Whistle

Ruhsuz Filozof
Kurucu
Kurumsal Üye
Geliştirici
Yardımsever Üye
Mesaj
11.494
Çözümler
546
Beğeni
12.049
Puan
5.864
4m09Wp.jpg

Pekala şimdi Kara Büyücü ile ilgili biraz genel bilgi verelim. Kara Büyücü
sınıf özelliği olarak defansı düşük daha çok düşmanın saldırılarından kaçmayı
gerektiren ve bir andan şifa atarken bir andan da atak yapmayı gerektiren
hareketli bir sınıftır. Uygulanan talent ile ada ve zindanlarda şifacılık
görevini üstlenebilirken, Başka bir talent dağılımı ile birlik savaşlarında
yüksek alan zararı verebilir.

Son güncelleme ile birlikte kara büyücüde fazla değişiklik
olmadı ancak artık virüs çürümeyi bulaştırmıyor ve son hizmet adlı gelişim
aşamamız daha az zarar veriyor.

OYNANIŞ:
Kara Büyücünün Oynanışı:
Genellikle düşmandan geri çekilerek
ancak fazla uzaklaşmadan menzili iyi kullanarak ve ölü taklidi gibi kutsal
kalkan gibi yetenekler ile depar alevlenme vb kontrol etkilerinden kaçarak ve
onları engelleyerek oynanır.Vereceğimiz zararı süreli olarak arada vampirizm ve
ölümün nefesi gibi yetenekler kullanarak düşmanı eritiriz. Sevdiğim yanı
düşmanı uzun süre uğraştırarak onun moralini kesmesi ancak sevmediğim yanı ise
çok kaçmak zorunda olması ile birlikte şifa ve atağı aynı anda kaçarken yapmaya
çalışmanın bazen başarısız olması.

Yetenekler:
Şimdi yetenek ağacımızı ve yeteneklerimizi gözden geçirelim:


Vampirizm:
oQEVlX.jpg

DX3Dr3.jpg

Vampirizm kara büyücünün ana skilerinden biridir.
Bir çok kişi 30 saniye dolum süresinin çok olduğunu söylesede doğru bir talent ve biraz zamanlama ile 4-5 saniyede bir kullanılabilir.
4 damla kan getirir iyi bir miktar zarar verir. Geliştirilmiş hali Hayattan Çekilme yeteneğidir sadece zararı artar.

Çürüten Zehir:
vzZP74.jpg

W2bDy4.jpg

Kara büyücünün olmasa olmazlarından olan
Çürüten zehir süreli zarar konusunda en çok işe yarayan yeteneklerden biridir.
Nörotoksin ile düşmana bulaştırılabilir ve uzun süreli zarar verebilir. Ayrıca Nörotoksinin 18 saniye boyunca her zararı ile etki süresi yenilenir böylece arıtılmadan 30-40 saniye cıvarında zarar verebilir. Bir çok rakibe aynı anda uygulanabilirse saniyedeki zarar ve toplam zarar çok hızlı bir şekilde katlanabilir.

Kan Bloğu:
VpEDRv.jpg

ydVqvn.jpg

Kara büyücünün kadim dostudur.
Fiziksel defansınızı 3. seviyede blok başına %8 olmak üzere %80 arttırır. Her alınan fiziksel veya büyü zararı ile 1 blok seviyesi yok olur. Ancak doğru bir talent ile sürekli yenilenebilir ve 10 seviyeden aşağı düşmez.Ayrıca hazırladığınız büyülerin aldığınız zarar yüzünden yapım sürelerinin uzamasını engeller. İşte bu yüzden Kara Büyücünün kadim dostu Kan Bloğudur.

Korku:
rLE1v3.jpg

krE6aJ.jpg

Korku yeteneği pvp yaparken en çok kullanılan skilerin başında gelir.
Düşmanı korkutarak 6 saniye boyunca panik içinde kaçmasına neden olur. Ancak paladinlerin cesaretlenme skili ile engellenebilir. Gelişimler ile desteklenirse 21 saniyede yenilenir ve 30 saniyede yenilenen cesaretlenmeyi bile alt edebilir.

Her Derde Deva:
LPQD0Z.jpg

RyQD4Y.jpg

Bu yetenek 3 damla kan harcar ve hedefinizin üzerine 8 saniyelik bir etki bırakır bu etki her iki saniyede bir iyileşme sağlar. Ayrıca hedefin etkisine maruz kalan her karakterden etrafında 10 metrelik çap içindeki tüm müttefiklere bulaşır ve onlarıda iyileştirir. Fakat deva yayılırken her yayılmada 5 üstünden bir seviye kaybeder ve bu iyileştirme miktarını azaltır o zaman tüm müttefiklerin ortasındaki müttefiğe uygulamak daha akıllıca olacaktır. Etkiye maruz kalan her hedef 40 saniyelik bağışıklık kazanır ve Her Derde Deva yeteneği onlara uygulanamaz. Gelişimler ile bağışıklık 24 saniyeye düşürülebilir.

Kan Yenileme:
VpEDRB.jpg

p4Enao.jpg

Hedefi süreli olarak iyileştiren bir yetenektir.
Damla harcamaz. Gelişimler ile desteklenirse %30 fazla iyileştirme yapabilir. Pvp ye giderken üstünüzde bu etkinin bulunması yararınıza olacaktır.

Virüs:
lYEZRQ.jpg

mlEoa4.jpg

Alan zararı denin akla gelen en uygun skilerden biridir. Ancak son yamada çürüme bulaştırma yeteneğini kaybetmiştir bu yüzden sadece alan zarara ihtiyaç olduğunda kullanılır. Çok mana harcar ancak iyice bir zarar verir.

Reanimasyon:
P3QDzO.jpg

aqXYa2.jpg

Süresiz yapılan güçlü bir iyileştirme
yeteneğidir. 1damla harcar ancak 1 damladan sonra elde bulunan her damla için (maksimum 3 damla) bir miktar daha iyileştirme yapabilir. Süresiz dolduğu ve hazırlandığı için kritik anlarda sizi ölümden döndürebilir.

Ucubeye Çağrı:
ZNY3R3.jpg

8n8z31.jpg

Kadim dost Ucube.
Yaptığı her saldırı ile bize 2 damla kan getiren ancak çok az zarar veren bir pettir.
Arada hedefine Sessizlik atarak büyü yapmalarını 6 saniyeliğine engelleyebilir buda büyü kullanan sınıflara karşı etkilidir ancak fiziksel sınıflarda işe yaramaz.

Sıtma Ateşi:
glX6RO.jpg

YP46ak.jpg

90 saniye boyunca her 2 saniyede bir %15 oran ile size 1 damla kan getirebilir ve 90 saniye sonunda büyük bir miktar zarar verir. Arıtılırsa direk zararını verir. Gelişimler ile %25 e kadar
çıkartılabilir. Ayrıca gelişimler ile saniyede süreli zarar verebilir.

Ölümsüzlük:
7mADZN.jpg

NVkDdg.jpg

Karakter öldüğü zaman tekrar dirilir 3 saniye sersemler ve sersemlik bitince 3 saniye zarar görmez kontrol etkisi işlemez olur. %30 hp ve mana ile dirilir.

Hayattan çekilme:
1PNE0N.jpg

38Az39.jpg

Vampirizmin geliştirilmiş halidir aynı özellikleri gösterir ancak daha fazla zarar verir.

Çürüme:
nPEloM.jpg

6RmNEl.jpg

Çürüten Zehrin geliştirilmiş haldir aynı özellikleri gösterir ancak daha fazla zarar verir.

Bağışıklık Yetmezliği:
lYEZRr.jpg

Gn3Dgb.jpg

Hedefin üzerindeki Çürüme, Nörotoksin ve Virüs etkilerini silerek hepsinin süreli olarak verdiği zararı toplam olarak bir anda verir.
Çok yüksek zararlar görmek hatta tek atmak bile mümkündür.
Nörotoksin atılıp bağışıklık atılırsa nörotoksin silininice hedefi sersemletir bu da bir stun daha anlamına gelir.

Talentler:
Vampirizm Yapılandırması (PVP/Player karşısında Player) :
Bu yapılandırma ile pvp bölgelerinde zarar verirken ayakta kalmayı sağlamış
oluyoruz.
nPEy5a.png


Şifacı Yapılandırması: Astral,Zindanlar ve Pvp alanlarında Kara Büyücü şifacı rolünü üstlenerek müttefiklerini iyileştirir.
LPQGYb.png


Asit Yapılandırması (Pve/ Hızlı mob kesme ve astral, zindan dpsi) : Bu yapılandırma ile seri zarar verilerek dps metrelerde yüksek sıralaraçıkılabilir.
P3QGY7.png
 
Peti yollamanın kolay bir yolu:
Ayrıca peti yollamak için "kullanılabilir çekmek içinse tab tuşu oldukça işlevsel olacaktır bunu ayarlamak içinse: Ayarlar>yönetim>Özel
Hareketler>Hareket 1= é yani"
tuşu (1 in solunda) Hareket 2 = Tab tuşu olarak kolayca kullanılabilir.

Skill Kullanım Sıralaması:
Pvp'de:
Öncelikle etrafta çok düşman var ise her düşmana nörotoksinimiz atıyoruz ve o zehrimizi bulaştırıyor böylece yüksek miktarda zarar veriyoruz hemde dostlarımıza yardımcı oluyoruz canlarını azaltarak.Ondan sonra é tuşu ile petimiziyolluyoruz ,vampirizm atıyoruz kendinden gelen damla ile dolum süresi 5 saniye hızlanacaktır bunun üzerine düşmanı ihtiyaç varsa korkuturuz ve ölümün nefesi atarız nefes ile 6 saniye hızlanır vampirizm ve büyük ihtimalle dolmuş olur geçen zaman ile birlikte. Toplu düşman varken ayrıca birbirlerine yakın olmaları şart virüs atarız iyi bir zarar verir. Savaşa girmeden önce üstümüzde kan yenileme bulunması yararımıza olacaktır. KESİNLİKLE PET(UCUBE) MİZİN ÖLDÜRÜLMESİNE İZİN VERMİYORUZ ÇÜNKÜ EĞER PET ÖLÜRSE KARA BÜYÜCÜ DE ÖLDÜ DEMEKTİR! Canımız düştükçe reanimasyon kullanıyoruz eğer üstümüze 1-2 düşman geliyorsa her derde deva açarız oda oldukça iyi destekler.Eğer bir fiziksel depar atar ise Ölü taklidi basarak yere düşmeden kolayca kaçabilirsiniz. Canınız azalınca üste üste reanimasyon kullanarak fullenebilirsiniz.

Şifacılıkta: Zehrimizi etraftaki her düşmana atıyoruz ve bu bizim kan enjeksiyonumuzu,kan yenilememizi hızlı yapmamızı sağlıyor gelen zehirleyici coşkusu etkileri ile. Sonra eğer etrafımızda 1-2 veya daha fazla dost karakterin canı düşükse her derde deva açıyoruz ve virüs gibi yayılmasını sağlıyoruz( koşarak dağıtarak )Sonra karakterleri şifalamak için elinizden geldiğince kan enjeksiyonu kullanın reanimasyon kullanmayın çünkü renimasyon 3 damla enjeksiyon 1 damla kan yer ve aynı şifayı atar ancak eğer dost karakter ölmek üzereyse ve yapım süresi boyunca dayanamayacaksa üst üste reanimasyonbasabiliriz.Pve(Asit) : Adada toplu mob kesilirken petimizi alan moduna almayı unutmayalım (pet skill bari) ancak toplu mob kesilmezken alanda kalırsa skilini 1 saniye fazla sürede yapar buda bize dps kaybettirir. Asit patlamamızı boss yada heybetli ve yüksek canlı yol slotlarında kullanabiliriz çünkü 2 dakikada dolar ancak onu attıktan sonra sizin ve petinizin attığı her asidik saldırı ek bir zarar verir ayrıca gelişimlerimiz ile atılan her asit pıhtısı bir sonrakinin 6 kereye kadar zararını %3 arttırır böylece %18 oluyor. Eğer boss yada yol slotu kesilirken 52 level skilimiz olan Karanlık ayıracı kullanırsanız petinizin her saldırısı bir etki yapar moba ve asit patlaması gibi her vuruşta ek zarar verir.Şifamız olmadığı ve auramız olduğu için ön saflarda durmamak yararımızı olacaktır.

Meslek:
Kara Büyücüde Meslek:
Terzilik en mantıklısı olacaktır çünkü bu meslek ile kendi kullandığımız silahlar-küpeler ve yüzükler dışında her nesneyi kolayca üretebileceğimiz bir mesleğimiz olur. 2. meslek açık ise Simyacılık yada Silahçılık iyi gider çünkü Silahçılık ile tüm silah ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz gibi simyacılık ilede pvp veya pve den önce bir iksir hazırlayarak statlarımızı arttırabilir yada şifa potları ile karakterimizin yaşama süresini arttırabiliriz.

Kara Büyücüde Reenkarnasyon:
Kara Büyücünün Reenkarnasyonları hangi classlar ve hangi skiller olmalıdır?

Kara büyücü için en etkili reenkarne skillerinden biri şifacıdan alınan Kutsal Kalkandır üstünüzdeki tüm kontrol etkilerini siler size6 saniye bağışıklık ve bir miktar emilim verir.(Emilim: Zarar aldığınızda canınızdan değil emiliminizden gider). Bir başka skill Mistikten alınabilen Psişik saldırıdır bu skillde belli bir çap içindeki her düşmanı bir çekim noktasına toplar bu esnada virüsatarsanız yayılır ve iyi bir miktar zarar verebilirsiniz.

Kara Büyücüde Statlar:
Öncelikle statlarımızı bir açıklayalım:
Bildiğiniz üzere statlar 5.0 güncellemesi ile değişti ve bir çok oyuncunun aklı hala karışık öncelikle bu sorunu çözelim:

8nPPzk.jpg


Burada gördüğünüz gibi;
Saldırı Statlarımız;

Coşku:
Tüm yeteneklerimiz ile verdiğimiz şifa ve zararı belli bir kat olarak arttırır.(Tüm eşyalarda vardır daha kaliteli ekipman=daha kaliteli saldırı ve şifa).

Meleke: Tüm yeteneklerimiz ile verdiğimiz şifa ve zararı %olarak arttırır(Eski Patch'den Ruh ile aynı işi yapar).

Metanet:Bir zarar aldığımızda mana barımızın altındaki boş bar turuncu olarak dolar ve oradaki yüzdeye göre bize statımızın yükseliğine göre belli bir saldırı ve şifa %si ekler ancak zarar almadan hiç bir % EKLEMEZ!

Vahşet:Şifa attığımız karakterin sağlığı ne kadar düşükse eksik her sağlık %si için statımızı yüksekliğine göre % olarak artış verir. Saldırı içinsede zarar verdiğimiz karakterin canı ne kadar düşükse o kadar çok zarar veririz.

Öfke: Yara açmamızı ve açtığımız yaranın miktarına göre düşman karaktere atılan şifanın yansımasını sağlayan karakteristiktir.

Şans:
%sine bağlı olarak kritik vuruş şansımız yükselir.(Ejder Eşyaları ile desteklenebilir.
Savunma Statlarımız:

Dayanıklılık: Toplam sağlık miktarımızı belirleyen stattır(Her Ekipmanda Bulunur ne kadar kaliteli ekipman o kadar çok can demektir).

Canlılık:
Dayanıklılığın verdiği can miktarını belli bir % olarak arttırır örneğin dayanıklılık 400.000 hp diyor canlılığımızda %20 o zaman canımız 480.000 oluyor.

İrade: Azalan can miktarına ve statın miktarına bağlı olarak kontrol etkilerine bir süre bağışıklık veriyor.(Şifacı talentte yükseltmek yararımıza olacaktır).

Kana Susama: Verdiğiniz zararın yada Attığınız şifanın belli bir yüzdesi kadar statın yüksekliğine bağlı olmak suretiyle size şifa atar.Eğer bu statı yükseltip herkese zehir atarsak şifamızı halletmiş olabiliriz neredeyse.

Mukavemet: Öfke karakteristiğinin yara açma ihtimalini yansıtır böylece daha az yaralanır daha çok şifa ALIRSINIZ.

Bilgelik: Mana miktarımızı belirler sadece Silahımızda bulunur (Hançer, Değnek, Mızrak).

Peki kara büyücüde bunların hangileri yükseltilmelidir?:
Pvp talent (Vampirizm) için:
Meleke,Metanet ve Vahşet dengeli bir biçimde yükseltirilirse çok güzel şifa ve atak olur. Eğer biraz Kana Susama eklenirse zehir atarak can fullenebilir ve tadından yenmez.

Şifacı Talent İçin: Eğer Vahşet, Meleke, Metanet ve İrade yükseltirseniz şifacı olduğunuzdan size vurulacağı için metanet yüksek olur hep iyi bir % verir iradeniz yüksek olacağı için kolay kolay stun yemessiniz ve bir anda 5-6 kişi size saldırmadan ölmezsiniz.

Pve (Asit) Talent için: Meleke ve Vahşet ve birazda Kana Susama yükseltmek atağınızı güçlendirir ve Kana Susama şifacının işini kolaylaştırır. Metanet açmadık çünkü zararı biz değil tank alıyor bu yüzden bizim metanetimiz fazla yüksek olmaz,olamaz.

Not / P.S: Çok kısa ve öz olmadı ancak detaylı oldu uzun yazılar biraz sıkabilir ancak detay her zaman iyidir kara büyücü için çok küçük detayla sizi ayakta tutar. (alt tarafı 20000 karaktere sığdırabildim ).

Not: Bu konu orjinal Allods Online TR forumunda "Pimp My Build [PMB]" etkinliğine katılan "cemkutluck22" isimli kullanıcının hazırladığı konunun alıntılanmış halidir.
 
Geri
Üst