlendiğinde zemin eski Metin2 tipi oluyor.

1701100779204.png


Ancak packlara hiç dokunmadan Client kaynak kodunu C++17'ye güncelleyip derlediğimde zemin texture'ları yeni tip oluyor.

1701100870610.png


Benim aklıma ilk gelen şey C++17'ye güncelleyince pack okumadaki bir mantık değişiyor yada bir bug kapanıyor ve okuması gereken yeni dosyayı okuyor. Sizce bu neden kaynaklanmış olabilir?
 
Son düzenleme:
Yardım - boost 1.7.3 ve boost 1.8.4 sürümlerinde oluşan texture'lardaki renk farkı buradaki yorumunuzda gördüm konuyu.

Oraya yazdığımı tekrar yazayım. Yukarıdaki çimler eski sürümlere ait alttaki yeni. Genelde birçok kişi world editor ile uğraşırmak için d:/ymir work'e dosyaları atar. Yeni çim dosyalarının olduğu pack unutulduğu için debug modda girildiğinde şaak böyle eski hali gözükür :D

Client'in kod güncellemelerinin böyle bir değişikliğe sebep olmaz. Zaten bir hata oluşsa bambaşka şeyler gözükürdü. Örneğin zeminin pikselleşmesi vb.
 
Yardım - boost 1.7.3 ve boost 1.8.4 sürümlerinde oluşan texture'lardaki renk farkı buradaki yorumunuzda gördüm konuyu.

Oraya yazdığımı tekrar yazayım. Yukarıdaki çimler eski sürümlere ait alttaki yeni. Genelde birçok kişi world editor ile uğraşırmak için d:/ymir work'e dosyaları atar. Yeni çim dosyalarının olduğu pack unutulduğu için debug modda girildiğinde şaak böyle eski hali gözükür :D

Client'in kod güncellemelerinin böyle bir değişikliğe sebep olmaz. Zaten bir hata oluşsa bambaşka şeyler gözükürdü. Örneğin zeminin pikselleşmesi vb.
Olabilir, hiç anlam verememiştim, belki de dediğiniz gibi debug clientin D:\ diskini önce okumasından kaynaklıdır. Bu olduğu zaman çok şaşırmıştım çünkü packi hiç değişmemiştim
 
Bugüne kadar birden fazla filese yükseltme işlemi yaptım ancak hiç birinde böyle bir durum yaşamadım. Denildiği gibi büyük ihtimalle D diskinden kaynaklı. Hatırladığım tek şey, D diskinde ymir work varken (world editor dosyaları), bende de zemin yerine köylerdeki objelerin (binalar vb.) dokuları değişiyordu. Clientten D diskini okumayı kapatmak bu sorunu çözecektir.
 
Bu bahsedilen sorun kostüm eklerken effect eklerken de çok fazla karşına çıkıyor. Eksik eklesen bile d diskinde onlar sorunsuz yerindeyse oyunda da sorunsuz görüyorsun. D diski kostüm, effect ve map dolu arkadaşlar bu durumu çok iyi anlar =) En iyi seçenek d diskiyle işin yokken orada bulunan ymir work klasörünün sonuna bir harf daha eklemek ve orayı okumasını engellemek olur. :alala:
 
Geri
Üst