Öneri Oyun dışı ticaret engellenebilir mi?

Konu sahibi önerilerinizi bekliyor. Konuya yorum yazabilirsiniz.

Legandalith

Üye
Üye
Mesaj
135
Çözümler
5
Beğeni
140
Puan
769
Ticaret Puanı
0
Bu bir genel tartışma konusudur.

Merhaba, bir süredir aklımdaki bir soruyu size de sorup bu postun altında tartışmak istedim. Biliyorsunuz ki şuan bir private sunucusunu yok edebilecek en büyük 2 sorundan bir tanesi oyun dışı ticaret ve diğeri de hile/bot.

Benim yaptığım araştırmalara göre MMORPG oyun şirketleri, kendi otomatik algılama sistemlerini yazar, bu otomatik algılama sistemleri kısaca oyuncu aktivetisindeki anormallikleri, tekrarlanan davranışları analiz eder. Aynı zamanda botlar genellikle normal oynayan oyunculardan daha farklı davranışlar sergiler. Oyun şirketleri, bu farklılıkları tespit etmek için bot hareketlerini, tepkilerini ve oyun içi kararlarını analiz eder.

Metin2'de ise özellikle son zamanlarda dikkat ettiğim, iki sunucu için gördüğüm (belki daha fazla sunucu bunu yapıyordur) buna benzer bir yol izliyor. Tahminim oyun içinde mouse hareketlerini (move, click) loglayarak bir botun yapabileceği bir şekilde mi yoksa normal bir oyuncunun yapabileceği şekilde mi oyunu oynadığını anlıyorlar.

Peki oyun dışı ticareti engellemek için böyle bir algoritma geliştirilebilir mi?

Bunu uzun uzun düşündükten sonra tek düşündüğüm şey neden olmasın oldu. Çünkü işin sonunda oyun dışı ticaret yapan kişiler bizim açtığımız bir sunucuda bizden habersiz bir şey yapamazlar.

Peki bunu nasıl yapabiliriz, nasıl bir yol izlemeliyiz, nasıl bir algoritma geliştirebiliriz?

Aslında tartışmamız gereken konu tam olarak bu. Evet loglar var peki bu logları oyun dışı ticaretini engelleyebilmek için nasıl bir tespit uygulaması yapabiliriz.

İlk öncelikle oyun dışı ticaret yapan iki kişinin hangi yollardan işlerini görebileceklerine bir bakalım;
  • Ticaretten yang transferi
  • Ticaretten item transferi
  • Satın alan kişinin kurduğu pazardan satan kişinin item satın alması
  • Direkt hesabı vererek kişinin eşyaları veya yangı karşı tarafa vermesi
Benim bugüne gördüğüm transfer çeşitleri bunlar, aramızda daha tecrübeli :bansign: birileri varsa tabii gene yorum olarak atabilir.

Peki oyun içinde neylerin logu tutuluyor?

Aslında her şeyin. İstediğimiz takdirde oyuncunun oyun içinde attığı adıma kadar log tutabiliriz. Fakat bizim istediğimiz yukarıdaki transfer çeşitlerini düşündüğümüzde işimize yarayacak 2 log: ticaret logları, offline shop logları.

İlk öncelikle sadece ticaretten yang ve item transferini ele alalım, iki oyuncu birbiriyle ticaret yaptığında ortaya nasıl bir log çıkıyormuş buna bakalım (TMP4 files kullanıyorum belki filese göre değişiklik gösterebilir).

Sadece yang transferi:


Ekran görüntüsü 2023-12-07 035606.png


type​
time​
who​
x​
y​
what​
how​
hint​
ip​
vnum​
CHARACTER​
2023-12-07 04:56:17​
2​
959120​
271850​
1000000​
EXCHANGE_GOLD_TAKE​
1 Legandalith​
192.168.1.34​
NULL​
CHARACTER​
2023-12-07 04:56:17​
1​
959011​
271965​
1000000​
EXCHANGE_GOLD_GIVE​
2 Test​
192.168.1.34​
NULL​

Yang transferi için sadece ihtiyacımız olan kısmı tekrar tablo haline getirelim;

time​
who​
what​
how​
hint​
ip​
2023-12-07 04:56:17​
2​
1000000​
EXCHANGE_GOLD_TAKE​
1 Legandalith​
192.168.1.34​
2023-12-07 04:56:17​
1​
1000000​
EXCHANGE_GOLD_GIVE​
2 Test​
192.168.1.34​

Bu tablodan şu sonucu çıkartıyoruz: 07/12/2023 tarihinde saat 04:56:17, Legandalith adlı oyuncu Test adlı oyuncuya 1,000,000 yang vermiş, fakat kendi hesabına vermiş. Yani yüksek ihtimalle ilk kontrolümüz yapılan yang ticareti yapan iki oyuncunun ip değerleri aynı mı diye bakmak olacak. Şimdi bir düşünelim;

Bir oyuncu istediği takdirde yeni başlayan bir oyuncuya destek amaçlı az miktarda göze çarpmayan bir miktarda yang verebilir. Bu yüzden yapılan yang transferlerinde belirli bir yang üstüne bakabiliriz.

Bir oyuncu kendi yan hesabına para verebilir, ip kontrolü yapabiliriz. Aynı ip mi?

Bunlar normal logların bize verdiği bilgiler doğrultusunda yapabileceğimiz en 'basit' kontroller, daha karmaşık problemleri düşünmek gerekiyor. Mesela bir kişi arkadaşına borç yang verdiğinde ne olacak? Aslında bu gerçekten karmaşık bir durum. Özellikle global sunucular (en azından Aeldra bunu yapıyordu) belirli bir yang'ın üstünde karşılıksız yang transferi yapan herkesi denetliyordu.

Yani sonuç olarak başlıktaki soruyu da cevaplandıracak olursak, Oyun dışı ticaretini engelleyemeyiz aynı hileyi şuanda nasıl engelleyemiyorsak. Fakat bir algoritma geliştirerek, ve bu algoritmayı da sürekli oyun dışı ticaret yapanların nasıl yaptığını öğrenip bu yönde geliştirirsek, ben eminimki en azından belirli bir kısım için caydırıcı olur ve oyun dışı ticaret azaltılabilir.

Sizin düşünceleriniz ne?
 
Hileyi tespit etmek illegal yang ticaretini tespit etmekten çok daha kolay. Uygulayabileceğiniz sayısız kontrol mekanizması tasarlanabilir. Diğer taraftan, oyuncunun yang ticareti yaptığını anlamamızı sağlayacak bir delil bulmak çok zor, en mantıklı olan belirli bir miktar üzerindeki karşılıksız yang ticaretlerini gerçekleştiren oyuncuları şüpheli listesine ekleyip denetlemek gibi duruyor ama aslında bu da tam olarak çözüm değil Sunucunun açılışından belirli bir süre sonra çok büyük miktarlarda (200T / 1KT gibi) borç yang alınıp veriliyor. bu konu ilgimi çekti, biraz kafa yormak istiyorum :)
 
Hileyi tespit etmek illegal yang ticaretini tespit etmekten çok daha kolay. Uygulayabileceğiniz sayısız kontrol mekanizması tasarlanabilir. Diğer taraftan, oyuncunun yang ticareti yaptığını anlamamızı sağlayacak bir delil bulmak çok zor, en mantıklı olan belirli bir miktar üzerindeki karşılıksız yang ticaretlerini gerçekleştiren oyuncuları şüpheli listesine ekleyip denetlemek gibi duruyor ama aslında bu da tam olarak çözüm değil Sunucunun açılışından belirli bir süre sonra çok büyük miktarlarda (200T / 1KT gibi) borç yang alınıp veriliyor. bu konu ilgimi çekti, biraz kafa yormak istiyorum :)
Evet zaten aklımdaki sistem şüpheli oyuncuları takip edecek bir sistem yaratmak diyebilirim. Diğer türlü dediğiniz gibi bunu anlamamızın yolu biraz zor, hiçbir kontrol yapmamak yerine en azından bu konu üzerinde uğraşılırsa dediğim gibi ben oyun dışı ticaretini azaltabileceğimize inanıyorum.
 
Şöyle birşey olabilir mesela yüksek bir para aldığında o kişinin ipsi üzerinden takip edilebilir eğer yüksek seviye item alıyosa 1den fazla mesela çarın hepsini dizecek kadar ona direk ban atılabilir ama 1 2 item alıyosa demekki borç almıştır gibi gibi bunun programı yapılıp kullanılmaya başlandığında daha bir çok kontrol yapılabilir.


düzenleme :
sabah işe giderken yazmıştım şimdi tekrar düzenliyorum aslında tamamını olmasada bi kısmını engellemek mümkün aslında oda şöyle oyuncu kayıt olduğu tarihi loglayıp daha sonrasında mesela item sattı diyelim vnumu yerine hani alttan item yansıtıyoruz ya üzerine tıkladığımızda item bilgileri çıkıyo eklenen taşlar efsunları vs vs bunları da çekeriz veritabanından zaten farklı ipdelerse ve adam para satın almışsa mutlaka 1 item almamıştır aynı zaman dilimlerinde yada aynı hesap birden fazla item alacak eşya alacak kayıt tarihinide tuttuğumuzda oyunun yapısına göre o eşyayı kasarakmı yaptı yoksa oyun dışı ticaretlemi yaptı bunu sorgulayabiliriz. sanırım bu işimizi görecektir. Diğer bi yandan borç verme olayına gelirsek onun içinse şöyle bir şey uygulayabiliriz karakterin ticaret öncesi ve sonrası parasını ticaret yaptığında loglarsak ve o parayla ne aldığına bakarsak sanırım onuda öğreniriz bunun için nasıl bir algoritma yapılabilir yada çok oyunculu swlerde fazla logdan şişme mi olur bilemem bunu deneyip görebiliriz. konuyu okuduğumda ve biraz düşündüğümde aklıma gelen bunlar daha iyileride yapılabilir zamanla yada bu da geliştirilebilir.
 
Son düzenleme:
Oyun dışı ticaret açıkcası pek engellenebilir bir durum değil. Ticaret loglarıyla da bu iş olmaz. Çünkü ticarette item/yang verdiği kişi arkadaşı olabilir, veya adam sırf canı istedi diye de vermiş olabilir. Bu oyun yönetimi dahil olmak üzere kimseyi ilgilendirmez. Yani demek istediğim, bir oyuncunun ticaret hareketlerinden yola çıkarak, oyun dışı ticaret yaptığını söylersek ve oyuncu da "istediğime istediğim itemi veririm" derse her türlü haklı olur. Belki alıcı direkt EFT ile para gönderdi ve adam da itemi alıcıya verdi, ve soranlara da "arkadaşım" diyecek... bunu asla bilemeyiz. Çünkü oyun içindeki ticaret sekmesi/penceresi herkese kullanıma açıktır ve herhangi bir şart yoktur. Evet bizim ilgilendiğimiz kısım oyun dışında aktarılan paralar olabilir ama oyun içindeki item aktarımını, mahkeme gibi kurcalayarak "kim kime neyi niye vermiş" gibi irdelemek saçma olur.

Bana kalırsa bir oyuncunun kendi emeklerini gerçek para karşılığında satmasında hiç bir sakınca yok. Sonuçta oynadığı pvp de başlı başına illegal bir oyunken, böylesine bir kural koymak bizim açımızdan ne kadar mantıklı olur orası meçhul. Bunun yerine oyun dışı ticareti kabullenip, en azından oyunun kendi bünyesine bir hizmet olarak eklenebilir.

Mesela eskiden oynadığım bir pvpde durum böyle. Adamlar oyuncuların oyun dışında güven sorunu yaşayarak yaptığı ticareti kendi sitelerine eklenti olarak kurdular ve oyuncular itemci.com gibi siteler yerine artık oyunun kendi sitesinden ticaretlerini yapıyorlar.(sadece hesap satışı)
Bkz:
Ekran görüntüsü 2023-12-07 105554.jpg

Yanlış hatırlamıyorsam satışa koyulan hesap tamamen kilitleniyordu ve satılana kadar veya satışın iptali yapılana kadar kilitli kalıyordu, sahibi de giriş yapamıyordu.

Bu ve benzeri şeyler yapılabilir, ama onun dışında pek önüne geçilebileceğini sanmıyorum. Ya da en mantıklısı, ufak bir komisyon karşılığında bu ticareti sunucunun kendi bünyesine taşımak ve sorumluluk üstlenerek güvenli bir ticaret ortamı oluşturmak.
 
Bende bu 2 konu [Hile ve Oyun Dışı Ticaret] hakkında düşünmüştüm. Senin de değindiğin gibi bu iki konu sunuculara en çok zarar veren 3 etmenden 2 tanesi. Bana kalırsa sunucuların ömrünün 1-2 hafta olmasının en önemli etmeni her hafta 10 sunucu açılıyor olması.Eskiden bu kadar sunucu olmadığından oyun dışı ticarette olsa, sunucular minimum 1-2 ay oynanıyordu. Neyse konu dışına çıkmadan senin sorularına döneyim.İlk olarak oyun dışı ticaret hakkında düşüncelerimi paylaşmak isterim.

Kaiser'e bir konuda katılıyorum. Açtığın oyun zaten kendi başına legal olmayan bir oyun ve sen oyuncuların legal olmasını ve ticaret yapmamasını istiyorsun, maalesef bazı oyuncular sadece para kazanmak için oynuyor, ama bazı durumlarda bu oyuncular normal oyunculardan daha fazla EP çekiyor / para yatırıyor, amaçları elbette 1 hafta içerisinde yatırdıkları paradan fazlasını satış yaparak geri kazanmak ve kar etmek.Her ne kadar engellemeye çalışsakta, loglar tutulsada o satışı yapmak isteyen bir şekilde yapacaktır. Bunu engellemenin tek bir yolu satış sitelerinde senin sunucuna ait bir sayfa olmaması. Böyle bir şeyde ücretle yaparlar mı veya yapmazlar mı bilgim yok, eğer ilan açılacak bir platform olmazsa, oyun dışı ticarette yapılamaz. Oyun dışı ticaretler mmo oyunlarının hepsinde var. Oyuncular emek vererek elde ettikleri şeyi paraya çevirmek isteyebilir, emek vermek istemeyen oyuncuda parasıyla o itemi/eşyaları satın alabilir, eğer önüne geçemiyorsak yapabileceğimiz en iyi şey Kaiserinde değindiği gibi oyun dışı ticareti servis olarak sunucu sahibinin oyunculara sunmasıdır. Ben bu fikri mantıklı bulsamda ,(kimseyi örnek göstermiyorum) bu tarz örneklerin olduğu sunucularda oyun yöneticilerininde direkt gm hesapla item/yang oluşturup satabilecek olmaları düşüncesi beni rahatsız ediyor. Çünkü x bir pvp sunucusunda böyle bir site vardı ve site aktif olduktan sonra aynı anda eklenen 10larca item ve yang ilanı görmüştüm. Benim gibi düşünen oyuncularda olabilir, bu durum onlarıda rahatsız ederse oyunu bırakma ihtimalleri bile var. Yani uzun lafın kısası her oyuncuyu memnun etmek zor, ama karşılaştırma yaparsak, oyun dışı ticareti servis olarak sunmak sunucunun ve oyuncunun yararına olacaktır.

Hile konusuna gelirsek, gerekli bilgilere sahip olduktan sonra türlü türlü korunma sistemleri tasarlayabilirsiniz. Zamanında bu tarz işlerle uğraşan insanlarla tanışmıştım ve aralarında gerçekten çok sağlam bir yazılım bilgisine sahip olan( yabancı) insanlarda var. O yüzden hiç bir metin2 sunucusu tamamen %100 hilesiz diyemeyiz, emin ol birisi bir şekilde kullanıyor olabilir. Şahsen 55-120 sunucu açmak istiyorum ve bu tarz sunucularda kırılan metin / kesilen boss miktarları vs vs gibi bir sürü oyuncu istatistikleriyle bile kimin normal kimin hile olduğu az çok belli oluyor. En basit yöntem ile , hiç mouse hareketleri vs uğraşmak yerine, normal oyuncunun günde kırabileceği metin ve kesebileceği boss miktarının üstünde istatistikleri olan oyuncuları mercek altına almak yeterli olur gibime geliyor.
 
hesap satışı engellenemez ve engellenmemeli. bunun yerine kaiserin dediği gibi komisyon karşılığı site bünyesinde bunun ile ilgili bir şey yapılmalı. 10 tlden 2 tl gibi yada 1 tl artık sunucu sahibine kalmış komisyon alınıp itemci yerine kendi bünyesi tercih ettirilebilir.
 
Uzun uzun yazmak yerine bir konu açarak ilerlesin istedim, MMO'da (SAM) Yerleşik Tam Yetkili Sunucu Hareketi söz konusu 3th party engelleme ile alakalı SAM paylaşımını forum olarak buradada yaptım. Oyun dışı ticareti engellemek içinde B2B monetizasyonuna göre bir WebAPI yazmanın ve oyun dışı ticaret ile ilgili E-PIN satış sitelerinde belirli bir termsheet'e bağlayarak webhook oluşturmak gerektiğini söyleyebilirim. Bu iş kaynak koda üç beş satır kod eklemeyle olacak iş değil. Kısaca?

Oyun dışı ticareti önlemek adına B2B monetizasyonunu sağlamak için önerdiğimiz çözüm, özel bir WebAPI oluşturmak ve E-PIN satış sitelerinde belirli şartlara bağlı olarak webhook kullanmak/kullandırmaktır. Söz konusu şirkete gidip tok bir satıcı olarak

"Benim oyunumun E-PIN satışını yapmak istiyorsanız platformunuzda yasadışı ticarete izin vermeyeceksiniz. Bunu kontrol etmenizi istemiyoruz bu yüzden otonom kontrol sistemlerimizi Webhook sisteminize entegre edin, biz platformunuzda ticaretimizin olup olmadığını kontrol ederiz bunun akabinde bizde size aylık xxxxxx kadar E-PIN sağlayalım. Komisyonunuza bakın. Aksi taktirde ne ticarete izin veriyoruz, ne de E-PIN satışına.."

Bakın nasıl kabul ediyorlar :) Elbette bunu yapabilmek içinde %100 yasal olmanız ve kurumsal bir avukat desteğine ihtiyacınız var. Çünkü bir E-PIN şirketinin sistemine webhook yerleştirerek, kategorilerini takip edip oyuncu log sisteminizle eşleştiriyorsunuz. Bunun için resmi geçerliliğe sahip bir RootCA RSA/SSL gerekir. Bu süreçte, güvenli iletişimi sağlamak amacıyla RSA ve SSL gibi güvenlik protokollerini entegre etmek önem arz ediyor. Kısacası, güvenli bir altyapı oluşturmak için teknik detaylara fazlasıyla hakim olmak gereklidir.

Bu bağlamda, kurulacak WebAPI ve SSL sertifikalarını doğru bir şekilde yönetmek ve güncellemek, iletişimi şifrelemek ve veri bütünlüğünü korumak için hayati bir rol aslında. Bu, güvenli bir ağ trafiği oluşturmanın anahtarıdır.

Önerilerim, sadece teorik ve şehir efsanesi değil, aynı zamanda gerçek dünyada başarıyla uygulanmış ve
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
mimarisinde kullanılan Webhook/WebAPI B2B monetizasyon sistemini içeren deneyimlere dayanmaktadır. Yani, bu stratejilerin etkili olduğunu ve oyun dışı ticaretin engellenmesine önemli bir katkı sağladığını söyleyebilirim.

Daha fazla teknik ayrıntıya girmeden önce, bu yaklaşımın oyun dışı ticaretin etkili bir şekilde bastırılması için güvenilir ve profesyonel bir çözüm sunduğunu üzerine basa basa vurgulamak isterim.

Daha basit çözüm; "Oyunda bir oyuncunun ticaret penceresine sürüklediği herhangi bir eşyanın optimal değerini sunucuda katerize ederek hesaplatın. Örneğin M2M'de bu hesaplama eşyanın mevcut yükseltilmiş oranı, nadirlik, soket sayısı, soketlerdeki taşların oranları, eşya bonusları ve oranları, eşyanın pvp yada pve için uygunluğu, eşyanın ortalama oyun parası değerlemesi" gibi unsurları gözeterek hesaplanır. Buna göre oyunda +10 Naga Armour zırhını bir oyuncu başka bir oyuncuya ticaret'e sürüklediğinde WebAPI tetiklenir ve hesaplamaya başlar, örneğin bu zırhın ortalama değeri oyun içerisinde 5 Milyar Dinar ise AI sistemi bu ticareti karşılıksız olarak değerlendirmemek için başka bir value bekler.
1701945809097.png
Bu value ise, karşıdaki oyuncunun ticaret penceresine en az 5 milyar dinar'ın %75'ini karşılayacak başka bir eşya, ya da oyun parası koymasını bekler. Eğer bu value karşılanamazsa söz konusu ticaretin kabul edilmesiyle birlikte sistem her iki oyuncunun hesabınada layer'e göre ya engel oluşturur hesapları kapatır, ya o anda oyunda aktif bir GM varsa her ikisini de yanına teleport eder ve GM'i bilgilendirir ya da her şeyi AI tarafında halleder ve otomatik destek bileti oluşturur. (Resimde görünen yazıdan sonra hesabı kapatır)
1701945614397.png


İşte bizde çalışırken kısa bir görüntü;
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.


1701945457301.png
1701945508778.png
1701945549500.png


Yaptığımız işi bilenler temeli sağlam konuştuğumu da bilir. Şimdilik bu kadar diyebilirim. Herkese iyi çalışmalar keyifli forumlar.
 
Kendi serverim için files geliştirirken düşündüğüm en önemli iki konu buydu. Sizin konunuzda yazdıklarınızdan yola çıkarak arkaplanda çalışan bir sistemin analiz yapması gerektiğini düşünüyordum. Seneler öncesi olduğunu hatırlatırım. Günümüzde ise yapay öğrenme o kadar gelişti ki aslında tüm bu verileri analiz ederek bir sonuca varacak sistem geliştirilebilir. Bu sistem için harcanacak kaynağa değer mi orası ayrı bi tartışma konusu :D
 
Karakter içine item yang wonu koyup hesabı diğer arkdaşa verip girip alıyordu engellemek zor yada aralarına ajan yollucan :)
 
@Kaiser ben şahsen oyun dışı ticaretin ve bunu kendi sitelerine bir eklenti olarak kursalar bile bunun oyunu açık açık öldürdüğünü düşünüyorum. özellikle Türkiye piyasasında bu dediğinizin uygulanamayacağını defalarca kanıtlayan sunucular açıldı, @cosion 'un dediği gibi oyun yöneticilerinin bizzat item/yang satabileceği ki bu konuda çok fazla duyum aldığım için olduğundan çok eminim.

Bir oyuncunun gerçek para karşılığında item/yang satması sizin için bir sakıncası olmadığı için yapılabilecek bir şeyden bahsetmişsiniz ki dediğim gibi bunun en azından Türk sunucular için berbat sonuçları olduğu ortada, bunu yapan daha önce konusunu açtığım Tibia adındaki oyun var(
Linkleri görebilmek için giriş yap veya kayıt ol.
).
Fakat Metin2'deki nesne market yapısıyla oyun içi ekonomi dengesiyle Tibia oyunundaki nesne market ve oyun içi ekonomik yapısı tamamen farklı. Tibia 'da sadece 10 dolar vererek 1 ay premium alıyorsunuz onun haricinde sizi öne geçirebilecek hiçbir şey satılmıyor, siz istiyorsanız ya oyun içi gold kasıp diğer oyuncuların sattığı Tibia Coini satın alıyorsunuz ya da direkt siteden oyunun kendisinden alıyorsunuz. Neredeyse 7-8 yıldır olan bu sistemde hiçbir sorun yaşanmadan neredeyse 0 enflasyonla bu işi yürütmeyi başardılar, fakat Metin2 için düşünmek gerekirse sizi öne geçirebilecek 985 tane item aldığınız, ve Metin2 oyun yapısının kartopu etkisinin bi hayli fazla olması bunun yapılabilmesinin önüne geçiyor kanımca. Kartopu etkisi derken demek istediğim şey şu, siz nesne marketi kullanarak oyunda çok ama çok fazla ilerlediğiniz için kastığınız yang miktarı bildiğiniz bir kartopu gibi yuvarlanarak bir çığ oluşturuyor. Çünkü mesela Tibia'da istediğiniz kadar coin bile çekseniz gene oturup level kasmanız gerekiyor. Itemlerin Metin2de olduğu kadar öne geçirici bir özelliği yok. Late game itemlerini nesne marketten direkt alamıyorsunuz mesela (burada globalleri bir kenara bırakıp Türk sunucu piyasası için konuştum) Yani demek istediğim şey şu, Metin2 oyununun nesne market yapısını bildiğimiz alıştığımız Metin2 yapısında bırakırsanız bunu devam ettirirseniz ben oyun dışı ticareti serbest bırakmak veya kendi eklentinizi sitenize kurarak bu satışı siteniz üzerinden yapmanızda aynı sonuca çıkacak ve sunucunuz büyük ihtimalle sırf bu yüzden ölecek. Şahsi fikrim böyledir.

@cosion Evet daha önce bir konuda işleyişi aynen sizin dediğiniz şekilde anlatmıştım. Hatta bunun düzelmesinin imkanı olmadığını söylemiştim. Fakat bence bunun tek yolunun satış sitelerinde sizin sunucunuza ait bir sayfa olmaması değil. Çünkü özellikle epvp gibi siteler üzerinden satış yapan ve kendilerine 'Reseller' diyen birçok satıcı var. Yani olay sadece itemci.com ile sınırlı kalsaydı bi ihtimal olabilir diyebilirdim fakat durum bundan çıkalı çok oldu.

@hasanmacit Dediğiniz gibi yapılırsa 10 tl'lik bir nesne market ürününü oyunun ilerleyen günlerinde nesne markette tutmak saçma olmaya başlamayacak mı? Oyunu bırakan çok fazla kişi olacak ki bu genel bir davranış, oyun ilerledikçe birçok kişi oyunu bırakır ve yeni oyuncular başlar. Sizin 10 tlye nesne markette sattığınız bir eşyayı, bırakan oyuncu sayısı fazla olduğunda belkide 5 tlye bile zor satacaksınız. Bu özellikle permanent itemlerde sizce sürdürülebilir mi?

@Laniatus Kaynak koda üç beş satır kod eklemeyle olacak iş olmadığını hepimiz biliyoruz, sadece ip kontrolü yapıp, belirli bir yangdan fazlaysa bunları 7/24 takipe alalım gibi bir şey değil, takipe alınan oyuncunun tüm loglarını denetleyecek bir algoritmadan bahsediyorum. E-Pin ile alakalı evet platforma bir baskı uygulayıp yasadışı ticarete izin vermeyebilirsiniz ama oyununuzda ticaret yani bir oyuncunun diğer oyuncuya item/gold verebildiği her durumda maalesefki oyun dışı ticaret olacak, bunu engellemenin yolu yok. En azından bunu azaltabilmenin yollarını arıyorum diyebilirim.

@Whistle Ben yapay öğrenme ve veri analizi yapacak bir sisteme harcanacak kaynağın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Fakat elimizdeki verilerle loglarla bir sistem kurup denemek neden olmasın :unsure:

@ayzer2541 Benim oynadığım bildiğim tüm sunucularda yang kuponlarının ticarete koyması, yere atılması yasak olur normalde, bu dediğiniz senaryo düşünüldüğünde tek çare sanırım ip kontrolü, girişten önce yapılan/girişten sonra yapılan ticaret geçmişleri, yerden toplanan itemler şeklinde tutulan loglar olabilir. Ve bunun analizini yapmak gene yapılan algoritmaya bakıyor.
 
@Laniatus Kaynak koda üç beş satır kod eklemeyle olacak iş olmadığını hepimiz biliyoruz, sadece ip kontrolü yapıp, belirli bir yangdan fazlaysa bunları 7/24 takipe alalım gibi bir şey değil, takipe alınan oyuncunun tüm loglarını denetleyecek bir algoritmadan bahsediyorum. E-Pin ile alakalı evet platforma bir baskı uygulayıp yasadışı ticarete izin vermeyebilirsiniz ama oyununuzda ticaret yani bir oyuncunun diğer oyuncuya item/gold verebildiği her durumda maalesefki oyun dışı ticaret olacak, bunu engellemenin yolu yok. En azından bunu azaltabilmenin yollarını arıyorum diyebilirim.
Sizi anladığım için yukarıda zaten bir öneri sundum, dikkatli okumuş olsaydınız ticari platform'a baskının yanı sıra oyun içinde de bir kontrolden bahsettim, üstelik görsel şekilde. Tekrar ediyorum;

Daha basit çözüm; "Oyunda bir oyuncunun ticaret penceresine sürüklediği herhangi bir eşyanın optimal sunucu karşılığı değerini sunucuda kategorize ederek hesaplatın. Örneğin bu hesaplama (ticarete sürüklenen) eşyanın mevcut yükseltilmiş (mevcut artısı) oranı, nadirlik (oyundaki önemi ve değeri, soket yuva sayısı, soket yuvalarındaki taşların oranları, eşyanın bonusları ve oranları, eşyanın pvp yada pve için uygunluğu, eşyanın ortalama oyun (yang/won) parası değerlemesi" gibi unsurları gözeterek hesaplanır. Buna göre bir örnekle oyunda +10 Naga Armour zırhını bir oyuncu başka bir oyuncuya ticaret'e sürüklediğinde algoritma tetiklenir ve hesaplamaya başlar, örneğin A oyuncusunun, ticaret penceresine sürüklediği bu zırhın ortalama değeri oyun içerisinde ortalama değerlemesi 5.000.000 won ise algortima bu ticareti karşılıksız olarak değerlendirmemek için B oyuncusundan ticaret penceresine yerleştirmesi için başka bir value bekler. Bu value A oyuncusunun ticaret penceresine sürüklediği eşyanın sunucu karşılığı değerinin en az %75 oranında B oyuncusundan karşılık beklemelidir. Yani eşya 5.000.000 won ise, B oyuncusu ticarete 5.000.000 won'un %75 oranında ya won/yang koymalı, ya da %75 oranı karşılayabilecek herhangi bir eşya. Eğer bu value karşılanamazsa söz konusu ticaretin kabul edilmesiyle birlikte belirleyeceğiniz kontrollere göre ya her iki oyuncunun hesabınada layer'e göre engel oluşturur hesapları kapatır, ya o anda oyunda aktif bir GM varsa her ikisini de yanına teleport eder ve GM'i bilgilendirir ya da her şeyi AI tarafında halleder vesaire.. Ayrıca sunduğum çözüm aktif şekilde kullandığımız bir yapı burada onu size Idea olarak paylaşıyorum.

Zaten yukarıda sorunuza karşı fikir belirtmiştim üstelik de görsel sunarak, içinden ala ala "Kaynak koda üç beş satır kod ekleme" kısmını almanız oldukça şaşırtıcı.

Oyuncunun ticaret sistemini IP kontrolü ile yapmak kesinlikle mantıksız, sessionları şifreleyebilir ve cihaz tanıma mantığı kurabilirsiniz. Bu işi Launcher'de başlatabilir ve Client Track ID sistemiyle bağlayabilirsiniz. Bu hardware tabanlı olmak zorunda değil. Ticaretlerin tamamlanması için 2FA kurabilirsiniz, yada ona benzeyen herhangi bir şey. Elbette yine bu kontrolde isterseniz IP kontrolünü de yapabilirsiniz, ancak herşeyi ve her log'u IP ile kontrol edemezsiniz, etmemelisiniz.

Gelişmiş hata raporlama ve log takibi için de yapabiliyorsanız Sentry'i kullanın, oldukça gelişmiştir.

İyi çalışmalar keyifli forumlar.
 
Geri
Üst