Sezonluk Server Sorunu Nedir ve Nasıl Çözülebilir

Whistle

Ruhsuz Filozof
Kurucu
Kurumsal Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
11.540
Çözümler
549
Beğeni
12.197
Puan
5.915
Ticaret Puanı
2
Merhaba arkadaşlar,
Bildiğiniz gibi Türk pvp piyasasının en kötü yanı belki de sezonluk serverler. Çok güzel projeler ile açılan serverin çoğu bir süre sonra kapanıyor. Sizce bunun nedeni nedir?

Aklımda takılan sorular şunlardır;
  • Sezonluk serverin sorumlusu yöneticiler mi oyuncular mı?
  • Oyunun zorluğu ve kolaylığı sezon süresinde bir etkisi olur mu?
  • Seçenek çok oyuncu az olduğu için mi serverler sezona düşüyor?
  • Sezonluk değilde daimi bir server olması isterseniz nasıl bir türde piyasaya çıkardınız?

Evet arkadaşlar. Bu soruları sormamım sebebi. Oyuncular ve yöneticilerin düşüncelerini paylaşıp sorunun sebebini öğrenmek. Eğer bu konu ile alakası bilgisi olanlar yorum halinde düşüncelerini paylaşırlarsa sevinirim.

Bu bir tartışma konusudur. Tartışmanın usulleri MMO Tutkunları Genel Kuralları Madde 19'da belirtilmiştir.
 
  • Bence yöneticiler heleki oyun yardimi bir svde bunu yaşadım.

  • Çok zor olmadı oyuncularda bu kadar zor server oynuyacağıma türk oynarım daha iyi çağrışımı yapar.

  • Bu olayın çok büyük önemi var. Serverlerın ömrünü kısaltan bir etmen.

  • Oyuncularla ilgilenmenin yanı sıra adaletli olmanin önemi büyük. Oyunlada ilgilenmek gerek. Örneğin bazı serverlerde dünyanın küfürleri dönüyor. Oyuncu kaybını eğer önlemek istiyorsan bunlara gereken cezayi chat ban olabilir. Hesap kapatmadı çok sert bi kural olabilir bence. Sonuçta chat banla bir uyarı teşkil eder. Ben ne yaptığını görüyorum, duyuyorum oyunla ilgileniyorum gibisinden. Son olarakta oyuna küçük yenilikler yapmak iyi olucaktır sanırım.
 
Katılıyorum. Kendi edindiğim tecrübelerimden yola çıkarak şu düşüncemi ortaya koyabilirim ki 90% geçerlidir çünkü oynadığım oyunların gidişatı nedense hep bırakıldığında 10% luk kısmı devam etti.

  • Sezonluk serverin sorumlusu yöneticiler mi oyuncular mı? > Kesinlikle yöneticilerin oyuncular arasında yaptıkları yanlış tutumlar ve eklemek gerekirse oyunculara kulak verilmesi. Verilmesin denilemez fakat yüzde 1-5 gibi kısımla iş yaparsanız o yüzde 1-5 te kalmayabilir. Bunun yanı sıra hedefin olmaması. Server açıyorum deyip ama kaç kişiye göre neye göre düşünülmeden yapım aşamasında dahi hedefsizlik sonuçlarını beraberinde getirir diye düşünüyorum. Tekrar oyun içine dönersek sabit bir şekilde durulmamasıdır. Bu böyle gider yani her şey yöneticinin omuzlarında olduğu için dengeli bir davranış içinde olmak gerekir her şeyden önce de düşünceli !!! Rahatlığa yer olmayan bir konumdur.


  • Oyunun zorluğu ve kolaylığı sezon süresinde bir etkisi olur mu? > Evet. Bunu şöyle düşünmek lazım. Evet bir sonuç hedef var en son seviye ve en son itemler hadi birde 5-5 efsunlar olsun bir ws lik server de alınan haz 1 ay iken orta server de 3 ay zor emek server de oyuncu kalmayana kadar. Fakat emek server yapımı kolay deyip hemen atılmamak lazım. Oyuncunun son seviyede bile cebelleştiği zahmetli ama mecburi olmayan bir işi olmalı buna göre oyunun dokusuna zarar verilmeden yapılmalı.


  • Seçenek çok oyuncu az olduğu için mi serverler sezona düşüyor? > Hayır. Altını çizerek bu iş için olmazsa olmazlardan biridir GÜVEN. Yani 10 sene açık kalsın değildir elbette. Süre biçmekte mümkün değildir. Mesela kimse TR nin bu hale geleceğini bilemezdi. Diğer bir soruya atıf oldu şuan aslında da neyse devam edelim. :)


  • Sezonluk değilde daimi bir server olması isterseniz nasıl bir türde piyasaya çıkardınız? > Kesinlikle zor emek serverle piyasaya çıkardım. Ws lik orta diye bir şey yoktur. Oyunun orijinal hali bellidir. Elbetteki sistemler bir takım modifikasyonlar yapılmalıdır. Unutmadan şunu kesinlikle söylemek isterim. Çoğu zaman görürüm serverimiz şu gün şu saat açılıyor denilip ondan sonra reklamları yapanlar var ve sonu hüsrandır. Toplu bir başlangıç olursa yeni gelenleri bastırabilir yönetimin adımlar atmasına mecburiyet verilmemiş olur.


    Biraz uzun oldu ama filesin yapımından daha önemlidir diye düşünüyorum. :)

    Not: Wslik ve orta server kuranlar bunu sakın yanlış anlamasınlar. Tamamen tercih meselesidir. Fakat gerçeklerde genel olarak böyledir. Çünkü oyunun merkezi buradan gelir.
 
Son düzenleme:
Zorluk veya kolaylık fark etmiyor.
Her şey yönetim biçimine bağlı ama metin2 pvp anlayışı çok farklılaştı. Son zamanlarda 1-2 ay oynayıp sıkılan userlere dönüştü herkes.
Artık sezonluk server moda oldu bunun sebebi eski sezonluk basit pvp ler yüzünden oldu diyebilirim gözlemlerimce her şey bir yana oyunun sonu geliyor yavaş belki son çırpınışları diyebilirim Silkroad gibi eskiye özlem duyan oyunculara kalacak piyasa.
 
P sunucular kolay olması 1-2 ay kalmadan oyun içerisinde içeriklerin bitiyor olması, server başında gelen loncaların oyun sonu yapması p sunucuların genel sorunu. Çok zor serverlar da tutmuyor sebebi oyuncunun bu kadar zorlukta server oynamaktansa metin2 tr oynarım diyorlar.
Hiç bir p sunucunun arkasında Gameforge gibi bir şirket yok, çoğu küçük ve para kazanmayı amaçlayan kuruluşlar.
Alternatif sunucuların bolluğu, bir server ilk açıldığında yeni oyuncu kazanıyor daha sonra herkes belli bir seviye geldiği için yeni oyuncu gelmiyor.
Senelerce pvp oynayanlar artık pvp kapanmasına alışmış, onlar için pvp 1 aylık zaman geçirebileceği bir ortam halini almış.
Metin2ye artık yeni oyuncu gelmiyor, kalan oyuncularda çok azaldı, mmorpg dünyası git gide daralıyor. İnsanlar uzun emek gerektiren pay to win oyunlar yerine 1-2 saat oynayıp çıkabileceği oyunlara ilgi gösteriyor.
 
Bu sorunu çözmek için oyuncuyu sürekli oyunda tutma amaçlı bir files dizayn ettim, gerekli çoğu sistem bitti. İstek doğrultusunda bana da mantıklı gelen sistemleri yazıp ekliyorum. Yapı olarak tr şeklinde seviye seviye gelişicek bir server dizaynlandı. Her şey kolay olmayacak metinlerden efsun atmayacak şekilde. Mini harita bosslarından efsun alabilecekler, ordan elde ettikleri efsunla itemlerini efsunlayıp 15 farklı zindandan kolaylarından başlayarak elde ettikleri değerli eşyalarla büyüklerini kesme şansı yakalayacaklar gibi. Bana mantıklı gelen çözüm budur. Eşya bolluğundan ve başlangıçta 15-20k civarı damage'lerden ötürü oyuncularda bir üşengeçlik oluştu, zora gelemiyorlar. O yüzden zoru bile sevdiricek bir dizayn gerekiyor.
 
Konu eski olsa da görüşlerimi yazmak ve kendi açımdan soruları değerlendirmek isterim.
  • Sezonluk serverin sorumlusu yöneticiler mi oyuncular mı?
Aslında her iki kesimde suçlu. Hatta buraya etrafında belirli bir kitleyi tutan ve sunucu sahiplerinden ne koparabilirim gözüyle yaklaşan grup liderleri de eklenebilir. Sunuculara girerek bir şeyler elde ettikten sonra veya edemeyince sunucuda bir isyanvari çatırdama başlatarak gidiyorlar. Onları izleyen kitle de birçok sunucunun sonunu olması gerekenden erken getiriyor. Lonca liderleri şaka gibi ama sunucu sahiplerinden isteklerde bulunuyor. Eksik yönetimler ve kendine güvensiz sunucu sahipleri bunlara ön ayak oluyor ve iyi idare edemiyorlar.
  • Oyunun zorluğu ve kolaylığı sezon süresinde bir etkisi olur mu?
Elbette. Sunucunun çok kolay oluşu kısa bir süre içerisinde kullanıcıların artık bir amaca yönelimini bitirdiği için sunucu kısa sürede çöküşe gidiyor. Aslında bu durum zor dbye sahip sunucuların da artık eskisi gibi tutulmamasına sebep oluyor. İnsanlar zorlu aşamalardan geçmek istemiyor.
  • Seçenek çok oyuncu az olduğu için mi serverler sezona düşüyor?
Bu durumu sunucu sahiplerinin kendini geliştirememesine bağlarım iyi bir yönetici oyuncu kaybetmez. Alttaki sorunun içeriği bu cevabımın da devamı niteliğinde olacak.
  • Sezonluk değilde daimi bir server olması isterseniz nasıl bir türde piyasaya çıkardınız?
Oyunu düşünmeden önce yönetici ekibinin etkin olması gerekli. İnsan ilişkileri iyi yöneticilerin oyun içerisinde ve destek kanallarında oyuncular ile geliştiriciler arasına bir set çekmesi taraftarıyım. Her işte olması gerektiği gibi burada da tüm yönetim ekibinin görev alanları çizilerek ilerlenmeli diye düşünüyorum. Sorunlar iletişim ekibi tarafından derlenerek önem sırasına göre kategorize edilerek arkada çalışan ekibe aktarılmalı. Yöneticiler arasında ki hiyerarşik düzen oyuncular tarafından da bilinmeli ve bir çok sunucuda gördüğümüz laçka ilişkiler artık rafa kalkmalı diye düşünüyorum.
Oyun kısmına gelirsek de oyunu aşama aşama kurmayı tercih ederim. Belirli bir level aralığına sıkışmak yerine oyuncu grubu yükseldikçe yeni bir hedef eklerim. Level arttırımından tutunda, silahlara kadar her şeyi insanlara aşama aşama vermek daha uzun süreli hedefler sağlar. Lakin burada şöyle bir durum söz konusu;
İnsanların Pvp lere yöneliminin başlıca sebebini TR deki zorluk olarak görüyorum. Aslında zorluk pek bir durumu kalmasa da :D Öyle olduğunu düşünerek artık oraya geçmiyorlar bile. Bu sebeple bu aşamaların Tr'den farklı olarak biraz daha kolay ilerlemesi gerekiyor. Bu dengenin iyi ayarlanması şart.
Konuyu şişire şişire devam ettirebilirim lakin bir konuya daha değinerek bitirmek istiyorum. Pvp kullanıcılarının genel olarak bakındıkları reklam alanları ve malum siteler ortada. Buralardaki fahiş fiyatlandırmalara sadece bu işe P2W olarak bakanlar dayanabiliyor. Sunucu yada diğer sarf giderlerin yanında reklam gerçekten muazzam rakamlar demek. Bir kere bu işi tutturan sağlam reklam paraları harcayarak vur kaç sistemi ile 2 3 ayda bir yeni sunucu açıyorlar. Geliştirmek ve sürdürebilir bir yapı oluşturmak pek kimsenin umurunda değil. Umurunda olanlarda bir gazla piyasaya büyük bir riskle girmeye çalışsa da çoğunlukla arada ezilip gidiyor.
Sözün özü şu saçma yayıncılardan (hepsini zan altında bırakmak istemem ama çoğunluğu böyle) tutun da, sunucu sahiplerine , reklam alanlarını yönetenlere, grıup ve lonca sahiplerine kadar herkes bu işin başından sonuna kadar bu hale gelmesinde suçludur. Büyük ve güçlü bir ekip bu işi belki değiştirebilir diye düşünüyorum.
 
Gayet güzel yazmışsınız. Tespitlerinizde haklısınız. Özellik şu kısım çok dikkatimi çekti.
Oyunu düşünmeden önce yönetici ekibinin etkin olması gerekli. İnsan ilişkileri iyi yöneticilerin oyun içerisinde ve destek kanallarında oyuncular ile geliştiriciler arasına bir set çekmesi taraftarıyım. Her işte olması gerektiği gibi burada da tüm yönetim ekibinin görev alanları çizilerek ilerlenmeli diye düşünüyorum. Sorunlar iletişim ekibi tarafından derlenerek önem sırasına göre kategorize edilerek arkada çalışan ekibe aktarılmalı. Yöneticiler arasında ki hiyerarşik düzen oyuncular tarafından da bilinmeli ve bir çok sunucuda gördüğümüz laçka ilişkiler artık rafa kalkmalı diye düşünüyorum.
Oyun kısmına gelirsek de oyunu aşama aşama kurmayı tercih ederim. Belirli bir level aralığına sıkışmak yerine oyuncu grubu yükseldikçe yeni bir hedef eklerim. Level arttırımından tutunda, silahlara kadar her şeyi insanlara aşama aşama vermek daha uzun süreli hedefler sağlar.
Bizimde server projemiz vardı. Test amaçlı açılış yaptık ancak ekipçe işimizi ciddiyetle yapmaya özen gösterdik. Bu süreçte tabii ki de market filan kapalıydı. Çünkü zaten testler bitince sıfırlanacaktı. Oyuncular beklediğimden daha iyi çıktı. Gördüğü sorunları ekip arkadaşlarıma iletirlerdi onlarda bana iletirdi. Ben sistem üzerinde çalıştığım için oyun içerisine fazla konsantre olamıyordum. Ancak yaptığımız her bakımda her güncelleme de bunları sırayla duyurusunu yayınlıyorduk. Gecemizi gündüzümüze kattık. Büyük oranda serverin tarzı ve yönetimin ilgisi oyuncularımız tarafından beğenilmişti.

Tabii ki de oyuncuların her istediğini gerçeleştirmedik ve loncaların bizi yönetmesine izin vermedik. Bizim iki aşamalı yöntemimiz vardı.
1. oyuncu önerisini forumda anket konusu açarak sunar. Oyuncular bunu tartışır ve büyük çoğunluk desteklerse yönetim ekibi bunu gündemine alır kendi arasında tartışarak karara bağlar ve anket konusuna sonucu yazılırdı.
2. Eğer ekip arasında kabul edildiyse önümüzdeki planlı bakımlarda oyuna dahil edilirdi. Ve oyuncularımızın sayesinde bir sürü güzel özellikler ekledik, sorunları çözdük.
(Forum sitemizde de bu şekilde işliyor :D)

Hiyerarşik düzeni güzel oturtmuştuk. Destek bildirimlerine bile koordineli bakıyorduk. Çoğu pvp serverin aksine biz oyun loglarını hep tutardık. Eğer bir şikayet gelirse doğruluğunu tespit etmek için elimizdeki kayıtlara bakardık.

Zaman ile yeni özellikler ekleyerek oyunculara yeni şeyler yapabilmesine fırsat sağlamayı bizde düşünmüştük. Oyunda planımızda böyleydi. Ancak test serverinden sonra bir daha açma fırsatımız olmadı...
 
Gayet güzel yazmışsınız. Tespitlerinizde haklısınız. Özellik şu kısım çok dikkatimi çekti.

Bizimde server projemiz vardı. Test amaçlı açılış yaptık ancak ekipçe işimizi ciddiyetle yapmaya özen gösterdik. Bu süreçte tabii ki de market filan kapalıydı. Çünkü zaten testler bitince sıfırlanacaktı. Oyuncular beklediğimden daha iyi çıktı. Gördüğü sorunları ekip arkadaşlarıma iletirlerdi onlarda bana iletirdi. Ben sistem üzerinde çalıştığım için oyun içerisine fazla konsantre olamıyordum. Ancak yaptığımız her bakımda her güncelleme de bunları sırayla duyurusunu yayınlıyorduk. Gecemizi gündüzümüze kattık. Büyük oranda serverin tarzı ve yönetimin ilgisi oyuncularımız tarafından beğenilmişti.

Tabii ki de oyuncuların her istediğini gerçeleştirmedik ve loncaların bizi yönetmesine izin vermedik. Bizim iki aşamalı yöntemimiz vardı.
1. oyuncu önerisini forumda anket konusu açarak sunar. Oyuncular bunu tartışır ve büyük çoğunluk desteklerse yönetim ekibi bunu gündemine alır kendi arasında tartışarak karara bağlar ve anket konusuna sonucu yazılırdı.
2. Eğer ekip arasında kabul edildiyse önümüzdeki planlı bakımlarda oyuna dahil edilirdi. Ve oyuncularımızın sayesinde bir sürü güzel özellikler ekledik, sorunları çözdük.
(Forum sitemizde de bu şekilde işliyor :D)

Hiyerarşik düzeni güzel oturtmuştuk. Destek bildirimlerine bile koordineli bakıyorduk. Çoğu pvp serverin aksine biz oyun loglarını hep tutardık. Eğer bir şikayet gelirse doğruluğunu tespit etmek için elimizdeki kayıtlara bakardık.

Zaman ile yeni özellikler ekleyerek oyunculara yeni şeyler yapabilmesine fırsat sağlamayı bizde düşünmüştük. Oyunda planımızda böyleydi. Ancak test serverinden sonra bir daha açma fırsatımız olmadı...
Cevap icin teşekkür ederim. Güzel düşünerek ilerlemişsiniz. Umarım tekrar bu işi kalıcı olarak gerçekleştirmek nasip olur. Piyasanın bu tip yapılanmalara ihtiyacı gerçekten var.
Daha önce 2-3 kere sunucu yönetim ekibinde bulundum. O dönemde de işleyişi bu bahsettiğimiz biçimde ele aldım hep. Aslında harika geri dönüşler aldık. Sınırlı bir ekiple bile kimseyi arkamızdan konuşturmadık. Şahsım adına en önemli hususta buydu. Ama dönüp baktığımda sizde de muhakkak olduğu gibi benimde içimde ukte kalan yerler var. Gerçekten kötü yönetilen ve bir adalet sisteminin olmadığı sunucular o kadar paralar kazanırken biz kendi cebimizden yemekle yetindik hep. Burayı para kazanmadığım icin bir sitem olarak algılamayın. Bahsetmek istediğim asıl konu yer edinememek. Doğduğum günden bu yana gerek ailem ve gerekse çevremden ötürü ticaretle ic içe olan biriyim. Şirket geçmişimde oldu, küçük bir işletmeyi icinde 3-4 çalışan ile 1,5 yıl kadar yönetme fırsatımda. Bugün kendi isletmemin sahibi olarak bir işletmeyi yönetmenin dinamiklerini bu yapıya aktarmayı hep bir zorunluluk olarak görmüşümdür. Piyasadaki ağır taşlara baktığımda gerçekten üzülüyorum. Muhakkak para kazanmalılar. Yatırım ve emeklerinin karşılığını almalılar. Lakin bunu oraya giden kullanıcıyı tatmin ederek yapmalılar. Bir cok sunucunun işleyişini dolandırıcılık olarak görüyorum bugün. Yaptıkları tek is aynı db yi yüksek reklam maliyetleri harcayarak her 2-3 ayda bir farkli bir isimle piyasaya sürmek. Gerçi kimileri utanmadan aynı ismi de kullanıyor Bu tip geri dönüşleri toplamak bizim adımıza da buraya girip belki zahmet edip okuyacak insanlar adınada farklı fikirler verebilir. Güzel bir forum ortamın var başarılarının daim olmasını isterim. Bu arada bu tip konular icin youtube da bir soru cevap yapılabilir. Hatta gerekli çoğunluk saglanabilirse bir canlı yayin bile açılabilir. Zaman uygun olursa destek bile verebilirim. Bunuda araya sıkıştırmak istedim :) Benim adıma güzel bir fikir alışverişi oldu. Yada dertleşmek de denilebilir. Tekrar teşekkür ederim.
 
Yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim. Forum için düşünceleriniz içinde teşekkürler. Video önerisi gerçekten çok iyi. Belki ileride bu tarz konuların ele alınmasını isterim. Şuan için amacım kanaldaki içerik çeşitini arttırmak. Daha önce içeriğe katkıda bulunmak isteyenler olmuştu ancak somut bir şey göremedim maalesef.

geri dönüşleri toplamak bizim adımıza da buraya girip belki zahmet edip okuyacak insanlar adınada farklı fikirler verebilir.
Belki de siz yorum yapmasaydınız ben bu konunun varlığını bile hatırlamayacaktım. Ancak konu bilgileri kısmında 10 bin kişinin ziyaret ettiği yazıyor. Demek ki baya bi okuyan kişi var. :)

Üyelerimizin bu konu hakkında görüşlerini merak ediyorum. Umarım yorumlarını esirgemezler..
 
Daha önce içeriğe katkıda bulunmak isteyenler olmuştu ancak somut bir şey göremedim maalesef.
Dükkan sebebiyle gün içerisinde yapılacak herhangi bir etkinliğe katılmam pek mümkün değil fakat böyle bir içeriği akşam üstü üretmek isterseniz her zaman destek olabilirim. Ayrıca buda kanal için dikkat çekici bir içerik olabilir. İzleyici yada yer verirseniz katılımcı olarak orada muhakkak olurum :)
Üyelerimizin bu konu hakkında görüşlerini merak ediyorum. Umarım yorumlarını esirgemezler..
Harika bir konu aslında herkes kendi cephesinden birseyler katabilse gerçekten guzel olacak.
 
  • Sezonluk oyun tarzına dönme nedeni ikisine de bağlı. Açıklayayım bu nedenlere dikkat eder en azından oyun yöneticileri.
    • Yönetici Sebepleri :
      • Oyuncuya çok veya az kulak vermek (Oyuncunun her istediği yapılmaz veya oyuncunun istekleri dışlanamaz. Oyuncuya teknik,oyun içi gibi destekler anlık olarak[yoğunluğa bağlı olarak en fazla 3 günde] verilmesi gerekirken;~~GM Oyuna uzay mekiği eklesene moruq server varya tavan yapar~~ tarzında server filesi derinden değiştirecek şeyleri oyuncuya sunmak hatadır.)
      • EP fiyatlarının olması gerekenden ucuz olması (Bir serverin bel kemiği olan EP marketin olması gerekenden ucuz olması parası olanın diğerlerine nefes aldırmaması demektir.Adam direkt tec,site set çekip "Bosslar Go0 ßrrrrr" şeklinde tüm sunucu ona özelmiş gibi davranıp diğerlerini kesip oda çalmalara felan başlar bunlar da oyuncuyu soğutur.)
      • Levellere özgü çeşitlilik [Level Design] (Örneğin 65-250 sunucuyu ele alalım. Sunucuda 65-110 arası mükemmel bir gidişat var. Bosslar,metinler,eventler vb. ; ama 110-250 arası bomboş. Sadece slot kesip 250 ye kasmak istemez insan. Bu yüzden bütün levellerin dengeli yapılandırılması gereklidir.)
      • Hile,küfür,yang satışı,reklam spamı yapanlara kulak asmamak (özellikle yang satışı varsa sezonu bırakın aylıktır o server aylık)
      • Edit itemin GM çarlarının dışına çıkması (Arkadaşına item basan o GM'ler biliyorsunuz onları [....DeRiNßaRDaK...])
    • Oyuncu Sebepleri :
      • Yang Satışı (Üstte de belirttiğim gibi anında aylık servera dönüyor)
      • Elindeki Yangı Harcamamak (Bu 0-500 arası serverlarda özellikle kendini çok net bir şekilde gösterir ve anında bir bakmışsınız online 0 olmuş. Çünkü piyasada bir ton item var ama piyasada para yok. Bunu geri çevirebilmenin tek yolu GM'nin servera para sokmasıdır. Bu da GM'nin yan hesap ile sunucuda item alışı yapması demek ki bu da yönetici hatasına düşüyor.)
      • Toxic Kitle (Sürekli oyuncuları keserek oyunlarını zehir etmekle kalmıyor bazıları ışınlansa bile ışınlanan oyuncuyu tüm maplerde ve chlerde aramaya devam ediyor. Bu kitle o kadar kanser ki oyuncuları oyundan soğutma kısmında büyük rol alıyor)
      • Chat kullanmayan oyuncular (Benim gibi bazılarımız sürekli farm yapmayı çok seviyor. Hatta o kadar eğleniyor ki farm yaparken chati hiç görmüyor.All chati sadece ihtiyacı dahilinde kullanıyor. Bu da serverda aktif oyuncunun az olduğunu hissettiriyor yeni oyunculara. 'Bot Basılmış Server' damgası bile yemenize neden olabilir)
      • Gönlü bolluğu abartan oyuncular (Aha ! yine ben. Benim de yaptığım hata oyunu bırakınca itemleri bir kişiye vermek. Adama itemleri verince adamın da yapacak birşeyi kalmadığı için 3 gün itemlerden hevesini alıp sonra siliyor oyunu)

  • Serverin kolay olması aşırı etkiler çünkü ne elinde WS düşkünlerini ne de farm düşkünlerini tuttuğu için sadece kendi kitlesi ile devam eder. Bu yüzden kolay serverlar genelde sezonluk oluyor.
  • Aslında bu çok güzel bir soru. Bilindiğinin aksinde server sayısı çok , oyuncu az gibi görülse de; tam tersi olarak oyuncu çok ama maalesef sunucu yok. Bütün sunucular birbirinin kopyası ve hiçbirinin düzgün bir filesi bile yok. Ama çöp filesli sunucular bile 30k - 50 k açılış yapıyor. Peki ya diğer sunucuda oynayanlar ? Sıkıntı şu piyasada aslında files yok. Düzgün bir files ve reklam tekniği ile bir sunucunun çok rahat 150 - 250 k arası online alabileceğine inanıyorum. Bunu zaten ortalıkta files arayanlardan da görebilirsiniz veya files yapmayı , editlemeyi öğrenmek isteyenlerden. Çünkü kimse piyasada düzgün bir files olduğunu düşünmüyor.
  • Tekrar bi sunucu sahibi olmak istemezdim. Çünkü bilişim firmaları metin2 fileslerinden bile rezalet olan tek şey. Eğer bu işe girişecekseniz metin2 bilişimlerine değil de normal sunuculara ve doğru düzgün bir ekibe hedef koyun. Eğer yapabilirseniz kendi sunucunuzu bulundurmak tabii ki daha iyi ama TR fiyatları belli :) Ama ben daimi bir sunucu istersem herhalde 65-250 veya 1-250(mükemmel dizayn edilmesi gerek) olarak girmeyi düşünürdüm. Ama oyuncular sürekli server değiştirmekten ilk levellarda bıkkınlık olduğu için en mantıklısı 65-250 olması sanırım
 
Geri
Üst