Alistar Rehber/Diziliş Çılgın Boğa Geliyor!

Jeex

MT Üye
MT Üye
Editör
Mesaj
158
Beğeni
147
Puan
741
Uzun bir süreden sonra tekrardan merhaba arkadaşlar. Sezon 8'e doğru girildiğinde tekrardan LoL oynamaya başlamıştım ve asıl mainim olan Destek rolüne tekrardan geçiş yapmıştım. Bu arada Alistar oynuyordum, en sevdiğim şampiyondur kendisi. Destek oyuncusu olarak şuanda Gümüş 1 de bulunmaktayım, 38.5 bin Alistar puanım bulunmakta. Hesabım henüz yeni olduğundan pek fazla kasamadım diyebilirim. Bu çılgın boğa hakkında tüm bilgilerimi sizle paylaşacağım, böylelikle sizde oynamak istiyorsanız bir kaç tüyo edinebilirsiniz.

Alistar_0.jpg


Ah çılgın boğa ah. Şimdi asıl soru neden alistarı bu kadar çok seviyorum? Rakibi tutma potansiyeli gayet yüksek, iyi bir tank, iyi bir destek. Yanınızda iyi bir nişancınız varsa ve sizde iyi oynuyorsanız, kesinlikle çöp olmayacağınıza temin edebilirim. Rakibi belli bir yere fırlatması, nişancınıza saldırdıklarında zor durumda kalırsanız rakibi havaya atması, ultisi sayesinde iyi bir tank olması, E yeteneği sayesinde güzel bir sersem atması ve pasifi sayesinde koridorda nişancısına can vermesi bu boğayı mükemmel yapıyor!

Koridorda durma potansiyeli gerçekten mükemmel, canınız çok fazla azalmadıkça pasifiniz sayesinde kendinize ve takım arkadaşınıza can atabiliyorsunuz. Tabii, çok büyük bir miktarda olmuyor lakin her 7 minyon katledişilinde basması hızlı bir şekilde can yükseltmenize yarıyor. Daha fazla bilgi vermeden önce, yeteneklere geçelim.


Pasif : Zafer Narası

Alistar_E.png


Alistar rakip şampiyonları sersemlettiğinde, onların yerini değiştirdiğinde veya yakında rakipleri katledildiğinde kükremesine güç toplar. Gücünü tamamen topladığında kendisini ve yakındaki tüm takım arkadaşlarını iyileştirir.

Unufak Et

Pulverize.png


Bedel: 65/70/75/80/85 Mana
Menzil: 365

Alistar yere şiddetli bir darbe indirerek yakınındaki rakiplere hasar verir ve onları havaya savurur.

Alistar'ın yere indirdiği darbe 60/105/150/195/240 (+50% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir ve yakınındaki bütün rakip birimleri 1 saniyeliğine havaya savurur.

Tos

Headbutt.png


Bedel: 65/70/75/80/85 Mana
Menzil: 650

Alistar koşup hedefine tos vurarak hasar verir ve hedefi geri savurur.

Alistar bir rakibe tos vurarak 55/110/165/220/275 (+70% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir ve hedefi geri savurur.

Ezgeç

AlistarE.png


Bedel: 50/60/70/80/90 Mana
Menzil: 350

Alistar yakındaki rakip birimleri dümdüz eder, birimlerin içinden geçebilir ve bir rakip şampiyona hasar verirse yük kazanır. Alistar'ın yükleri tamamen dolduktan sonra bir rakip şampiyona yönelik ilk normal saldırısı ilave büyü hasarı verir ve hedefini sersemletir.

Alistar zemini ezip geçerek yakındaki rakiplere 5 saniye içinde 0 (+0) büyü hasarı verir ve bu sırada birimlerin içinden geçebilir. En az bir rakip şampiyona hasar veren her güç darbesi Alistar'a bir Ezgeç yükü kazandırır.5 Ezgeç yüküne ulaştığında Alistar'ın rakip şampiyonlardan birine yönelik ilk normal saldırısı fazladan 0 büyü hasarı verir ve hedefini 1 saniyeliğine sersemletir.

Kırılmaz İrade


FerociousHowl.png


Bedel: 100 Mana
Menzil: 1

Alistar vahşi bir kükremeyle üstündeki tüm kitle kontrolü etkilerinden kurtulur. Ayrıca kükremenin etki süresi boyunca daha az fiziksel hasar ve büyü hasarı alır.

Alistar'ın üzerindeki tüm engelleme etkilerini kaldırır. Alistar 7 saniye boyunca %55/65/75 az fiziksel hasar ve büyü hasarı alır.


Eşyalar

Yadigar Kalkan

24ce7c600b00439c920274c6debc3006f5536f5f.jpeg


+50 Can

10 saniyede bir +2 Altın

Not: Oyuna bu eşya ve 3 adet potla başlayacağız. Yanınızda 2 adet mavi nokta olacak. 2 adet minyonu kestiğinizde arkadaşınıza can ve o minyonun parasını verirken kendinize de o minyonun parasını alacaksınız. 2 mavi nokta bittiğinde tekrardan dolmasını beklemeniz gerekiyor. Bu itemle 500 gold kazanırsanız, 4 adet totem atma hakkınız olacak. 500 gold kazanana kadar geliştirin.

a9bf224035aa50e4dd0ae907c11d7122765aecfe.jpeg


Son hali bu ve 500 gold kazanınca bu eşya sayesinde totem atıyorsunuz.


Görkemli Zafer

871e7c96250a89e5b4b4b5af6dda33baf20dbe34.jpeg


+400 Can

+30 Zırh

+300 Mana

%10 Bekleme Süresinde Azalma

+%100 Taban Can Yenilenmesi

Neden çıkmalıyız: Pasifi sayesinde hem yürüme hızı kazanıyorsunuz, hem de ilk çarptığınız kişiyi ve yakınlarındakileri yavaşlatıyorsunuz. Takım savaşı için mükemmel bir eşya. W + Q kombonuz sayesinde anında yavaşlatabileceksiniz.

Demir Solari'nin Broşu

b2cba0f6e6072308178d92c8c71a7ff821a003fc.jpeg


+30 Zırh

+60 Büyü Direnci

Neden çıkmalıyız: Karşıda yetenek gücü bulunan bir şampiyon varsa çıkmanız en iyisi olacaktır. Ayrıca aktifi sayesinde arkadaşlarınıza kalkan basıp ölmekten kurtarabilirsiniz.

Kefaret

9a66973b8794ff509c522ef37ec9dd72f1d9567c.jpeg


+200 Can

+%50 Taban Can Yenilenmesi

+%150 Taban Mana Yenilenmesi

Bekleme Süresinde %10 Azalma

Neden Çıkmalıyız:
Takım savaşlarında, aniden can atmak istemez misiniz? O zaman bu eşyayı çıkmanız en iyisi olacak. Takım savaşının genellikle döneceği veya arkadaşlarınızın her an ölümle yüzyüze gelebileceği yerlere kullanırsanız, arkadaşlarınıza can, düşmanlarınıza gerçek hasar vurabilirsiniz!

Şövalyenin Adağı

39cee506c5e1c6c51ab37f3f9e053ed385b848eb.jpeg



+250 Can

+40 Zırh

%10 Bekleme Süresinde Azalma

Neden çıkmalıyız: Bu eşya sayesinde bir takım arkadaşınızı ortak belirliyorsunuz. Sonrasında ortağınızın vurduğu hasarın %12 sini can olarak kendinize alırken, onu korumak amaçlı aldığı hasarın bir kısmını gerçek hasar olarak kendinize alırsınız.

Gezgin Çizmesi

43f5b884ee365d43e2526365b839fb48e86e171e.jpeg


Neden çıkmalıyız: Koridora hızlıca varmak, diğer koridorlara hızlıca gitmek için çıkmanız gereken çizme.

Koridor Safhaları & Kombolar & Tüyolar

Koridor safhası, 1 seviye iken biraz zor geçecektir. İlk açacağınız yetenek her zaman Q olmalıdır, böylelikle 1.seviyede üzerinize çullanırlarsa, onları havaya zıplatıp kurtulma şansınızı arttırabilirsiniz. 2.seviyede, W yeteneğinizi açtığınız zaman, gerçek kombonuzu yapmaya başlayabilirsiniz. W + Q kombosu, W atıldığında Alistar rakibe tam ulaşmadan Q atmasıyla gerçekleşir. Böylelikle rakibi ileri itmemiş, sadece yanına ulaşıp havaya zıplatmış olursunuz. Bu kombo zor değildir, aksine iki üç kere denediğinizde yapabilirsiniz. Bu komboyu kaçırmak genelde o anki savaşı kaçırmak demek oluyor. Aman unutmayın ha :)


3.seviyede neredeyse tüm yeteneklerinizi açmış bulunuyorsunuz, böylelikle artık sersemletebilirsiniz. Koridorda zorlanıyorsanız eğer, o zaman çok fazla zorlamamalısınız. Zor koridorda pekte iyi değildir bu çılgın boğa. Bu yüzden ormancınızı bekleyip, kendisiyle koordineli bir şekilde güzel işler çıkartabilirsiniz. Unutmayın, ormancının attığı suikastte asla o kombo kaçmamalı. Yoksa boşa suikast atmış olabilir, veyahut aranızdan birisi ölebilir. Aman diyim, bütün suçu size yüklemesinler sonra.

6.seviyeden sonrasında aşırı tank bir şampiyon olmaya başlıyorsunuz. %55 hasarı yememek gerçekten büyük bir olaya dönüşüyor. Böylelikle alabileceğinize inandığınız savaşlara R yeteneğinizi açıp, gözünüz kapalı girebilirsiniz. Tabii, kaybedeceğinizi düşündüğünüz savaşlara öyle atlamayın. Ben genellikle, 6.seviyede koridorda rakip nişancının canını azaltıp, onu desteksiz yakaladığım anda R yeteneğim ile kule altına girmeyi tercih ediyorum. Unutmayın, %55 az hasar alıyorsunuz, kule R yeteneğiniz bitene kadar aşırı vurmayacaktır. Siz genede, çok fazla kalmayın kulenin altında.
Oyun sonlarına doğru, takım savaşlarında kesinlikle E yeteneğiniz ile rakip nişancıyı sersemletmeye çalışın. Hatta kombonuzu mümkünse onun üzerine atın. Nişancılar oyun sonuna doğru çok vuran ve taşıyan şampiyonlardır. Bu yüzden takım savaşlarında ilk onu katletmek, en iyi çözüm olacaktır.



Lol'e gelen yeni eşyalar sebebiyle Çılgın Boğanın konusu güncellenecek. Geçenlerde aldım, oynadım. Her ne kadar yeni eşyalar dolayısıyla destek veya nişancı oynamayı sevmesem de, bu Boğadan vazgeçemiyorum. Biraz daha eşyaları denedikten sonra güncellenecek. Ayrıca Rün bilgisi de ekleyeceğim, Azim rünü yerine Büyücülük rünü muhteşem oluyor.
 
Geri
Üst